Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Pfff, hier al een tijdje dat ze echt niet meer naar school wil. Echt brullen, schreeuwen, wenen, vastklampen, ...
Verschrikkelijk om ze zo te moeten afzetten. Het is zelfs al zo dat de juffrouw ondertussen ons een foto stuurt overdag om ons gerust te stellen dat het nog wel mee valt.
Hoe oud is ze?
 
Hier is de eerste week gelukkig meegevallen. De eerste twee dagen huilen, twee dagen aan de hand van papa flink naar de poort gegaan en dan naar de hand van de juf en 1 dag geluk gehad dat er net de mama passeerde van een meisje waarmee ze bij de onthaalmoeder gezeten heeft en dat meisje is met haar hand in hand naar de poort gegaan. (Zo schattig :love2:)

Deze week ook al twee keer flink naar de poort gegaan, vandaag was het afscheid moeilijker, maar geen traantjes. Zodra ze afgeleid is, is ze het ook al 'vergeten'. Ze doet goed mee in de klas en heeft volgens de juf van niks schrik tijdens de turnles. Gisteren ook voor de eerste keer bewust zelf naar het toilet gegaan om een kakje te doen en al een drietal weken geen ongelukjes meer gehad. 💪
 
Niet naar school lijkt mij het enige juiste en voor de hand liggende antwoord?
Hoe oud? Want ge gaat toch gene kleine met diarree naar school sturen.
Het was nog wat afwachten maar het blijft maar duren dus het is een voormiddag zetelen geworden.
 
3jaar en 4 maand nu.
Onze zoon had (en heeft dat nog soms, in periodes) helemaal hetzelfde. Vorig jaar in de peuterklas zei de juf bij het oudercontact dat eens hij in de klas is, hij niet meer weende en actief meedeed. Wij konden dat moeilijk geloven in contrast met de taferelen die we 's morgens zagen. Ook dan werd al eens een foto gestuurd.

Als ouder is dat niet plezant natuurlijk. Dat is dan geminderd naar het eind van het jaar en nu heeft hij weer zo'n periode.
 
Om 23u begon onze zoon in zijn slaap te schreeuwen. Hem uit zijn bed gehaald en eten proberen geven (hij had geen honger) en pamper ververst. Maar bleef ontroostbaar. Heeft een half uur geduurd voor het over was. Kunnen baby’s op 7 maanden al nachtmerries hebben?
 
Om 23u begon onze zoon in zijn slaap te schreeuwen. Hem uit zijn bed gehaald en eten proberen geven (hij had geen honger) en pamper ververst. Maar bleef ontroostbaar. Heeft een half uur geduurd voor het over was. Kunnen baby’s op 7 maanden al nachtmerries hebben?
Op een gelijkaardige leeftijd toch eens hetzelfde meegemaakt alleszins: een soort oerkreet waardoor je als ouder meteen in paniek schiet en dan een kind dat compleet ontroostbaar is voor een hele tijd, inclusief zich vastklampen.
 
Om 23u begon onze zoon in zijn slaap te schreeuwen. Hem uit zijn bed gehaald en eten proberen geven (hij had geen honger) en pamper ververst. Maar bleef ontroostbaar. Heeft een half uur geduurd voor het over was. Kunnen baby’s op 7 maanden al nachtmerries hebben?
Klinkt als een night terror maar geen idee of dit al zo vroeg "kan"

Echt vreselijk als onze dochter het heeft. Gelukkig al even geleden. Schreeuwen, overtrekken, echt niet te sussen.
 
Hier zijn we sinds dit weekend echt begonnen met potjestraining en het loopt voor geen meter. Ze wil er helemaal niet op "ik wil niet op het potje" terwijl ze zich wel duidelijk bewust is wanneer ze pipi/kaka gaat doen.

Als we ze er op krijgen en ze doet bv kaka is ze wel zeer trots.

Savonds zetten we ze voor het slapen gaan ook even op het potje, wil ze niet. Pamper aan en 5min later "ikke pipi gedaan"
 
Pfff, hier al een tijdje dat ze echt niet meer naar school wil. Echt brullen, schreeuwen, wenen, vastklampen, ...
Verschrikkelijk om ze zo te moeten afzetten.
Klopt, heeft hier ongeveer 1,5 jaar geduurd.
Dan ging kleine broer ook naar school en was het over.

Als we hem gingen ophalen, liep hij steeds aan de hand van een juf over de koer te stappen.

Volgens juf was het 's morgens over na een paar minuten en was hij actief/blij in de klas.
Hun juf trok ook héél veel foto's van alle kinderen die om de paar weken doorgestuurd werden, zo zagen we het zelf ook.
 
Klinkt als een night terror maar geen idee of dit al zo vroeg "kan"

Echt vreselijk als onze dochter het heeft. Gelukkig al even geleden. Schreeuwen, overtrekken, echt niet te sussen.
Heb eens gelezen dat een baby nog kan dromen over de geboorte. Wat waarschijnlijk kinda terrible is.
 
Klinkt als een night terror maar geen idee of dit al zo vroeg "kan"

Echt vreselijk als onze dochter het heeft. Gelukkig al even geleden. Schreeuwen, overtrekken, echt niet te sussen.
Ah, the good ol' night terrors. Was schering en inslag bij ons. De eerste keren was dat serieus verschieten, eens we wisten wat er aan de hand was ging dat iets beter. Al blijft het een akelige bedoening.

Ik vind het blijkbaar nog steeds vreemd als iemand iets vraagt in de aard van: 'ons kind komt met volle maag wakker om 23u en is ontroostbaar, help!'
Het was op den duur zo erg, dat we wakker werden als het 3 uren aan één stuk rustig was 's nachts. Zo goed als altijd stond 1 van de 2 op om te gaan kijken of ze nog aan het ademen waren.
 
Ah, the good ol' night terrors. Was schering en inslag bij ons. De eerste keren was dat serieus verschieten, eens we wisten wat er aan de hand was ging dat iets beter. Al blijft het een akelige bedoening.

Ik vind het blijkbaar nog steeds vreemd als iemand iets vraagt in de aard van: 'ons kind komt met volle maag wakker om 23u en is ontroostbaar, help!'
Het was op den duur zo erg, dat we wakker werden als het 3 uren aan één stuk rustig was 's nachts. Zo goed als altijd stond 1 van de 2 op om te gaan kijken of ze nog aan het ademen waren.
Ik ben het intussen gewend om een kind te hebben dat van 21u30 tot 8u doorslaapt daarom dat het zo verschieten is dat die zo hysterisch deed.
 
Hier zijn we sinds dit weekend echt begonnen met potjestraining en het loopt voor geen meter. Ze wil er helemaal niet op "ik wil niet op het potje" terwijl ze zich wel duidelijk bewust is wanneer ze pipi/kaka gaat doen.

Als we ze er op krijgen en ze doet bv kaka is ze wel zeer trots.

Savonds zetten we ze voor het slapen gaan ook even op het potje, wil ze niet. Pamper aan en 5min later "ikke pipi gedaan"

Is normaal denk ik, was bij ons ook zo. In begin straal negeren maar van de ene dag op de andere gingen ze er opzitten en nadien amper nog een accidentje.

Hoe oud is ze?
 
Is normaal denk ik, was bij ons ook zo. In begin straal negeren maar van de ene dag op de andere gingen ze er opzitten en nadien amper nog een accidentje.

Hoe oud is ze?
2j5m ondertussen.

Ik had het graag in een vakantie gedaan om correct op te volgen maar wachten tot het zomer-verlof vind ik te lang en wil toch echt (bon, je kan niks forceren) dat ze pamperloos naar school kan in september
 
2j5m ondertussen.

Ik had het graag in een vakantie gedaan om correct op te volgen maar wachten tot het zomer-verlof vind ik te lang en wil toch echt (bon, je kan niks forceren) dat ze pamperloos naar school kan in september
Laat je ze zonder pamper rondlopen? Voordeel van de zomer is dat je ze buiten kan laten rondlopen, zonder dat een ongelukje veel 'schade' kan aanrichten.

Hier is het nog steeds met ups en downs hoor, ze wil op school/bij anderen ook nog niet voluit plassen. Als coolguy of ik haar op het toilet met kleine bril zetten (ze voelt zich al te groot voor het potje), doet ze wel moeite om een plasje te doen.
 
Nu eindelijk beterschap maar concentratieproblemen door slaapgebrek dankzij de kids was gigantisch laatste 2jr: fouten op 't werk, gas en water laten openstaan, overslapen, niet meer weten waar iets ligt...
 
Terug
Bovenaan