Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik denk dat we hier nu voor het eerst (na 11,5 maanden) een soort van 'sprong' ofzo meemaken. Ik heb dat de voorbije maanden nooit gemerkt in elk geval. Nu wil ze, een dag wel een dag niet, in de namiddag niet meer slapen. Ze wordt duidelijk moe in bed gelegd, lijkt te slapen, en dan ineens na een klein half uurtje of zelf een pak sneller, zit ze terug rechtop en aan het brabbelen. Nogtans hier eentje dat tot nu altijd heel goed en heel veel geslapen heeft. En er eigenlijk nog steeds nood aan heeft. Op een normale goede dag, slaapt ze in de voormiddag een kleine 2u en in de namiddag nog eens. En dan om 19u in bed tot 6u30. Gelukkig gaat het snachts nog steeds goed, maar die namiddagdut is nu zo frustrerend. Als ik haar dan toch uit bed haal, dan moet ze savonds al om 18u gaan slapen, en dan zit ze al een uur lastig te doen.

Het is maar een fase zeker.... :(
 
Belangrijkste is dat er communicatie is tussen ouder en school. Het komt voor dat de ouders thuis geen aandacht besteden aan potjestraining en dat ze zo naar school worden gestuurd. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Je moet ook naar de span of control kijken van één kleuterjuf tov de aandacht in de crèche bv. En zelfs in de crèche loopt het eigenlijk al niet goed qua ondersteuning omdat ze 8(?) kinderen per verzorger hebben wat dus veel is. Kinderen in de instapklas zijn enkele maanden ouder hè..

Dus het gaat volledig niet over ‘te goed’ voelen, maar eerder over ouders die er geen moeite in steken en ze zo naar school sturen. En het individuele traject begeleiden best wel mag starten (= niet voltooien) bij de ouders al.
Mijn vrouw staat in het (lager) onderwijs en er zijn blijkbaar ouders die verwachten dat leerkrachten de taak van de ouders een op een opvolgen wat opvoeding betreft. Genre: om 21u30 zondagavond een bericht sturen dat je kind niet goed kan slapen omdat hij zenuwachtig is voor de Sint en of de juf daar iets aan wil doen. Of nog beter: ouders die aan mijn vrouw vroegen of ze hun kind wilde leren fietsen.
 
Mijn vrouw staat in het (lager) onderwijs en er zijn blijkbaar ouders die verwachten dat leerkrachten de taak van de ouders een op een opvolgen wat opvoeding betreft. Genre: om 21u30 zondagavond een bericht sturen dat je kind niet goed kan slapen omdat hij zenuwachtig is voor de Sint en of de juf daar iets aan wil doen. Of nog beter: ouders die aan mijn vrouw vroegen of ze hun kind wilde leren fietsen.
Oei, ik voel mij precies wel aangesproken 😛 Voor ons zoontje is december ook echt een heel spannende maand, dat uit zich ook in moeilijke nachten. Ik heb dat ook wel gemaild naar de juf. Niet met het idee dat zij het moest oplossen, maar gewoon dat ze mee op de hoogte is en weet wat er speelt. Ook voor het geval hij in de klas moeilijkere momenten zou hebben.
 
Mijn vrouw staat in het (lager) onderwijs en er zijn blijkbaar ouders die verwachten dat leerkrachten de taak van de ouders een op een opvolgen wat opvoeding betreft. Genre: om 21u30 zondagavond een bericht sturen dat je kind niet goed kan slapen omdat hij zenuwachtig is voor de Sint en of de juf daar iets aan wil doen. Of nog beter: ouders die aan mijn vrouw vroegen of ze hun kind wilde leren fietsen.

Oei, ik voel mij precies wel aangesproken 😛 Voor ons zoontje is december ook echt een heel spannende maand, dat uit zich ook in moeilijke nachten. Ik heb dat ook wel gemaild naar de juf. Niet met het idee dat zij het moest oplossen, maar gewoon dat ze mee op de hoogte is en weet wat er speelt. Ook voor het geval hij in de klas moeilijkere momenten zou hebben.
Zoals @Mulan aangeeft is de toon enorm belangrijk. Aangeven dat jouw kind slechte nachten heeft gehad is niet hetzelfde als de opdracht geven (zelfs niet vragen) om met onderwerp x y en z bezig te zijn en de taak daar grotendeels over te pakken…
 
Zoals @Mulan aangeeft is de toon enorm belangrijk. Aangeven dat jouw kind slechte nachten heeft gehad is niet hetzelfde als de opdracht geven (zelfs niet vragen) om met onderwerp x y en z bezig te zijn en de taak daar grotendeels over te pakken…
Vooral de toon, inderdaad. En als je een bericht stuurt naar de juf in het weekend via Smartschool krijg je een popup waarin staat dat ze de rust van de leerkracht moeten respecteren en enkel en alleen moeten sturen als het héél belangrijk is.
 
Vooral de toon, inderdaad. En als je een bericht stuurt naar de juf in het weekend via Smartschool krijg je een popup waarin staat dat ze de rust van de leerkracht moeten respecteren en enkel en alleen moeten sturen als het héél belangrijk is.
Het ganse permanentiestuk aan het onderwijs is ook wel absurd. Er zit echt veel verschil tussen scholengemeenschappen waar het zelfs zo ver gaat dat leerkrachten verplicht worden om deel te nemen aan whatsappgroepen met ouders. Tenenkrommend.
 
Mijn vrouw staat in het (lager) onderwijs en er zijn blijkbaar ouders die verwachten dat leerkrachten de taak van de ouders een op een opvolgen wat opvoeding betreft. Genre: om 21u30 zondagavond een bericht sturen dat je kind niet goed kan slapen omdat hij zenuwachtig is voor de Sint en of de juf daar iets aan wil doen. Of nog beter: ouders die aan mijn vrouw vroegen of ze hun kind wilde leren fietsen.
Leren fietsen staat wel in het leerplan :unsure:
 
Jezus man, geen idee wat er is maar de laatste paar dagen is het echt mission impossible om zelfs een body te vervangen. Ze wordt helemaal hysterisch, gooit haarzelf alle kanten op. Precies of we ze martelen.

Hopelijk ook maar een fase :unsure:
Deze avond naar de dokter geweest, beide oren zitten zeer rood / op de rand van ontsteken. Vandaar dat ze niet wil neerliggen :frown:

Hopelijk snel terug beter 🤞
 
nee hoor, trek het u maar aan, dat is gewoon niet normaal

Mijn kinderen waren allebei vrij laat met zindelijk te zijn - ookal zijn we daar vanaf 1,5 jaar mee begonnen (oudste pas zindelijk na 3 jaar, de jongste iets vroeger misschien). Ik had bij allebei de indruk dat het enorm hielp om samen met de andere kindjes naar toilet te gaan en dat te zien.

@Tha_nOn ik ben volledig mee met je uitleg.

Ik vermoed soms zelfs dat wanneer hij dringend moet plassen, een inimini al lost in zijn broek en dan nog een kwartier verder speelt voordat het echt niet meer gaat. 🙈
Onze jongste (volgende week 4 jaar) heeft nog steeds (met momenten) redelijk wat accidentjes. Leuk is het niet, maar het is vooral als hij te fel aan 't spelen is of boos wordt. Het ging de laatste weken eigenlijk supergoed op school, maar zijn juf is nu ziek (komt pas terug na de kerstvakantie) en nu is het terug slechter. Er zijn gewoon verschillende factoren die dat beïnvloeden.
 
Hier is de grootmoeder gearriveerd in België. Onze dochter is het eerste meisje van de kleinkinderen dus een hele dag ongeveer bewonderd en mee bezig geweest.

En nu een baby die super energetisch en gelukkig is terwijl ze al 2 of 3 u moest slapen. Ze interageert ook wel plots veel meer sinds de laatste dagen dus misschien zijn we ook "gezegend" met een vroege slaapregressie (3.5 maand).

Ja, de bomma slaapt al lang hoor.
 
Laatst bewerkt:
Onze dochter is helemaal gek van onze kat Huubke. De hele tijd lacht ze naar hem en maakt ze geluiden. Ook steeds wild aan het bewegen omdat ze naar hem toe wilt. Zo schattig :love: . Huubke daarentegen loopt soms gewoon weg, tenzij hij eten denkt te krijgen, dan krijgt ze wel een knuffel.
 
Onze dochter is helemaal gek van onze kat Huubke. De hele tijd lacht ze naar hem en maakt ze geluiden. Ook steeds wild aan het bewegen omdat ze naar hem toe wilt. Zo schattig :love: . Huubke daarentegen loopt soms gewoon weg, tenzij hij eten denkt te krijgen, dan krijgt ze wel een knuffel.
Ons zoontje van 2 vindt de katten ook leuk, ik denk dat ‘poes’ zelfs 1 van zijn eerste woordjes was, omgekeerd is de liefde helaas minder groot. Hij is te luid en te “wild” voor hen. Tegenwoordig zegt hij zelfs: ‘ik wil poesje aaien’ maar ipv van ze dan rustig te benaderen, stormt hij er naartoe en zijn ze bang. Als hij er dan toch eens in slaagt ze te wrijven is hij altijd zo content 😍
 
Ons zoontje van 4 had gisteren opeens witte kaka, allé nie wit wit, ma wel enorm bleek.

Als je dat googled is dat al direct ernstig en levensbedreigend bij hele kleintjes :p
Kan duiden op problemen met de lever of de galblaas.

Vanochtend gebeld naar de dokter en moeten nog niet panikeren, maar wel opvolgen. Kan zijn doordat hij een tijdje niet genoeg groenten heeft gegeten.

Eet al paar weken heel moeizaam patatten zucht.
We gaan ze terug moeten mixen, beter gemixte patatten met groenten dan geen patatten met groenten denk ik dan...

't is echt ne raren, hij eet vlees en alles, maar in zijn patatten vanaf er daar een brokje structuur in zit, dan zit die te walgen -_-

We probeerden hem te laten mee eten uit de pot, maar dat resulteerde dus in een week of 2 amper patatten en groenten en gewoon boterhammen en fruit. Dusja, gaan dan maar terug mixen hé. Hij zal er wel uitgroeien zeker.

Heeft toch geen zin om elke dag ruzie te maken aan tafel, dat zijn gevechten die zinloos zijn, je kan ze toch nie winnen
 
Met momenten hier ook hoor. Alles scheiden en dan soms nog geen groenten willen eten. Vaak groentesoep of stomp dus.
't is da. Eten is eten.

Wij hebben er geen last van wi, tis gewoon de schoonouders die ons dan scheef bekijken. Want zij leven wel nog in de tijd van vroeger van gewoon in die mond te proppen of zonder eten naar bed...
 
Terug
Bovenaan