Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bon... @Tomski weer op een ander zijn vrouw gegaan?🤨
Mijn kleine lijkt als een kopie als ik. Ook de eetlust. Mijn vrouw is indisch en er zit geen 1% iets van haar in diene kadee. Daarom vanaf nu noem ik haar nanny, als je mijn 2 kinderen zie en haar zou je dat nu nog echt kunnen denken ook.

@Tomski ik zit te wachten op u met mijn AR15. Geef eens seintje als je op de vlieger kruipt dan heb ik nog 16u om mij gereed te maken :unsure:

Mijn kleine lijkt als een kopie als ik. Ook de eetlust. Mijn vrouw is indisch en er zit geen 1% iets van haar in diene kadee. Daarom vanaf nu noem ik haar nanny, als je mijn 2 kinderen zie en haar zou je dat nu nog echt kunnen denken ook.

@Tomski ik zit te wachten op u met mijn AR15. Geef eens seintje als je op de vlieger kruipt dan heb ik nog 16u om mij gereed te maken :unsure:
Maar... als er niks in zit van uw vrouw, en wel van u... en duidelijk ook van @Tomski ... eeeeuhm... wel wat probeert ge nu eigenlijk te zeggen? :thinking:

Hier ook een klein hongerig monster.

Juffrouw krijgt op aanraden van de vroedvrouw wat vaker de borst en nog af en toe een flesje afgekolfde melk. Ze slaagt erin om binnen de tien minuten 125ml binnen te spelen via het flesje en 2u later te huilen dat ze opnieuw honger heeft.

Dochter was zéér vroeg wakker en ik dacht dat ze wel een middagdutje kon gebruiken. Die zit al drie kwartier onnozel te doen voor de babyfoon. Papaa. Papaaaa. Prrrrrrr. Ik hoop dat die alsnog knock-out gaat maar ik vrees er wat voor.

iemand nog de ultieme tip voor de nachtzindelijkheid?
Tempo van het kind volgen. 🤪

Vooral helemaal bloot onderaan laten slapen, dan voelt hij het.
Een klein beetje pipi was hier een stempel, helemaal droog was stempel, chocolaatje, happy dance,...

Vooral voor de middagdutjes merkten wij een heel groot verschil tussen wel een luier of slipje zelfs aan, of niets.
Normaal zeggen ze x-aantal nachten een droge luier na elkaar eer je de luier uit mag laten. Ik denk dat ik nog maar aan 4 droge luiers per maand zat, toen ik besliste om het helemaal zonder te doen. Denk de eerste week maar 2-3 nachten wél nat, en dan nog telkens kleine plasjes en die was er mee weg. Er staat wel een potje op haar kamer en de helft van de nachten is ze dus effectief uit bed gekomen om te gaan plassen, is nu al een half jaar helemaal zindelijk.

iemand nog de ultieme tip voor de nachtzindelijkheid?

Mijn tip: het komt wanneer het komt? Voor beide dochters hier niets speciaal gedaan, die waren plots droog op een bepaalde dag.
Bij de jongste kwam dat nagenoeg onmiddellijk na het overdag droog zijn, bij de oudste heeft het veel langer geduurd. Maar het komt vanzelf.

Wij hadden nogal weinig zin om een paar weken elke dag de lakens te wassen elke dag omdat we het proberen te "forceren" en een beloningsysteem leek me nu ook moeilijk want het is niet dat er iets "slecht" of "goed" gebeurt - kind kan er niet aan doen (zeker als ze niet wakker worden).

Dus gewoon wachten...

M’n zoon zag de uitnodiging voor zijn Corona vaccinatie liggen en vroeg wat dat was (meestal liggen daar de tickets voor pretparken ofzo). Ik leg hem uit dat dat voor zijn spuitje is tegen Corona maar dat mama dat waarschijnlijk niet graag heeft dat hij dat spuitje krijgt. “Maar dan doen we dat toch terwijl ik bij jou ben papa?” 🤭
Ethisch handelen kan nog wat aangescherpt worden.

Dochter was zéér vroeg wakker en ik dacht dat ze wel een middagdutje kon gebruiken. Die zit al drie kwartier onnozel te doen voor de babyfoon. Papaa. Papaaaa. Prrrrrrr. Ik hoop dat die alsnog knock-out gaat maar ik vrees er wat voor.
Ermee gaan wandelen. Snel in slaap gevallen. En nu dat heerlijke ronkende geluid in de buggy.

We zijn tot de oplossing (voorlopig) gekomen dat we zijn melk aflengen met pap. Nestlé heeft zo enkele toevoegingen waarbij je een kleinere fles maakt en samenvoegt met een poeder die een papje wordt die je kan geven met de lepel. Hoogstwaarschijnlijk is hij zijn fles beu.
Voorlopig is het een succes!

Ik dacht ik deel het even voor (toekomstige) ouders met gelijkaardige problemen

M’n zoon zag de uitnodiging voor zijn Corona vaccinatie liggen en vroeg wat dat was (meestal liggen daar de tickets voor pretparken ofzo). Ik leg hem uit dat dat voor zijn spuitje is tegen Corona maar dat mama dat waarschijnlijk niet graag heeft dat hij dat spuitje krijgt. “Maar dan doen we dat toch terwijl ik bij jou ben papa?” 🤭
Ethisch handelen kan nog wat aangescherpt worden.
Je hebt hem toch al een lidkaart van een politieke partij gegeven dan?

Misschien een vreemde opmerking, maar destijds deed het mij deugd om dergelijke verhalen te lezen. Wij hebben 2 moeilijke slapers gehad. Na ons eerste was er zelfs twijfel om ooit aan een 2de te beginnen. Dit terwijl in onze omgeving precies alles vanzelf ging. Opmerkingen als 'dat is nu eenmaal kindjes hebben hé' of 'jah, een kind weent nu en dan wel eens hé' deden pijn. Precies of we overdreven. Ik kon daar nergens mee terecht, uitgezonderd hier op 't forum.

Na 4 maanden werd dan bij ons eerste een medische oorzaak vastgesteld. Zij weende/tierde 16 uren per dag. Ik weet dit omdat we van de kinderarts een dagboek moesten bijhouden. Bleek dus dat de spier tussen maag/darm te snel gegroeid was en geblokkeerd zat, de medische term hiervoor ontglipt mij nu even. Meer dan 2 uur na de voeding had men gezien op een scan dat de maag eigenlijk nog vol melk zat. Reflux, overgeven, pijn,... waren hiervan het gevolg. Dat kind zag af. Wij hebben ALLE types flessen en flesvoeding geprobeerd. Bleek ook dat ze koemelkallergie had. Het heeft dan nog 2 jaar geduurd vooraleer zij volledig doorsliep. Structuur in voeding en slaap, slaaprituelen, slaapwekker, witte ruis, enz. boden uiteindelijk de oplossing.

En dan begon alles opnieuw met ons 2de, uitgezonderd dat probleem met de spier tussen maag/darm.

Oudste is nu bijna 5j en de jongsten is er 2 geworden 1 januari. Een volledige nacht doorslapen gebeurd niet veel. Meestal moeten we wel 2-3 keer opstaan voor één van de twee. Maar 't is al stukken beter. Een nachtrust van 7u (weliswaar onderbroken) is hemels in vergelijking met de 4-5 uur per nacht die tot 8 keer onderbroken werd.

Ik heb maanden rondgelopen met een serieus slaaptekort. Ik was niet moe op het werk en ik bleef maar gaan. Maar dat haalde mij uiteindelijk in.

Het kan enorm frustrerend zijn als uw slaap onderbroken wordt, toch is het niet slecht om jezelf er af en toe aan te herinneren dat uw kinderen dat niet opzettelijk doen. Ik geloof niet dat een kind op die leeftijd zoiets heeft van: 'neg, nu ga ik die eens goed kloten si'. Die gedachte hielp mij de frustratie tegen te gaan.

Hoe cliché ook: hou vol, het betert.
tijd om ze samen te leggen in 1 kamer, gouden tip!

Collega-ouders-met-slecht-slapende-kinderen, hebben jullie dat ook dat ze elders wél beter lijken te slapen? Bij de grootouders slapen ze bijna altijd de volledige nacht door, bij ons is het alweer twee weken geleden. In de crèche slaapt mijn dochter blokken van twee uur over de middag, bij ons is het vaak maar een half uur.

Collega-ouders-met-slecht-slapende-kinderen, hebben jullie dat ook dat ze elders wél beter lijken te slapen? Bij de grootouders slapen ze bijna altijd de volledige nacht door, bij ons is het alweer twee weken geleden. In de crèche slaapt mijn dochter blokken van twee uur over de middag, bij ons is het vaak maar een half uur.
Uiteraard...
Na een helse periode hier uit vermoeidheid kleine na de schoonouders gedaan, zelfs wat schuldgevoel ' ja sorry ge gaat een paar keer moeten gaan opstaan' en dan de dag erna krijgen we te horen dat hij geen kik gegeven heeft en ze hem wakker gemaakt hebben om half 9 terwijl hij bij ons toen met moeite tot 6u30 sliep. 🤔
Nu nog steeds dutjes van 3 uur bij de grootouders en bij ons met geluk 2 uur.
Crèche daarentegen is een ander verhaal daar slaapt hij niet denderend.

Eentje van 2j die moeilijk inslaapte en doorsliep en vroeg wakker was (5u). Telkens die bij de peter of grootouders ging sliep die 12u. Enorm frustrerend.

Ondertussen slaapt die al 2 maand zo goed als door elke nacht maar dat zijn 2 pittige eerste jaren geweest.

Ik was toch stiekem wel opgelucht dat het bij mijn ouders hetzelfde was.... 🙈
Wat er ineens ook voor zorgde dat ze daar niet mocht blijven als ze ziek was, want ze vonden haar gezond best wel al pittig om eventjes over te nemen.

Terug
Bovenaan