Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Amai mijn vrouw heeft dat op een avond met een drankje en een zak chips in de zetel online gefixt.

Wtf doet gullie +3u in die winkel? :wtf:
Hier zijn wij ook naar ne Dreambaby geweest ... na 15min waren wij dat zo kotsmoe dat we letterlijk hebben gevraagd "seg waarom moeten we al die uitleg krijgen, kunnen we dat niet online doen?". En toen hebben we enkel nog 15min naar buggy & autostoel gekeken, en dan naar huis.

3u ... 5u ... serieus ... :eek2:.

Ge kunt dat ook zonder rondleiding doen hé jongens :unsure:
Ik heb zelf voor het grootste deel die lijst samengesteld en daarna ben ik er nog eens met mijn vrouw doorgeweest om nog wat belangrijke zaken toe te voegen.
Daarna denkt ge gewoon soms "aja, da's nog wel handig" en zwiert ge dat daar op. Geen rondleiding of niks hier :unsure:

Vanavond tijdens het zappen terecht gekomen op "baby surgeons" (Canvas)

Ik heb precies toch ook wat last van mijn emoties :unsure: beginnen wenen gelijk een klein kind.

Vandaag het geslacht te weten gekomen, ik word papa van een dochter :love:

Voor de toekomstige babylijstouders:
Vergeet niet dat je bepaalde spullen nodig hebt VOOR de baby geboren is.
Ik denk concreet aan de maxi cosi om de baby naar huis mee te nemen, flesjes, sterilisator,...
Ik ben 31december naar huis gegaan, de flesjes stonden op de geboortelijst, net als de sterilisator etc. Wegwerpflesjes op materniteit geschooid zodat ik 2 januari naar de winkel kon 😂.

Voor de toekomstige babylijstouders:
Vergeet niet dat je bepaalde spullen nodig hebt VOOR de baby geboren is.
Ik denk concreet aan de maxi cosi om de baby naar huis mee te nemen, flesjes, sterilisator,...
Ik ben 31december naar huis gegaan, de flesjes stonden op de geboortelijst, net als de sterilisator etc. Wegwerpflesjes op materniteit geschooid zodat ik 2 januari naar de winkel kon 😂.
Lijkt me logisch dat je alles wat je denkt nodig te hebben voor de (pakweg) eerste 3 maand in huis haalt voor de kleine er effectief is. Dan moet je u daar al niet meer mee bezig houden wanneer het slaapgebrek een feit is.

Ander vraagje, na hoeveel maand kan ik een hoop kartonnen dozen in de living als rommel gaan beschouwen ipv 'ons ruimteschip waarmee we naar de maan gaan' ? :unsure:

Hangt dan ook nog eens vol met alles dat ze overal vinden en 'toch zeker mee moet naar de ruimte'

Lijkt me logisch dat je alles wat je denkt nodig te hebben voor de (pakweg) eerste 3 maand in huis haalt voor de kleine er effectief is. Dan moet je u daar al niet meer mee bezig houden wanneer het slaapgebrek een feit is.

Ander vraagje, na hoeveel maand kan ik een hoop kartonnen dozen in de living als rommel gaan beschouwen ipv 'ons ruimteschip waarmee we naar de maan gaan' ? :unsure:

Hangt dan ook nog eens vol met alles dat ze overal vinden en 'toch zeker mee moet naar de ruimte'
Hier ruil ik het gewoon in voor iets anders als ze er niet is 😁

Weinig getreur dan want direct iets nieuws! 😇

Wtf doet gullie +3u in die winkel? :wtf:
Hier zijn wij ook naar ne Dreambaby geweest ... na 15min waren wij dat zo kotsmoe dat we letterlijk hebben gevraagd "seg waarom moeten we al die uitleg krijgen, kunnen we dat niet online doen?". En toen hebben we enkel nog 15min naar buggy & autostoel gekeken, en dan naar huis.

3u ... 5u ... serieus ... :eek2:.

Hier toch ook 4u bij de eerste baby en 3u bij de 2de baby.

Was ook niet in een winkel zoals Dreambaby maar de lokale babywinkel van ne kleine zelfstandige en dat was best wel plezant, zeer aangename eigenares, drankje en hapje op tafel, ...

Ons masjoefel is 9 maanden oud vandaag, tand nummer 9 komt erdoor en ze weegt 9 kilo. Dat gaat toch snel. Dankzij telewerken maak ik het wel allemaal héél bewust mee, op dat vlak is corona een zegen.

Hier toch ook 4u bij de eerste baby en 3u bij de 2de baby.

Was ook niet in een winkel zoals Dreambaby maar de lokale babywinkel van ne kleine zelfstandige en dat was best wel plezant, zeer aangename eigenares, drankje en hapje op tafel, ...
Amai, straf. Dat je bij het eerste kind nog héél wat uitleg wil, versta ik nog (als je geen tijd wil steken in het zelf opzoeken). Maar bij dat tweede kind?

Sowieso vind ik het héél raar om op het advies van een verkoper af te gaan om je lijst samen te stellen. Zal aan m'n aversie aan verkoperstaal liggen wss :).

Hadden we hier al ooit een overzicht gemaakt van de grootste miskopen/beste aankopen?

Onze grootste miskoop:

Een gedrocht van een ding in je badkamer en eigenlijk niet nuttig, er kunnen weinig grote dingen in en de hele kleintjes steken er lelijk uit.

Beste aankoop/aankopen:
1) https://www.quinny.be/be-nl/kinderwagens-buggy/vergelijken/?s=zapp-flex-plus+zapp-flex+zapp-xpress . Zijn de meest compacte buggies die er zijn (zeker die laatste)
2) https://www.baby-dump.be/product/vo...s3JXV4NLmHIIxupkGJ-xPBxPzwO7xkRxoCiDYQAvD_BwE
Nutteloos voor sommigen, maar als je de combinatie Colruyt diepvries + dit neemt, was dat een zaligheid. Altijd gezond eten zonder veel moeite te doen.

Wij zijn naar Het Land Van Ooit in Kontich geweest. Ook een voormiddag rondgelopen.
Op zich was dat wel handig: elke keer naar een afdeling met de verkoopster erbij, woordje uitleg wat er staat en wat er eventueel nuttig en handig is. Daarna krijg je de tijd om alleen te kijken en wat spullen in je winkelmandje te leggen. Als je klaar bent geef je dat aan verkoopster en ga je samen naar de volgende afdeling.

Beste aankopen:
  1. https://www.joolz.com/be/en/strollers/040100-M.html
    Rijdt heel goed, gemakkelijk in elkaar te plooien, handig handvat van voor voor wanneer je hem daar moet opheffen, grote mand onderaan.
    Uitbreidbaar: de mand kan je vervangen door een tweede zitje. Onze twee jongsten zitten daar nu samen in.
    Dat ding gaat al meer dan 4 jaar en 3 kinderen mee en er zit amper sleet op.

2. https://www.kidinn.com/kinderwinkel/tummy-tub-bad-emmer/137797682/p
    Ook een tweedehands badje gehad maar dit wint toch wel dik op gebruiksgemak. Alle drie ook zot van: die konden echt zitten chillen in hun emmer.
  3. https://hetlandvanooit.be/products/draagdoek-tricot-slen-cool-moon-mist?_pos=2&_sid=4564192e6&_ss=r
    Een draagdoek is zo handig: ze hangen knus bij u en ge hebt uw handen vrij. Onze zoon heeft daar heel lang ingehangen en dat weegt wel wat :) Maar dat went wel rap.
Miskopen: hangmat voor in de box (of park): echt nooit gebruikt. En dan nog ne speciale slaapzak waar je ze helemaal in kon steken, soort alternatief voor inbakeren. Maar geen van de drie vond dat leuk :)

Hier staat zo ook al een paar maanden een kartonnen huisje. De hond heeft het wel aangeslagen om in te slapen dus het wordt wel gebruikt :lol:

Een gedrocht van een ding in je badkamer en eigenlijk niet nuttig, er kunnen weinig grote dingen in en de hele kleintjes steken er lelijk uit.

Oei, wij vinden die net super makkelijk 🙈. We hebben wel een ander model. Zitten toch heel wat eendjes in 😄

BabyBjorn relax is toch een van onze beste aankopen geweest. Is ook makkelijk ergens mee naar toe te nemen.

En probeer ook dingen 2dehands te kopen. Voor een baby hoeft echt niet alles nieuw te zijn (buiten een autostoel). Wij kochten zowel park, babybedje, verzorgingstafel badkamer, ... 2dehands. Ook speelgoed en kledij kopen wij regelmatig 2dehands.

Wij hebben ook geen babykamer gekocht, maar meteen een kinderslaapkamer en dan een apart babybedje.

Hou ook altijd in je achterhoofd dat elke baby anders is. Wat bij de ene baby een succes is of voor ouders beste aankoop ooit, is dat bij de andere misschien helemaal niet.

Terug
Bovenaan