Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kerstavond pakjes thuis, traditie bij de vrouw. Kerstdag bij de familie van mijn moeder, onze traditie.

Ergens jammer want vroeger stond er op kerstavond een Bitterballenboef op het programma op kerstavond bij de zus van mijn vader. Daar keek ik meer naar uit dan de cadeautjes op Kerstmis.
 
:wallbash:Doen jullie eigenlijk altijd cadeautjes op kerstdag zelf? Wij deden dat vroeger op kerstavond (bij mijn ouders) en nu op oudejaarsavond (thuis).

Nooit de kerstman ofzo gevierd, cadeautjes liggen hier al lang te glinsteren voor de kinderen, ze kunnen daar goed mee om :).
Wij zijn daar eigenlijk niet uit wat we willen doen, dus het schilt al 3 jaar op rij. En eigenlijk: Het kan mij eigenlijk geen reet schelen. Als het aan mij lag gaven we elkaar geen cadeaus, nooit, voor niks.
Alleen voor mijn dochter wil ik wel een efforke doen.

Maar omdat kort op mekaar verjaardag (november) + sinterklaas + nieuwjaar komen, is mijn mening eigenlijk dat kerst geen cadeautjes moet zijn (en eigenlijk dat wij/ouders voor de Sint ook niets geven). Dat kind krijgt zo strontveel cadeaus die periode dat ze letterlijk niet weet waar mee te spelen.
Mijn voorstel was dat we (ouders + grootouders + Peters/meters) de feesten verdelen, en de rest in de zomervakantie iets kunnen geven om de boel zo te verdelen.

I failed ... hard ... nu geeft iedereen cadeaus op ELK feest EN in de zomer :wallbash:.
Task failed succesfully heet dat zeker ofzo? 🤷‍♂️
 
Wij zijn daar eigenlijk niet uit wat we willen doen, dus het schilt al 3 jaar op rij. En eigenlijk: Het kan mij eigenlijk geen reet schelen. Als het aan mij lag gaven we elkaar geen cadeaus, nooit, voor niks.
Alleen voor mijn dochter wil ik wel een efforke doen.

Maar omdat kort op mekaar verjaardag (november) + sinterklaas + nieuwjaar komen, is mijn mening eigenlijk dat kerst geen cadeautjes moet zijn (en eigenlijk dat wij/ouders voor de Sint ook niets geven). Dat kind krijgt zo strontveel cadeaus die periode dat ze letterlijk niet weet waar mee te spelen.
Mijn voorstel was dat we (ouders + grootouders + Peters/meters) de feesten verdelen, en de rest in de zomervakantie iets kunnen geven om de boel zo te verdelen.

I failed ... hard ... nu geeft iedereen cadeaus op ELK feest EN in de zomer :wallbash:.
Task failed succesfully heet dat zeker ofzo? 🤷‍♂️
Hier is dat uiteindelijk ook zo uitgedraaid.


De neefjes en nichtjes weten ondertussen allemaal wie de Sint is, ik had gehoopt om tegen dan de Sint kadoos af te schaffen en enkel kerst over te houden maar toen floepte ik er een kleine uit dus nu blijkt Sint nog een aantal jaren te blijven komen plus ook nog steeds voor de neefjes en de nichtjes. :help:
 
Hier krijgen ze iets kleins van ons bij zowel de Sint als met Kerst. Met de Sint krijgen ze ook cadeaus van de grootouders, maar de afspraak is dat dat speelgoed bij de grootouders blijft. Met Kerst krijgen ze cadeaus van de grootouders en van mijn broer en zus. En de kerstcadeaus zijn verspreid over 3 dagen ... kerstavond, kerstdag en dan tweede kerstdag. Kerstavond en kerstdag zijn afwisselend bij tussen onze ouders, tweede kerstdag is dan bij ons thuis.
 
De Sint komt alleen bij ons en niet bij de grootouders. Ook vragen wij om voor kerst ook wat praktische cadeaus te geven ipv speelgoed. En dan nog kan ik mijn kinderen hier begraven in speelgoed.
 
Kerstavond zijn het cadeautjes thuis, maar dat is eerder een kleine cadeautje in vergelijking met de Sint (een boek en een oodie dit jaar - al is die laatste wat duurder dan anders :p). Op kerstdag bij de grootouders koopt iedereen ook voor alle kinderen iets maar dat ligt rond de 15 euro dus ook kleine cadeautjes (en dat zijn ook vaak dingen zoals en pyjama, spelletjesboeken, cinematickets,..). Dat vind ik eigenlijk allemaal wel schappelijk.

De kerstman komt hier ook niet en geen problemen dat de cadeaus al klaarliggen dat draagt bij aan de sfeer (tenzij de poezen het inpakpapier er weer afscheuren...).
 
Nog mensen die de uren aan het aftellen zijn eer de kroost in bed kan worden gezwierd?!🙈

Manmanman, wat een pesthumeurtje door slaaptekort en overprikkeling heeft de dochter... 🙄
 
Even van mij af schrijven want gisteren was één van de ergste dingen dat ons kon overkomen.

Fruitpap aan het geven en plotseling verslikt ze zich. Eerst geen paniek want dat gebeurd wel eens. maar plots begon ze echt over haar toeren te gaan en te happen naar adem. Omgedraaid en er proberen uit te kloppen maar lukte niet. Ze bleef stikken en werd echt bloedrood. 112 gebeld en met de mug langsgekomen.

Uiteindelijk toch een deel uitgekotst waardoor ze gelukkig een beetje achter adem kon happen maar er zat nog steeds een stukje vast.

Op de spoedafdeling fotos genomen, zuurstof toegediend etc. Uiteindelijk heeft ze het laatste stukje ook opgehoest (was echt fucking miniscuul)

Gisterennacht moeten blijven ter observatie maar nu gelukkig terug thuis. Gezicht vol gesprongen bloedvaatjes

Heel even dachten we echt dat we onze dochter kwijt waren , echt niet normaal.
 
Da's echt kut! Omdat we hier met rapley werkten, meermaals op youtube bekeken hoe je heimlich moest toepassen bij kleintjes en af en toe herhaald.
Ook 1x dat ze een stukje vlees naar binnen had geschoven en erin begon te stikken. Gelukkig kreeg ik het stuk vlees er nog vrij vlot uit, maar mijn ex stond er ook compleet bevroren bij....


Idd 1 van de ergste dingen die je mee kan maken, het gevoel dat je je kind kan verliezen... Veel sterkte!
 
Onze dochter is hier al een paar weke de beginstappen van "tellen". Aan het doen. Maar nog steeds 1-3-6 ...

Ge vraagt u dan af of ze de volgorde nu echt niet kunnen onthouden. Daarnet 1-3-6-7-8-9-10-11-12-13 :p het was dus enkel het begin dat ze niet kan onthouden :D
 
Even van mij af schrijven want gisteren was één van de ergste dingen dat ons kon overkomen.

Fruitpap aan het geven en plotseling verslikt ze zich. Eerst geen paniek want dat gebeurd wel eens. maar plots begon ze echt over haar toeren te gaan en te happen naar adem. Omgedraaid en er proberen uit te kloppen maar lukte niet. Ze bleef stikken en werd echt bloedrood. 112 gebeld en met de mug langsgekomen.

Uiteindelijk toch een deel uitgekotst waardoor ze gelukkig een beetje achter adem kon happen maar er zat nog steeds een stukje vast.

Op de spoedafdeling fotos genomen, zuurstof toegediend etc. Uiteindelijk heeft ze het laatste stukje ook opgehoest (was echt fucking miniscuul)

Gisterennacht moeten blijven ter observatie maar nu gelukkig terug thuis. Gezicht vol gesprongen bloedvaatjes

Heel even dachten we echt dat we onze dochter kwijt waren , echt niet normaal.
Ik heb het zelf eens voorgehad (zelf gestikt dus) en het verschil qua gevoel is echt enorm. Je voelt dan onmiddellijk een "shit, dit komt niet goed" gevoel. Echt heel voos want was niks speciaal aan het eten ofzo. Het zit echt soms in een klein hoekje.
 
Onze dochter is hier al een paar weke de beginstappen van "tellen". Aan het doen. Maar nog steeds 1-3-6 ...

Ge vraagt u dan af of ze de volgorde nu echt niet kunnen onthouden. Daarnet 1-3-6-7-8-9-10-11-12-13 :p het was dus enkel het begin dat ze niet kan onthouden :D
Ach, die heeft gewoon een nieuw talstelsel uitgevonden, jij begrijpt het gewoon niet! Een wiskundig genie heb je daar.
 
Wij zijn daar eigenlijk niet uit wat we willen doen, dus het schilt al 3 jaar op rij. En eigenlijk: Het kan mij eigenlijk geen reet schelen. Als het aan mij lag gaven we elkaar geen cadeaus, nooit, voor niks.
Alleen voor mijn dochter wil ik wel een efforke doen.

Maar omdat kort op mekaar verjaardag (november) + sinterklaas + nieuwjaar komen, is mijn mening eigenlijk dat kerst geen cadeautjes moet zijn (en eigenlijk dat wij/ouders voor de Sint ook niets geven). Dat kind krijgt zo strontveel cadeaus die periode dat ze letterlijk niet weet waar mee te spelen.
Mijn voorstel was dat we (ouders + grootouders + Peters/meters) de feesten verdelen, en de rest in de zomervakantie iets kunnen geven om de boel zo te verdelen.

I failed ... hard ... nu geeft iedereen cadeaus op ELK feest EN in de zomer :wallbash:.
Task failed succesfully heet dat zeker ofzo? 🤷‍♂️
Vreselijk, ik mag er niet aan denken want hier komt verslikken ook wel af en toe voor. Superblij voor jullie dat het ondertussen weer in orde is.
 
Onze dochter is hier al een paar weke de beginstappen van "tellen". Aan het doen. Maar nog steeds 1-3-6 ...

Ge vraagt u dan af of ze de volgorde nu echt niet kunnen onthouden. Daarnet 1-3-6-7-8-9-10-11-12-13 :p het was dus enkel het begin dat ze niet kan onthouden :D
Proficiat, u bent een rasechte BGster aan het opvoeden. Hier beginnen we ook pas fatsoenlijk te tellen met grote getallen.
 
Vreselijk, ik mag er niet aan denken want hier komt verslikken ook wel af en toe voor. Superblij voor jullie dat het ondertussen weer in orde is.
Ik had even nodig om te beseffen waar ge het in godsnaam over had ... maar ik gok dat ge dus @Holocene wou quoten :).

(en als niet, bedankt voor het medeleven met de vele cadeautjes van mijn dochter)
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Proficiat, u bent een rasechte BGster aan het opvoeden. Hier beginnen we ook pas fatsoenlijk te tellen met grote getallen.
:D. Die kleine getallen doen er toch niet toe!
Vandaag had ze voor kerstmis een nieuw boekje gekregen (dat mijn vrouw had uitgekozen uit de pedagogisch verantwoorde boekjes). "Het huis met de gele deur".

Geen aanrader, op een gegeven pagina gaat het over een sterrenkindje, en we geraken allebei niet voorbij die pagina zonder te zitten bleiten :p.
 
:D. Die kleine getallen doen er toch niet toe!
Vandaag had ze voor kerstmis een nieuw boekje gekregen (dat mijn vrouw had uitgekozen uit de pedagogisch verantwoorde boekjes). "Het huis met de gele deur".

Geen aanrader, op een gegeven pagina gaat het over een sterrenkindje, en we geraken allebei niet voorbij die pagina zonder te zitten bleiten :p.
Oei een sterrenkindje. Gaat het dan ook over tattoos en de slechte keuzes die je hierin maakt? :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan