Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze trouw was er 250 man. Is dat daarom beter? Neen. Maar als je beide heel grote families hebt en veel vrienden EN je bent bereid ervoor te betalen. Wat maakt het uit?
Niets, maar het maakt het wel moeilijker om alles te regelen.

Hier hebben we het gewoon thuis gedaan met een 30tal personen, beide geen grote families.
Gemoedelijk, chill en nog 2 dagen eten over. :laugh:

Er was ook ff sprake dat het samen met een kind van mijn schoonbroer zou zijn, maar lentefeest was daar uiteindelijk gelukkig op een andere dag. :)

Maar dat is toch allemaal relatief?

Ik heb naar babyborrels gemoeten van 50 man en sommige van 300 man. Who cares.

Onze trouw was er 250 man. Is dat daarom beter? Neen. Maar als je beide heel grote families hebt en veel vrienden EN je bent bereid ervoor te betalen. Wat maakt het uit?

Een vriendin van ons is thuis met 8. Die zijn op simpele verjaardagsfeestjes thuis al met 30+ man, incl. kinderen.
Inderdaad. Als het een gewoonte is om bij jullie vrienden en verre familie uit te nodigen dan ga je rap aan veel volk komen.
Bij ons is dat bv helemaal geen traditie. Da's gewoon dichte familie en that's it. Ik moet bekennen dat ik toen ik die 120 las, toch effe "wow, da's veel dacht".

Inderdaad. Als het een gewoonte is om bij jullie vrienden en verre familie uit te nodigen dan ga je rap aan veel volk komen.
Bij ons is dat bv helemaal geen traditie. Da's gewoon dichte familie en that's it. Ik moet bekennen dat ik toen ik die 120 las, toch effe "wow, da's veel dacht".
Hadden we het alleen gedaan waren het er minder hé. 't Zijn 2 feesten samen.
Maar nog eens, wij hebben een grote familie, er zit geen verre familie bij.

Persoonlijk ging ik enkel ouders en broers en zussen vragen. Geen nonkels en tantes van ons. En wat vrienden. Dan waren we, enkel voor het feest van ons dochter (dus niet samen), met 25 man ofzo. In een tent, in onze tuin.

Maar m'n vrouw wil de ganse families erbij. En we weten allemaal dat er 2 soorten mannen bestaan. Diegene die toegeven dat de vrouw de baas is thuis.

En leugenaars.

Edit: en dan vragen we de buren uit de straat nog niet. Terwijl wij wel altijd naar de communies van hun kinderen moeten gaan.
Maar daar kijk ik niet achter.

Een vriendin van ons is thuis met 8. Die zijn op simpele verjaardagsfeestjes thuis al met 30+ man, incl. kinderen.
Het is wat je ook gewoon bent. Er zijn inderdaad grote families waarbij het de gewoonte is om telkens IEDEREEN uit te nodigen. De kant van mijn vrouw haar familie is ook héél groot, maar omdat het daar onderling ambras is zien we daar niet zoveel mensen van. Dat heeft ons ook serieus wat uitgespaard op onze trouw. Hoera. :unsure:

Het is ook maar wat je gewoon bent. Met zo'n aantallen snap ik ook wel dat je je meer zorgen maakt rond het plannen en de logistiek. Chapeau toch ze :p

Onze familiefeesten waren als kind altijd ook maar met max. 12-15 mensen. Dat was letterlijk iedereen gewoon.

Het is ook maar wat je gewoon bent. Met zo'n aantallen snap ik ook wel dat je je meer zorgen maakt rond het plannen en de logistiek. Chapeau toch ze :p

Onze familiefeesten waren als kind altijd ook maar met max. 12-15 mensen. Dat was letterlijk iedereen gewoon.
Ik kom ook uit een piepkleine familie, mijn vrouw uit een redelijk gigantische. Toen zij onze kleinschalige trouw met enkel naaste familie zowat aan het plannen was, moest ik ook slikken toen we op 120 man uitkwamen.

Ik snap wel niet in welke grootteorde je dan zit. Mijn papa heeft 4 zussen, die hebben allemaal kinderen en die soms ook al. En dan nog de aanhangsels overal.

Als ik die allemaal samen reken + mijn kerngezin, kom ik aan 30 man :unsure:

Nu goed, ik kom ook niet aan 'een twintigtal' heel goeie vrienden, haha.

Als ik 1 kant van de familie tel, dan kom ik ongeveer aan 50 man, da's dan nonkels en tantes en neven en nichten, die laatsten nog niet met hun partner en eventueel kinderen want dan kan ik er nog minstens 70 bijtellen. Dus neen, aan zo'n feestje begin ik zelfs niet en ik kan begrijpen dat de meesten vroeger hun communiefeesten samen organiseerden. Wat als kind heel plezant was.

Ik snap wel niet in welke grootteorde je dan zit. Mijn papa heeft 4 zussen, die hebben allemaal kinderen en die soms ook al. En dan nog de aanhangsels overal.

Ja, die naaste familie was een beetje misleidend, dat betekent hier meestal wat minder volk. Het ging ook nog over nonkels/tantes en hun kinderen. Mijn vrouw heeft 4 zussen en een broer. Haar moeder was thuis ook met 5 kinderen, vader 6. Tel uit je winst als al die nonkels/tantes ook grote gezinnen hebben, en die kinderen al kinderen. Dan moesten er nog partners bij, en wat vrienden, ...

En om het af te maken, het was in Mexico. Daar is niet verwittigen en toch komen heel gewoon.

Hier is alles samen zonder de "kleinkinderen" 48 man. Met kleinkinderen zal het richting de 70 gaan.

Ah ja, mijn kleine kant van de familie is 11 man :laugh:

Nu, ik heb wel al twee grootouders die overleden zijn en hún broers en zussen zien we niet/zijn dood/hebben we geen contact mee of nooit echt gehad. Dus dat valt hier al weg, qua familiefeesten.

Maar grappig om te zien hoe, in mijn hoofd, mijn grote kant van de famiie dan 'maar' 30 man is.

Hier is alles samen zonder de "kleinkinderen" 48 man. Met kleinkinderen zal het richting de 70 gaan.
Hé, maar hoe reken je dan? Grootouders + hun kinderen? Hoe is dat in godsnaam 48 man? Of zitten daar dan die broers en zussen van grootouders ook bij (en die hun kinderen)? Of hebben die grootouders 46 kinderen (of allez, misschien 23 + aangetrouwd).

Hé, maar hoe reken je dan? Grootouders + hun kinderen? Hoe is dat in godsnaam 48 man? Of zitten daar dan die broers en zussen van grootouders ook bij (en die hun kinderen)? Of hebben die grootouders 46 kinderen (of allez, misschien 23 + aangetrouwd).
Mijn moeder heeft 4 broers/zussen die elks een partner hebben en 2 kinderen (mijn neven/nichten dus). Dat zijn dus 4 gezinnen van 6 man.
En mijn vader exact hetzelfde. Dus 24 langs elke kant.
Alle grootouders zijn al gestorven.
En dat is dan dus mijn kant van de familie, als mijn vrouw ook zo'n familie had zaten we aan 140 met enkel familie :P

Wat een getallen die hier rondvliegen. :)

Mijn kant van de familie is 5 mensen.

En de familie van mijn partner woont in Roemenië.

Ik kan dus elke familiebijeenkomst zonder problemen een uitgebreid en verfijnd 3 gangen menu koken. ;D

On topic: madam zwanger. Hoera. De eerste.

Mijn moeder heeft 4 broers/zussen die elks een partner hebben en 2 kinderen (mijn neven/nichten dus). Dat zijn dus 4 gezinnen van 6 man.
En mijn vader exact hetzelfde. Dus 24 langs elke kant.
Alle grootouders zijn al gestorven.
En dat is dan dus mijn kant van de familie, als mijn vrouw ook zo'n familie had zaten we aan 140 met enkel familie :p
Ah, ik dacht dus zonder die neven en nichten. Eén paar grootouders en hun kinderen.

Op de babyborrels van onze kinderen hadden we ook meer dan 100 man.
Hier ook. En mijn vriendin heeft dan eigenlijk nog een vrij kleine familie, 20 man in totaal ofzo. :unsure:

Als we enkel met mijn ouders, mijn boers en hun gezinnen samenkomen zitten we al aan 17 personen. Doe daar dan nog een hele hoop tantes en nonkels (broers en zussen van mijn ouders) die allemaal een partner hebben met telkens 2 of 3 kinderen, die dan zelf ook al kinderen hebben, erbij... ja dan zit je rap aan dat aantal hoor, zeker als je nog wat goede vrienden erbij pakt ook.

Laatst bewerkt:
Na heel lang meelezen in dit topic kan ik vanaf november misschien ook meeschrijven. Ik ben zwanger van ons eerste kindje :love:

Om even terug te komen op communiefeesten en lentefeesten: ik heb destijds mijn communie gedaan en quasi iedereen in mijn klas, dus ik heb geen ervaring met lentefeesten. Maar ik las hier een paar posts geleden dat dat ook met een viering of ceremonie is? En dat is dan ook met andere kinderen? Wie organiseert dat dan, is dat van de school uit? Ben ik wel benieuwd naar..

Terug
Bovenaan