Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Is een Timio een aanrader? We gaan woensdag op vakantie en wouden zo eentje aanschaffen voor op de vlieger (en uiteraard ook voor thuis). Ze leert nu enorm snel en leek ons wel interessant voor haar.
Hier werd dat ook weinig gebruikt, helaas. Ik heb de mijne ook al doorverkocht.

@anders. Hoe gaat het eigenlijk bij jullie tegenwoordig op het vlak van slapeloze nachten?

Hier begint het echt wel zwaar te worden dat ze nog steeds om de +-3-4h wakker wordt voor een flesje :crazy: als ik zo naar de registratie van mijn Garmin horloge kijk is 4-5h slaap het nieuwe normaal :crazy:

@anders. Hoe gaat het eigenlijk bij jullie tegenwoordig op het vlak van slapeloze nachten?

Hier begint het echt wel zwaar te worden dat ze nog steeds om de +-3-4h wakker wordt voor een flesje :crazy: als ik zo naar de registratie van mijn Garmin horloge kijk is 4-5h slaap het nieuwe normaal :crazy:
Nog steeds niet goed hoor. Af en toe slaapt ze eens een nacht door, maar 9/10 moeten we er tegen 2à3u gaan bij liggen. Echte slaap zal hier inderdaad rond 5u per nacht zitten voor mij. Gelukkig valt ze zelf wel snel terug in slaap, dus geen uren bezig met ze in slaap te krijgen.

Mijn eigen ervaring: weinig slaap is erg, maar ik vind avonden zonder ontspanning eigenlijk erger. Nu (sinds ze naar school gaat zonder middagdutjes) valt ze iets na 6 in slaap heb ik nog een avond om te ontspannen. Sindsdien is het ook minder lastig om er dan 's nachts bij te gaan liggen imo.

edit: kans is groot dat dat flesje een gewoonte is. Hier hadden we hetzelfde, hebben toen eens doorgebeten en uitgelegd dat we maar 1 flesje meer geven (voor het slapen) en eigenlijk was dat geen probleem.

Mijn eigen ervaring: weinig slaap is erg, maar ik vind avonden zonder ontspanning eigenlijk erger. Nu (sinds ze naar school gaat zonder middagdutjes) valt ze iets na 6 in slaap heb ik nog een avond om te ontspannen. Sindsdien is het ook minder lastig om er dan 's nachts bij te gaan liggen imo.

Exact exact dit. Ik ga zo akkoord! Een avond zonder eventjes ontspannen, vind ik echt veel lastiger dan een gebroken nacht. Hier slaapt ze de laatste tijd weer pas rond 21-22 uur..

Ja hier slaapt de oudste ondertussen flink aan één stuk van 19-19:30 tot 07-07:30, das geen probleem.

De jongste (8m) is degene die nog steeds wakker wordt, misschien nog wat te jong om het uit te leggen :p

Ik ga idd ook volledig akkoord dat het veel beter is als je toch even kan ontspannen. Ik heb dan toch liever een uurtje minder slaap maar wel even kunnen sporten, serie checken, ...

Net even naar het schoolfeest geweest waar onze oudste in september gaat starten.

Ik had het weer al moeilijk als ik haar moest inbeelden met haar kleine schoolrugzak 🥲

Ze was super enthousiast als ze de klasjes, speelplaats, etc. zag maar toch ook zeer onder de indruk.

Op het einde wou ze niet meer weg en wou ze al zelf op het podium klimmen om te dansen :love:

Waarom worden ze toch zo snel groot :frown:

Net even naar het schoolfeest geweest waar onze oudste in september gaat starten.

Ik had het weer al moeilijk als ik haar moest inbeelden met haar kleine schoolrugzak 🥲

Ze was super enthousiast als ze de klasjes, speelplaats, etc. zag maar toch ook zeer onder de indruk.

Op het einde wou ze niet meer weg en wou ze al zelf op het podium klimmen om te dansen :love:

Waarom worden ze toch zo snel groot :frown:
Zodat we alle slechte nachten snel vergeten en in de val trappen om aan een tweede te beginnen. Stomme natuur :frown:

Laatst bewerkt:
Gisteren schoolfeest gehad. Het voordeel van bij de kleinste van de klas te zijn is wel dat hij op de eerste rij staat. Wat hij zelf geweldig vindt en hij danste prima mee. Alleen jammer dat hij nog steeds van voor stond op het einde en dan besloot om even in zijn neus een snottepiet te vangen. 😁

Gisteren schoolfeest gehad. Het voordeel van bij de kleinste van de klas te zijn is wel dat hij op de eerste rij staat. Wat hij zelf geweldig vindt en hij danste prima mee. Alleen jammer dat hij nog steeds van voor stond op het einde en dan besloot om even in zijn neus een snottepiet te vangen. 😁
Heb zo een flashback naar mijn jongste zijn eerste schoolfeest. Op het einde komen ze allemaal afscheid nemen en zo staan ze allemaal tegelijk in rijen per klas op het podium. 1e kleuterklas dus op de 1e rij, net achter de directrice die haar speech begon. En die duurde, en duurde, en duurde. En je zag zijn gezicht op het grote scherm zo vertrekken naar "hoe lang duurt dat nog?", en blazen en zuchten. Tot ze zei: "Oja en ook nog dit wou ik zeggen..." En toen sloeg hem met zijn vlakke hand op zijn voorhoofd.
Kende nog niet het gebaar om op zijn pols te gaan tikken of hij had dat ook nog gedaan in zijn mime spel 🤣

Vorig weekend eerste schoolfeest gehad. Onze rockster had de mentaliteit al volledig onder de knie en ging voor aandachtig rondkijken en vooral niet meedoen. 😅

Ze is tenminste niet al bleitend van 't podium gelopen. Als we nu thuis het liedje beginnen zingen waarop ze gedanst hebben, begint ze wel het dansje te doen. 🫣

Hier ook eerste schoolfeest gisteren. Ze had 't zo goed gedaan. :love2: Erna kwam wel even de ontlading, maar goed opgevangen en 5 minuten later was ze alweer klaar om te springen en te dansen. Zo je kind op een schoolfeest zien dansen, doet toch wel iets hier. :love2:

Hier was het vrijdag schoolfeest. Was ook heel plezant, en chance met het weer gehad.

Alleen hadden ze voor de show een ander concept gekozen dit jaar. I.p.v. gezamelijk iets op te voeren, mochten de kindjes elk (of met vriendjes) zelf een act in elkaar steken.
Als gevolg zijn er zeer weinig acts, want de meeste durven en willen niet.
Ook als gevolg is geen enkele ouder naar de show aan het kijken, behalve als hunne kleine op het podium staat.

Ik vond het geen geslaagd idee.

Hier was het vrijdag schoolfeest. Was ook heel plezant, en chance met het weer gehad.

Alleen hadden ze voor de show een ander concept gekozen dit jaar. I.p.v. gezamelijk iets op te voeren, mochten de kindjes elk (of met vriendjes) zelf een act in elkaar steken.
Als gevolg zijn er zeer weinig acts, want de meeste durven en willen niet.
Ook als gevolg is geen enkele ouder naar de show aan het kijken, behalve als hunne kleine op het podium staat.

Ik vond het geen geslaagd idee.
Lagere school?
Kregen ze dan tijd tijdens de lessen om er aan te werken?
Het idee om de kindjes zelf iets te laten bedenken en uit te voeren vind ik wel leuk maar dan anders uitgevoerd of zo.

Terug
Bovenaan