Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn schoonmoeder is zo iemand die denkt dat ze alles beter weet. Zelfs wanneer ze tegen ons aangeeft iets te zullen doen zoals wij willen, doet ze dat achter onze rug toch niet. Da's een strijd die we niet kunnen winnen, en zeker ik als schoonzoon niet.Het is niet omdat zij voor opvang zorgen dat zij volledig zelf de regels bepalen. Ik zou proberen om daar een open gesprek over te voeren aangezien jullie er de gevolgen van dragen.
ik snap niet waarom je zowel je kleinkind als je ouders dat plezier zou "ontzeggen".
En tis mijn schoonma.
Ze hebben mij wijsgemaakt dat het retourrecht vervalt van zodra je de navelstreng doorknipt. Niet dan?Probeer de kleine eens te wisselen in het ziekenhuis? Misschien zit er nog garantie op
Volledig hetzelfde hier.Mijn schoonmoeder is zo iemand die denkt dat ze alles beter weet. Zelfs wanneer ze tegen ons aangeeft iets te zullen doen zoals wij willen, doet ze dat achter onze rug toch niet. Da's een strijd die we niet kunnen winnen, en zeker ik als schoonzoon niet.

. Later zijn wij aan de beurt om onze kleinkinderen te verpesten. Ik vind het altijd wat moeilijk om "eisen" te gaan stellen wanneer die mensen uw kinderen gratis opvangen. Wilt niet zeggen dat je alles moet accepteren, maar zou er zeker niet te ver mee gaan. Één van de belangrijkste zinnetjes in al die ouderschapsboeken is dat het moeilijkste is om je kind los te laten. Dit is zo'n voorbeeld denk ik.Iets meer nuance hé. Ze mogen ook wel eens snoepen e.d. 't Gaat erom dat ik meermaals 's avonds sta te koken voor de koning. 3 happen en 't is al van 'papa ik heb genoeg'. Een deftig avondmaal t.o.v. wat snoep en koeken om te vullen noem ik geen strikte regel. Dan zwijg ik nog van wat we allemaal mogen weggooien. En zeker als ze een uur ervoor al een koek op school gegeten hebben.Ik ben soms blij dat ik me niet bezig hou met dat soort strikte regels
Beleefd zijn, niet liegen, anderen niet uitsluiten, beloftes nakomen, op tijd zijn, etc dat wel.
Maar al die andere zaken.. ik drink ook niet enkel water, ik kijk ook soms naar TV en speel games ipv iets nuttiger te doen, ik eet rood vlees, rij met een auto, etc Alles met mate zal wel goed komen.
Das dan idd wel terecht dat je er iets van zegt. Verwennen mag, maar als het ten koste zou gaan van de gewone maaltijden die je maakt, zou ik ook niet zo blij zijn.Iets meer nuance hé. Ze mogen ook wel eens snoepen e.d. 't Gaat erom dat ik meermaals 's avonds sta te koken voor de koning. 3 happen en 't is al van 'papa ik heb genoeg'. Een deftig avondmaal t.o.v. wat snoep en koeken om te vullen noem ik geen strikte regel. Dan zwijg ik nog van wat we allemaal mogen weggooien. En zeker als ze een uur ervoor al een koek op school gegeten hebben.
Tevens is het contrast enorm wanneer ze 'met honger' aan tafel gaan en oma haar manieren gehouden heeft.
. Ze weten dat ze dat bij ons door de week niet krijgen en ik kreeg een foto van oma waar ze allebei ne smile tot achter hun oren hadden
.
ze weten goed het verschil tussen thuis en bij grootouders.Ik denk dat ik ofwel niet duidelijk was ofwel jij het verkeerd begrepen hebt. Ik heb er geen probleem mee dat een kind snoept of eens frisdrank drinkt maar niet als de tandjes al gepoetst zijn ‘s avonds en dat is daar wel een probleem. Die poetsen ook maar 1x per dag hun tanden.Mnee, de vraag was eerder wat denk je dat er gaat mislopen moest dat kind een paar keer op het jaar pakweg " snoepen, frisdrank drinken en op de tablet zitten voor het slapen gaan ".
De discussie over wie welke regels bepaalt als ze ergens zijn is iets anders
Inderdaad, en we zijn zelf kind geweest. Hoe vaak kregen wij zelf ons goesting bij oma en opa, hoe graag gingen wij daardoor zelf? Voor mijn partner en mezelf zijn onze oma’s tot op vandaag onze grootste helden, zodanig dat we onze eigen kinderen naar hun plannen te vernoemen. Laat uw kinderen hun eigen helden hebben, ze gaan ze nog lang genoeg moeten missen laterBij oma en opa mogen ze al eens meer, dat lijkt me normaal, zolang het geen schade aanbrengt aan het kind. Later zijn wij aan de beurt om onze kleinkinderen te verpesten. Ik vind het altijd wat moeilijk om "eisen" te gaan stellen wanneer die mensen uw kinderen gratis opvangen. Wilt niet zeggen dat je alles moet accepteren, maar zou er zeker niet te ver mee gaan. Één van de belangrijkste zinnetjes in al die ouderschapsboeken is dat het moeilijkste is om je kind los te laten. Dit is zo'n voorbeeld denk ik.
.
. Na 2 jaar ellende is het ons eindelijk gegund
. Uitgerekende datum is toevallig de verjaardag van mijn vriend zijn oma.Een instapklas waar ze vormen moeten uitknippen? Sterke instappers!Daarnet laatste oudercontact van de instapklas. Daar hoor je toch wel dat die kleuterjuffen op hun tandvlees zitten. Klas met 27 kleuters...
Juf gaf zelf aan dat de dochter best wat hulp van de zorgjuf kan gebruiken (ze is van begin januari, dus bijna jaar ouder dan de instappers nu. En de juf heeft geen tijd om aangepaste activiteiten te voorzien), maar de zorgjuf moet voltijds worden ingezet voor 1 "probleemkind" in de kleuterklas.
Bijgevolg gaat de dochter dus soms gewoon op het bankje zitten wachten tot de school uit is, waar mijn hart toch van breekt. Hingen ook knutselwerkjes van deze week omhoog, vierkant, cirkel, driehoek en rechthoek uitknippen en op de juiste vorm plakken. Daar verschiet ik ook niet van dat haar dat niks meer interesseert...
De cirkel zal wat gesukkeld zijn, maar de vormen met rechte lijnen kan ze hier toch al wel een hele tijd knippen hoor.Een instapklas waar ze vormen moeten uitknippen? Sterke instappers!
Op onze kleuterschool was het in de instapklas vrij knippen, eerste kleuterklas moesten ze op een lijn kunnen knippen en mijn vierjarige heeft dit schooljaar leren vormen knippen.
Niet leuk voor haar nee. Zijn er nog kindjes van begin van het jaar waar ze wat aansluiting mee heeft?De cirkel zal wat gesukkeld zijn, maar de vormen met rechte lijnen kan ze hier toch al wel een hele tijd knippen hoor.
Maar het probleem is vooral dat er gewoon te weinig ondersteuning is om de 3,5 jarigen een andere opdracht te geven dan de 2,5 jarigen. En die spelen ook gewoon op een compleet andere manier...
Een paar, ik vermoed dat die allemaal wat met hetzelfde probleem zitten. Nu is onze dochter specifiek wel gevoelig voor die drukte, ze zit ook heel vaak met hoofdtelefoon in de klas.Niet leuk voor haar nee. Zijn er nog kindjes van begin van het jaar waar ze wat aansluiting mee heeft?
Hopelijk gaat het volgend jaar beter.