Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ze had die ziekte eerst gekregen van een van die kinderen, maar mijn vrouw is een koppige ezel.
Ja, dat is logisch :). Maar het punt is natuurlijk dat je thuis blijft de moment dat je ziek wordt, want dat je anders al diegenen die er nog wel zijn ook ziek maakt... Zolang iedereen in de mentaliteit van "ik ben maar een beetje ziek, het lukt nog wel om te gaan werken" blijft leven, zullen er zo periodes zijn dat plots quasi iedereen uit valt.
 
Ja, dat is logisch :). Maar het punt is natuurlijk dat je thuis blijft de moment dat je ziek wordt, want dat je anders al diegenen die er nog wel zijn ook ziek maakt... Zolang iedereen in de mentaliteit van "ik ben maar een beetje ziek, het lukt nog wel om te gaan werken" blijft leven, zullen er zo periodes zijn dat plots quasi iedereen uit valt.
"Zolang ik niet aan het sterven ben zal ik wel gaan werken". Ik snap die mentaliteit wel, maar ik heb dan ook de luxe om van thuis te kunnen werken als ik me niet goed voel. Als mijn vrouw ziek uitvalt moeten 25 kinderen worden opgevangen door een collega en dat is geen cadeau, zeker nu niet wanneer er meerdere leerkrachten ziek thuis zitten. Ik begrijp ook de afkeer van mensen die om een miezerig kuchje meerdere dagen thuis zitten stinken in de zetel en netflixen om maar niet te moeten werken, maar ik hoop dat dit toch een minderheid is.
 
Ja, dat is logisch :). Maar het punt is natuurlijk dat je thuis blijft de moment dat je ziek wordt, want dat je anders al diegenen die er nog wel zijn ook ziek maakt... Zolang iedereen in de mentaliteit van "ik ben maar een beetje ziek, het lukt nog wel om te gaan werken" blijft leven, zullen er zo periodes zijn dat plots quasi iedereen uit valt.
Ik heb in het onderwijs, toen ik doodziek naar huis wou gaan, nog te horen gekregen dat dat wel eens tot mijn ontslag zou kunnen leiden... Lang leve tijdelijken die je maar 1 week opzeg moet geven...
En er is niet overal een tekort waardoor je dan gewoon "foert" kan zeggen.
 
Ik heb in het onderwijs, toen ik doodziek naar huis wou gaan, nog te horen gekregen dat dat wel eens tot mijn ontslag zou kunnen leiden... Lang leve tijdelijken die je maar 1 week opzeg moet geven...
En er is niet overal een tekort waardoor je dan gewoon "foert" kan zeggen.
Zou voor mij heel makkelijk zijn: stuur de brief maar op. Voor zo'n werkgever wil ik zelf niet werken, wat een manipulatie.

Ik snap dat je niet voor het minste kuchje thuisblijft, maar als je de griep hebt met koorts dan blijf je gewoon thuis. Simpel.
 
Ik heb in het onderwijs, toen ik doodziek naar huis wou gaan, nog te horen gekregen dat dat wel eens tot mijn ontslag zou kunnen leiden... Lang leve tijdelijken die je maar 1 week opzeg moet geven...
En er is niet overal een tekort waardoor je dan gewoon "foert" kan zeggen.
Ze mogen u eens proberen te ontslaan omdat je ziek bent. Ik denk dat de vakbond dat wel tof vindt om zo eens tegen een school in te gaan :).
Wat gingen ze dan doen als ze u zouden ontslaan? Die klas plots geen les meer geven (want je vindt geen vervanger binnen de week he)?
 
Ze mogen u eens proberen te ontslaan omdat je ziek bent. Ik denk dat de vakbond dat wel tof vindt om zo eens tegen een school in te gaan :).
Wat gingen ze dan doen als ze u zouden ontslaan? Die klas plots geen les meer geven (want je vindt geen vervanger binnen de week he)?
Ik had een jaarcontract, 10j geleden vond je daar rap genoeg volk voor hoor!
Vooral omdat het open uren waren...

(Was op meerdere vlakken een kutdirectie hoor, type "terreur is ook een managementsstijl")
 
Ik heb in het onderwijs, toen ik doodziek naar huis wou gaan, nog te horen gekregen dat dat wel eens tot mijn ontslag zou kunnen leiden... Lang leve tijdelijken die je maar 1 week opzeg moet geven...
En er is niet overal een tekort waardoor je dan gewoon "foert" kan zeggen.
Je zou dan een volgekotste emmer op het bureau van de directeur mogen deponeren als doodziek naar huis gaan een reden is voor ontslag.
 
Wij gebruikten ook wel daktozin als het echt te erg was qua rood/uitslag. Dat werkte hier altijd zeer snel.
Ja dat hebben wij ook voorgeschreven gekregen toen ze erge luieruitslag had. Nu ook standaard in huis en van zodra ik iets zie verschijnen dat niet hoort, dit erop smeren en het gaat heel snel weer weg :)
 
Allé sinds 2 dagen eet hij weer deftig verse patatjes.
Maarja, het is een creme van patatjes eigenlijk é :rofl:

Nuja de verhouding is 2 groente op 1 pattat dus alles wat hij eet eet hij hé.


Vannacht na weken nog eens in zijn bed geplast ook zeg.
 
Hier slaapt ze ondertussen nog altijd meestal door! Ik hoop écht dat we vertrokken zijn!

Voor mezelf verrassend is eigenlijk niet de hoeveelheid slaap die deugd doet, maar het feit dat je 's avonds in uw bed kan kruipen met het idee dat je een hele nacht gaat slapen. Toont nog maar eens aan wat voor een mentale impact een slecht slapend kind heeft op de ouders.
 
Doen jullie eigenlijk altijd cadeautjes op kerstdag zelf? Wij deden dat vroeger op kerstavond (bij mijn ouders) en nu op oudejaarsavond (thuis).

Nooit de kerstman ofzo gevierd, cadeautjes liggen hier al lang te glinsteren voor de kinderen, ze kunnen daar goed mee om :).
 
Doen jullie eigenlijk altijd cadeautjes op kerstdag zelf? Wij deden dat vroeger op kerstavond (bij mijn ouders) en nu op oudejaarsavond (thuis).

Nooit de kerstman ofzo gevierd, cadeautjes liggen hier al lang te glinsteren voor de kinderen, ze kunnen daar goed mee om :).
Hier verschilt dat elk jaar. Dit jaar is het eens op kerstochtend omdat ik voor het eerst in jaren eens niet moet werken met kerst. Andere jaren is dat ergens op een avond tussen kerst en Nieuwjaar waarbij we dan hier thuis het gezellig maken.
 
Terug
Bovenaan