Om daar nu op in te pikken...hier slaapt de baby nog beneden. Ik doe eerste deel nacht dan beneden, en dan slaap ik eens een uurtje in de zetel, dan komt de vrouw. Het is misschien wat onnozel, maar we zijn zo begonnen zodat mijn vrouw toch eens kon slapen (doodop uit het ziekenhuis gekomen), ook al hebben we een co-sleeper. Op zich is het idee nog altijd ze naar onze kamer te brengen, ooit.
Nu ik jouw tekst lees, misschien niet helemaal gerelateerd, maar het lijkt alsof ik een soort van overbelasting heb opgelopen in de middenrug. Even kaderen: ik heb altijd powerlifting gedaan, en ook nu probeerde ik nog 2-3x thuis te trainen per week. En dan spreken we over toch wel zware gewichten, en dat ging allemaal nog redelijk. Maar dan pakte ik de baby uit haar bed of stapte ik wat rond met haar in mijn armen, en kreeg ik pijn in mijn rug. Dat was enkele weken ok, tot ik dus vorige donderdag 4u rechtstond voor mijn werk. Daarna even in de gang blijven staan bij een collega met mijn rugzak op de rug, en het leek of ik af en toe een soort van "contractie" had in een rugspier, pijnlijk. Dag erna niets aan de hand, nog snel wat kunnen trainen 's avonds, en dan weer halve nacht baby-entertainment. Op zaterdag wandelde ik 5 minuten met de hond, waarna ongeveer mijn hele rug in kramp leek te schieten. Het zal een komisch zicht geweest zijn, ik schuifelde vooruit en kon mijn rug niet helemaal recht houden.
Ondertussen gisteren wat yoga-achtige zaken gedaan, en verder niet teveel, baby ook niet teveel gedragen, waardoor het beter is. Maar het is duidelijk niet over. Ik vermoed dat ik mijn houding moet verzorgen met de baby op de arm, maar toch redelijk verrast eerlijk gezegd. Nog iemand dit al meegemaakt?