Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Om even terug te komen op communiefeesten en lentefeesten: ik heb destijds mijn communie gedaan en quasi iedereen in mijn klas, dus ik heb geen ervaring met lentefeesten. Maar ik las hier een paar posts geleden dat dat ook met een viering of ceremonie is? En dat is dan ook met andere kinderen? Wie organiseert dat dan, is dat van de school uit? Ben ik wel benieuwd naar..

Door combinatie lage bloeddruk en ijzertekort (dat niet opgelost kan worden door voeding of supplementen) ben ik de laatste weken meermaals flauw gevallen, gelukkig zonder erg voor de baby. Vandaag het nieuws gekregen dat ik twee ijzerinfusen krijg de komende twee weken. Momenteel ben ik amper in staat mijn woning alleen te verlaten dus heel blij dat er op korte termijn oplossingen komen.
Wel heel verveeld door de zogezegd goede adviezen die iedereen klaar heeft “eet meer spinazie”, “gebruik meer zout”. Dat zijn in mijn geval geen structurele oplossingen.
Intussen heb ik twee ijzerinfusen gehad. Als het tegen eind volgende week niet betert dan krijg ik nog een bloedtransfusie. Maar dat proberen we te vermijden omdat dat toch wat complicaties met zich kan meebrengen. Echo was wel goed. Hij zou zogezegd 2 weken voor zitten op schema. Nog 10 weken te gaan! 🥳

seinfeld-happy-dance-Jerry-seinfeld-Elaine-George-Costanza.gif

Net een teek verwijderd bij onze jongste. Geen idee waar ie dat vandaag gehaald heeft. Zijn op stap geweest maar niet in de natuur.. in de tuin ook geen lange grassen of zo.

Fuck. Zullen maar in de gaten houden.

Er is zoiezo maar een maximum aantal mensen waar je actief contact mee kunt houden. Zeker nadat er kinderen zijn.

De dichtste familie is bij ons al veel volk, en we hebben er ook veel contact mee & logeren vaak bij elkaar (dichtste als in broer/zussen van mij & mijn partner + onze ouders. dat is met partners al 16 man, kinderen niet meegerekend). Als we tot tante, nonkels, neven & nichten met partners gaan zijn het er ook ergens tussen 50 en 100. Maar die zie je dus enkel op familie feesten. Er zijn er enkele die ik wel vaker zou willen zien maar dat is dan echt vechten om een weekend te vinden. Met dichte familie, af en toe vrienden, en af en toe is wat werk in huis blijft er praktisch niks over.

Zelfde met nieuwe vrienden. Kom soms wel volk tegen dat het leuk lijkt om meer contact mee te hebben, maar dat is dus onrealistisch om elkaar buiten de context van ontmoeting nog te zien, dan moet je al bijna iemand anders droppen van je vrienden.

Opzich een luxe probleem, dus zeker geen klacht. Maar wel interessant hoe meer afgesloten je word door de jaren puur doordat er gewoon niet genoeg uren zijn in een dag/week/jaar.

Hier voor de eerste keer het welbekende blauwe schelpje gevuld voor de kleine (10 maand)

Ze vond het zodanig plezant dat ze spontaan dat zwembadje volgekakt heeft :sop:

Hier enkel haar tropisch fruitsapje uitgetuft in het zwembadje, dat valt dan nogal mee.

Vanaf morgen weer normalere temperaturen. Geen twee stappen meer zetten zonder meteen al te zweten, heerlijk. En het humeur zal er bij iedereen ook wel op vooruit gaan.

Hier voor de eerste keer het welbekende blauwe schelpje gevuld voor de kleine (10 maand)

Ze vond het zodanig plezant dat ze spontaan dat zwembadje volgekakt heeft :sop:
Hier hield ze dat voor de eerste keer in het echte, grote zwembad! Gelukkig bleek de wasbare zwemluier een kampioenschap gewonnen te hebben want enkel de geur had haar productie verraden! 💪🏻
(En toen ik op de luiertafel in het toilet die zwemluier open deed, was ik blij dat die een soort rand had zodat mijn voeten niet in drab belandden!)

Gisteren slot dag KSA. Ze gingen gaan zwemmen. Elk een fles zonnecrème mee. De kleinste die was nog redelijk schoon ingesmeerd geweest overdag, enkel de bovenkant van zijn dijen waren redelijk rood. Maar die heeft nog wat meisjes als leiding.

De oudste heeft enkel jongens als leiding, daar hadden we al wat voor gevreesd. Ze hebben zich 2x zelf ingewreven en een maatje dan de rug van een andere. Dus de leiding had tenminste wel het bevel gegeven om te smeren want anders hadden ze er zeker niet zelf aangedacht om dat te doen. Om het kort te maken: de onze zit thuis met een rug zo rood als de chinese vlag, zijn compagnon voor mekaars rug en klasgenoot eveneens 😆
we gaan ze toch eens moeten leren zonnecrème smeren, hoewel alles wat ze zelf gedaan hebben was wel goed gedaan.

Gisteren slot dag KSA. Ze gingen gaan zwemmen. Elk een fles zonnecrème mee. De kleinste die was nog redelijk schoon ingesmeerd geweest overdag, enkel de bovenkant van zijn dijen waren redelijk rood. Maar die heeft nog wat meisjes als leiding.

De oudste heeft enkel jongens als leiding, daar hadden we al wat voor gevreesd. Ze hebben zich 2x zelf ingewreven en een maatje dan de rug van een andere. Dus de leiding had tenminste wel het bevel gegeven om te smeren want anders hadden ze er zeker niet zelf aangedacht om dat te doen. Om het kort te maken: de onze zit thuis met een rug zo rood als de chinese vlag, zijn compagnon voor mekaars rug en klasgenoot eveneens 😆
we gaan ze toch eens moeten leren zonnecrème smeren, hoewel alles wat ze zelf gedaan hebben was wel goed gedaan.
Hoe oud zijn die kinderen?

Tip voor autoritten deze zomer: https://www.ketnet.be/kijken/b/broodje-aap-waar-of-niet-waar

Ook te beluisteren via Spotify.
Heh kende ik niet, leuke tip, merci!!

Hier hield ze dat voor de eerste keer in het echte, grote zwembad! Gelukkig bleek de wasbare zwemluier een kampioenschap gewonnen te hebben want enkel de geur had haar productie verraden! 💪🏻
(En toen ik op de luiertafel in het toilet die zwemluier open deed, was ik blij dat die een soort rand had zodat mijn voeten niet in drab belandden!)
Kak in zwemluier is horror. Ik ben blij dat we de zindelijke fase intussen betreden zijn.

Kak in zwemluier is horror. Ik ben blij dat we de zindelijke fase intussen betreden zijn.
Can confirm! Eerste keer dochter naar Lago Waterperels met zoon en mij. Na “de productie” op zoek naar een kot/toilet met verzorgingskussen (of gewoon eender wat om ze op te leggen) met zoon aan de hand en sap van de dochter dat over m’n andere arm liep.

Sindsdien was dat m’n eerste reflex bij elk zwembad: wat is de kortste weg naar zo’n kot.

Can confirm! Eerste keer dochter naar Lago Waterperels met zoon en mij. Na “de productie” op zoek naar een kot/toilet met verzorgingskussen (of gewoon eender wat om ze op te leggen) met zoon aan de hand en sap van de dochter dat over m’n andere arm liep.

Sindsdien was dat m’n eerste reflex bij elk zwembad: wat is de kortste weg naar zo’n kot.
Of ze subtiel aan je vrouw doorgeven en met een excuus ergens heen gaan. :unsure:

Hoe oud zijn die kinderen?
8-9 jaar dus eigenlijk om zeker te zijn dat ze het goed doen doe je het beter zelf en niet een ander kind laten doen. Wij hadden er 's morgens een dikke laag opgelegd, maar ja ge moet dat toch een paar keer herhalen overdag.

De jongste 6. Die hebben zij gedaan en dat was goed. Buiten zijn dijen. Ik vermoed dat hem bij het eten 's middags en vieruurtje zo gezeten heeft dat ze toen verbrand zijn.

Terug
Bovenaan