Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Is er eigenlijk qua grootte en gewicht een duidelijk verschil te merken tussen jongens en meisjes als baby? Of is dat pas op latere leeftijd?
 
Hoe hebben jullie de temperaturen van zaterdag kunnen overleven? :p

Vorige maand een mobiele airco aangeschaft (grote leefruimte met een veranda aan) en kan de leefruimte goed koel houden.
Maar natuurlijk hadden we al maanden op voorhand een bbq gepland op deze hete dag...
Hele dag buiten gezeten met 3 kinderen, plonsbadje voorzien, BBQ aan.
Leuke dag maar toch wel afgezien van de warmte.
Onze 4 maand oude dochter voor het eerst in het plonsbad gezet, plezant dat het was
Voormiddag in de schaduw buiten gezeten, dat viel nog mee en namiddag om 16u30 in het plonsbadje gezeten en met de sproeier gespeeld.
Hier is ook nog een bos op wandelafstand, dat is ook fijn om af te koelen en ik heb ook nog een paar vrienden met een zwembad waar ik mezelf eens ga uitnodigen voor de volgende hete dagen. 😉
 
Is er eigenlijk qua grootte en gewicht een duidelijk verschil te merken tussen jongens en meisjes als baby? Of is dat pas op latere leeftijd?
Goh, wat is "een duidelijk verschil"... Statistisch is er een duidelijk verschil (ik dacht 2cm verschil bij geboorte), maar die 2cm is kleiner dan 2 standaarddeviaties, dus de kans dat een random meisje groter is dan een random jongen is zeker niet onbestaand.
 
Is er eigenlijk qua grootte en gewicht een duidelijk verschil te merken tussen jongens en meisjes als baby? Of is dat pas op latere leeftijd?

Denk dat dat heel variërend is.
Mijn vriendin haar dochter is nu 1 cm groter dan mijn zoon op diezelfde leeftijd was. (8 maanden)
Hij was dan weer wat zwaarder dan wat zij nu weegt .
 
Af en toe ga ik graag eens met vriendinnen uit eten, eens een concertje of festival meepikken of gewoon wat quality time met manlief. Gewoon eens even onder volwassenen zijn en zo, volwassen dingen doen.
Ik heb gelukkig vrij veel verlof en door mijn job moet mijn kind niet naar de na schoolse opvang. Ik denk dat ik een vrij 'aanwezige' mama ben en probeer ook veel tijd samen in te plannen.
Maar af en toe hè... 😵‍💫🤯... 🤷
Exact dit IMO. Je kiest er uiteraard zelf voor om aan kinderen te beginnen maar je bent ook meer dan "alleen maar" mama en papa
 
Denk dat dat heel variërend is.
Mijn vriendin haar dochter is nu 1 cm groter dan mijn zoon op diezelfde leeftijd was. (8 maanden)
Hij was dan weer wat zwaarder dan wat zij nu weegt .
Onze dochter is momenteel even groot als de gemiddelde jongens van 4 maand ouder... en qua gewicht even veel als jongens van 6 maand ouder...

Lees: reuzenpeuter...

Edit: qua gewicht loopt ze een jaar voor op het gemiddelde voor meisjes. Qua lengte meer dan een half jaar.
 
Exact dit IMO. Je kiest er uiteraard zelf voor om aan kinderen te beginnen maar je bent ook meer dan "alleen maar" mama en papa
Niets zo irritant als ouders die hun eigen identiteit helemaal verliezen en enkel nog over hun kinderen praten.
 
de kans dat een random meisje groter is dan een random jongen is zeker niet onbestaand.

Tell me about it. 😂

Edit: begint trouwens wel wat "rare" effecten te geven tegenwoordig. Ik ging dit weekend eens met m'n oudste op de botsauto's op de kermis en ja die is nu wel groot, maar het blijft een kind van (net) 12 en ze vindt het nog altijd leuk om met de papa op de botsauto's te gaan (en ze durft daar niet alleen in 🙂 ). Het publiek erop was ook zowat papa's met kinderen.
Kruipen daar 2 volwassen venten in 1 karretje op een bepaald ogenblik die mij en dochter keihard aan het targetten waren omdat die waarschijnlijk vermoedden dat wij ook 2 volwassenen waren en er wel tegen konden...

Toch wat van het betere ontwijkwerk gebruikt en daarna uitgestapt :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Onze dochter is momenteel even groot als de gemiddelde jongens van 4 maand ouder... en qua gewicht even veel als jongens van 6 maand ouder...

Lees: reuzenpeuter...

Edit: qua gewicht loopt ze een jaar voor op het gemiddelde voor meisjes. Qua lengte meer dan een half jaar.
Hier zat ze de eerste 2j ook altijd tussen percentiel 90 en 70 te zweven, tot ze 2j werd. Sindsdien doorsnee geworden! 😭
 
Airco laten installeren. Zalig.
Ik kan zo'n warme dag veel beter aan als ik een frisse, goede nachtrust heb.

zou perfect mogelijk zijn hier, maar dat is een investering en als we in onze huidige woning willen blijven wonen dan zouden we beter eerst andere zaken aanpakken.
Moesten we dat doen dan komt die airco er.
We hadden wel gezegd dat als er een baby komt dat we op zijn minst een mobiele airco aankopen om zo de benedenverdieping toch dragelijk te maken.
Niet zozeer voor ons maar vooral voor de baby.
En dat hebben we gedaan om dan op de warmste dag van het jaar mensen uit te nodigen en te bbqen :ROFLMAO:
 
Goh, wat is "een duidelijk verschil"... Statistisch is er een duidelijk verschil (ik dacht 2cm verschil bij geboorte), maar die 2cm is kleiner dan 2 standaarddeviaties, dus de kans dat een random meisje groter is dan een random jongen is zeker niet onbestaand.
Duidelijk verschil als in duidelijk te zien met het blote oog dat de ene harder groeit dan de ander, of dat de ene opmerkelijk zwaarder is dan de andere als je ze vastpakt.
 
Duidelijk verschil als in duidelijk te zien met het blote oog dat de ene harder groeit dan de ander, of dat de ene opmerkelijk zwaarder is dan de andere als je ze vastpakt.
Gemiddeld wel. Maar de uitzonderingen bij beide geslachten vallen gewoon op. Een baby die een kg meer weegt dan gemiddeld, dat voel je wel direct. En of dat dan een jongen is die 13kg weegt, of een meisje dat 12.5kg weegt, dat verschil merk je minder.
 
Wel grappig, vanwege mijn dochter (2) ben ik nu naar K3 aan het kijken. Wou eens een liedje opzoeken en het publiek zit vol met volwassenen?

 
Wel grappig, vanwege mijn dochter (2) ben ik nu naar K3 aan het kijken. Wou eens een liedje opzoeken en het publiek zit vol met volwassenen?

Een blik vanuit het publiek.

1655739135063.png
 
Wel grappig, vanwege mijn dochter (2) ben ik nu naar K3 aan het kijken. Wou eens een liedje opzoeken en het publiek zit vol met volwassenen?


Dit is van de afscheidstournee van de oude K3, net zoals Samson en Gert hebben ze een tour gedaan voor volwassenen.

Bron: ik heb in 3 jaar tijd een Master in K3 behaald :unsure:

Van m'n K3 fan gesproken, die zit met een zware constipatie, heeft zelfs al een lavement gehad maar voorlopig geen beterschap :headshake:

Bijkomstig staakt de kinderartsen post hier ook nog eens :lint:
 
Dit is van de afscheidstournee van de oude K3, net zoals Samson en Gert hebben ze een tour gedaan voor volwassenen.
Toch gek dat er zoveel volwassenen dol op zijn. Sommige liedjes zijn wel catchy om mee te zingen met uw kinderen, maar om daarvoor naar een tournee te gaan?
 
Net oudercontact gehad van onze kleinste. De onze had weer wat uitgestoken onlangs. Kindje in de klas was verjaard en had getrakteerd met cupcakes. Nu waren er nog wat over en normaal gaan die dan mee met het kindje terug naar huis maar de juf was dat die dag vergeten. 's avonds was er vergadering van het lerarenkorps en ze moet in de klas wat ophalen en ziet die doos staan: oei vergeten, ja morgen gaan die slecht zijn, ik geef ze aan mijn collega's. Die met veel zwier naar haar collega's met die doos, doet die doos open en verschiet ze daar: had een kleine tijdens de speeltijd binnengeweest en van al die cupcakes het bovenste topje eraf gebeten.
De dag erna heeft ze het toch eens gevraagd: ze zag direct aan het gezicht dat ze trokken welke 2 van die cupcakes hadden zitten snoepen.
 
Pfft, zoontje heeft keelontsteking en elke keer hij moet slikken barst hij in huilen uit van de pijn. Dus heel de tijd. Wil ook niets eten of drinken, zelfs geen ijsje.
We hebben eens goed in zijn mond kunnen kijken, en vermoeden eerder een nieuwe opstoot van de waterpokken. Hij heeft ze drie weken geleden gehad over zijn lichaam, en nu staan zijn gehemelte, tong en keel er vol van. Gastje zit echt te kermen van de pijn :(
 
Terug
Bovenaan