Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag al naar het kerkhof geweest. Graf van mijn schoonbroer bezocht, die heel plots overleden is kort na de geboorte van onze oudste. We hebben dat onderwerp eigenlijk altijd een beetje uit de weg gegaan in nabijheid van de kinderen, omdat we ze te jong vonden. Maar vandaag vroeg hij dan achteraf in de auto waarom mama verdrietig was, en hebben we het toch proberen uitleggen. Nu zit hij al heel de dag tegen mijn vrouw te zeggen: "mama, jij was verdrietig omdat je broer gestorven is hé?" en "als mijn zusje gestorven is, ga ik ook heel veel wenen".

Ja mannekes. Blijft toch hard hoor.

Vandaag al naar het kerkhof geweest. Graf van mijn schoonbroer bezocht, die heel plots overleden is kort na de geboorte van onze oudste. We hebben dat onderwerp eigenlijk altijd een beetje uit de weg gegaan in nabijheid van de kinderen, omdat we ze te jong vonden. Maar vandaag vroeg hij dan achteraf in de auto waarom mama verdrietig was, en hebben we het toch proberen uitleggen. Nu zit hij al heel de dag tegen mijn vrouw te zeggen: "mama, jij was verdrietig omdat je broer gestorven is hé?" en "als mijn zusje gestorven is, ga ik ook heel veel wenen".

We hebben dat onderwerp hier redelijk snel ter besproken. Mijn vader was overleden voor zij geboren waren. Oudste vroeg zich al snel af waar de papa van papa was en wie die meneer was op de foto's bij oma.

Er zijn periodes dat ze daar nog eens na vragen dan andere.

Fotoboeken maken, dolle pret. Kzallekik da wel doen, schat!

Ik: de 300 beste foto's van twee jaar met mijn camera, kan mooi verdeeld worden over twee albums.
Komt mijn vrouw daar aangesjeesd met 4000 foto's die allemaal nog eens uitgezuiverd moeten worden omdat ik geen twintig boeken van 50 euro wil bestellen ... :unsure:

FML

Meisjes knie hoge sokken grappige cartoon lange hoge laarzen katoen kinderen warme kousen nieuw kinderen leuke dierensokken https://amzn.eu/d/drM4EWC

@Lint wanna be the best daddy in the world? 😇😁
@Lint geen :unsure: nodig hoor, ze heeft die hier al met diertjes op en die zijn cute as can be! 😍 Maar ik denk dat de Sint haar unicorndromen uit zal doen komen. 😁En ik herinnerde me dat jij ook zo een eenhoorn+glitterprinses hebt. 😁

Hoeveel fietsen verslijten kinderen eigenlijk tot ze hun laatste fiets krijgen voor hun communie? :unsure:
Ben hier haar 3de fiets aan het uitzoeken en ze fietst nog steeds niet zonder zijwielekes! ☹️

Onze dochter is daar altijd heel pragmatisch over , mijn grootvader is onverwacht gestorven kort voor zij geboren was en hebben altijd over hem gesproken zo dat ze hem 'kent' maar zij doet dan uitspraken als "Pepe is dood want z'n hartje klopt niet meer" of "Pepe zit in een putje in de grond" :sop:
Fotoboeken maken, dolle pret. Kzallekik da wel doen, schat!

Ik: de 300 beste foto's van twee jaar met mijn camera, kan mooi verdeeld worden over twee albums.
Komt mijn vrouw daar aangesjeesd met 4000 foto's die allemaal nog eens uitgezuiverd moeten worden omdat ik geen twintig boeken van 50 euro wil bestellen ... :unsure:

FML
Hier duizend en één mooie foto's recht uit de Fuji met mooie bokeh en composities, wat zit er vooral in de fotoboek, smartphone foto's :wallbash:

Wat zijn de betere, informatievere boeken over kinderen op te voeden, zonder dat ze vervallen in 400+ pagina's droge tekst? Vooral om om te gaan met lastige kinderen die niet luisteren :laugh:

Mijn pa zijn methode was om de sloef ter hand te nemen, maar naar't schijnt is dat not done tegenwoordig.

Wat zijn de betere, informatievere boeken over kinderen op te voeden, zonder dat ze vervallen in 400+ pagina's droge tekst? Vooral om om te gaan met lastige kinderen die niet luisteren :laugh:

Mijn pa zijn methode was om de sloef ter hand te nemen, maar naar't schijnt is dat not done tegenwoordig.
Negatief gedrag negeren (zo lang het geen gevaarlijk gedrag is), positief gedrag belonen. -> dat is de essentie.

Ik ben laatst naar de opvoedingswinkel geweest om te horen achter praktische tips voor driftbuien, grenzen aftasten, hoe te reageren op negatief gedrag,...
Ik weet niet als er ook zoiets bestaat in Polen?

Negatief gedrag negeren (zo lang het geen gevaarlijk gedrag is), positief gedrag belonen. -> dat is de essentie.

Die aanpak werkt helaas niet. Of misschien beter gezegd, mijn zoon heeft duidelijk een genuanceerdere aanpak nodig. Negeren ben ik ook geen fan van. Slecht gedrag moet duidelijk gemaakt worden dat dat niet mag en schadelijk is voor anderen.

Ik ben laatst naar de opvoedingswinkel geweest om te horen achter praktische tips voor driftbuien, grenzen aftasten, hoe te reageren op negatief gedrag,...
Ik weet niet als er ook zoiets bestaat in Polen?

Opvoedingswinkel ken ik niet. We zijn wel van plan om volgende week naar de schoolpsycholoog te gaan. Maar haar advies zal dus in het Pools zijn, de welke ik op dat niveau niet voldoende machtig ben om dat goed te volgen. Daarom toch ook op zoek naar NL/EN-talige opvoedboeken betreffende moeilijkere kinderen.

Ik ben me ervan bewust dat de huiselijke sfeer sowieso niet al te geweldig is, maar ik wil vooral voorkomen dat het ontspoort en dat mijn dochter soortgelijk gedrag gaat vertonen in de toekomst.

Hoeveel fietsen verslijten kinderen eigenlijk tot ze hun laatste fiets krijgen voor hun communie? :unsure:
Ben hier haar 3de fiets aan het uitzoeken en ze fietst nog steeds niet zonder zijwielekes! ☹️
Toch volgens lengte? Meneer is er 4, heeft een 16inch maar lijkt mij te klein, kan niet snel genoeg 🤣 had daarvoor loopfiets en 12inch.
Is 1m06 dacht ik. Al zitten twijfelen over een 18 inch... Alles 2de hands gekocht.
En eigenlijk geen zijwielen gehad, van loopfiets naar gewone fiets.

Paar weken 2x in de week zitten oefenen en twas OK. Het starten heeft wat langer nodig gehad.

Toch volgens lengte? Meneer is er 4, heeft een 16inch maar lijkt mij te klein, kan niet snel genoeg 🤣 had daarvoor loopfiets en 12inch.
Is 1m06 dacht ik. Al zitten twijfelen over een 18 inch... Alles 2de hands gekocht.
En eigenlijk geen zijwielen gehad, van loopfiets naar gewone fiets.

Paar weken 2x in de week zitten oefenen en twas OK. Het starten heeft wat langer nodig gehad.
Ik kan me uit mijn jeugd eigenlijk maar 2 fietsen herinneren voor mijn laatste, daarmee. 😁

Hier nu idd een 18 aan het zoeken. Al maanden de zijwielen weggedaan maar ze gebruikt hem meer als loopfiets. 🙈

Ik kan me uit mijn jeugd eigenlijk maar 2 fietsen herinneren voor mijn laatste, daarmee. 😁

Hier nu idd een 18 aan het zoeken. Al maanden de zijwielen weggedaan maar ze gebruikt hem meer als loopfiets. 🙈
Wij huren zo een fiets in onze gemeente. Dat is een abonnement ofzo van €30 en je kan altijd de fietsen inruilen. Lekker makkelijk. Opwieltjes heet dat bij ons.

Wij huren zo een fiets in onze gemeente. Dat is een abonnement ofzo van €30 en je kan altijd de fietsen inruilen. Lekker makkelijk. Opwieltjes heet dat bij ons.
Hier helaas niet zo. 🥲
Maar ook alles 2dehands sinds de loopfiets die op de geboortelijst stond. 😁

Dochter kwam terug van moeke en had het vriendschapsboekje van haar nichtje ingevuld. Bij "wie is je grote voorbeeld" stond papa.

stephen-colbert-happy.gif

Terug
Bovenaan