Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja, wandelingen in de buurt doen we natuurlijk wel (nuja, als het eens langer dan een uur niet regent...). Maar dit weekend had ze kleine geitjes gezien bij familie, en dat vond ze duidelijk leuk dus leek het wel een goed plan. Maar in praktijk dus moeilijk uitvoerbaar.

Picknicken zal daar wel lukken, maar het is vooral het dutje dat roet in het eten gooit he. Ik zie vaak mensen met slapende baby's in de buggy, dat is hier al maanden niet meer gelukt.

En lukt het niet om na de dut te gaan?

Zijn er hier nog wiens kinderen vanzelf en heel vroeg de tut gelaten hebben? Ons twee hebben geen zes maand getutterd. De oudste zelfs geen duim, de jongste nu nog duimpje als hij echt pompaf is.

Na de middagdut wil zeggen "na 4u" (ongeveer). Dan is het al te dicht bij zonsondergang om er nog veel aan te hebben
Beetje afhankelijk natuurlijk van hoe ver het rijden is naar de kinderboerderij, maar je kan allicht toch nog een uurtje wandelen en rondkijken. Persoonlijk vind ik het dat wel waard.

De kindjes nemen hier ook altijd van die kleine fietslichtjes mee naar buiten als we zo'n wandeling/uitstap in de late namiddag doen. Vinden ze geweldig.

Hoeveel keer staat Waterval bij jullie zo al op? Ik ben de tel kwijt geraakt rond de 242043ste keer :unsure:
VEEL TE VAAK, maar ik ben anders al heel blij dat het gene baby shark meer is :angry:.

Bedankt voor de tip. 2 weken geleden beginnen kijken en echt een topper.

Leuke animatie stijl, kleuren, muziek en verhalen. Zelfs als volwassene is het leuk om mee te volgen.
Yes, blij dat het bevalt. Ik probeer Bluey zoveel mogelijk te bezingen omdat ik het legit fantastisch vind :love:.

Mijn Spotify Wrapped voor dit jaar staat nu al vast. 😭
Ik heb al 3 jaar niks meer aan die Spotify lists. 9 van de top 10 nummers zijn kinderbrol. Het helpt ook niet dat mijne account gekoppeld is aan onze Google speakers :wallbash:.

De kindjes nemen hier ook altijd van die kleine fietslichtjes mee naar buiten als we zo'n wandeling/uitstap in de late namiddag doen. Vinden ze geweldig.
Hah hier ook, ondertussen hebben wij al een collectie in alle kleuren (van de regenboog :music:).

Onze tweejarige is zot van het excavator lied van blibbi.
Die kan opeens ergens in de winkel of thuis luidkeels 'excavaaaaator' beginnen roepen/zingen. Wel grappig. Voor de rust gelukkig nog content met mijn gezang van de grote paddenstoel en in een klein stationnetje.

Yes, blij dat het bevalt. Ik probeer Bluey zoveel mogelijk te bezingen omdat ik het legit fantastisch vind :love:.
Ik heb net één clip gezien op YouTube en lijkt me echt grappig. Merci voor de tip.

Onze tweejarige is zot van het excavator lied van blibbi.
Die kan opeens ergens in de winkel of thuis luidkeels 'excavaaaaator' beginnen roepen/zingen. Wel grappig. Voor de rust gelukkig nog content met mijn gezang van de grote paddenstoel en in een klein stationnetje.
Dan ben ik blij met Waterval van K3 :unsure: .

(Niet voor jouw gezang maar voor die EXCAVATOOOR nvdr)

Amai, Als nieuwe ouder in spe is het schrikken hoe weinig plaatsen er zijn in opvang.
Momenteel kunnen we ten vroegste rond april 2023 plaats krijgen in een opvang met deftige uren die geen kilometers van ons af is.
We moeten al naar Kortrijk centrum hossen als we direct plaats willen.

En mijn madam is al kinderwagens aan het opzoeken. Ik heb al wat foto's gekregen via whatsapp en ik val telkens van mijn stoel als ik die prijzen zie. Er zit een duur jaar aan te komen :p

En mijn madam is al kinderwagens aan het opzoeken. Ik heb al wat foto's gekregen via whatsapp en ik val telkens van mijn stoel als ik die prijzen zie. Er zit een duur jaar aan te komen :p
Je bent niet verplicht dat nieuw te kopen hè. Doorgaans aan 1/3e van de prijs tweedehands, gebruikt voor 1 kind en in zeer goede staat.
Alles nieuw, kunt ge u idd aan een zeer duur jaar (en jaren) verwachten.

Amai, Als nieuwe ouder in spe is het schrikken hoe weinig plaatsen er zijn in opvang.
Momenteel kunnen we ten vroegste rond april 2023 plaats krijgen in een opvang met deftige uren die geen kilometers van ons af is.

Dat is inderdaad maf. We zijn beginnen zoeken het moment dat mijn partner wist dat ze zwanger was. Ik zie dat naar de toekomst toe alleen maar erger worden.

Je bent niet verplicht dat nieuw te kopen hè. Doorgaans aan 1/3e van de prijs tweedehands, gebruikt voor 1 kind en in zeer goede staat.
Die dingen koop je inderdaad beter tweedehands. @JDB Zie het als een nieuwe wagen die ook al een pak minder waard is als je er mee buiten zou rijden maar dan voor je kleine. We zijn daar voor naar W-VL gereden komende van Antwerpen. Soms kan je al eens een goed dealtje inslaan.

Geboortelijst maken met die spullen op en dat vroeg naar de oma en opa sturen 😝 Wij hadden een geboortelijst van €4K+, die is helemaal opgekocht geweest. Dus eigenlijk valt dat uiteindelijk nog goed mee 😝.

Alé hier gaan we weer van start met een rondje K3. Ik verwacht alle momenten een bedanking van Gert Verhulst voor de streams.

Diene kleine aap is nog geen 3 jaar oud maar keelt hier alle teksten perfect mee inclusief de nodige danspasjes. Aan toonvastheid moeten we nog iets doen... :unsure:

Na alles te lezen hier ook maar al beginnen mailen naar de kinderdagverblijven hier of ze plaats hebben volgend jaar. Wel gek dat je voor de verwekking eigenlijk al bezig moet zijn met de opvang :help:
Wat kost dat eigenlijk ongeveer per dag? We gaan sowieso niet in een gunsttarief vallen, dus ben benieuwd hoeveel we daarvoor mogen opzij zetten :p

Na alles te lezen hier ook maar al beginnen mailen naar de kinderdagverblijven hier of ze plaats hebben volgend jaar. Wel gek dat je voor de verwekking eigenlijk al bezig moet zijn met de opvang :help:
Wat kost dat eigenlijk ongeveer per dag? We gaan sowieso niet in een gunsttarief vallen, dus ben benieuwd hoeveel we daarvoor mogen opzij zetten :p
Kan je makkelijk eens berekenen op de site van kind en gezin. Google “inkomenstarief kind en gezin” en je zal het wel vinden. Hangt er allemaal vanaf wat een grootverdieners jullie zijn 😝.
Er is ook kinderopvang zonder inkomenstarief maar deze beginnen gewoon al redelijk duur (>25€ per dag), alvast hier in de streek.

30€ ongeveer

Het ergste is dat dat 2dehands en marketplace advertenties zijn. Ze durven nogal doorvragen. 500+ voor een kinderwagen die nieuw 800 kost.
Ik vraag me wel af waarom ze in die prijsklasse zit te kijken, of is dat gangbaar?

Het ergste is dat dat 2dehands en marketplace advertenties zijn. Ze durven nogal doorvragen. 500+ voor een kinderwagen die nieuw 800 kost.
Ik vraag me wel af waarom ze in die prijsklasse zit te kijken, of is dat gangbaar?
Dat is vrij gangbaar hoor. De onze kostte 700€ na promoties. +1000€ zonder...

Draagzak was hier bij ons de oplossing voor, in de buggy ook nooit geslapen eens ze geen baby meer was.
Draagzak lukte in het begin heel goed, maar ondertussen is dat ook niet echt meer doenbaar (10250gr en 75cm ofzo, en absoluut geen "stilzittend" karakter). We gaan wel eens proberen om hier in de buurt te wandelen met de draagzak en zien of ze lang genoeg er in wil zitten :p

Terug
Bovenaan