Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Da's echt te lelijk maar idd het ultieme hipstermerk blijkbaar :D
Tenminste een pak kwalitatiever dan veel rommel die ik al gezien heb tbh.

Wij hebben ook een Stokke, 2dehands gekocht van iemand die het voor haar enig kind had gebruikt. Minder dan de helft van de prijs.

Ik raad gewoon aan om voor veel zaken 2dehands te kijken, er is een overaanbod en veel zaken zijn nog zo goed als nieuw.

Laatst bewerkt:
Wij hebben er eentje van Sleeworld, had er nog nooit van gehoord, maar wel super content van.

Ik zie niet in waarom je die naam niet zou mogen zetten :p ik ben iig benieuwd :)
Babylux. Is iets Belgisch en heeft een goede webshop. Voornamelijk grote setkortingen en daar bovenop nog eens extra korting vanaf een bepaald bedrag.
Ik heb toen een vaste autostoel en een draagbare gekocht voor 468 euro samen terwijl ik deze overal elders online makkelijk zag voor 650+.

Wij zijn heel tevreden van Cybex voor onze autostoelen en Mutsy voor de kinderwagen. Mutsy heeft ook een goede afterservice.

Babydump was vroeger alvast een winkel waar je scherpe prijzen kon hebben

Allemaal goed en wel maar qua service lijkt het nergens op. Onze zit van de Mutsy werd kapot geleverd en dat heeft maanden aangesleept.

Bellen en mailen bracht niets op en dan ben ik maar tot ginder gereden en eens van mijne tak gemaakt en dan was het magischerwijs de volgende week OK.

Allemaal goed en wel maar qua service lijkt het nergens op. Onze zit van de Mutsy werd kapot geleverd en dat heeft maanden aangesleept.

Bellen en mailen bracht niets op en dan ben ik maar tot ginder gereden en eens van mijne tak gemaakt en dan was het magischerwijs de volgende week OK.
Heb je contact opgenomen met Mutsy zelf?
Onze rem werkte niet goed ongeveer een week na ingebruikname. Dreamland kon hem opsturen maar had niets ter vervanging. Erg lastig in een periode waarin je kind een paar weken oud is en je dus geen gebruik kan maken van de wieg.

Dan maar Mutsy gecontacteerd die voor een reeerveframe hebben gezorgd op twee dagen tijd. Een dikke week of twee weken later hadden we ons frame al terug.

Heb je contact opgenomen met Mutsy zelf?
Onze rem werkte niet goed ongeveer een week na ingebruikname. Dreamland kon hem opsturen maar had niets ter vervanging. Erg lastig in een periode waarin je kind een paar weken oud is en je dus geen gebruik kan maken van de wieg.

Dan maar Mutsy gecontacteerd die voor een reeerveframe hebben gezorgd op twee dagen tijd. Een dikke week of twee weken later hadden we ons frame al terug.

Dat kan ik me niet meer herinneren, ik dacht van wel maar omdat het leek op gebruiksschade konden ze niet helpen. Natuurlijk kon dat geen gebruikschade zijn want ons dochter was maar een paar weken oud :wallbash:

Mutsy is vorige zomer failliet verklaard. We hebben de onze ingeleverd bij Babypark (Eindhoven) wegens mankementen en die viel nog binnen garantie. Daar kregen we tijdelijk een vervangkinderwagen. Omdat Mutsy die reservestukken niet meer kon leveren, hebben ze ons uiteindelijk voor de aankoopwaarde (€900 met alles erbij) een bon gegeven zodat we een nieuwe kinderwagen konden kopen. Dat is nu een Thule geworden en daar zijn we zeer tevreden van.

Babydump hebben we ook bezocht, maar daar uiteindelijk niets gekocht.

Daar verschiet ik niet van als elke buggy met mankementen wordt geleverd :D
Bij Babypark verklaarden ze het faillissement dat Mutsy meer inzette op design dan op bouwkwaliteit, zeker bij de laatste modellen. Mijn schoonzus heeft ook een Mutsy, maar een ouder model en daar heeft ze zonder mankementen twee kinderen in vervoerd. De onze was na 10 maanden stuk omdat het inklapsysteem kapot was gegaan door het gebrek aan duurzaam materiaal.

Zolder staat hier vol: co-sleeper, zo'n nestje, b'een box, massa's kledij.. buggy/kinderwagen van Joolz gebruiken we nu nog (4.5 jaar oud, 3e kind).

Tegen wanneer zou je het nodig hebben? :p
Mijn vriendin haar zus wel alles ook nog wel eens bekijken; eens zien wat er in de toekomst gaan willen/kunnen gebruiken. Maar de overschot verkopen we.
Als alles blijft goed gaan is het voor begin augustus.
Maar mijn wederhelft is weer in een kramp geschoten en wil alles weer asap in huis halen. Ik probeer ze wat te temperen nu

Mutsy is vorige zomer failliet verklaard. We hebben de onze ingeleverd bij Babypark (Eindhoven) wegens mankementen en die viel nog binnen garantie. Daar kregen we tijdelijk een vervangkinderwagen. Omdat Mutsy die reservestukken niet meer kon leveren, hebben ze ons uiteindelijk voor de aankoopwaarde (€900 met alles erbij) een bon gegeven zodat we een nieuwe kinderwagen konden kopen. Dat is nu een Thule geworden en daar zijn we zeer tevreden van.

Babydump hebben we ook bezocht, maar daar uiteindelijk niets gekocht.
Thule Sleek? Die hebben wij ook. Heel praktisch, zeker dat inklappen vind ik super handig.
Ik vind het niet de mooiste (al istie zeker niet lelijk), ik had liever een Cybex Priam gehad, maar die kostte nog een pak meer.
Na die comment van Eniac over de verkoopprijs van zijn buggy ben ik enorm blij dat ik dat extra geld niet gespendeerd heb. Ik had verwacht dat buggy's tweedehands toch een pak meer waard waren.

Fyi: mocht je ooit problemen of stukken nodig hebben voor je kinderwagen, check deze: https://www.kinderwagengarage.nl/

Hadden van't jaar een klein probleempje met de onze en via hen laten maken. Zoals ik al zei: dat ding gaat al lang en 3 kinderen mee. Dus een klein mankement is wel eens te verwachten. Voor de rest lijkt dat ding onverwoestbaar :D

@JDB : zal nogs achter de schoonzus haar veren zitten. Ik wil ook af van die dingen hier op zolder. :)

Thule Sleek? Die hebben wij ook. Heel praktisch, zeker dat inklappen vind ik super handig.
Ik vind het niet de mooiste (al istie zeker niet lelijk), ik had liever een Cybex Priam gehad, maar die kostte nog een pak meer.
Na die comment van Eniac over de verkoopprijs van zijn buggy ben ik enorm blij dat ik dat extra geld niet gespendeerd heb. Ik had verwacht dat buggy's tweedehands toch een pak meer waard waren.
De Thule Spring, een driewieler. Voelt steviger en stabieler dan de Mutsy die we hadden en vrij eenvoudig in te klappen. Ook compact, wat handig is als mijn vrouw die in haar auto wil krijgen (Toyota Yaris).

Ik heb indertijd op een rommelmarkt voor 50 euro een torck gekocht en een maxi cosi via een kennis (zodat ik wist hoe oud, hoeveel kindjes, etc) in een pakket met park en dergelijke (300 in totaal).

Die buggy deed zijn ding, maar die zijn uiteraard allemaal zo groot (kan ook niet anders als je en draagmand en zitmogelijkheid aanbiedt). Zeker bij nr2 heb ik veel vaker de draagzak gebruikt. En toen nr1 wat groter was hebben we een Chicco liteway gekocht van een stel grootouders op een rommelmarkt (amper gebruikt, 25 euro). Die heeft heel veel dienst gedaan. (Ook al zeer vroeg bij nr2 gebruikt omdat die volledig plat kan liggen). En dan hadden we ook een (derdehandse) fietskar met twee plaatsjes die regelmatig als buggy werd gebruikt (dat vind ik wel echt een aanraden met twee kleine kinderen, alleen kunt ge misschien niet door te smalle gangen :v)

Als ge echt trektochten gaat doen hebt ge misschien wel beter materiaal nodig maar voor de beperkte duur en tijd dat die grote buggy bij ons gebruikt werd kon ik daar toch zo geen geld aan geven.

Deze week eens alle kleding die te groot was voor ons meisje van 3 in dozen gestopt. Je verzamelt blijkbaar wel wat door de jaren heen met zo'n kleine bengel. Binnenkort eens inventariseren wat er precies inzit om dan iemand anders ermee verder te helpen voor een zacht prijsje.

Als er daar hier interesse voor is, zet ik het ook gerust in de buy en sell en maak er hier vermelding van.

Terug
Bovenaan