Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier al meer dan 12 jaar geleden, ik voel me oud als ik over dat aerosollen hoor :(.

Dochter deze keer voor het eerst in haar leven (zit nu in eerste middelbaar, ervoor Freinet) een echt examen gehad. Ze had een goed gevoel en zat deze namiddag ganse namiddag al videocallend te studeren. :S

Wel leuk: de klastitularis legt elke dag op de schoolbank van iedereen een aanmoediging, die we als ouder eventueel zelf mogen schrijven. Ik heb alvast deze doorgestuurd:

Voor Geschiedenis:

Weet je dat het vak geschiedenis vroeger geschietenis heette? Veel logischer, met al dat wapengeweld vroeger. Maar toen maakte meneer Claeys een indrukwekkende dt-fout. Het is sindsdien nooit meer goedgekomen tussen Mevr. Lanssens van Nederlands en meneer Claeys.

Veel succes en schiedt nu maar in gang!

-------------------------------------------------
Voor Getallenleer:

Meneer Xheka laat hierbij weten dat het Natuurlijk is dat jullie Geheel in spanning staan. Wees gerust, dit is Positief, een beetje stress zal geen Negatief gevolg hebben voor je examen!

Je hebt 100% onze steun!

-------------------------------------------------
Nog voor Getallenleer:

Belangrijke mededeling: Dit spiekbriefje is uitzonderlijk toegelaten door Mevr. Uytterschaut.

Twee maal drie is vier
Wiedewiedewiet en twee is negen
‘k Richt de wereld in
En in dit examen heb ik geen zin!

Veel succes!

--------------------------------------------------

Voor Aardrijkskunde:

De wereld mag vandaag op z'n kop staan, Je mag het noorden kwijt zijn, maar je kan vandaag wel bergen verzetten!

(Laat de Alpen wel staan aub, anders weet mevr Malliet niet meer hoe ze die examenvraag correct moet verbeteren).

---------------------------------------------------

Laatste dag:

EIND-E-LIJK. Je bent er bijna!

Die pizza straks zal deugd doen. De Kruidvat zal overspoeld worden door de LATjes, die snoepbakken kunnen niet vlug genoeg aangevuld worden. Op de markt lonken de wafels en ijsjes. In het krantenwinkeltje staan de lollies in promotie! Wat een leuke tijd! Geniet ervan.
...


...
Zucht, ik weet weer wat te doen.
Je tandarts.
 
Pfff tegenwoordig is elk ontbijt hier ne strijd aan het worden, nooit geweten dat een kind zo koppig kan zijn. Allemaal voor een boterham met choco waar ze er vroeger stuk of drie van verslond.
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
 
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
Ja, dat gaat echt helpen voor zijn kind :unsure:
 
Om uw fiscale aangifte te optimaliseren is het aan te raden dat hij of zij er nog voor 01/01 uitgeperst wordt.
Dat hebben we gemerkt, de onze is eentje van de eindejaarsperiode en dat heeft ons wel héél veel belastingsvoordeel opgeleverd.
Al weet ik niet of dat nu elk jaar is, ik ben niet zo thuis in belastingen. Maar als het wel zo is, is dat wel een heel mooi kado om een extra jaartje dat voordeel te hebben :D .
 
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
Hebben uw kinderen genoeg met een stuk fruit en een droge koek als ontbijt? 😱
 
Mijn dochter vertrekt doorgaans met 1 beker melk en 2-3 hapjes van een sandwich, of melk + 1 gekookt eitje, melk + 1 petit Gervaiske,...
Net als bij volwassenen zijn er kinderen die geen "ontbijtmensen" zijn.
Mjah dat is ook nog een kleuter, ik dacht dat @JPV al ouder kinderen had.
En ik ben zelf een fervente ontbijter dus dan bekijk je dat idd al anders.

Apekop thuis vertrekt ook met enkel melk en een halve sandwich of boterham hoop en al maar om 10u eet hij dan wel een grote boterham en een stuk fruit op.
 
zeg haar dat de kinderen van ene van het forum nog nooit 's ochtends in de week choco op tafel hebben zien staan :). Fruit en een volkoren droge koek ('semoelekoek'), da's al wat ze bij ons krijgen en het geklaag is er maar heel zelden (dan nog enkel ivm het soort fruit, met een ander zijn ze dan altijd content).

Nu, als ze echt die boterham met choco niet wil, zou ik ze haar goesting wel eens durven geven op een woensdag. Dan kan je op de middag die boterham alsnog geven. En eventueel 's avonds etc. Honger is de beste drijfveer om te eten.
Van die eierkoeken? Of wat bedoel je juist. Want die semoele zijn voor mij eierkoeken... Geen volkoren droge koek.
 
Van die eierkoeken? Of wat bedoel je juist. Want die semoele zijn voor mij eierkoeken... Geen volkoren droge koek.
zijn idd een soort eierkoeken, maar wel degelijk (de versie die wij kiezen) volkoren:

1671093387598.png


(voor mij zijn eierkoeken deze:

1671093421051.png
 
Pfff tegenwoordig is elk ontbijt hier ne strijd aan het worden, nooit geweten dat een kind zo koppig kan zijn. Allemaal voor een boterham met choco waar ze er vroeger stuk of drie van verslond.

Een kleine impressie van onze ontbijt tafel:

Soms eet ze hier 's morgens niks, en dan 2u later voor 3 man.

Maar soms eet ik 's morgens niks en 2u later voor 3 man... "Ze moeten eten" is nogal overroepen.
 
Het gaat toch allemaal snel. Soms wil ik vooruit spoelen naar de momenten dat mijn dochter volzinnen kan uitspreken en soms wil ik ze gewoon klein houden. Dat zijn toch allemaal unieke fases die hun voor- en nadelen hebben. En ook al ben ik er heel betrokken bij, hoop ik dat ik het allemaal goed in mij kan opnemen.
 
Het gaat toch allemaal snel. Soms wil ik vooruit spoelen naar de momenten dat mijn dochter volzinnen kan uitspreken en soms wil ik ze gewoon klein houden. Dat zijn toch allemaal unieke fases die hun voor- en nadelen hebben. En ook al ben ik er heel betrokken bij, hoop ik dat ik het allemaal goed in mij kan opnemen.
Neen, dat wil je niet. Er komt een tijd dat je even zou willen terugspoelen. Een tijd waar je plots beseft dat het allemaal wel heel snel is gegaan.

Ik ben ook heel betrokken en probeer af en toe eens stil te staan bij alles, en toch denk ik soms: waar is de tijd naartoe?

Dan krijg ik plots een herinnering vanuit de cloud met foto's: '3 jaar geleden' en begin ik te roepen: 'MAAR DAT WAS GISTEREN?!' terwijl een melodramatische soundtrack op den achtergrond speelt.
 
Neen, dat wil je niet. Er komt een tijd dat je even zou willen terugspoelen. Een tijd waar je plots beseft dat het allemaal wel heel snel is gegaan.

Ik ben ook heel betrokken en probeer af en toe eens stil te staan bij alles, en toch denk ik soms: waar is de tijd naartoe?

Dan krijg ik plots een herinnering vanuit de cloud met foto's: '3 jaar geleden' en begin ik te roepen: 'MAAR DAT WAS GISTEREN?!' terwijl een melodramatische soundtrack op den achtergrond speelt.
Het drukt je met je neus op de feiten: het leven is eenmalig en gaat in enkele richting. Dus zoveel mogelijk proberen koesteren.
 
Terug
Bovenaan