Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Toch vreemd hoe onze generatie het soms zo moeilijk lijkt te hebben met kwaad te zijn op hun kinderen.
Daar is in mijn ogen weinig mis mee als het niet constant is en voor momenten gehouden worden wanneer er een bepaalde grens word overschreden.
Wel, ik was kwaad op een peuter die een tantrum kreeg door oververmoeidheid. Dat is anders dan kwaad zijn op een peuter die iets stouts doet.

Laatst bewerkt:
Wel, ik was kwaad op een peuter die een tantrum kreeg door oververmoeidheid. Dat is anders dan kwaad zijn op een peuter die iets stouts doet.
En is is een even menselijke reactie als het tantrum dat uw dochter kreeg door de oververmoeidheid. Niets om je zorgen over te maken. Die dingen zijn normaal en gebeuren.

Toch vreemd hoe onze generatie het soms zo moeilijk lijkt te hebben met kwaad te zijn op hun kinderen.
Daar is in mijn ogen weinig mis mee als het niet constant is en voor momenten gehouden worden wanneer er een bepaalde grens word overschreden.
Ik denk dat onze generatie vooral eens verder redeneert over de grenzen die vaak gebruikt worden. Die zijn typisch heel hard op gedrag gericht, genre "doe nu dit, omdat ik het zeg!". Tja, dat zijn geen grenzen maar gewoon gedrag opleggen.
Ik vermoed dat @Avondland het ook gewoon beu was en daarom kwaad geworden is, maar daar ligt de grens bij hem (geen verwijt trouwens) en dus niet bij het kind.

Ik denk dat onze generatie vooral eens verder redeneert over de grenzen die vaak gebruikt worden. Die zijn typisch heel hard op gedrag gericht, genre "doe nu dit, omdat ik het zeg!". Tja, dat zijn geen grenzen maar gewoon gedrag opleggen.
Ik vermoed dat @Avondland het ook gewoon beu was en daarom kwaad geworden is, maar daar ligt de grens bij hem (geen verwijt trouwens) en dus niet bij het kind.
Ik riep eerst en mijn vrouw vond me niet streng genoeg, dus riep ik harder en dat was een beetje teveel. :p Ik ben sowieso geen ruziemaker of iemand die hard roept, dus kwaad zijn ligt sowieso al buiten mijn comfortzone.

Ik riep eerst en mijn vrouw vond me niet streng genoeg, dus riep ik harder en dat was een beetje teveel. :p Ik ben sowieso geen ruziemaker of iemand die hard roept, dus kwaad zijn ligt sowieso al buiten mijn comfortzone.
Hier ook zo, ik ben zo zelden ècht kwaad op de dochter dat als ik het dan eens ben, ze zich gaat verstoppen om te huilen. 🙈

Ik ben 8m mega chill geweest, maar tis alsof ik nu pas tegoei besef wat
a) mijn madam allemaal gaat moeten doorstaan om de kleine op de wereld te krijgen
b) wat voor een impact dat gaat hebben op ons leven

nu is mijn madam al een paar dagen in bed met de griep, en als ik dan zie hoe ze daar dan ligt, met haar dikke buik en haar snotneus heb ik er echt mee te doen. Ik hoop dat de kleine nu niet beslist om te komen piepen, want ze is nu gewoon niet echt fit. Mijn schoonmoeder (die niet bij de deur woont) is hier vandaag en dat is ook gewoon echt een verademing. Die zit alles hier af te stoffen, de plantjes water te geven, een beetje de keuken te poetsen, allemaal dingen waar we onder ons twee voor het moment niet aan toekomen (owv verbouwingen die ondertussen ook nog bezig zijn), en vooral tis efkes een vertrouwd aanvoelend rustpunt voor mijn madam.

kan hier in elk geval de muren oplopen van de spanning sinds een paar dagen, begint nu allemaal heel dichtbij te voelen.

a) mijn madam allemaal gaat moeten doorstaan om de kleine op de wereld te krijgen

nu is mijn madam al een paar dagen in bed met de griep, en als ik dan zie hoe ze daar dan ligt, met haar dikke buik en haar snotneus heb ik er echt mee te doen. Ik hoop dat de kleine nu niet beslist om te komen piepen, want ze is nu gewoon niet echt fit. Mijn schoonmoeder (die niet bij de deur woont) is hier vandaag en dat is ook gewoon echt een verademing. Die zit alles hier af te stoffen, de plantjes water te geven, een beetje de keuken te poetsen, allemaal dingen waar we onder ons twee voor het moment niet aan toekomen (owv verbouwingen die ondertussen ook nog bezig zijn), en vooral tis efkes een vertrouwd aanvoelend rustpunt voor mijn madam.

kan hier in elk geval de muren oplopen van de spanning sinds een paar dagen, begint nu allemaal heel dichtbij te voelen.
Komt goed bro!

Onze dochter is sinds zondag éindelijk terug beter. Nu hebben zowel mijn vriendin als ik het vlaggen :crazy: vicieuze cirkel!

het stappen gaat trouwens iedere dag beter en beter :love: onze kat is nu helemaal niet meer veilig :p "poesch, poesch!"

Compleet normaal denk ik. Hier was dat ook zo, plots wordt alles heel concreet als man, want wij hebben dat kind niet echt voelen groeien. Persoonlijk vond ik het eigenlijk op dat vlak wel positief dat mijn vrouw ingeleid werd, zo was er een duidelijke datum om naartoe te leven, en minder onzekerheid.

Voor de "liefhebbers" van een dag subtropisch zwemmen, kreeg dit in mijn mailbox na het zwemmen op maandag:

-30%*op je volgend bezoek
Gebruik jouw kortingscode in de webshop:
B110KW2302N

*30% korting op maximaal 5 individuele (combideal)tickets voor
het subtropisch zwembad in LAGO Kortrijk Weide.

Enkel geldig in de webshop op tijdsloten vanaf 27 februari 2023 t.e.m. 31 maart 2023.
Max. 1 code per account. Niet cumuleerbaar.

(laat het weten als je het gebruikt hebt, dan verwijder ik deze post)

Het drama om te gaan slapen houdt aan. Eens ze in slaap valt, blijft ze wel slapen tot 7u - 7u30 maar ze geeft duidelijk aan dat ze niet wil slapen en als we haar in bed leggen begint ze of te krijsen of te zeuren. In het eerste geval komen we troosten, in het tweede geval laten we ze doen tot ze in slaap valt.

Het is een fase.

Vandaag eens naar Toverland gegaan met mijn 4,5-jarige van net iets groter dan een meter. Dat viel heel goed mee daar er gek weinig attracties zijn waar ze niet op mocht. Uiteraard hadden we het weer mee, bewolkt zonder regen en 9 graden waardoor van wachtrijen op een attractie na geen sprake was. Dat helpt ook. Na 6h30 pretparkpret was de overdrive modus toch aangeslagen en ligt ze nu net in bed want mevrouw was niet moe hoor. Papa-dcohter dag geslaagd zeg maar.

Overkomt iedereen wel eens, ik verlies soms ook mijn geduld en roep. Ga het achteraf wel altijd aan haar uitleggen dat ik eventjes mijn geduld ben verloren en mij verontschuldigen. Wij als ouders zijn ook maar mensen en feilbaar maar imo is het wel belangrijk dat je je achteraf verontschuldigd, net zoals je dat zelf van je kind zou verwachten.

Da's de reden dat ik liever heb dat mijn vrouw de kleine doet als hij 's nachts wakker schiet. Als ik zo wakker gemaakt word en ben dus super moe, dan heb ik echt een kort lontje op dat vlak. Het geween doet dan echt mijn bloed soms koken.

Ah en nog een nieuwtje: eergisteren zag ik 's avonds ineens het 1e tandje door zijn tandvlees piepen :woohoo:

Da's de reden dat ik liever heb dat mijn vrouw de kleine doet als hij 's nachts wakker schiet. Als ik zo wakker gemaakt word en ben dus super moe, dan heb ik echt een kort lontje op dat vlak. Het geween doet dan echt mijn bloed soms koken.

Ah en nog een nieuwtje: eergisteren zag ik 's avonds ineens het 1e tandje door zijn tandvlees piepen :woohoo:
Iedereen heeft zo zijn excuses om te blijven liggen he :D

Iedereen heeft zo zijn excuses om te blijven liggen he :D
Bwah dat opstaan op zich is niks, maar mijn humeur op zo ne moment irriteert mij zelf ook. Dat gebeurt ook soms overdag als ik heel moe ben. Als ik dan de kleine alleen heb kan ik al eens geïrriteerd geraken. Maar goed dan doe ik een dutje als hij dat ook doet :)

Bwah dat opstaan op zich is niks, maar mijn humeur op zo ne moment irriteert mij zelf ook. Dat gebeurt ook soms overdag als ik heel moe ben. Als ik dan de kleine alleen heb kan ik al eens geïrriteerd geraken. Maar goed dan doe ik een dutje als hij dat ook doet :)
Begrijpelijk hoor, ik heb dat hier als ze moet in slaap vallen. Ik lig er dan naast tot ze eindelijk in slaap valt, maar ik moet mij écht inhouden als ze voor de 100e keer nog eens een liedje begint te zingen. Als het dan ook nog eens een slechte nacht is, dan moet ze mij 's morgens ook gewoon echt even laten doen.
Maar, als ik er nu 's nachts moet bijkruipen, krijg ik vaak een "papa, ik hou van jou" voor ze in slaap valt, en dat maakt alles weer goed :D

Dochter komt zondag terug van skiverlof met Kazou en ik zit waarlijk de tijd af te tellen. Het gegeven dat ze in zwitserland zit, op zo een goede 50 kilomter van Sierre (cfr. busongeval) en daar ook passeert doet mij toch ook weer wat onrustig worden. Uiteraard niet per sé voor "die locatie die voor altijd gekoppeld is aan het busongeval" maar vooral omdat zo een ongeluk altijd wel kan gebeuren. Het feit dat mijn dochter de leeftijd heeft van de jongens en meisjes die toen overleden zijn helpt ook wel niet. Loslaten dus, gewoon ondergaan.

Terug
Bovenaan