Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn echtgenote:

"Overdag werk ik op school met kinderen met een beperking. Als ik thuis ben, zijn er twee kleine kinderen die begrijpelijkerwijs constant aandacht vragen en dan is er nog het huishouden dat gedaan moet worden. Ik ben blij dat ik om half acht/acht uur eventjes in de zetel kan ploffen, zonder kinderen en als ontspanning met mijn gedachten op nul naar iets op tv kan kijken.."

Eveneens mijn echtgenote:

"Gho, weet je wat nu eens een leuk programma om te volgen is? Dat nieuw programma op VTM van Stephanie Planckaert waarin ze te gast is bij een aantal gezinnen met héél veel kinderen. Eens kijken hoe druk het daar is en hoe zij het huishouden runnen..."

:wtf:

Ja ok, ik snap het ergens wel. Het is lekker gluren bij de buren, en het is op zich wel eens interessant om te zien hoe zo'n groot huishouden vandaag de dag gerund wordt. Vroeger waren zes kinderen of meer absoluut geen uitzondering, maar tegenwoordig is het vanaf vier kinderen al super druk.
 
Mijn echtgenote:

"Overdag werk ik op school met kinderen met een beperking. Als ik thuis ben, zijn er twee kleine kinderen die begrijpelijkerwijs constant aandacht vragen en dan is er nog het huishouden dat gedaan moet worden. Ik ben blij dat ik om half acht/acht uur eventjes in de zetel kan ploffen, zonder kinderen en als ontspanning met mijn gedachten op nul naar iets op tv kan kijken.."

Eveneens mijn echtgenote:

"Gho, weet je wat nu eens een leuk programma om te volgen is? Dat nieuw programma op VTM van Stephanie Planckaert waarin ze te gast is bij een aantal gezinnen met héél veel kinderen. Eens kijken hoe druk het daar is en hoe zij het huishouden runnen..."

:wtf:

Ja ok, ik snap het ergens wel. Het is lekker gluren bij de buren, en het is op zich wel eens interessant om te zien hoe zo'n groot huishouden vandaag de dag gerund wordt. Vroeger waren zes kinderen of meer absoluut geen uitzondering, maar tegenwoordig is het vanaf 1 kinderen al super druk.
FTFY
 
Mijn puber begint zachtjes aan te puberen. Hij kan dan behoorlijk scherp zijn. Mijn probleem is dat ik dat ook kan zijn, en we hebben het over héél scherp. Ik ben erg chill (als ouder é) maar *als* ik overloop dan is de kwaliteit van mijn repliek nucleair in gevatheid. Ik ga echt moeten leren tot tien tellen om te vermijden dat ik binnen een paar jaar een gat sla dat blijvend is. Maar gelijk mijn ma wil ik ook niet zijn, die was zodanig wars van iets echt kwetsend te zeggen dat ze mij dagen de ‘silent treatment’ gaf. Voor een jonge tiener was dat vreselijk. Help?
 
Help. Mijn wederhelft begint ineens over een derde :unsure: :help:
Doen natuurlijk.

Maar serieus: wij (vooral ik) hebben ook heel lang getwijfeld voor een derde en uiteindelijk toch beslist om ervoor te gaan. Toch wel een opluchting toen bleek dat het geen tweeling was (en gezond was). Zeker geen spijt van, of zelf een moment van 'wat als het het niet gedaan hadden'. Mijn redenen om het niet te doen waren eerder praktisch van aard. Van mijn vrouw emotioneel: zij had het gevoel dat haar gezin niet compleet was zonder 3 kinderen. Nu heeft ze dat gevoel wel.

Maar anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat wie geen eerste/tweede/derde/ ... kind wil, dat niet moet doen.
 
Bah buikgriep in huis. Vrouw en oudste dochter hebben al liggen kotsen, ikzelf al de hele dag met een opgespannen maag maar voorlopig de jongste van 18 maanden nog niet, maar die is ook weer verkouden dus ligt weer volop te hoesten.

En onze jongste stapt ook nog altijd niet, maakt zelfs nog altijd geen aanstalten om zicht recht te zetten. Dat is momenteel het zwaarste, want ge moet ze altijd maar pakken, want kruipen doet ze niet graag. Bv speeltuin is niet leuk, ge kunt ze wel op schommel en schuifaf zetten maar als ze zelf niet rond kunnen is dat echt slopend en frustrerend, voor ons en voor haar. Volgende week nog eens k&g, toch nog eens een deftige kine zoeken want de vorige gaf het gewoon op...
 
8 jarige die vraagt om Roblox te installeren op zijn tablet. Ben er precies niet zo happig op. Da's sowieso online met chatten en mini games die geweldadig kunnen zijn. Iemand meer ervaring mee? Zijn daar restricties mogelijk?
 
8 jarige die vraagt om Roblox te installeren op zijn tablet. Ben er precies niet zo happig op. Da's sowieso online met chatten en mini games die geweldadig kunnen zijn. Iemand meer ervaring mee? Zijn daar restricties mogelijk?
De kinderen spelken roblox hier, is gelimiteerd zodat ze enkel kunnen samen spelen met andere kinderen die wij kennen en is met restricties op leeftijd. (chat enzo hebben we geblokkeerd)
 
Lap, hier zitten die zonder enige restricties op roblox. Kga nog moeten rondsnuffelen. (Maar ik zie ze er op bezig en tis niet dat er enige interactie is met andere mensen)
 
Die van ons kan echt zo zeuren. Bij alles he. "ik wil ei". Oké, dan maak ik een eitje en dan direct dat gezeur. Ondanks dat ze even geduld moet hebben. Elke keer. Ook als we haar een flesje geven. Altijd eerst zeuren om toch een beetje te drinken. Herkenbaar?
Ik ken een zin waarmee je zowat iedere vrouw de zin in het eten van eieren wegneemt.
Ik wil hem hier wel posten, maar je gebruikt hem op eigen risico....
 
Ik ken een zin waarmee je zowat iedere vrouw de zin in het eten van eieren wegneemt.
Ik wil hem hier wel posten, maar je gebruikt hem op eigen risico....
39c9eaa821fbed74c200b672b272db7f.gif
 
Lap, hier zitten die zonder enige restricties op roblox. Kga nog moeten rondsnuffelen. (Maar ik zie ze er op bezig en tis niet dat er enige interactie is met andere mensen)
Hier ook zonder restricties. We praten er wel geregeld over of er mensen zijn die hun aanspreken enz...

Op het moment zijn de 2 oudste met Minecraft op een private server bezig met hun 2. Het probleem daarmee is dat ze ruzie met mekaar maken omdat de ene de andere heeft gedood/ iets heeft opgeblazen enz...
 
8 jarige die vraagt om Roblox te installeren op zijn tablet. Ben er precies niet zo happig op. Da's sowieso online met chatten en mini games die geweldadig kunnen zijn. Iemand meer ervaring mee? Zijn daar restricties mogelijk?
Beiden spelen Roblox al lang zonder restricties, op hun tablet. Ze mogen daar enkel in het weekend eens op. De kleinsten kan nog niet lezen dus ik zit niet direct in met de chat. En als er iemand iets in die chat zet is het in het Engels.

Die spelen altijd samen op dezelfde servers. Geweldadig is ook relatief. Alles is nogal kinderlijk in Roblox. Mijne Prince Of Persia die naar beneden viel in de stekkers met veel bloed was geweldadiger.
 
Terug
Bovenaan