Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Opletten met oogdruppels, die hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.
We hebben toch voor alle zekerheid een afspraak gemaakt bij de dokter. De doekjes gaan nog wel, maar zodra dochterlief de druppels ziet komen spartelt zij tegen. Dus tips om die er toch in te krijgen zijn welkom. Momenteel vallen die op zéér gesloten oogleden, dus dat heeft niet zoveel effect vrees ik ...
 
We hebben toch voor alle zekerheid een afspraak gemaakt bij de dokter. De doekjes gaan nog wel, maar zodra dochterlief de druppels ziet komen spartelt zij tegen. Dus tips om die er toch in te krijgen zijn welkom. Momenteel vallen die op zéér gesloten oogleden, dus dat heeft niet zoveel effect vrees ik ...
Kind vastnemen en tegenhouden, oog opentrekken en partner laten druppelen. Het is absoluut niet plezant, maar het is soms noodzakelijk.
 
Afhankelijk welk merk en type. Ik heb bijvoorbeeld Thealoz Duo voor droge ogen. Is 12 weken houdbaar en de grotere verpakking zelfs tot 6 maanden als ik mij niet vergis.
Herken ik, maar dat zijn toch gewoon kunsttranen en geen medicatie? Zo legde mijn oogarts het me uit.
 
Kind vastnemen en tegenhouden, oog opentrekken en partner laten druppelen. Het is absoluut niet plezant, maar het is soms noodzakelijk.
Man man, dat is altijd zo verschrikkelijk om uit te voeren. Het voelt dan aan alsof je je kind gaat doodmartelen. Dat is ook altijd als we haar neus moeten spoelen - al begint ze tegenwoordig de snuitmechaniek onder de knie te krijgen, dus daar zijn we binnenkort vanaf.
 
Dochter heeft een oogonsteking, het ene oog al wat meer dan het ander. Precies een boxmatch gehad. :unsure: We hebben nog kamilosan-doekjes en oogdruppels van de vorige keer, misschien nog even wachten met ermee naar de dokter te gaan. Dat is ook altijd de vraag: wanneer wél naar de dokter en wanneer niét?
Geen etter? of eerder waterig? Wel enorm besmettelijk (indien virale conjunctivitis), enkele weken voor symptomen ook al. Geneest meestal spontaan en druppels zijn gewoon kunsttranen meestal.

Als ze niet algemeen ziek zijn en het doet geen pijn/geen verminderd zicht is het meestal geen probleem. Maar best geen medisch advies van een forum aannemen natuurlijk en aan een arts vragen. (hoewel ze u er niet graag mee zien komen want vaak nogal besmettelijk)
 
Geen etter? of eerder waterig? Wel enorm besmettelijk (indien virale conjunctivitis), enkele weken voor symptomen ook al. Geneest meestal spontaan en druppels zijn gewoon kunsttranen meestal.

Als ze niet algemeen ziek zijn en het doet geen pijn/geen verminderd zicht is het meestal geen probleem. Maar best geen medisch advies van een forum aannemen natuurlijk en aan een arts vragen. (hoewel ze u er niet graag mee zien komen want vaak nogal besmettelijk)
We zullen straks wel horen hoe het zit. Hopelijk kan ze gewoon naar de crèche, maar gezien de besmettelijkheid van zo'n oogontsteking kan het wel eens een njet worden.
 
We zullen straks wel horen hoe het zit. Hopelijk kan ze gewoon naar de crèche, maar gezien de besmettelijkheid van zo'n oogontsteking kan het wel eens een njet worden.

Tell me about it, week één had m'n links oog ook een ontsteking, de week erna m'n andere :laugh:
 
Man man, dat is altijd zo verschrikkelijk om uit te voeren. Het voelt dan aan alsof je je kind gaat doodmartelen. Dat is ook altijd als we haar neus moeten spoelen - al begint ze tegenwoordig de snuitmechaniek onder de knie te krijgen, dus daar zijn we binnenkort vanaf.
Neus spoelen vind ik ook de hel. We moeten onze dochter echt neerpinnen alsof we in de WWE zitten. Ze voelt de bui al hangen als we haar hoofdje zijwaarts houden.
 
Het is mss cru maar ik snap dat gedoe met 'me-time weg van de kinderen' toch niet echt. Dat dat een probleem is in het begin als ze niet echt goed slapen, ok.

Maar daarna? Als we uitgaan van een "normale" situatie. 2 ouders die werken, 8-10 uur van huis? Je kiest dan om kinderen te hebben. En hoeveel uur van de 168 in een week zie je die eigenlijk ? Een dikke 40 ofzo ? En dat is dan al te veel.

Zie dat nu niet als een aanval of een waarde oordeel eh, maar zo groot is die impact toch niet.
Héél af en toe heb je daar toch eens nood aan? Zeker niet elke week. Zelfs ook niet elke maand, maar eens een avond of een weekend terug shellshock en Madam shellshock zijn ipv enkel papaaaaaaa en mamaaaaaaaaa doet gewoon deugd.
Ze kan dan eens bij de grootouders gaan slapen. Die vinden dat plezant. Onze dochter ook en wij ook. We zijn blij dat ze eens een dagje weg is, maar nóg blijer als ze terug is.
 
Héél af en toe heb je daar toch eens nood aan? Zeker niet elke week. Zelfs ook niet elke maand, maar eens een avond of een weekend terug shellshock en Madam shellshock zijn ipv enkel papaaaaaaa en mamaaaaaaaaa doet gewoon deugd.
Ze kan dan eens bij de grootouders gaan slapen. Die vinden dat plezant. Onze dochter ook en wij ook. We zijn blij dat ze eens een dagje weg is, maar nóg blijer als ze terug is.
Niet echt, we spenderen nu al minder dan een full time job met de kinderen per week, ik vind dat eigenlijk zelfs niet genoeg maar de wielen moeten blijven draaien natuurlijk.
 
De kleine net gehaald van de onthaalmama, zijn daar de waterpokken aan het rondgaan. Wij vertrekken 01/07 op verlof, die kleine kan dat maar beter nu krijgen dat wij op verlof kunnen :rofl:

Om te kaderen, we hebben redelijk zware jaren achter de rug door een opleiding die ik aan het volgen ben waardoor ik héél veel weg ben geweest of onbeschikbaar was. Mijn vriendin die van werk is verandert, wat ook allemaal nog serieus wat voeten in de aarde had. En het enige wat ons mentaal toch erdoor duwde was het idee dat 01/07 we alles even achter konden laten. Ik denk dat ik een mentale inzinking krijg als we niet kunnen gaan :unsure:
 
Voor het slapen gaan ging de zoon nog even op het potje plassen. Begint hij daar met zijn flieter wat te friemelen. Ik zeg hem dat het slaaptijd is en niet de moment om met zijn plasser te spelen.
Begint hij daar aan een vragenronde:
' papa speelt ook niet met zijn plasser he?'
'speelt mama met plasser?'
'opa mag ook niet spelen met plasser?'
'en oma? Ook niet?'

Manlief en ik moesten toch even gniffelen.
 
Voor het slapen gaan ging de zoon nog even op het potje plassen. Begint hij daar met zijn flieter wat te friemelen. Ik zeg hem dat het slaaptijd is en niet de moment om met zijn plasser te spelen.
Begint hij daar aan een vragenronde:
' papa speelt ook niet met zijn plasser he?'
'speelt mama met plasser?'
'opa mag ook niet spelen met plasser?'
'en oma? Ook niet?'

Manlief en ik moesten toch even gniffelen.
zo'n zaken noteren wij in een boekje. Kan je later:
- elke puber weg van huis doen lopen als hij te lastig is
- elk lief op de eerste avond dat hij/zij thuiskomt doen gniffelen, maar zeggen "tegen zo'n weirdo wiens papa dat hier op tafel gooit moet ik niks van weten
- op zijn huwelijk (als dat er toch van komt) de rest van de zaal aan het lachen krijgen en nooit meer zorgen moeten maken over je erfenis (want tegen de avond ben je doodgestoken door zijn vrouw)

(wij hebben het gewoon gebruikt om allemaal uit te hangen op de WC tijdens het het groeifeest van onze zoon, waardoor de wc de ganse avond bezet was en iedereen met een extra blij gezicht van het wc kwam)
 
zo'n zaken noteren wij in een boekje. Kan je later:
- elke puber weg van huis doen lopen als hij te lastig is
- elk lief op de eerste avond dat hij/zij thuiskomt doen gniffelen, maar zeggen "tegen zo'n weirdo wiens papa dat hier op tafel gooit moet ik niks van weten
- op zijn huwelijk (als dat er toch van komt) de rest van de zaal aan het lachen krijgen en nooit meer zorgen moeten maken over je erfenis (want tegen de avond ben je doodgestoken door zijn vrouw)

(wij hebben het gewoon gebruikt om allemaal uit te hangen op de WC tijdens het het groeifeest van onze zoon, waardoor de wc de ganse avond bezet was en iedereen met een extra blij gezicht van het wc kwam)

Ik heb zo een appke op mijn gsm waar ik vanalles in noteer.
Dat is begonnen met zijn eerste glimlach, zitten, stapjes... En later zijn de gekke fratsen er ook bij beginnen komen. :)



Groeifeest is zoals een lentefeest?
 
Terug
Bovenaan