Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier hebben wij (in onderling overleg) een documentje getekend dat onze dochter apart mocht slapen. Normaal gezien slapen ze tot X maand in de leefruimte om inderdaad een oogje in het zeil te houden maar onze dochter kon daar echt niet slapen
Ik kan mij echt niet inbeelden hoe mijn dochter zou slapen als ze in zo'n drukke ruimte had moeten slapen. Dan hadden wij gewoon continu een oververmoeid kind gehad...
 
De onze heeft de eerste maanden in de speelruimte geslapen bij de onthaalmoeder en maakte daar geen probleem van. Als ze hier in haar park sliep, liet ik ook bewust de tv aanstaan (niet superluid natuurlijk). Da's nog steeds een heel goede slaper, als ze zichzelf niet wakker hoest.

Wat thuis hielp om in het park te slapen, was om haar in een dekentje te wikkelen en bij ons te nemen, en als ze dan (bijna) in slaap was, in het park te leggen dan was haar eerste laagje toch al een warm laagje ipv een koud park en koud dekentje.
 
Leg je ze pas in bed als ze duidelijk moe is? Want dat kan het probleem zijn. Ideaal leg je ze er in voor ze echt moe is.
Normaal beginnen we al ruim ervoor eraan. We gebruiken de Huckleberry app en de wakkertijden dat die voorstel, en die werken eigenlijk wel prima als je hem in de draagzak stopt of al wiegend op de benen in slaap brengt.
Maar misschien moeten we er nog vroeger aan beginnen... Ik denk dat hij vanochtend nog geen anderhalf uur wakker was, wat volgens mij toch niet overdreven is.
Hier hebben wij (in onderling overleg) een documentje getekend dat onze dochter apart mocht slapen. Normaal gezien slapen ze tot X maand in de leefruimte om inderdaad een oogje in het zeil te houden maar onze dochter kon daar echt niet slapen
Ah interessant, misschien dat we dat ook gaan moeten vragen dan :)
Ik kan mij echt niet inbeelden hoe mijn dochter zou slapen als ze in zo'n drukke ruimte had moeten slapen. Dan hadden wij gewoon continu een oververmoeid kind gehad...
Ja dat is vooral mijn schrik, dat het 's avonds dan ook moeilijker gaat om te slapen... Want 's nachts is wel relatief OK eigenlijk. Al zijn we van 1x wakker worden naar 2-3 gegaan, maar vaak is het eerste stuk toch ook 4-6 uur aan een stuk dat hij slaapt.
De onze heeft de eerste maanden in de speelruimte geslapen bij de onthaalmoeder en maakte daar geen probleem van. Als ze hier in haar park sliep, liet ik ook bewust de tv aanstaan (niet superluid natuurlijk). Da's nog steeds een heel goede slaper, als ze zichzelf niet wakker hoest.

Wat thuis hielp om in het park te slapen, was om haar in een dekentje te wikkelen en bij ons te nemen, en als ze dan (bijna) in slaap was, in het park te leggen dan was haar eerste laagje toch al een warm laagje ipv een koud park en koud dekentje.
Hem overdag in slaap proberen krijgen als wiegend in de armen of op de benen is echt no go. Zit gewoon continu rond te kijken. Dus laat staat om te slapen in park.
Qua inwikkelen: hij zit al sinds dag 1 in een inbakerslaapzak.

Bedankt voor alle tips en reacties :)

Nuja, nog 1 dag werken en heb ik 4 weken vrij tot de opvang begint. Dan kunnen we er samen wat aan proberen werken. Nu is het ook gewoon enorm lastig voor mijn vriendin om zowel te proberen oefenen op in bed slapen overdag, en als dat niet lukt ook nog eens in slaap doen al wiegend op de benen of in draagzak rondstappen in het donker. Ik had hier laatst ook gecomment dat hij niet meer bij mij wou in de draagzak, maar dat lijkt voorbij... 1x met een tshirt aan te doen die vriendin een nacht in had geslapen, en nu ook paar keer toch ook gewoon al stappend buiten. Al merkte je wel dat het een pak langer duurde om in slaap te vallen dan anders, maar uiteindelijk ook zonder veel protesteren. Op den duur weten we het ook niet meer wat er nu nodig is om hem te doen slapen :/
 
Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
 
Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
Ook gebruikt bij de dochter, maar geen bijwerkingen gehad.
 
Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
Hier al vollenbak mogen aerosolen met onze dochter maar ook hier geen bijwerkingen.
 
We gebruiken momenteel Ventolin en Flixotide om het hoesten tegen te gaan, maar we gebruiken de pufferversie met een voorzetkamertje (van Maya de Bij). Oneindig veel beter en gebruiksvriendelijker dan een lomp en luidruchtig aerosoltoestel. 10 seconden per inhalator en klaar.
 
We gebruiken momenteel Ventolin en Flixotide om het hoesten tegen te gaan, maar we gebruiken de pufferversie met een voorzetkamertje (van Maya de Bij). Oneindig veel beter en gebruiksvriendelijker dan een lomp en luidruchtig aerosoltoestel. 10 seconden per inhalator en klaar.
Wordt wel afgeraden onder de 3j net omdat ze de techniek van het inhaleren nog niet goed kunnen verstaan doorgaans. Was hier met een 4jarige al niet evident eer ze het door had. En met een acuut probleem kan je het jezelf ook niet permitteren om eerst een dag of 2-3 aan te modderen eer ze het goed vatten wat de bedoeling is.
 
Wordt wel afgeraden onder de 3j net omdat ze de techniek van het inhaleren nog niet goed kunnen verstaan doorgaans. Was hier met een 4jarige al niet evident eer ze het door had. En met een acuut probleem kan je het jezelf ook niet permitteren om eerst een dag of 2-3 aan te modderen eer ze het goed vatten wat de bedoeling is.
Met zo'n voorzetkamer en zo'n mond-neusmasker lukt het toch redelijk goed om dat te inhaleren, dat is ook op aanraden van de dokter en apotheker dat we dat hebben geprobeerd in plaats van te blijven worstelen met een aerosoltoestel.
 
Met zo'n voorzetkamer en zo'n mond-neusmasker lukt het toch redelijk goed om dat te inhaleren, dat is ook op aanraden van de dokter en apotheker dat we dat hebben geprobeerd in plaats van te blijven worstelen met een aerosoltoestel.
Ik had het op de voorzetkamer alleen gebruiken zonder mond-neusmasker, vandaar de verwarring! De mijne heeft dat dus nooit kunnen gebruiken dat masker, daar wordt ze hysterisch van. 😬
 
Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
Hier ook aerosollen en nog niet voorgehad. Ook nog nooit van gehoord dus goed om te weten :/

De jongste komt er hier ook eindelijk door. Woensdag 2de keer dokter omdat ik echt ongerust was. Maar dat was de piek precies, vanaf gisteren stilaan beter en nu 24u geen koorts meer.
We gebruiken momenteel Ventolin en Flixotide om het hoesten tegen te gaan, maar we gebruiken de pufferversie met een voorzetkamertje (van Maya de Bij). Oneindig veel beter en gebruiksvriendelijker dan een lomp en luidruchtig aerosoltoestel. 10 seconden per inhalator en klaar.
Hebben dat hier ook 2 dagen gebruikt voor de jongste en had de indruk dat dat gwn niets deed. Was misschien nog wat te jong. Overgeschakeld naar aerosol en dan kwam alles los. En hij vond da leuker dan die puffer dus dat hielp 😅.
 
Zoon begint erdoor te komen, maar vertoond heel vreemd gedrag. Is heel snel geïrriteerd, wordt enorm snel boos, heel onrustig afwisselend met moment waarbij hij geen weg weet met zichzelf. Deze morgen was het toppunt en had hij een hele breakdown.

Sinds begin deze week moet hij aerosollen waar o.a. Ventolin in zit. Dat kan hartkloppingen, onrust, enz. opwekken. Collega's vertelden gelijkaardige verhalen wanneer hun kinderen moesten aerosollen.

Zijn hier nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren hebben na het gebruik van Ventolin? Bij ons dochter was dat totaal niet het geval alleszins.
Ik gebruik al heel mijn leven ventolin, nooit bijwerkingen gehad. Voor zover ik weet is dat een redelijk licht en "geen complicaties" middel, toch zeker met de standaard doseringen. Het staat nu wel op de dopinglijst sinds een jaar of 10.

Disclaimer: Ik ben geen dokter of apotheker.
 
Ik gebruik al heel mijn leven ventolin, nooit bijwerkingen gehad. Voor zover ik weet is dat een redelijk licht en "geen complicaties" middel, toch zeker met de standaard doseringen. Het staat nu wel op de dopinglijst sinds een jaar of 10.

Disclaimer: Ik ben geen dokter of apotheker.
Dokter gebeld en blijkbaar hebben veel kinderen wel last van hyperactiviteit na het aerosollen.

Ons dochter had daar absoluut geen last van.

Onze nachtrust deze week was een ramp omwille van de zieke zoon. Tijd om te aerosollen zodat we erdoor komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Mijn oudste zoon is 6j en jongste 16 maand en die hebben nog nooit moeten aerosollen, ik heb dit zelf moeten googlen.

Voor wat gebruiken jullie dit dan zo vaak
 
Mijn oudste zoon is 6j en jongste 16 maand en die hebben nog nooit moeten aerosollen, ik heb dit zelf moeten googlen.

Voor wat gebruiken jullie dit dan zo vaak
Infecties van de bovenste luchtwegen... En dat gaat hier gepaard met geluiden waar een bronstige zeehond niet voor moet onderdoen. Of van die valse kroep aanvallen snachts dat ze precies stikken, da's wel redelijk beangstigend.
 
Mijn oudste zoon is 6j en jongste 16 maand en die hebben nog nooit moeten aerosollen, ik heb dit zelf moeten googlen.

Voor wat gebruiken jullie dit dan zo vaak
Luchtwegeninfecties, voornamelijk bronchitis. Heeft ook met ons Belgische weer te maken he: kouder, nauwelijks ventilatie, op elkaar geplakt zitten zodat de virussen vrij spel hebben.
 
Sorry all, ja uw kinderen zien afzien is nooit leuk. Onze oudste is wel geboren en gewoond in Londen en die heeft ook maar 1 keer bronchitis gehad en was 2 dagen anti biotica en hoest siroop, aerosollen was dat ook niet.

Nu dat we hier wonen doen we de neus spoelingen met een grote spuit en zout oplossingen. Op aanraden van onze pediater want vroeger gebruikten we meer toestellen om te kuisen of zo een pre made oplossing van bij de apotheker maar die werken roch precies minder goed. En sedert we dit gebruiken nooit meer iets van verkoudheid gehad. Ik gebruik dit ook elke dag (adult versie)


https://www.dischem.co.za/salex-ssr-saline-sinus-rinse-starter-kit-10-x-1-6g-541
 
Luchtwegeninfecties, voornamelijk bronchitis. Heeft ook met ons Belgische weer te maken he: kouder, nauwelijks ventilatie, op elkaar geplakt zitten zodat de virussen vrij spel hebben.
Ik vraag me ook wel af in hoeverre luchtkwaliteit daarin een rol speelt.
 
Terug
Bovenaan