Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Jezus man, geen idee wat er is maar de laatste paar dagen is het echt mission impossible om zelfs een body te vervangen. Ze wordt helemaal hysterisch, gooit haarzelf alle kanten op. Precies of we ze martelen.

Hopelijk ook maar een fase :unsure:
Wees gerust, die fase gaat over ...




Na 18 jaar
 
Jezus man, geen idee wat er is maar de laatste paar dagen is het echt mission impossible om zelfs een body te vervangen. Ze wordt helemaal hysterisch, gooit haarzelf alle kanten op. Precies of we ze martelen.

Hopelijk ook maar een fase :unsure:
De onze wil rechtstaan als ze aangekleed wordt maar staat nog veel te wankel op haar benen. Dus profiteren we ervan en maken we er maar extra knuffeltijd van. 🥰

Om daarna haar ogen te zalven, neus te spoelen en te sprayen en als kers op de taart, de puffer met voorkamer (die van Maya de Bij die hier een paar dagen geleden in dit topic gepasseerd is) over haar neus en mond te duwen. Maar het lijkt erop dat ze minder en minder drama maakt tijdens de verzorging. Behalve die puffer, daar moet ze echt niets van weten. Zelfs bij de dokter is ze ondertussen een flinke meid, amper van haar oren gemaakt de laatste 2 keer.
 
Middagje met de dochter zodat de mama kan gaan winkelen. Yay. Staan we samen op het tapijt en dan.... Papa, mijn buikje voelt zich niet zo goed. 🤮

Dochter in bad. Bicarbknaat op het tapijt en wachten. Altijd een verrassing zo'n middag met de dochter.
 
Haha, ik gisteren na 't school nog naar de bibliotheek met de twee. We zijn twee minuten binnen, en de dochter komt met een droef gezichtje naar mij "ik heb kaka gedaan". Dus naar't wc, kaka uit haar onderbroek gevist, onderbroek wat zitten proper maken en in papier gewikkeld, haar broek terug aangedaan en dan nog een nieuwe poging ondernomen om boeken te zoeken. Twee minuten later "papa, ik heb terug kaka in mijn broek gedaan".


Top :unsure:
 
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met iets zoals onderstaande? (link voor product: klik)

stapelstein-rainbow-pastel-bundle-61.png
 
Haha, ik gisteren na 't school nog naar de bibliotheek met de twee. We zijn twee minuten binnen, en de dochter komt met een droef gezichtje naar mij "ik heb kaka gedaan". Dus naar't wc, kaka uit haar onderbroek gevist, onderbroek wat zitten proper maken en in papier gewikkeld, haar broek terug aangedaan en dan nog een nieuwe poging ondernomen om boeken te zoeken. Twee minuten later "papa, ik heb terug kaka in mijn broek gedaan".


Top :unsure:
Kak uit de onderbroek vissen vind ik het minst leuke uit de fase waar mijn dochter in zit. Gadverdamme.
 
Hoe gaan de nachten nog @anders. ?
Ik dacht laatst te lezen toch eindelijk beter?


Hier momenteel ook in een goede reeks nachten, oef dat is toch direct een wereld van verschil, ik voel dat ik minder snel geïrriteerd en ambetant ben. 🤭


Ik heb al een paar keer zitten polsen bij zoonlief als de juf een gedichtje aan het leren is voor 1 januari maar hij lost helemaal niets.
Ik kijk er wel naar uit, die allereerste nieuwsjaarsbrief!
 
Hoe gaan de nachten nog @anders. ?
Ik dacht laatst te lezen toch eindelijk beter?


Hier momenteel ook in een goede reeks nachten, oef dat is toch direct een wereld van verschil, ik voel dat ik minder snel geïrriteerd en ambetant ben. 🤭


Ik heb al een paar keer zitten polsen bij zoonlief als de juf een gedichtje aan het leren is voor 1 januari maar hij lost helemaal niets.
Ik kijk er wel naar uit, die allereerste nieuwsjaarsbrief!
Een ENORME verbetering. Nu hebben we zo'n 4á5 nachten per week dat ze doorslaapt tot half 8-8u.
Het probleem nu is nog dat ze bijna nooit een middagdutje wil doen als de grootouders oppassen, en daardoor zijn de volgende 2-3 nachten altijd minder.

Het is wel nog gedoe om ze in bed te krijgen (+-7u naar boven gaan maar als ik om half 9 terug buiten geraak, ben ik blij). Maar dat is allemaal al niks zolang je er 's nachts niet uit moet.

Die goede nachten is een enorm verschil in mentale belasting hier. Gewoon al kunnen gaan slapen met een "ik ga doorslapen" mindset, maakt een groot verschil. En ook op onze dochter merken we een groot verschil. Ze kan veel langer alleen spelen als ze uitgeslapen is bvb.

Hier zit ze momenteel in de eerste fase van "tellen", wat wel leuk is :D alles dat ze ziet tellen, ook al is het voorlopig "1, 3, 6" :p
 
@Vrouwtje Theelepel :
Nog even verder gaan.
1) ik vind het fantastisch dat op dit forum spontaan die vraag komt. Ik krijg hier oprecht meer support dan in directe omgeving.

2) ik ben uiteindelijk blij dat we de klik gemaakt hebben dat het niet "ze moet dat leren" is, maar dat ze er gewoon klaar voor moeten zijn en de juiste omgeving er moet zijn. Hier bleek het "zelf in slaap vallen in groot bed" de missing link.

3) ik snap eindelijk dat ouders zo enthousiast worden van K3. Hier is ze nu zot van "Waterval". En komende van Bumba is dat zo'n verademing!
 
Na 2 dagen niet slapen vallen ze wel automatisch in slaap :laugh:
:D

Intussen is er hier plots wel een klik omgedraaid met slapen overdag. In plaats van rond te lopen in de draagzak in het donker doet hij nu gewoon dutjes in zijn bed, zonder iets van hulp om in slaap te vallen... Eerst stonden we er nog bij om 'sshhh' te doen voor 5-10 minuten omdat dat leek te helpen, maar nu is het gewoon neerleggen en weggaan. Dan jammert hij 5-10 minuten en is hij vertrokken. Ochtend en middag moeten we hem ook wakker maken na 2 uur. Namiddag dutje gaat wel moeilijker. Soms maar 10 minuten, soms 20-30 of gewoon niet in slaap willen vallen. Dus dan forceren we het ook wel door te wiegen op de benen oid. Eigenlijk echt bizar hoe dit gegaan is na een maand sukkelen ermee. In plaats van altijd eerst te proberen hem rustig te krijgen al wiegend ofzo (wat het meestal alleen maar erger maakte), was het dus gewoon neerleggen en klaar...

's nachts is nu wel nog iets anders. Eerste ruk is meestal 4 uur, flesje op, snel weer in slaap, maar wordt dan wakker na 3 uur ongeveer. Dan ligt hij gewoon wat te jammeren/grunten, maar gaat niet over in huilen. 2x licht aangedaan en hij lag er gewoon happy. Na ~45 min toch eruit gehaald om te laten eten, maar daar had hij duidelijk ook weinig behoefte aan. Alles qua slaaptrainig lijkt te gaan over baby kalmeren etc., maar hij is dus al kalm :unsure: Laten we hem dan best gewoon verder doen tot hij zelf in slaap valt weer?
 
Slaap is toch een thema bij jonge ouders hé.

Hier is de dochter 3.5 maand ongeveer, en ze overdag in slaap krijgen is toch niet eenvoudig. Ik vermoed dat het een kwestie is van teveel prikkels, ze slaapt nog niet in haar eigen kamer zo jong, dus er is altijd wel licht en iets van geluid boven de witte ruis. Ze is ook erg gehecht aan ons, dus de meest succesvolle manier om een lang dutje te doen is dat mijn vrouw ze gewoon vastneemt en ze enkele uren op haar schoot slaapt.

Als ze elders in slaap valt of je verlegt haar, wordt ze meestal gewoon wakker na een half uurtje, wanneer ze van slaapfase wisselt. Meestal ook goedgezind, wat ergens wel halfgrappig is.

Aangezien ze gewoon in haar bedje leggen vaak leidt tot frustratie, omdat ze weet dat we er zijn en ze ons wil zien, denk ik dat een eigen kamer wel enige zaken kan oplossen, al bestaat de kans dat ze dan helemaal ontroostbaar wordt natuurlijk :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan