Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Een instapklas waar ze vormen moeten uitknippen? Sterke instappers!
Op onze kleuterschool was het in de instapklas vrij knippen, eerste kleuterklas moesten ze op een lijn kunnen knippen en mijn vierjarige heeft dit schooljaar leren vormen knippen.
De cirkel zal wat gesukkeld zijn, maar de vormen met rechte lijnen kan ze hier toch al wel een hele tijd knippen hoor.
Maar het probleem is vooral dat er gewoon te weinig ondersteuning is om de 3,5 jarigen een andere opdracht te geven dan de 2,5 jarigen. En die spelen ook gewoon op een compleet andere manier...
 
De cirkel zal wat gesukkeld zijn, maar de vormen met rechte lijnen kan ze hier toch al wel een hele tijd knippen hoor.
Maar het probleem is vooral dat er gewoon te weinig ondersteuning is om de 3,5 jarigen een andere opdracht te geven dan de 2,5 jarigen. En die spelen ook gewoon op een compleet andere manier...
Niet leuk voor haar nee. Zijn er nog kindjes van begin van het jaar waar ze wat aansluiting mee heeft?
Hopelijk gaat het volgend jaar beter.
 
Niet leuk voor haar nee. Zijn er nog kindjes van begin van het jaar waar ze wat aansluiting mee heeft?
Hopelijk gaat het volgend jaar beter.
Een paar, ik vermoed dat die allemaal wat met hetzelfde probleem zitten. Nu is onze dochter specifiek wel gevoelig voor die drukte, ze zit ook heel vaak met hoofdtelefoon in de klas.
De dagen dat er eens een extra juf beschikbaar is, en ze bvb gezelschapsspelletjes kunnen spelen (kleine groep buiten de klas) komt ze ook veel gelukkiger thuis. Regendagen opgesloten in de klas daarentegen...
 
Ons madame zit als jongste instapper (eind september 2021) samen met kleuters van de eerste kleuterklas, die dus meer dan anderhalf jaar ouder kunnen zijn. En dat lukt precies toch vlot. Als ik de foto's zie, speelt ze wel samen met de grootsten (zot van auto's voor 't moment). De opdrachten die ze moeten doen, zijn afgestemd op hun leeftijd/kunnen en ze kunnen altijd kiezen om verschillende dingen te doen rond het thema. Er zijn zo twee klassen op school en nu die door de instroom van instappers wat te groot geworden zijn, krijgen de oudsten 3/4 voormiddagen in de week les van de zorgjuf. Maar als iedereen er is, dan zitten er 24 kleuters in de klas van ons spook.

Zaterdag het eerste schoolfeest, ze mag stoere rocker spelen, ik ben zo benieuwd.
 
Leren fietsen zonder zijwieltjes is toch niet zo evident. Veel gesukkel en getalm en het slechte weer zit tegen. Gisteren dan toch zijwieltjes gemonteerd en eindelijk kon ze eens goed doorfietsen hier in de wijk. Hopelijk de komende weken na het eten naar buiten en dan erachter lopen, wat nog goed is voor wat extra beweging. En dan na verloop van tijd zonder wieltjes en dan is ze vertrokken. Toch wel weer een belangrijke stap vooruit en voor mezelf en mijn vrouw ook een leuke fase nu de zomer eraan komt.
 
Leren fietsen zonder zijwieltjes is toch niet zo evident. Veel gesukkel en getalm en het slechte weer zit tegen. Gisteren dan toch zijwieltjes gemonteerd en eindelijk kon ze eens goed doorfietsen hier in de wijk. Hopelijk de komende weken na het eten naar buiten en dan erachter lopen, wat nog goed is voor wat extra beweging. En dan na verloop van tijd zonder wieltjes en dan is ze vertrokken. Toch wel weer een belangrijke stap vooruit en voor mezelf en mijn vrouw ook een leuke fase nu de zomer eraan komt.
had ze een loopfiets ervoor?
Ik hoor heel veel dat kinderen die eerst een loopfiets hadden en daar goed mee weg waren dan snel kunnen overschakelen naar de trapfiets
 
had ze een loopfiets ervoor?
Ik hoor heel veel dat kinderen die eerst een loopfiets hadden en daar goed mee weg waren dan snel kunnen overschakelen naar de trapfiets
Dochter is 6, had een loopfiets waar ze goed op kon sjeezen en kan nog steeds niet fietsen zonder stang. De zijwieletjes heb ik er ongeveer een jaar geleden afgehaald, ze is gewoon te bang.
Ze volgt ondertussen al een jaar watergewenning, gaat al 2j 2-wekelijks met school gaan zwemmen en mag nog steeds niet overgaan van watergewenning naar zwemmen omdat ze te bang is om in het water te springen van de rand in het kinderbadje, durft niet onder water gaan,...

Het ene kind is het andere niet, alles op z'n tijd. *zucht* Gelukkig is ze op andere vlakken wel rapper. 😁
 
Afgelopen weekend was het een plaatselijke kidsrun.

Dochter van bijna 4 de benen onder haar lijf uitgelopen, na de finish kwaad omdat ze nog wou lopen en niet gewonnen had.

En ze moet nog 2 jaar wachten eer ze naar de atletiekles mag gaan.
 
Hier deze week voor het eerst gefietst zonder zijwieltjes. Hij had wel zijn Spiderman pak aan 'voor extra fietspower en zelfvertrouwen'. 🤭
Van loopfiets ben ik direct overgestapt op een fiets zonder zijwieltjes. Hij had geen problemen met het evenwicht en stoppen. Het sturen en starten daarentegen daar moeten we nog op oefenen. En wat spieren kweken want hij vindt het trappen wel heel vermoeiend.

Ze volgt ondertussen al een jaar watergewenning, gaat al 2j 2-wekelijks met school gaan zwemmen en mag nog steeds niet overgaan van watergewenning naar zwemmen omdat ze te bang is om in het water te springen van de rand in het kinderbadje, durft niet onder water gaan,...
Hier ook bezig aan de tweede cursus watergewenning en volgens mij gaat hij ook een derde nodig hebben. :) Hij heeft ook moeite met het erin springen zonder hulp en onder water gaan. Als hij genoeg vertrouwen heeft opgebouwd zal het wel komen. 🤷
 
Is een Timio een aanrader? We gaan woensdag op vakantie en wouden zo eentje aanschaffen voor op de vlieger (en uiteraard ook voor thuis). Ze leert nu enorm snel en leek ons wel interessant voor haar.
 
Is een Timio een aanrader? We gaan woensdag op vakantie en wouden zo eentje aanschaffen voor op de vlieger (en uiteraard ook voor thuis). Ze leert nu enorm snel en leek ons wel interessant voor haar.
Ge moogt onze overkopen. Amper gebruikt. 🙈
Gekocht toen hij 2 was op aanraden van een collega wiens dochter er zot van was. Helaas weinig interesse hier.
 
Leren fietsen zonder zijwieltjes is toch niet zo evident. Veel gesukkel en getalm en het slechte weer zit tegen. Gisteren dan toch zijwieltjes gemonteerd en eindelijk kon ze eens goed doorfietsen hier in de wijk. Hopelijk de komende weken na het eten naar buiten en dan erachter lopen, wat nog goed is voor wat extra beweging. En dan na verloop van tijd zonder wieltjes en dan is ze vertrokken. Toch wel weer een belangrijke stap vooruit en voor mezelf en mijn vrouw ook een leuke fase nu de zomer eraan komt.

Hier ging dat ook moeizaam, wegens meteen in paniek bij minste evenwichtsverlies. Op de loopfiets zag je nochtans dat hij makkelijk evenwicht kon behouden. Was dus duidelijk een mentale kwestie.
Op een gegeven moment zeiden we, als je kan fietsen, gaan we een buitenkeukentje voor in de zandbak halen (nuja, gingen dat sowieso kopen. deze trouwens). Een kwartier later kon hij fietsen :ROFLMAO:

Om maar te zeggen, kan heel snel gaan :)
 
Is een Timio een aanrader? We gaan woensdag op vakantie en wouden zo eentje aanschaffen voor op de vlieger (en uiteraard ook voor thuis). Ze leert nu enorm snel en leek ons wel interessant voor haar.

Ge moogt onze overkopen. Amper gebruikt. 🙈
Gekocht toen hij 2 was op aanraden van een collega wiens dochter er zot van was. Helaas weinig interesse hier.
Heel veel goede dingen van gehoord via vrienden. Ook hier ligt dat ding al bijna 2 jaar stof te happen.

In verband met dat fietsen, vanaf welke leeftijd spreken we dan? (Zonder zijwieltjes)
 
Terug
Bovenaan