Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vorige week toch vlot 2u kunnen vol houden met 12,5kg in mijn nek.
Klinkt interessant als ze wat jonger was,.ondertussen tikt het tegen de 14 aan hier.

@Mulan De buggy net verkocht hier en de vriendin vind de bolderkar wel prima. Ging erg goed hier en we kunnen ze gewoon lenen van de oma. Toch bedankt voor de tip.

Er zijn zeker tal van egoïstischer redenen waarom ik liever geen tweede kind wil en een ervan is omdat ik enorm geniet van eenzame, stille, zoete uren in de zetel met een goed boek of mijn fototoestel of een streepje muziek

Heb ik ook wel. Ze noemen mij hier ook af en toe egoïstisch
Madam werkt wel ook 1 op 2 weekends, dat wist ik vooraf ook wel, maar toch realiteit is wel pak anders.
Hier blijft het ook bij eentje.

Ik heb ook echt wel nood aan die me time hoor. Dat zorgt er ook voor dat ik mezelf terug kan opladen om er weer tegen te kunnen.
Het klinkt misschien wat fout maar momenteel is de zoon zijn behoefte aan een middagdutje aan het afnemen en ik vind dat verschrikkelijk. Want in het weekend zijn die twee uurtjes dat hij slaapt gereserveerd voor mezelf en rust en kalmte. En dingen snoepen die ik niet wil delen.

Ik heb ook echt wel nood aan die me time hoor. Dat zorgt er ook voor dat ik mezelf terug kan opladen om er weer tegen te kunnen.
Het klinkt misschien wat fout maar momenteel is de zoon zijn behoefte aan een middagdutje aan het afnemen en ik vind dat verschrikkelijk. Want in het weekend zijn die twee uurtjes dat hij slaapt gereserveerd voor mezelf en rust en kalmte. En dingen snoepen die ik niet wil delen.
Hier gaan we samen 2u op bed liggen, gordijnen dicht. Zij met de tablet, ik met de smartphone. Ze is dan stil en rustig en geniet er van. Heel vaak, als ik terug naar beneden wil, zegt ze dat ze nog eventjes wil blijven liggen. Is ook het enige moment dat ze de tablet krijgt, dat scheelt natuurlijk. 😬

Volledig te snappen, voor mijn madam was het ook een rustmoment die wegviel ( en voor mij).
Nu doet hij dat nog af en toe ( in sept 4j ), anders ist na de middag even een chill moment voor de tv...
Dingen snoepen, mja savonds na 20u :p

Kwestie van me-time moet ik wel toegeven dat 11 jaar met geen van die tijd niet geholpen heeft om mijn gigantische zenuwinzinkingen tegen te gaan. Je moet elkaar daar echt wel in steunen.

Vandaag met de dochter naar het zwembad geweest. De glijbaan met banden was best uitdagend om ze vast te houden, maar eind goed al goed.

Verder zag ik nog een hele hoop ouders met hun gsm in het zwembad foto's maken en doen. Ze zijn dan natuurlijk helemaal droog want zo'n gsm verdraagt niet goed chloor. Ik denk dan, ga eens met jullie kinderen spelen .
hier bij ons mag je geen foto's nemen in het zwembad.
Vind ik een goede regel, wie weet wie er anders allemaal foto's maakt van u kind.

Het is mss cru maar ik snap dat gedoe met 'me-time weg van de kinderen' toch niet echt. Dat dat een probleem is in het begin als ze niet echt goed slapen, ok.

Maar daarna? Als we uitgaan van een "normale" situatie. 2 ouders die werken, 8-10 uur van huis? Je kiest dan om kinderen te hebben. En hoeveel uur van de 168 in een week zie je die eigenlijk ? Een dikke 40 ofzo ? En dat is dan al te veel.

Zie dat nu niet als een aanval of een waarde oordeel eh, maar zo groot is die impact toch niet.

Als je een partner hebt maak je ook gewoon goede afspraken. Wij hebben allebei nog onze hobby (sport), hebben dat ook nodig en raakt perfect ingepland. Zelfs met 2 kinderen.

En dat van die middagdutjes.. Ik dacht dat ook altijd. Maar het is net een zegen als al die dutjes wegvallen. Eindelijk vrijheid zonder afhankelijk te zijn. Maakt weekend- en vakantieplanning zoveel leuker 🙂.

Hoe hebben jullie de temperaturen van zaterdag kunnen overleven? :p

Vorige maand een mobiele airco aangeschaft (grote leefruimte met een veranda aan) en kan de leefruimte goed koel houden.
Maar natuurlijk hadden we al maanden op voorhand een bbq gepland op deze hete dag...
Hele dag buiten gezeten met 3 kinderen, plonsbadje voorzien, BBQ aan.
Leuke dag maar toch wel afgezien van de warmte.
Onze 4 maand oude dochter voor het eerst in het plonsbad gezet, plezant dat het was

Het is mss cru maar ik snap dat gedoe met 'me-time weg van de kinderen' toch niet echt. Dat dat een probleem is in het begin als ze niet echt goed slapen, ok.

Maar daarna? Als we uitgaan van een "normale" situatie. 2 ouders die werken, 8-10 uur van huis? Je kiest dan om kinderen te hebben. En hoeveel uur van de 168 in een week zie je die eigenlijk ? Een dikke 40 ofzo ? En dat is dan al te veel.

Zie dat nu niet als een aanval of een waarde oordeel eh, maar zo groot is die impact toch niet.

Als je een partner hebt maak je ook gewoon goede afspraken. Wij hebben allebei nog onze hobby (sport), hebben dat ook nodig en raakt perfect ingepland. Zelfs met 2 kinderen.

En dat van die middagdutjes.. Ik dacht dat ook altijd. Maar het is net een zegen als al die dutjes wegvallen. Eindelijk vrijheid zonder afhankelijk te zijn. Maakt weekend- en vakantieplanning zoveel leuker 🙂.
Het is wat dubbel imo. Er ligt hier nog wel wat werk, voornamelijk in de tuin, dat ik vroeger deed tijdens dutjes tijd. Maar dat blijft nu dus aanslepen. Vorig weekend de garage opgerommeld, komt daar om de paar minuten wel één van de twee oudsten kijken, vragen stellen en "helpen". Op zich allemaal wel leuk maar het vertraagt uw werk.

Maar all in all, zou ik ni liever willen. Zoals @zarathustra : dat zijn vier uur op een weekend. Zo onoverkomelijk is dat niet. En ik kijk er ook wel naar uit dat de jongste geen dutjes meer doet, want dan moet je daar inderdaad niet meer rond plannen.

Maar 't is zoals de hele 1 of meer kinderen discussie: het is allemaal heel subjectief en iedereen heeft z'n eigen ding waar hij/zij zich goed bij voelt.

Vorige maand een mobiele airco aangeschaft (grote leefruimte met een veranda aan) en kan de leefruimte goed koel houden.
Maar natuurlijk hadden we al maanden op voorhand een bbq gepland op deze hete dag...
Onze 4 maand oude dochter voor het eerst in het plonsbad gezet, plezant dat het was
Mezelf (onrechtstreeks) uitgenodigd bij vrienden met een zwembad. Toen ze voorstelden om savonds BBQ te doen, heb ik beaamd dat een goed idee te vinden 👌

Sinds begin mei zijn hier screens geïnstalleerd en da's 1 van de beste investeringen die wij ooit gedaan hebben. Wij hebben veel en grote ramen en vorig jaar werd het met een beetje zon op de ruit meteen 27 à 30° binnen, nu is het bij max 24° gebleven.

Van't weekend wel niets kunnen doen, dochterlief vecht tegen een verkoudheid en had wat koorts. Ze is ook zo lief geweest om de beestjes te delen, dus mama en papa snotteren en hoesten solidair mee. Gelukkig vrijdag naar de pediater geweest en we wisten wat we konden verwachten. 6,6kg voor 66,5cm en deze week al 9 maand oud. Pediater zei ook dat het er eigenlijk niet meer aan te zien is dat ze prematuur geboren is. :clap:💪

Af en toe ga ik graag eens met vriendinnen uit eten, eens een concertje of festival meepikken of gewoon wat quality time met manlief. Gewoon eens even onder volwassenen zijn en zo, volwassen dingen doen.
Ik heb gelukkig vrij veel verlof en door mijn job moet mijn kind niet naar de na schoolse opvang. Ik denk dat ik een vrij 'aanwezige' mama ben en probeer ook veel tijd samen in te plannen.
Maar af en toe hè... 😵‍💫🤯... 🤷

Is er eigenlijk qua grootte en gewicht een duidelijk verschil te merken tussen jongens en meisjes als baby? Of is dat pas op latere leeftijd?

Voormiddag in de schaduw buiten gezeten, dat viel nog mee en namiddag om 16u30 in het plonsbadje gezeten en met de sproeier gespeeld.
Hier is ook nog een bos op wandelafstand, dat is ook fijn om af te koelen en ik heb ook nog een paar vrienden met een zwembad waar ik mezelf eens ga uitnodigen voor de volgende hete dagen. 😉

Is er eigenlijk qua grootte en gewicht een duidelijk verschil te merken tussen jongens en meisjes als baby? Of is dat pas op latere leeftijd?
Goh, wat is "een duidelijk verschil"... Statistisch is er een duidelijk verschil (ik dacht 2cm verschil bij geboorte), maar die 2cm is kleiner dan 2 standaarddeviaties, dus de kans dat een random meisje groter is dan een random jongen is zeker niet onbestaand.

Denk dat dat heel variërend is.
Mijn vriendin haar dochter is nu 1 cm groter dan mijn zoon op diezelfde leeftijd was. (8 maanden)
Hij was dan weer wat zwaarder dan wat zij nu weegt .

Af en toe ga ik graag eens met vriendinnen uit eten, eens een concertje of festival meepikken of gewoon wat quality time met manlief. Gewoon eens even onder volwassenen zijn en zo, volwassen dingen doen.
Ik heb gelukkig vrij veel verlof en door mijn job moet mijn kind niet naar de na schoolse opvang. Ik denk dat ik een vrij 'aanwezige' mama ben en probeer ook veel tijd samen in te plannen.
Maar af en toe hè... 😵‍💫🤯... 🤷
Exact dit IMO. Je kiest er uiteraard zelf voor om aan kinderen te beginnen maar je bent ook meer dan "alleen maar" mama en papa

Terug
Bovenaan