Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We hebben eens goed in zijn mond kunnen kijken, en vermoeden eerder een nieuwe opstoot van de waterpokken. Hij heeft ze drie weken geleden gehad over zijn lichaam, en nu staan zijn gehemelte, tong en keel er vol van. Gastje zit echt te kermen van de pijn :(
Of misschien hand mond voetziekte?
Onze heeft dat vorig jaar ook gehad in zijn mondje, stond vol met soort van aftjes en was super pijnlijk.
Hopelijk gaat het snel beter! 🤞
 
Ze zijn eindelijk stil sinds een dertigtal minuten...

Wat een absolute rotdag. 😅

Vrouw doodziek (niets ernstig, grieperig, maar ze gaat er precies wel van dood gaan :tongue:) waardoor huishouden en kinderen volledig op mij komen.
Auto kapot en naar garage mogen doen voor mijn werkdag, blijven continu alarmlampjes branden terwijl dat niet de bedoeling is.
Aannemer is vanmorgen opgestart en moet over onze tuin/terras zodat de hond niet met manieren buiten kan. Aannemer had datum eerst verlaat en dan weer vervroegd, zodat we in allerijl gisteren nog vanalles mochten in orde brengen. Vandaag alles alleen opvolgen, nachecken, ...
Zoontje verjaart eind augustus, maar kreeg vandaag zijn feestje op school. Heel leuk voor hem, maar vanavond schmink eraf halen was minder prettig. + de verjaardagszak met spelletjes doodop en als ouder alleen spelen vraagt uithouding. :laugh:
Werkuren overdag bijlage niet gehaald zodat ik nu nog een tweetal uur mag doordoen.

Ik begin me zoals @mac-bc te voelen. :thinking:
Het lucht op om dat hier uit te typen, maar dat betekent wel een kwartier later kunnen starten. Dit is compleet contraproductief. :tongue:

Laatste weken het gevoel dat ik oververmoeid geraak en door antibiotica is de keelpijn van vorige week net over, dus dat zit dan wel weer mee. :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Om nog eens op gewicht/lengte terug te komen, onze dochter blijft echt een tenger meisje :) niet dat we er ons druk in maken, ze drinkt sochtends en savonds een fles van 240 en groente/fruitpap gemiddeld een +-180gr.

Twee weken geleden gewogen in de crèche, 6.9kg

Wel een aanzienlijk verschil als je sommige chubby baby's van haar leeftijd ziet :tongue: (vandaag 7maanden 😍)
 
Ze zijn eindelijk stil sinds een dertigtal minuten...

Wat een absolute rotdag. 😅

Vrouw doodziek (niets ernstig, grieperig, maar ze gaat er precies wel van dood gaan :tongue:) waardoor huishouden en kinderen volledig op mij komen.
Auto kapot en naar garage mogen doen voor mijn werkdag, blijven continu alarmlampjes branden terwijl dat niet de bedoeling is.
Aannemer is vanmorgen opgestart en moet over onze tuin/terras zodat de hond niet met manieren buiten kan. Aannemer had datum eerst verlaat en dan weer vervroegd, zodat we in allerijl gisteren nog vanalles mochten in orde brengen. Vandaag alles alleen opvolgen, nachecken, ...
Zoontje verjaart eind augustus, maar kreeg vandaag zijn feestje op school. Heel leuk voor hem, maar vanavond schmink eraf halen was minder prettig. + de verjaardagszak met spelletjes doodop en als ouder alleen spelen vraagt uithouding. :laugh:
Werkuren overdag bijlage niet gehaald zodat ik nu nog een tweetal uur mag doordoen.

Ik begin me zoals @mac-bc te voelen. :thinking:
Het lucht op om dat hier uit te typen, maar dat betekent wel een kwartier later kunnen starten. Dit is compleet contraproductief. :tongue:

Laatste weken het gevoel dat ik oververmoeid geraak en door antibiotica is de keelpijn van vorige week net over, dus dat zit dan wel weer mee. :biglaugh:
Courage!

Enkele maanden terug van hetzelfde. Ikzelf ziek, kinderen ziek, vrouw ziek. Ondertussen ook redelijk snel de werken opgestart in de tuin. Enz.

Slopend.
 
Dochter heeft een oogonsteking, het ene oog al wat meer dan het ander. Precies een boxmatch gehad. :unsure: We hebben nog kamilosan-doekjes en oogdruppels van de vorige keer, misschien nog even wachten met ermee naar de dokter te gaan. Dat is ook altijd de vraag: wanneer wél naar de dokter en wanneer niét?
 
oudste (6) Papa, ik wil later ook met computers werken zoals jij
jongste (3) ik ook papa!!

de opvolging is verzekerd :love:
 
Om nog eens op gewicht/lengte terug te komen, onze dochter blijft echt een tenger meisje :) niet dat we er ons druk in maken, ze drinkt sochtends en savonds een fles van 240 en groente/fruitpap gemiddeld een +-180gr.

Twee weken geleden gewogen in de crèche, 6.9kg

Wel een aanzienlijk verschil als je sommige chubby baby's van haar leeftijd ziet :tongue: (vandaag 7maanden 😍)
Hier was het op 7 maand 7,750kg. Maar als je dochter altijd op dezelfde percentielen zit, is dat geen probleem hoor ;).
 
Dochter heeft een oogonsteking, het ene oog al wat meer dan het ander. Precies een boxmatch gehad. :unsure: We hebben nog kamilosan-doekjes en oogdruppels van de vorige keer, misschien nog even wachten met ermee naar de dokter te gaan. Dat is ook altijd de vraag: wanneer wél naar de dokter en wanneer niét?

Zolang ze er niet te veel last van heeft, zou ik niet te snel panikeren. Onze jongste heeft dat vanaf de geboorte gehad, tot hij twee maanden oud was :wallbash:

Wel opletten, veel van die druppels bevatten antibiotica en kan dus gevolg hebben op darmflora.


Ondertussen is de oudste dochter opgenomen voor haar constipatie, met een maagsonde gaan ze nu alles losmaken. Het houdt hier niet op :headshake:
 
Dochter heeft een oogonsteking, het ene oog al wat meer dan het ander. Precies een boxmatch gehad. :unsure: We hebben nog kamilosan-doekjes en oogdruppels van de vorige keer, misschien nog even wachten met ermee naar de dokter te gaan. Dat is ook altijd de vraag: wanneer wél naar de dokter en wanneer niét?
Opletten met oogdruppels, die hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.
 
En goed opletten. Ik heb bij mijn zoon uit verstrooidheid/vermoeidheid eens het potje met de vitamine D-druppels vastgepakt en in zijn oog gedruppeld. Dat kon gelukkig geen kwaad, maar mij nooit zo slecht gevoeld.
 
Opletten met oogdruppels, die hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.
We hebben toch voor alle zekerheid een afspraak gemaakt bij de dokter. De doekjes gaan nog wel, maar zodra dochterlief de druppels ziet komen spartelt zij tegen. Dus tips om die er toch in te krijgen zijn welkom. Momenteel vallen die op zéér gesloten oogleden, dus dat heeft niet zoveel effect vrees ik ...
 
We hebben toch voor alle zekerheid een afspraak gemaakt bij de dokter. De doekjes gaan nog wel, maar zodra dochterlief de druppels ziet komen spartelt zij tegen. Dus tips om die er toch in te krijgen zijn welkom. Momenteel vallen die op zéér gesloten oogleden, dus dat heeft niet zoveel effect vrees ik ...
Kind vastnemen en tegenhouden, oog opentrekken en partner laten druppelen. Het is absoluut niet plezant, maar het is soms noodzakelijk.
 
Afhankelijk welk merk en type. Ik heb bijvoorbeeld Thealoz Duo voor droge ogen. Is 12 weken houdbaar en de grotere verpakking zelfs tot 6 maanden als ik mij niet vergis.
Herken ik, maar dat zijn toch gewoon kunsttranen en geen medicatie? Zo legde mijn oogarts het me uit.
 
Kind vastnemen en tegenhouden, oog opentrekken en partner laten druppelen. Het is absoluut niet plezant, maar het is soms noodzakelijk.
Man man, dat is altijd zo verschrikkelijk om uit te voeren. Het voelt dan aan alsof je je kind gaat doodmartelen. Dat is ook altijd als we haar neus moeten spoelen - al begint ze tegenwoordig de snuitmechaniek onder de knie te krijgen, dus daar zijn we binnenkort vanaf.
 
Dochter heeft een oogonsteking, het ene oog al wat meer dan het ander. Precies een boxmatch gehad. :unsure: We hebben nog kamilosan-doekjes en oogdruppels van de vorige keer, misschien nog even wachten met ermee naar de dokter te gaan. Dat is ook altijd de vraag: wanneer wél naar de dokter en wanneer niét?
Geen etter? of eerder waterig? Wel enorm besmettelijk (indien virale conjunctivitis), enkele weken voor symptomen ook al. Geneest meestal spontaan en druppels zijn gewoon kunsttranen meestal.

Als ze niet algemeen ziek zijn en het doet geen pijn/geen verminderd zicht is het meestal geen probleem. Maar best geen medisch advies van een forum aannemen natuurlijk en aan een arts vragen. (hoewel ze u er niet graag mee zien komen want vaak nogal besmettelijk)
 
Terug
Bovenaan