Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren laatste keer kind en gezin voor de oudste, ze werd door de vrijwilligsters nog steeds aangesproken als een jongen :crazy:

Buiten een toren maken en wat puzzelen hield het niet veel in :unsure:
 
Gisteren laatste keer kind en gezin voor de oudste, ze werd door de vrijwilligsters nog steeds aangesproken als een jongen :crazy:

Buiten een toren maken en wat puzzelen hield het niet veel in :unsure:
Onze zoon wordt altijd aangesproken als zij. In de winkel onlangs “dag schoon poppemieke”. Die is met veel haar geboren en we hebben zijn haar al 3x moeten knippen omdat het anders in zijn ogen hangt :laugh:. Daardoor ziet hij er ook ouder uit en wordt die totaal niet als baby van 8 maanden behandeld. Op basis van zijn gezicht alleen werd hij door k&g de laatste keer 14 maanden geschat.
 
Onze zoon wordt altijd aangesproken als zij. In de winkel onlangs “dag schoon poppemieke”. Die is met veel haar geboren en we hebben zijn haar al 3x moeten knippen omdat het anders in zijn ogen hangt :laugh:. Daardoor ziet hij er ook ouder uit en wordt die totaal niet als baby van 8 maanden behandeld. Op basis van zijn gezicht alleen werd hij door k&g de laatste keer 14 maanden geschat.
Misgendering op 8 maanden, in wat voor een wereld leven we?
 
Laat je ze zonder pamper rondlopen? Voordeel van de zomer is dat je ze buiten kan laten rondlopen, zonder dat een ongelukje veel 'schade' kan aanrichten.
Ze loopt inderdaad zonder pamper rond. Soms een succes maar vaak ook klagen en zagen tot ze opnieuw haar pamper krijgt.

Bon inderdaad met de zomer in aantocht hopelijk beterschap :)
 
Ze loopt inderdaad zonder pamper rond. Soms een succes maar vaak ook klagen en zagen tot ze opnieuw haar pamper krijgt.
Hier doet ze dat ook, eerst zagen achter een onderbroek en dan een pamper willen. 🙈 We hebben gewoon de pampers verstopt. 'Sorry, er zijn geen pampers.'🤷‍♀️

Ze is ook wel zo koppig dat ze zeker een halve dag en zelfs langer haar plas kan ophouden. Laatste twee dagen niet willen plassen op school, wel meerdere keren op het toiletje gezeten. Ze gaat wel maar halve dagen. Als ze een bepaald prentje ziet in 1 van haar boeken, sprint ze thuis wel naar't toilet.

Edit: Ze wil geen staartjes in haar haar dus ze is van de week ook aangesproken als jongen.
 
Verdomme he. Gisteren hadden we een feestje. De dochter ging even bij de opa slapen en daarna kwam ze ook. We zagen al dat ze niet helemaal zichzelf was. Toen ze te erg begon te zeuren en wenen zijn we maar doorgegaan en jawel, koorts. Rond de 39.5gr. Toen Nurofen gegeven, zonder resultaat. Daarna perdolan, ook zonder resultaat. Dan maar naar de spoed gegaan, want zo hadden we haar nog niet gezien. Zo hard zeuren, huilen en hangerig zijn. Uren daar gezeten en uiteindelijk moest ze de nacht blijven. Het zal niks ernstigs zijn (een virus gok ik), maar na die buisjes had ik toch gehoopt even verlost te zijn van heel die ziektes.
 
Hier ook precies twee kleine witte stipjes te zien. Eentje boven en eentje onder. Voorlopig weinig last, hij wordt alleen om 7u wakker ipv 8u. Wel veel zeuren en heel rode kaken. Gebruiken Jack n Jill om tandvlees te kalmeren.
Hier gaat ze slapen rond 19:30, wordt ze stipt om 21:30 wakker voor een fles, echt waar absurd hoe nauwkeurig het is. Haar zus had net hetzelfde.

Dan slaapt ze zeer onrustig tot 02:00 voor een fles en dan vaak nog eens rond 05:00 om vervolgens klaar wakker te zijn rond 06:00 :crazy:

In combinatie met een zéér koppige 2.5 jarige is het met momenten wel echt intens. Ik voel vaker dat ik tegen mijn limieten bots, gelukkig wel nog tijd om savonds (laat) nog eens te gaan lopen oid, sporten doet mentaal echt veel.
 
Laatst bewerkt:
Hier gaat ze slapen rond 19:30, wordt ze stipt om 21:30 wakker voor een fles, echt waar absurd hoe nauwkeurig het is. Haar zus had net hetzelfde.

Dan slaapt ze zeer onrustig tot 02:00 voor een fles en dan vaak nog eens rond 05:00 om vervolgens klaar wakker te zijn rond 06:00 :crazy:

In combinatie met een zéér koppige 2.5 jarige is het met momenten wel echt intens. Ik voel vaker dat ik tegen mijn limieten bots, gelukkig wel nog tijd om savonds (laat) nog eens te gaan lopen oid, sporten doet mentaal echt veel.
Wel, ik herken echt zo veel van je post! Ik merk ook dat wel/niet sporten (vooral zwemmen in mijn geval) een mega verschil maakt. Alleen, als ik dat 's avonds laat nog doe geraak ik met geen mogelijkheid in slaap tot middernacht - 1 uur en dan geraak ik weer in een vicieuze cirkel van oververmoeidheid :(:(:cry2:
 
Wel, ik herken echt zo veel van je post! Ik merk ook dat wel/niet sporten (vooral zwemmen in mijn geval) een mega verschil maakt. Alleen, als ik dat 's avonds laat nog doe geraak ik met geen mogelijkheid in slaap tot middernacht - 1 uur en dan geraak ik weer in een vicieuze cirkel van oververmoeidheid :(:(:cry2:
Hier "durf" ik de laatste paar weken niet meer gaan lopen omdat ze alle twee zeer onrustig zijn savonds. Ik voel mij dan schuldig tov mijn vriendin in het geval dat ze alle twee zouden wakker worden. Ergens stom want ik ben max een 1-1.5uur weg (halfuur bij een kleine toer).

Ik ga binnenkort de Elfstedentocht fietsen (235km) en heb nog niks van voorbereiding, ik ben benieuwd :biglaugh::crazy:
 
Terug
Bovenaan