Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja, bij jongere kinderen ook. Ik sta ook voor een vroege shift vroeger op om te kunnen sporten.

Meestal is het ook makkelijker om wat vroeger te gaan slapen dan 's avonds nog tijd te vinden om te sporten
 
Bij jonge kinderen ook? Hier slaapt ze van 19u tot 6u of iets later, bij @Holocene lijkt me dat ook zoiets. Dan is vroeg genoeg opstaan om dat voor te zijn toch wel heel zuur :unsure:
Ja exact :p in combinatie met onzekere nachten (bv vannacht toch een goed 1.5h ermee rondgelopen) is het toch te zwaar. Ik sta héél soms eens op om 5:00 om te gaan lopen maar dan ben ik echt geen mens meer tegen de late namiddag.
 
Gegeven dat het weer bijna moederdag is, en ik er dit jaar wel eens op tijd ga proberen bij te zijn ( :unsure: ), iemand tips? Ik heb absoluut geen idee wat te geven... Kinderen zijn 8m en 3jaar, de oudste zou ik misschien al ergens iets kunnen laten maken, maar ik heb die eigenlijk nooit lang genoeg "alleen" daarvoor.
 
Ze moet nog een nachtje langer blijven. Ze heeft veel witte bloedcellen en denken aan een ontsteking, maar ze weten niet waar. De koorts is wel beter, maar ze is nog niet helemaal zichzelf. Hopelijk weten we morgen meer en mag ze naar huis.
En is ze al wat beter? :frown:
 
Ja, bij jongere kinderen ook. Ik sta ook voor een vroege shift vroeger op om te kunnen sporten.

Meestal is het ook makkelijker om wat vroeger te gaan slapen dan 's avonds nog tijd te vinden om te sporten
Respect, vroeger dan 8u onder de bar kruipen is mij nog niet gelukt :)

Nu ja, hier is het ook niet nodig vermits er maar eentje rondloopt en die op tijd gaat slapen.
 
En is ze al wat beter? :frown:
Het was gisteren al beter dan zondag. De koorts leek weg en ze moest niet meer overgeven. Bij momenten ook weer speels zoals eerst, maar nog niet de volle 100%. Vandaag hebben ze de zak vocht wel al van de infuus gehaald. Waarschijnlijk gaat ze wel daar moeten blijven tot de antibiotica via de infuus erop zit. Ze krijgt dus via de infuus en via siroop antibiotica, omdat ze in het bloed wel iets hadden gezien wat op een ontsteking kon wijzen. Ze weten alleen nog niet waar. Bij de KNO arts was wel alles in orde. Hopelijk mag ze snel naar huis.
 
Iemand een tip voor een eerste Moederdag cadeau? Ik wil zo geen cadeaus geven in functie van de baby. Probleem is dat haar verjaardag op eenzelfde moment valt, maar blijkbaar telt dat niet en moet ik toch 2 cadeaus voorzien.
 
Ze heeft pneumococcen en mycoplasma infectie op de longen. Dus nog tot zondag daar blijven. Ook al is dat ook erg genoeg, is het gelukkig geen leukemie, want daar hebben ze wel even aan gedacht zeiden ze. Ikzelf ook wel moet ik eerlijk bekennen. Hopelijk snel beter 🙏
Ah, hier ook gehad tijd geleden. Maandenlang aan het hoesten...
 
Gegeven dat het weer bijna moederdag is, en ik er dit jaar wel eens op tijd ga proberen bij te zijn ( :unsure: ), iemand tips? Ik heb absoluut geen idee wat te geven... Kinderen zijn 8m en 3jaar, de oudste zou ik misschien al ergens iets kunnen laten maken, maar ik heb die eigenlijk nooit lang genoeg "alleen" daarvoor.

Iemand een tip voor een eerste Moederdag cadeau? Ik wil zo geen cadeaus geven in functie van de baby. Probleem is dat haar verjaardag op eenzelfde moment valt, maar blijkbaar telt dat niet en moet ik toch 2 cadeaus voorzien.
Ik heb destijds voor m'n vrouw haar eerste moederdag een kader gemaakt waarbij achter het glas een speciale soort klei zat met de 2 handafdrukken in van onze dochter. Die werden omgekeerd (vingertoppen naar benenden) geplaatst en ernaast had ik 2 touwtjes voorzien met daaraan blaadjes met tekst die met behulp van mini houten wasknijpers aan die draadjes hingen. Op de tekst stond: best mom ever, hands down.

10/10 gescoord.
 
Sinds kort heb ik te maken met een puber van 14. Het is toch serieus wennen. Ik krijg opeens vragen over jongens. Jongens die veel oogcontact maken en dan stom en stoer doen. En dan de vraag: "waarom doen jongens zo?"
Vragen om alleen naar de film te mogen gaan of om wat te gaan rond kuieren in een winkelcentrum met haar vriendinnen. Bloesjes die gekocht worden met best wel wat blote buik en stoere puberpraat aan tafel.
Allemaal dingen waarvoor ik eigenlijk nog niet klaar was en waar we opeens onze weg in moeten vinden. En tegelijkertijd mijn eigen kind ook nog de nodige aandacht geven.
Niet altijd even simpel. 🤯
 
Sinds kort heb ik te maken met een puber van 14. Het is toch serieus wennen. Ik krijg opeens vragen over jongens. Jongens die veel oogcontact maken en dan stom en stoer doen. En dan de vraag: "waarom doen jongens zo?"
Vragen om alleen naar de film te mogen gaan of om wat te gaan rond kuieren in een winkelcentrum met haar vriendinnen. Bloesjes die gekocht worden met best wel wat blote buik en stoere puberpraat aan tafel.
Allemaal dingen waarvoor ik eigenlijk nog niet klaar was en waar we opeens onze weg in moeten vinden. En tegelijkertijd mijn eigen kind ook nog de nodige aandacht geven.
Niet altijd even simpel. 🤯
Dit filmpje laten zien, dat geeft wel inzicht waarom de mannetjes zoveel indruk willen maken op de wijfjes :unsure:

 
En ze was deze morgen voor de derde keer op rij wakker om 5u20.

Misschien toch eens testen of ze gewoon te vroeg gaat slapen (19u00) want ze lijkt me verdacht uitgeslapen zo vroeg.
 
En ze was deze morgen voor de derde keer op rij wakker om 5u20.

Misschien toch eens testen of ze gewoon te vroeg gaat slapen (19u00) want ze lijkt me verdacht uitgeslapen zo vroeg.
Hah hier exact hetzelfde, het was 05:15 :crazy:
Wij hebben ook al geprobeerd om ze ietwat langer wakker te houden maar tegen 19:00 is ze echt doodmoe.
Ze heeft pneumococcen en mycoplasma infectie op de longen. Dus nog tot zondag daar blijven. Ook al is dat ook erg genoeg, is het gelukkig geen leukemie, want daar hebben ze wel even aan gedacht zeiden ze. Ikzelf ook wel moet ik eerlijk bekennen. Hopelijk snel beter 🙏
Heel veel courage en hopelijk snel beter idd. He is me toch wat, de kopzorgen als je kinderen ziek zijn.
 
Wannez Jr: “ik wou dat ik Wanette was, dan moest ik geen huiswerk maken”
Wanette: “jamaar Wannez Jr, dan zou je ook wel zo irritant zijn als ik hè!”

:unsure:
 
Mail van de kinderopvang dat ze geen plaatsen meer aanbieden met vast tarief ipv inkomsten. Vanaf deze maand dus €3,8 erbij per dag én geen teruggave meer via het groeipakket. €1200 erbij op jaarbasis, klets :angry:
 
Terug
Bovenaan