Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanmorgen nog eens oldschool Tik Tak opgezet in plaats van de gebruikelijke Bumba of Uki. Een verademing. We zetten de tablet soms op wanneer we zelf eten of alleen zijn met onze dochter en iets moeten opruimen in de keuken. Ik wil daar zeker geen gewoonte van maken om die urenlang voor een scherm te droppen. Ze is nog klein, maar ik wil ze niet schermverslaafd maken al is dat anno 2021 haast onvermijdelijk.

‘k Wil niet te snel victorie kraaien maar we zijn mogelijks op goede weg. Gisteren is beebje om 20u15 gaan slapen, nadat hij nog een goeie voeding heeft gehad en heeft hij geslapen tot kwart voor 7 en heeft hij zichzelf nog terug in slaap gebrabbeld tot kwart voor 8.
Voorheen ging hij ergens tussen 18&19u een dutje doen en maakten we hem ten laatste om half 10 nog eens wakker voor een uurtje voor een voeding.
Wat betreft schermen, schermen (huehuehue) we hem daar zoveel mogelijk van af. Als wij tv kijken, zit hij met z’n rug naar de televisie. We willen dat zo lang en zo goed mogelijk volhouden. Een uitzondering hierop is FaceTime met zijn oma/meter. Of wat we zelf niet in de hand hebben, bij de onthaalmoeder bijvoorbeeld.
Mijn vriend ging hem onlangs ophalen en toen zei ze iets à la dat ze naar de koers aant kijken waren…

‘k Wil niet te snel victorie kraaien maar we zijn mogelijks op goede weg. Gisteren is beebje om 20u15 gaan slapen, nadat hij nog een goeie voeding heeft gehad en heeft hij geslapen tot kwart voor 7 en heeft hij zichzelf nog terug in slaap gebrabbeld tot kwart voor 8.
Voorheen ging hij ergens tussen 18&19u een dutje doen en maakten we hem ten laatste om half 10 nog eens wakker voor een uurtje voor een voeding.
Wat betreft schermen, schermen (huehuehue) we hem daar zoveel mogelijk van af. Als wij tv kijken, zit hij met z’n rug naar de televisie. We willen dat zo lang en zo goed mogelijk volhouden. Een uitzondering hierop is FaceTime met zijn oma/meter. Of wat we zelf niet in de hand hebben, bij de onthaalmoeder bijvoorbeeld.
Mijn vriend ging hem onlangs ophalen en toen zei ze iets à la dat ze naar de koers aant kijken waren…
De koers... :rofl: enorm leerrijke kindertv. Nouja. Als het nog eens voorkomt kun je het daar altijd eens laten vallen natuurlijk.

Kleuter met luchtwegproblemen in coronatijden, da's echt dolle pret. Sinds december al 5 gewone testen en 6 sneltesten gehad. Gelukkig maakt hij daar niet veel uit.
Maandag plots weer longen uit zijn lijf aan het hoesten terwijl hij nog zijn volledige medicatie aan het nemen was. Andere keren was het soms wel te linken aan afbouw van pillen of puffers. Eind deze week naar kinderarts en hopelijk dan wat deftige onderzoeken en goed werkende medicatie

De koers... :rofl: enorm leerrijke kindertv.
Gisteren waren we samen tv aan het kijken. Vijf minuten Barbie: "Wil niet Barbie :frown:" Zeven minuten Peppa Big: "Wil ni Peppa Big :frown:" Eén aflevering Ridder Muis: "Wil ni Muis :frown:".

Ok, als jij geen tv wil zien, dan zapt papa. Overgeschakeld naar de Tour waar het net de laatste vijf kilometer was. Na drie seconden klinkt er naast mij een zagerig stemmetje: "Saaaaaai :frown:"

Nog geen drie jaar. Kan dit gedrag nog gecorrigeerd worden? Koers kijken zal ze, verdomme. :eviltongue:

Laatst bewerkt:
Vanmorgen nog eens oldschool Tik Tak opgezet in plaats van de gebruikelijke Bumba of Uki. Een verademing. We zetten de tablet soms op wanneer we zelf eten of alleen zijn met onze dochter en iets moeten opruimen in de keuken. Ik wil daar zeker geen gewoonte van maken om die urenlang voor een scherm te droppen. Ze is nog klein, maar ik wil ze niet schermverslaafd maken al is dat anno 2021 haast onvermijdelijk.
Bumba is toch ook niet zo slecht. Wat drukker dan tiktak maar op zich vind ik dat nog wel leuk. We zetten dat eens 1 of 2 keer in de week een aflevering op. Onze 1 jarige dochter ziet beiden even graag.

Ik heb daar ook schrik voor maar mijn vriendin kijkt zelf keiveel tv dus ik vrees dat het hier ook onvermijdelijk wordt.

Den onze is maar juist voor zijn 2 naar Tik Tak beginnen zien, daarvoor eigenlijk geen tv gezien of twas eens het weerbericht met Frank.
Nu ist wel wat anders, dagelijks een uurtje. Na het avondeten en voor het slapen.
Int weekend kan er al eens een disneyfilm tussen zitten bij slecht weer / thuis zijn.
Als we ergens anders zijn kijkt die veel minder tv.

Tandje nummer 2 is er door aan het komen, en mevrouw is week compleet onhandelbaar :(.
Mentaal toch wel zwaar, dat minder slapen, oké, maar dat continue geween hakt er wel in...

Kleuter met luchtwegproblemen in coronatijden, da's echt dolle pret. Sinds december al 5 gewone testen en 6 sneltesten gehad. Gelukkig maakt hij daar niet veel uit.
Maandag plots weer longen uit zijn lijf aan het hoesten terwijl hij nog zijn volledige medicatie aan het nemen was. Andere keren was het soms wel te linken aan afbouw van pillen of puffers. Eind deze week naar kinderarts en hopelijk dan wat deftige onderzoeken en goed werkende medicatie
Echt? Bij ons blijven ze redelijk categoriek in het niet willen testen van kleuters/peuters. Mijn dochter heeft sinds september al 9 dubbele oorontstekingen gehad, het is me wat.

Echt? Bij ons blijven ze redelijk categoriek in het niet willen testen van kleuters/peuters. Mijn dochter heeft sinds september al 9 dubbele oorontstekingen gehad, het is me wat.

Hier wel steeds ziek met hoesten en piepende longen. Sneltest wordt telkens gedaan voor hij onderzocht wordt bij de huisarts. De gewone testen waren er 2 door besmettingen in de klas en 3 omdat hij ziek was in het weekend en dokter van wacht stuurt steeds door naar testcentrum.

Toch raar dat sommige dokters zo weigerachtig staan tegen testen van kleuters. Huisarts zegt bij ons dat ze er al veel positieve gevallen hebben uitgehaald door toch steeds sneltesten te doen voor onderzoek van kleuters. En bij de dochter van 4 is het in de klas begonnen met 1 besmet kindje zonder symptomen en uiteindelijk waren er 8 positieve kleuters.

Zouden buisjes misschien geen optie zijn bij je dochter? Niet fijn om ze zo dikwijls ziek te zien eh 😞

Wat zijn jullie ervaringen met baby monitors met camera? Zouden toestellen zoals de Nanit en Owlet van rond de 300 euro het waard zijn? Of kijk ik beter richting mid-range rond de 150 - 200 euro?

Wat zijn jullie ervaringen met baby monitors met camera? Zouden toestellen zoals de Nanit en Owlet van rond de 300 euro het waard zijn? Of kijk ik beter richting mid-range rond de 150 - 200 euro?
Waarom denk je die nodig te hebben? Welke meerwaarde biedt het volgens jou?

(hier geen babyfoon gebruikt, gewoon slaapkamerdeur altijd open, oprecht benieuwd dus)

Wij kijken momenteel naar Luvion, vrienden van ons zijn daar zeer tevreden over. Er zit een scherm bij en kan ook via een app.

Mijne charel van 5 die mij daarnet out of the blue kwam knuffelen en "ik hou zoveel van jou" zei.

:love2: :love2: :love2:

Mijn dag kan ni meer kapot

Wij kijken momenteel naar Luvion, vrienden van ons zijn daar zeer tevreden over. Er zit een scherm bij en kan ook via een app.
Wij hebben de Luvion Elite 3 Connect Plus, en eigenlijk niet zo tevreden van hoor.
1) Hij is al een keer teruggestuurd omdat hij niet meer wou opladen
2) De verbinding in een deftig gebouwd huis is gewoon slecht (geldt voor quasi alle babyfoons). Vlak onder haar slaapkamer hebben we nog 2 (vd 5) blokjes bereik, de rest van het huis is 0 of 1, met continu wegvallende verbinding dus.
3) De app werkt vaker niet dan wel

Voor een toestal van 200€ mag je imo beter verwachten.

Wij hebben de Luvion Elite 3 Connect Plus, en eigenlijk niet zo tevreden van hoor.
1) Hij is al een keer teruggestuurd omdat hij niet meer wou opladen
2) De verbinding in een deftig gebouwd huis is gewoon slecht (geldt voor quasi alle babyfoons). Vlak onder haar slaapkamer hebben we nog 2 (vd 5) blokjes bereik, de rest van het huis is 0 of 1, met continu wegvallende verbinding dus.
3) De app werkt vaker niet dan wel

Voor een toestal van 200€ mag je imo beter verwachten.
De app hadden zij niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
En de antenne moeten ze idd ook altijd rechtop zetten voor goede verbinding.
Maar voor de rest hadden ze toch geen problemen er mee.

Moest je nu opnieuw kiezen, welk model zou je voor gaan? Ik zou graag eentje hebben met apple watch mogelijkheden, zodat ik via een trilsignaal kan gewaarschuwd worden. Dan kan m'n vriendin verder slapen.
En die Luvion heeft die mogelijkheid blijkbaar, vandaar dat die me interesseert.

De app hadden zij niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
En de antenne moeten ze idd ook altijd rechtop zetten voor goede verbinding.
Maar voor de rest hadden ze toch geen problemen er mee.

Moest je nu opnieuw kiezen, welk model zou je voor gaan? Ik zou graag eentje hebben met apple watch mogelijkheden, zodat ik via een trilsignaal kan gewaarschuwd worden. Dan kan m'n vriendin verder slapen.
En die Luvion heeft die mogelijkheid blijkbaar, vandaar dat die me interesseert.
Goh, die mogelijkheid werkt wel niet goed hoor. Hij stuurt hier véél te veel meldingen dan (ik vermoed dat hij witte ruis mee detecteert als geluid).

Ik kan natuurlijk niet oordelen over andere merken en modellen, maar ik zou mogelijks eerder een audio-babyfoon met beter bereik (PMR), en losse wificamera gebruiken.

Terug
Bovenaan