Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik denk dat het 15j geleden is dat ik nog naar de Belgische kust ben geweest, ik ben niet meer mee met de voorzieningen 😁.

(normaal Zeeland of net over de Franse grens)
Oh ok, das alleen belgische kust. Zeeland zal wel rustiger zijn maar daar denk ik niet dat ze die hebben, dito franse kust....
Veel plezier alleszins, en hopelijk niet veel regen :)

Vandaag de 20 weken echo :love: hopelijk een duidelijk 3D beeld maar ah, zolang ze maar gezond is :)
Alles perfect verlopen. Ze had wel niet veel zin om te bewegen dus was het soms lang zoeken voor de gynaecologe alles goed kon bekijken. Mijn madam moest halfverwege eventjes gaan wandelen en toen was het meteen prijs. Het is daar waarschijnlijk goed toeven :)

Wel geen 3D, ook wel vergeten te vragen. Dacht dat dit standaard was. Misschien omdat ze niet goed lag oid :unsure:

Ohja ze is gezond, da's het belangrijkste. 380gr momenteel.

Ik voel mij trouwens altijd zo "dom" als de gynaecologe vraagt of wij nog vragen hebben. Het moment zelf ben ik zo onder de indruk dat ik nooit iets kan zeggen :crazy:

Laatst bewerkt:
Alles perfect verlopen. Ze had wel niet veel zin om te bewegen dus was het soms lang zoeken voor de gynaecologe alles goed kon bekijken. Mijn madam moest halfverwege eventjes gaan wandelen en toen was het meteen prijs. Het is daar waarschijnlijk goed toeven :)

Wel geen 3D, ook wel vergeten te vragen. Dacht dat dit standaard was. Misschien omdat ze niet goed lag oid :unsure:

Ohja ze is gezond, da's het belangrijkste. 380gr momenteel.

Ik voel mij trouwens altijd zo "dom" als de gynaecologe vraagt of wij nog vragen hebben. Het moment zelf ben ik zo onder de indruk dat ik nooit iets kan zeggen :crazy:
Dat zou inderdaad goed kunnen zijn omdat ze niet goed ligt. Dat was bij ons ook het geval. Toegegeven, die 3D-beelden zien er soms echt mislukte aliens uit waarvan je gaat denken dat je een monster uit de meest recente Alien-franchise hebt gecreëerd.

Dit was bij ons ook het geval.

Ze lag steeds met haar rug naar de buik dus was het bijna onmogelijk om iets te zien. Ze toonden dan wel even de 3d maar veel was er niet te zien. Overigens,Wat
je ziet op de echo is nooit een goed beeld. In het echt zien ze er veel beter uit, dus je mist niets😂

voor onze oudsten die soms es wat "stout" is (genoeg om mijn madam een zenuwinzinking te bezorgen, ikzelf kan er beter tegen)

Den truk met de 3 ventjes works like a charm :love:

3 mannekes op de kast gezet. En als hij stout is nemen we een ventje weg.

1 ventje weg: verwittiging, opletten vent!
2 ventjes weg: tablet voor bed: no go
3 ventjes weg: naar bed zonder verhaaltje (echt drama)

en als hij 's anderendaags braaf is kan hij 1 ventje terugverdienen, dus bij echt stout zijn is het zeker 2 volle dagen zonder tablet.

Maximum dat we afgelopen 2 weken gehaald hebben is 1 ventje weg, en die van ons is genietbaarder. Het is mss een lucky shot maar blij dat het effect heeft.

Misschien ook iets visueel gaan proberen. De onze is 5,5 jaar oud en mag maar 4 dagen per week TV kijken (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) en daar hij echt zotstaat van Pokemon en Spongebob, is de beste straf hem zo'n dag TV afpakken. maar het is bijna elke week dat we hem wel de TV moeten afpakken voor een dag of meerdere dagen omdat hij niet goed luistert.
Hij is heel lief zonder dat ge het verwacht, bv op weg naar huis plukt hij bloemetjes om ze aan de mama te geven maar als diezelfde mama 2 uur later vraagt om zijn kamer op te ruimen of om mooi te gaan slapen zonder een uur te liggen spelen in bed, dan vertikt hij dat. Dan kan je daar een kwartier over discussieren maar uiteindelijk komt er bijna altijd een straf aan te pas.
Proberen altijd uit te leggen en te waarschuwen (die van ons wel wat vaker met een schrille stem, maar bon) eer we straffen, maar veel zoden aan de dijk brengt dat niet. Heel koppig ventje.

Misschien ook iets visueel gaan proberen. De onze is 5,5 jaar oud en mag maar 4 dagen per week TV kijken (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) en daar hij echt zotstaat van Pokemon en Spongebob, is de beste straf hem zo'n dag TV afpakken. maar het is bijna elke week dat we hem wel de TV moeten afpakken voor een dag of meerdere dagen omdat hij niet goed luistert.
Hij is heel lief zonder dat ge het verwacht, bv op weg naar huis plukt hij bloemetjes om ze aan de mama te geven maar als diezelfde mama 2 uur later vraagt om zijn kamer op te ruimen of om mooi te gaan slapen zonder een uur te liggen spelen in bed, dan vertikt hij dat. Dan kan je daar een kwartier over discussieren maar uiteindelijk komt er bijna altijd een straf aan te pas.
Proberen altijd uit te leggen en te waarschuwen (die van ons wel wat vaker met een schrille stem, maar bon) eer we straffen, maar veel zoden aan de dijk brengt dat niet. Heel koppig ventje.
Das de leeftijd denk ik, zo heb ik hier ook ene rondlopen.

Mijn zoontje is nu anderhalve week oud nadat hij 3 weken te vroeg is geboren en ik heb echt elke dag het idee dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben. Een paar boeken gelezen tijdens de zwangerschap maar dat is toch andere koek dan the real thing.

Mijn zoontje is nu anderhalve week oud nadat hij 3 weken te vroeg is geboren en ik heb echt elke dag het idee dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben. Een paar boeken gelezen tijdens de zwangerschap maar dat is toch andere koek dan the real thing.
That's other cook eh?

Maar ge gaat dat goed doen!

1. Dat geldt voor het gros onder ons
2. Zoek 1 steunfiguur waar je je naar kan wenden en negeer AL DE REST!
(liefst wel iemand die de laatste 10j een ouder is geworden én die je partner niet haat 😝)

Hier eentje van 22 maand rondlopen, een schat van een jongen. Nu zien we die 2 jaar naderen en hij begint duidelijk zijn eigen wil te krijgen. Gevolg hiervan is dat we het slaapritueel een uur moeten rekken want hij wil nabijheid en hij moet naast ons in slaap vallen in zijn bedje. Om 5u staat hij daar op zijn gemak te huilen tot we opstaan. Parentlifeishard

Hier eentje van 22 maand rondlopen, een schat van een jongen. Nu zien we die 2 jaar naderen en hij begint duidelijk zijn eigen wil te krijgen. Gevolg hiervan is dat we het slaapritueel een uur moeten rekken want hij wil nabijheid en hij moet naast ons in slaap vallen in zijn bedje. Om 5u staat hij daar op zijn gemak te huilen tot we opstaan. Parentlifeishard
Tzijn allemaal fases :cool:

1 uur slaapritueel is toch wel heel lang. Kans bestaat dan toch dat dit iets is dat je sterk kan verkorten, lijkt me, mits je een (lastige) periode doorzet.

ik heb gelukkig altijd al gemakkelijke slapers gehad, ook nu nog. De zoon (7) geeft zelfs nu soms nog gewoon zelf aan dat hij beter zou gaan slapen (en dat op normale uren, rond 19-20 uur).

Ik zie net reclame op fb voor korting voor boudewijn seapark. Aangezien ik maandag vanuit oostende naar huis rij, ideaal om maandag een dagje seapark te doen, lijkt me...

Alleen : makkelijk parkeren daar voor iemand met de parkeerskills van een hoogbejaarde?
En doenbaar met een driejarige, of niet echt de ideale leeftijd?
Buggy gaat in elk geval mee 😉

Ik zie net reclame op fb voor korting voor boudewijn seapark. Aangezien ik maandag vanuit oostende naar huis rij, ideaal om maandag een dagje seapark te doen, lijkt me...

Alleen : makkelijk parkeren daar voor iemand met de parkeerskills van een hoogbejaarde?
En doenbaar met een driejarige, of niet echt de ideale leeftijd?
Buggy gaat in elk geval mee 😉
Ze hebben daar een parking... met vakjes. Dat moet dus wel lukken.

Ze hebben dat aan het lokale shoppingcentrum hier ook, 30cm links en rechts over als je er in staat, probeer zo maar eens ne buggy of maxi cosi uit je auto te halen 😡😡😡

Ziet er mij een parking uit zonder vakjes. Dus plaats genoeg om tussen te laten.

Ziet er mij een parking uit zonder vakjes. Dus plaats genoeg om tussen te laten.
Ach kijk. Das nog beter. Ik had enkel de satelliet view eens vluchtig bekeken.

Ze hebben dat aan het lokale shoppingcentrum hier ook, 30cm links en rechts over als je er in staat, probeer zo maar eens ne buggy of maxi cosi uit je auto te halen 😡😡😡
Bij ons zit die in de koffer. Dat valt dan weer mee natuurlijk.

Terug
Bovenaan