Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Deze week eens alle kleding die te groot was voor ons meisje van 3 in dozen gestopt. Je verzamelt blijkbaar wel wat door de jaren heen met zo'n kleine bengel. Binnenkort eens inventariseren wat er precies inzit om dan iemand anders ermee verder te helpen voor een zacht prijsje.

Als er daar hier interesse voor is, zet ik het ook gerust in de buy en sell en maak er hier vermelding van.
Mijn dozen vol, verkopen voor 20-30 euro voor +-50 stuks, kwestie dat je een realistisch beeld hebt. 50/50 qua merken: van hema tot River Woods.

Deze week eens alle kleding die te groot was voor ons meisje van 3 in dozen gestopt. Je verzamelt blijkbaar wel wat door de jaren heen met zo'n kleine bengel. Binnenkort eens inventariseren wat er precies inzit om dan iemand anders ermee verder te helpen voor een zacht prijsje.

Als er daar hier interesse voor is, zet ik het ook gerust in de buy en sell en maak er hier vermelding van.
Wij hebben tot nu toe amper kleren moeten kopen omdat vrienden zo'n dozen hebben uitgeleend. Je kan er een jong gezin een stevig cadeau mee doen.

Wij hebben tot nu toe amper kleren moeten kopen omdat vrienden zo'n dozen hebben uitgeleend. Je kan er een jong gezin een stevig cadeau mee doen.
Ik ga naar ruilwinkels ook, georganiseerd door kind en gezin. Ook wat niet verkocht raakt zoals autostoel, speelgoed,.. breng ik daar naartoe

Ja amai, hier ook al regelmatig dozen kado gekregen van een vriendin wiens zoontje enkele jaren ouder is. Ik denk dat ik deze winter geen kleding moet kopen tenzij het iets is wat ik gewoon heel mooi vind.

Wat nog nodig?
Eigenlijk hebben we nog niets. Ik ga binnenkort beginnen met mijn zolder op te doen om mijn bureau naar daar te verhuizen. Mijn huidige ruimte wordt kinderkamer.
Mijn wederhelft gaat over aankoop van kledij/poussette/materiaal etc.. Dus mocht je iets online plaatsen, dan toon ik haar dat zeker.

Onze Mutsy deze zomer gekocht en remsysteem was na een maand al kapot, dan proberen inruilen maar waren toen al failliet. Gelukkig nam Paradisio de mutsy´s wel nog terug en hebben we zo een nieuwe kunnen kiezen.
Nu is het er 1 van Maxi Cosi.

Oh zeker interesse :)

Allemaal goed en wel maar qua service lijkt het nergens op.
Kan Babydump ook alleen maar afraden. Wij hebben onze geboortelijst daar gelegd bij 1e kind en dat was gewoon een ramp. Wij hebben zelfs bepaalde zaken niet gekregen, ook geen bon die beloofd was op het einde van de lijst (moesten we ginder van onze tak gaan maken erover). Hun service trekt echt op niets. Mega raar ook die winkel in Mechelen destijds, al die personeelsleden waren Nederlanders. Geen enkele Belg in dienst.
Mijn dozen vol, verkopen voor 20-30 euro voor +-50 stuks, kwestie dat je een realistisch beeld hebt. 50/50 qua merken: van hema tot River Woods.
Merkkledij geraak je nog makkelijk kwijt 2dehands (zaken zoals Woody etc.). Niet merkkledij steken we hier allemaal in zakken voor het goede doel. Enfin, ik volg maar op langs de zijlijn, de mevrouw des huizes regelt dat hier allemaal :D. Ik heb geen geduld om al die zaken online te zetten.

Wij ruimen regelmatig wel eens op in de kledij en materiaal. Wel een reality check dat ze zo snel groot worden. Alles vliegt voorbij, het zijn snel vervlogen tijden,. Dat iedereen nog maar eens goed nadenkt voor hij hier komt klagen 😛.

Laatst bewerkt:
Thule Sleek? Die hebben wij ook. Heel praktisch, zeker dat inklappen vind ik super handig.
Ik vind het niet de mooiste (al istie zeker niet lelijk), ik had liever een Cybex Priam gehad, maar die kostte nog een pak meer.
Na die comment van Eniac over de verkoopprijs van zijn buggy ben ik enorm blij dat ik dat extra geld niet gespendeerd heb. Ik had verwacht dat buggy's tweedehands toch een pak meer waard waren.
Hmm die Thule Sleek ziet er wel interessant uit omdat ze gemakkelijk om te vormen is naar een buggy voor twee kinderen.

Onze Mutsy was ook na enkele weken stuk. Klikte niet meer vast bij het openplooien. Hebben die kunnen inruilen en werd hersteld.
Doet nu dienst voor kind 2 en de kinderwagen is toch al 5 jaar oud.

Edit: 'k heb het gejinxt zeker?

Onze kleinen (nu 11 maand) is nog maar eens thuis van de creche. 40°C koorts eergisteren met als conclusie een oorontsteking.
Ook zijn snotjes zijn sinds het begin dat het naar de creche ging, rond oktober, nog maar amper gebeterd.
Sinds enkele dagen weigert hij ook van zijn fles te drinken. Waarschijnlijk heeft het het eens benauwd gekregen door te weinig adem, waardoor hij een schrik heeft opgedaan.
Hij begint er telkens van te drinken, maar na 10 seconden eindigt het eind gekrijs. Hem dan nog aanzetten tot drinken heeft geen enkele zin.
Uiteindelijk proberen we hem toch nog wat "te voeden" met craquotjes dat hij tot iets binnen heeft.
We willen hem dus niet meer verder forceren door hem zijn fles te moeten doen drinken, goed om nog een extra schrik op te doen.
Zijn patatjes en fruitpap eet hij overigens wel mooi op, zonder weinig morren.

We zitten dus eventjes met een vraagteken, iemand (helaas) ervaring mee?

Dank bij voorbaat!

Onze kleinen (nu 11 maand) is nog maar eens thuis van de creche. 40°C koorts eergisteren met als conclusie een oorontsteking.
Ook zijn snotjes zijn sinds het begin dat het naar de creche ging, rond oktober, nog maar amper gebeterd.
Sinds enkele dagen weigert hij ook van zijn fles te drinken. Waarschijnlijk heeft het het eens benauwd gekregen door te weinig adem, waardoor hij een schrik heeft opgedaan.
Hij begint er telkens van te drinken, maar na 10 seconden eindigt het eind gekrijs. Hem dan nog aanzetten tot drinken heeft geen enkele zin.
Uiteindelijk proberen we hem toch nog wat "te voeden" met craquotjes dat hij tot iets binnen heeft.
We willen hem dus niet meer verder forceren door hem zijn fles te moeten doen drinken, goed om nog een extra schrik op te doen.

Dank bij voorbaat!
1. Droomvoedingen geven: flesje in de mond als hij slaapt dus.
2. Uit een beker laten drinken.

Melk uit een beker laten drinken? (En/of boterhammetjes in melk gesopt)

1. Droomvoedingen geven: flesje in de mond als hij slaapt dus.
2. Uit een beker laten drinken.

Uiteindelijk over zijn toeren maar doodop in zijn bedje gestopt. Hij heeft nog eventjes zitten knabbelen op enkele korstjes in melk gesopt.
Heb een beker ook geprobeerd maar met even weinig succes of zijn fles. Meteen het hoofd draaien en de beker wegduwen.
We houden de droomvoeding als laatste optie, we hebben zijn fles nog niet weggekapt ;-)
Het is wel gek om te zien dat hij begint te panikeren vanaf hij zijn fles ziet.
Fingers crossed op een goede nacht en dat hij morgenochtend niet vecht tegen zijn fles.

Bedankt voor de tips!

Check ook zeker eens wat je bij je ziekenkas krijgt bij geboorte van je kind. Wij konden bv kiezen uit een aantal geschenken, waaronder een buggy met draagmand en maxicosi. Geen sjiek merk natuurlijk, maar deed wat het moest doen 🤷‍♀️

Dank bij voorbaat!
Elke keer ik die verhalen lees, ben ik eigenlijk ook wel blij dat onze dochter niet naar de crèche gaat. Ook al is het wel vaak heel zwaar...

Elke keer ik die verhalen lees, ben ik eigenlijk ook wel blij dat onze dochter niet naar de crèche gaat. Ook al is het wel vaak heel zwaar...
Ik acht de kans niet onbestaande dat je al diezelfde miserie dan zal hebben als jullie dochter naar de peuterklas gaat. Maar dan heb je natuurlijk wél het gigantische voordeel dat ze gericht kan antwoorden waardoor je sneller weet wat er scheelt.

Ik acht de kans niet onbestaande dat je al diezelfde miserie dan zal hebben als jullie dochter naar de peuterklas gaat. Maar dan heb je natuurlijk wél het gigantische voordeel dat ze gericht kan antwoorden waardoor je sneller weet wat er scheelt.
Ja, dat zal er sowieso wel aankomen, maar ik geloof ook niet dat ze immuniteit opbouwen in de crèche (vaak gehoord argument). Want dan zouden volwassenen al lang geen verkoudheden meer krijgen...

Hier is ze trouwens ook wel wat ziekjes (keelontsteking), maar ze heeft in haar eerste jaar letterlijk nog nooit koorts gehad.

Terug
Bovenaan