Mama geïrriteerd en ze vroeg zich af wie het meeste ervaring had met dat terug goed te maken?De vraag is nu: wat had ze net uitgestoken voor ze dat schreef?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mama geïrriteerd en ze vroeg zich af wie het meeste ervaring had met dat terug goed te maken?De vraag is nu: wat had ze net uitgestoken voor ze dat schreef?
"Ik wil ook graag heel de dag chips eten en bier drinken"?Dochter kwam terug van moeke en had het vriendschapsboekje van haar nichtje ingevuld. Bij "wie is je grote voorbeeld" stond papa.
![]()

Niks daarvan, ik eet geen chips."Ik wil ook graag heel de dag chips eten en bier drinken"?![]()
Die aanpak werkt helaas niet. Of misschien beter gezegd, mijn zoon heeft duidelijk een genuanceerdere aanpak nodig. Negeren ben ik ook geen fan van. Slecht gedrag moet duidelijk gemaakt worden dat dat niet mag en schadelijk is voor anderen.
Opvoedingswinkel ken ik niet. We zijn wel van plan om volgende week naar de schoolpsycholoog te gaan. Maar haar advies zal dus in het Pools zijn, de welke ik op dat niveau niet voldoende machtig ben om dat goed te volgen. Daarom toch ook op zoek naar NL/EN-talige opvoedboeken betreffende moeilijkere kinderen.
Ik ben me ervan bewust dat de huiselijke sfeer sowieso niet al te geweldig is, maar ik wil vooral voorkomen dat het ontspoort en dat mijn dochter soortgelijk gedrag gaat vertonen in de toekomst.
Hier iets gelijkaardig meegemaakt voor mijn vrouw zwanger was van onze dochter. Mijn vrouw maakte zich zorgen omdat ze niet zwanger raakte en had een afspraak bij de dokter vastgelegd, maanden op voorhand. Tegen dat het zo ver was bleek ze dan net zwanger, dus hadden we zelfs een echo van het beginnend embryo op enkele weken. Dat maakte alles nogal tastbaar, maar op 8 weken kwam dan de "standaardecho" en daar bleek dat er ofwel nooit een hartslag was geweest of dat deze was gestopt. Dat geeft nogal een mentale weerslag, ook al eindigen 1/3 of 1/4 van de zwangerschappen kennelijk zo vroeg, vaak voor de vrouw goed en wel beseft dat ze zwanger is.ik was aan het twijfelen om al dan niet te posten omdat ik er geen "ding" wil van maken maar wou het toch ergens kwijt.
Recent beslist om voor een tweede kindje te gaan en het was meteen prijs.
Maandag hadden we de eerste echo (vriendin zou uitgerekend +- 7-8 weken zijn) maar jammer genoeg is het een leeg vruchtzakje.
ik vind het vooral beu dat mijn vriendin super ongemakkelijk/misselijk is geweest de voorbije weken voor "niks". Net bloed laten nemen & dan nog zien of het via een pilletje gaat gebeuren of een curettage.
Dat is heftig, maar ook wel een vrij "normaal" iets dat vaak voor komt. Het feit dat het "meteen prijs" was, lijkt me ook een teken dat het gewoon "pech" was. In elk geval sterkte en zorg dat je er samen wat over kan praten en probeer te relativeren.ik was aan het twijfelen om al dan niet te posten omdat ik er geen "ding" wil van maken maar wou het toch ergens kwijt.
Maandag hadden we de eerste echo (vriendin zou uitgerekend +- 7-8 weken zijn) maar jammer genoeg is het een leeg vruchtzakje.
ik vind het vooral beu dat mijn vriendin super ongemakkelijk/misselijk is geweest de voorbije weken voor "niks". Net bloed laten nemen & dan nog zien of het via een pilletje gaat gebeuren of een curettage.
Veel sterkte in elk geval.ik was aan het twijfelen om al dan niet te posten omdat ik er geen "ding" wil van maken maar wou het toch ergens kwijt.

Hier ook 2 keer leeg vruchtzakje en 1 vroeg miskraam. Nu is de jongste al 15maand ondertussen en de grootste hooligan die er bestaat.ik was aan het twijfelen om al dan niet te posten omdat ik er geen "ding" wil van maken maar wou het toch ergens kwijt.
Negatief gedrag negeren (zo lang het geen gevaarlijk gedrag is), positief gedrag belonen. -> dat is de essentie.
Oei klinkt idd helemaal niet leuk.Het gaat van kwaad naar erger. Net telefoon gekregen van een andere moeder en blijkbaar pest onze zoon haar zoon. Die jongen heeft een lui oog en dikke brilglazen en de laatste dagen vindt de onze het blijkbaar grappig om die bril af te pakken en met zijn vinger tegen die pleister te prikken.
Als iemand die vroeger zelf gepest is, komt dit toch hard aan.
Oei klinkt idd helemaal niet leuk.
Wel goed dat jullie al een afspraak hebben met de schoolpsycholoog dan.
Er is misschien een achterliggende reden waarom hij dit gedrag toont?
Kan je met hem een rustig gesprek aangaan om het over het gedrag te hebben? Zonder dadelijk boos te zijn of het te hebben over straffen of zo?
Ook niet plassen op het potje? Kaka op het potje blijft hier ook een lastige, nadat het 1x veel pijn gedaan heeft probeert ze het vaak op te houden. Nu een 2-tal weken forlax gegeven waardoor het zachter was, en heeft ze toch al terug een paar keer op het potje geweest, maar je merkt wel dat het niet met volle vertrouwen is.De onze volgende week naar school.
Helaas niet zindelijk gekregen... ondanks alle stickeracties etc.
Ze had na de eerste trainingsdag al "blijkbaar" een toevalstreffer op het potje had maar erna geen succes meer.
Ze is in feite wel zindelijk (ze houdt het op tot ze een pamper aankrijgt (voor te slapen) of tot het echt niet meer lukt na 3-4 uur.
Maar ze wil niks lossen in de pot.
Het is een koppige trien soms.
Was bij het leren stappen ook zo, zo stapte ze een heel stuk door het huis en daarna heeft ze een maand niet meer gewandeld of zelf geprobeerd.
Ik denk dat ze zeker wil zijn van haar stuk voor ze iets effectief gaat doen.
Ze is altijd heel voorzichtig in tegenstelling tot haar leeftijdsgenootjes die ik ken.

Ook niet plassen op het potje? Kaka op het potje blijft hier ook een lastige, nadat het 1x veel pijn gedaan heeft probeert ze het vaak op te houden. Nu een 2-tal weken forlax gegeven waardoor het zachter was, en heeft ze toch al terug een paar keer op het potje geweest, maar je merkt wel dat het niet met volle vertrouwen is.
Dat winteruur blijft er hier wel inhakken pft.
Ze hebben luizen opgepikt ergens.. yay
Vooral de ene met haar tot op haar achterste is zo leuk om heel dat haar uit te kammen -_-
Soit, dat is dan weer een week of 2 met miserie en prutsen![]()
Ik ken mensen die die hebben, ze zijn er heel tevreden van.Onze training heeft gewerkt. Kleine was op hetzelfde uur als anders wakker. Mama en papa gelukkig!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een tablet voor heel (in mijn ogen te) jonge kinderen? Mijn wederhelft wilt voor kerst deze tablet kopen: Klik. Kleine man is in december 1 jaar 9 maand ongeveer.