Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Omdat dat voor ons werkt.
Wij zijn wel een beetje van het idee dat ze na 9 maand knus bij de moeder in de buik dat knusse gevoel graag aanhoudt.
Het is ook super makkelijk s'nachts.
In het begin met de co-sleeper, je ben er direct bij, je kan ze direct geruststellen.
En nadien is dat gewoon heel fijn.
Geraakt ze niet in slaap, even in de armen nemen terwijl je zelf nog in bed ligt.
Erna kan je ze snel wegleggen.
Wordt ze weer wakker ben je er weer snel bij.
S'morgens ook heel makkelijk om ze nog even in bed te nemen, in de week kan er dan 1 iemand al douchen en de andere heeft wat extra knuffeltijd.

Als ze nog zo jong zijn kan ik me inbeelden dat die daar nog heel veel van genieten, van die nabijheid.
Oké, klinkt logisch. Was puur interesse he, niet om een discussie te starten voor de duidelijkheid. Ik vind het altijd wel interessant hoe andere mensen bepaalde dingen aanpakken. Kunnen we altijd van leren.

Vandaag eentje van 10 maanden al hier :o We zijn nu al een paar weken aan het proberen om het 3de dutje in de dag te laten vallen, maar dat is met wisselend succes. Gelukkig met of zonder 3de dut geen enkele invloed op de nachtslaap. Ze gaat in bed om 18u45 (dan is ze toch al zeker van 18u aan het geeuwen en in de ogen aant wrijven). En smorgens maken we haar wakker om 6u30. Dus hopelijk binnenkort toch van dat 3de dutje vanaf, want vooral in het weekend toch vervelend als je toch ergens naartoe wilt om dat tussen de dutjes en het eten te passen.

Vraagje hier. Dochter is 11 weken en we merken dat ze langer kan doen op een voeding 's nachts, maar dat ze onrustig/wakker wordt van een natte pamper. Iemand tips hiervoor? We verversen ze telkens voor we ze terug leggen, maar dan is ze goed voor +- 5 uur terwijl ze perfect nog 1 à 2 uur kan blijven slapen op vlak van honger hebben.

Vandaag eentje van 10 maanden al hier :eek: We zijn nu al een paar weken aan het proberen om het 3de dutje in de dag te laten vallen, maar dat is met wisselend succes. Gelukkig met of zonder 3de dut geen enkele invloed op de nachtslaap. Ze gaat in bed om 18u45 (dan is ze toch al zeker van 18u aan het geeuwen en in de ogen aant wrijven). En smorgens maken we haar wakker om 6u30. Dus hopelijk binnenkort toch van dat 3de dutje vanaf, want vooral in het weekend toch vervelend als je toch ergens naartoe wilt om dat tussen de dutjes en het eten te passen.
Voor mij zat hét grote verschil bij de overstap naar enkel een middagdutje. Vanaf dan kan je in de voormiddag toch al uitstappen doen.

Vandaag eentje van 10 maanden al hier :eek: We zijn nu al een paar weken aan het proberen om het 3de dutje in de dag te laten vallen, maar dat is met wisselend succes. Gelukkig met of zonder 3de dut geen enkele invloed op de nachtslaap. Ze gaat in bed om 18u45 (dan is ze toch al zeker van 18u aan het geeuwen en in de ogen aant wrijven). En smorgens maken we haar wakker om 6u30. Dus hopelijk binnenkort toch van dat 3de dutje vanaf, want vooral in het weekend toch vervelend als je toch ergens naartoe wilt om dat tussen de dutjes en het eten te passen.
hier is het derde dutje nooit een succes geweest, vond ik ook altijd een "ambetant" dutje maar is dus vrij snel weggevallen.

ik verlang naar het volledig wegvallen van het ochtenddutje, al een paar keer gedaan (enkele paginas geleden aangehaald) en is echt leuk om eens écht weg te kunnen gaan

Tips gevraagd!

Wij gaan van't weekend ons voor de eerste keer in een zwembad (in CenterParcs) wagen met onze 1-jarige. Iemand tips om dat vlot te laten verlopen? En wat zijn de 'goede' zwempampers? Wat mag ik absoluut niet vergeten?

hier is het derde dutje nooit een succes geweest, vond ik ook altijd een "ambetant" dutje maar is dus vrij snel weggevallen.

ik verlang naar het volledig wegvallen van het ochtenddutje, al een paar keer gedaan (enkele paginas geleden aangehaald) en is echt leuk om eens écht weg te kunnen gaan

Ik verlang dan weer naar het middagdutje dat de oudste hier sinds twee maanden niet meer wil doen (2 sinds begin augustus). :unsure: Dat momentje van rust na de middag: priceless. Zeker in combi met de 11 maanden oude broer.

Hij heeft het nochtans nodig, getuige iedere autorit na 12 uur smiddags waarin hij na 5 minuten knock-out gaat.

Ik verlang dan weer naar het middagdutje dat de oudste hier sinds twee maanden niet meer wil doen (2 sinds begin augustus). :unsure: Dat momentje van rust na de middag: priceless. Zeker in combi met de 11 maanden oude broer.

Hij heeft het nochtans nodig, getuige iedere autorit na 12 uur smiddags waarin hij na 5 minuten knock-out gaat.
Als onze dochter van 2 geen middagdutje doet durven we ze soms eens wat vroeger in bed steken, maar het is vooral een probleem als ze oververmoeid is en daardoor niet in slaap geraakt. Gelukkig valt dat nogal mee. De laatste tijd slaapt ze 's nachts ook een stuk langer. Vandaag tot 8u, dus eindelijk nog eens een héérlijke rustige ochtend gehad met een boek en een tas koffie. :p

Hier was het weer een horrornacht. De enige nachten die we de afgelopen maanden hebben kunnen doorslapen zijn de nachten dat de kinderen bij de grootouders zijn. Fucking hell.

Tips gevraagd!

Wij gaan van't weekend ons voor de eerste keer in een zwembad (in CenterParcs) wagen met onze 1-jarige. Iemand tips om dat vlot te laten verlopen? En wat zijn de 'goede' zwempampers? Wat mag ik absoluut niet vergeten?
Ga op een rustig moment, en neem een handdoek mee (en eventueel tutje) in het zwembad zodat je ze meteen kan afdrogen zodra ze het water uit komen.

Tips gevraagd!

Handdoek, tuutje en eten waren hier onmisbaar! Ook nu is die verhongerd als ze uit het water komt dus standaard snacks in de zwemzak.

En deze vriend was top! 😇

Past wel maar tot 15kg

Zijn er op dit moment nog zwembaden waar het (water) warm genoeg is voor baby's/peuters? Toch al gemerkt dat de temperaturen van de omgeving en het water gedaald zijn door de energiecrisis.

Het Interbad in Brugge, ik weet niet op wat die stoken, maar dat blijft daar echt warm. Niet alleen het water, heel dat gebouw.

Als ik al die babypraat lees ben ik toch heel blij dat wij daar vanaf zijn :LOL:. Nog 4 maand en de jongste mag naar school. Laatste opdracht is hem nog potjes klaar te krijgen, want dat verloopt heel moeilijk op het moment. Ik wou dat het net zoals bij zijn broer direct gefixed was maar je kan niet alles willen helaas. Daarna is het volledig bye bye baby en peutertijd 👋. De peutertijd op zich ga ik wel missen, echt een gouden leeftijd imo als 2-jarige. Zalige interacties. Voelt op zich wel raar dat het nooit meer terugkomt. De oudste wordt binnen 3 weken 5 jaar. Torenhoog cliché, maar alles gaat toch zo enorm snel. Vanaf ze naar school gaan is dat precies een sneltrein.

Laatst bewerkt:
Tips gevraagd!

Geduld en kalmte :unsure:.

Iets om te eten is inderdaad zeer handig voor meteen erna. En een handdoek meenemen in het zwembad om meteen aan te doen zodat ze niet te koud krijgen. Wij hebben zo een 'poncho' handdoek met kap die je over hun hoofd kan trekken, zeer praktisch.

Vraagje hier. Dochter is 11 weken en we merken dat ze langer kan doen op een voeding 's nachts, maar dat ze onrustig/wakker wordt van een natte pamper. Iemand tips hiervoor? We verversen ze telkens voor we ze terug leggen, maar dan is ze goed voor +- 5 uur terwijl ze perfect nog 1 à 2 uur kan blijven slapen op vlak van honger hebben.
Hoe weet je dat het de luier is waar dat ze wakker van wordt?
En als de luier helemaal nat geraakt, is het misschien tijd voor een groter formaat? Of een ander merk/type?

Hoe weet je dat het de luier is waar dat ze wakker van wordt?
En als de luier helemaal nat geraakt, is het misschien tijd voor een groter formaat? Of een ander merk/type?
Omdat we ze nu sinds een nacht of 3 gewoon verversen en terugleggen en ze dan weer rustig wordt. Dus zonder voeding. Overdag geeft ze ook vaak aan dat ze een natte pamper heeft.

Ze zit nu inderdaad op het randje van goed voor maat 3, dus we zullen dat eens proberen :) merci!

Tips gevraagd!

Wij hadden deze zomer op vakantie de zwempampers van Kruidvat zelf mee. Ze hebben die uiteindelijk ook niet zo heel lang aan hé. En de pipi gaat er toch door :p

Terug
Bovenaan