Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@Inv
Ik wou je gisteren taggen om te vragen hoe het met je gaat. Of het hoe in het algemeen gaat maar durfde niet.
Als je behoefte hebt om het e.e.a. van je af te schrijven dan moet je dat zeker doen. Soms kan dat weleens opluchten....
Het leven (en dit topic) bestaat niet enkel uit vreugde van bvb een geboorte of alles wat erna volgt maar rouwen hoort ook bij het leven.
Gelukkig hebben jullie jullie dochtertje en elkaar om troost te zoeken en hopelijk te vinden. Professionele begeleiding bij dit ongekend pijnlijk verlies zal jullie zeker goed.
Sterkte en gecondoleerd. :hug:
 
Ik zie op de foto's dat ze daar ook buiten zwemmen , ik hoop dat dat verwarmd is ?
Of is het hele goeie fotoshop? :)

AAA_104887_43.jpg
Is wel minder warm, maar wel te doen. Der zitten daar aquariums onder water ( bedoeling dat je met een zwembril duikt ) is niet zoveel aan te zien. Tis vooral binnen te doen. Ben er al een paar keer geweest met schoonfamilie ( verschillende cp's, meestal vossemeren / erperheide ) Die in de ardennen is maar zozo.
 
Is wel minder warm, maar wel te doen. Der zitten daar aquariums onder water ( bedoeling dat je met een zwembril duikt ) is niet zoveel aan te zien. Tis vooral binnen te doen. Ben er al een paar keer geweest met schoonfamilie ( verschillende cp's, meestal vossemeren / erperheide ) Die in de ardennen is maar zozo.
Dat is echt gigantisch gephotoshopt :laugh:. In werkelijkheid is er geen bal aan dat stukje buitenzwembad. Binnen is er inderdaad veel meer te beleven + er is ook nog een groter buitenzwembad met een ligweide enzo. Maar dat is vooral bij zomerweer interessant.
 
Kleinen update ivm die 5e voeding. We hebben deze week geprobeerd om die te schrappen. Da kunnen we duidelijk nog niet doen want de kleine wordt zelf wakker en schreeuwt ons de oren van de kop tot zijn fles in zijn mond zit.
Mijn vrouw heeft eens geïnformeerd bij K&G en daar zeggen ze ook dat dat eigenlijk normaal is. Hij is net 6 maanden en blijkbaar zit de meerderheid van de kinderen dan nog op 5 voedingen.
Mijn vrouw maakte haar zorgen dat die kleine niet te veel eet, maar hij heeft geen overgewicht of zo. Ik heb gisteren voor de zekerheid de curves bekeken maar hij zit letterlijk knal op de middellijk. Die van K&G beaamde ook dat er niks aan de hand is zolang hij niet te veel weegt. Sommige kinders zijn kleine fetzakjes en de onze is er ene. Gisteren heeft hij bv zijn 5e voeding (rond 22h) om 7 min opgedronken. Een fles van 210 ml.

Vandaag de 1e pot Omneo 2 gekocht omdat hij 6 maanden is. Die zou meer moeten vullen dacht ik.
Wij hebben op die leeftijden bij ons kinderen telkens het principe toegepast om ze eten te geven als ze honger hadden.
En niet te letten op hoe vaak en hoeveel tijd er tussen zat. Ok, geen 20 voedingen per dag en elk half uur of zo. Meestal kwam dat ongeveer wel uit met wat K&G aanraadde.

Bij ons dochter wouden we in het begin de raad opvolgen. Met als gevolg dat ze weigerde te eten. Ze vermagerde heel fel.
K&G verplichtte ons om haar wakker te maken om te eten. Dat kind was zo uitgeput dat ze niet kon eten (borstvoeding).
K&G zei ons dan dat m'n vrouw moest afkolven en dat ik dan mijn vinger + spuitje met melk in de dochter haar mond moest steken en zo die melk in haar mondje moest spuiten. Ik heb da 1x gedaan en ik voelde me vuil.
Daarna zelf beslist van haar gewoon te laten slapen en enkel te voederen als ze er om vroeg.
Wonder bij wonder begon ze deftig te eten qua hoeveelheden en had ze per dag de aanbevolen hoeveelheid probleemloos binnen. Ze was heel snel terug op haar ideale gewicht en bleef daar op.
 
Wij hebben op die leeftijden bij ons kinderen telkens het principe toegepast om ze eten te geven als ze honger hadden.
En niet te letten op hoe vaak en hoeveel tijd er tussen zat. Ok, geen 20 voedingen per dag en elk half uur of zo. Meestal kwam dat ongeveer wel uit met wat K&G aanraadde.

Bij ons dochter wouden we in het begin de raad opvolgen. Met als gevolg dat ze weigerde te eten. Ze vermagerde heel fel.
K&G verplichtte ons om haar wakker te maken om te eten. Dat kind was zo uitgeput dat ze niet kon eten (borstvoeding).
K&G zei ons dan dat m'n vrouw moest afkolven en dat ik dan mijn vinger + spuitje met melk in de dochter haar mond moest steken en zo die melk in haar mondje moest spuiten. Ik heb da 1x gedaan en ik voelde me vuil.
Daarna zelf beslist van haar gewoon te laten slapen en enkel te voederen als ze er om vroeg.
Wonder bij wonder begon ze deftig te eten qua hoeveelheden en had ze per dag de aanbevolen hoeveelheid probleemloos binnen. Ze was heel snel terug op haar ideale gewicht en bleef daar op.
Ik was ook totaal geen voorstander van een schema hoor. Eten als je honger hebt is ook voor mij het meest logische. Nu goed, zijn persoonlijke 'schema' hebben we weinig aan veranderd eigenlijk. Het enige is dus 's avonds die droomvoeding waarvoor we hem soms wakker maken als het té laat zou worden. Al doen we dat deze week bv bewust niet, en hij is altijd wakker rond 22h, wanneer we hem anders zelf wakker zouden maken.
 
In november een afspraak gemaakt bij de tandarts voor de kindjes hun eerste bezoek. Ben zéér benieuwd wat dat gaat geven. Ze zijn geen fan van dokters, en de jongste maakt al elke dag drama gewoon voor het tandenpoetsen.
 
In november een afspraak gemaakt bij de tandarts voor de kindjes hun eerste bezoek. Ben zéér benieuwd wat dat gaat geven. Ze zijn geen fan van dokters, en de jongste maakt al elke dag drama gewoon voor het tandenpoetsen.
Idem hier. We hebben speciaal een doktersset gekocht zodat ze minder zot wordt bij de dokter volgende keer.
Dat eerste tandartsbezoek op 9 november gaat een uitdaging worden...
 
Dokters, daar rent ze met plezier gillend van weg!

De tandarts? Die is cool! Want enige wat die doet is met een lampje in de mond koekeloeren en VOORAL... Een doos met speeltjes geven nadien om uit te kiezen! 🥳
 
Dokters. Geen problemen hier. Al genoeg naar de dokter en het ziekenhuis moeten gaan en ze doet dat altijd heel flink. Gisteren ook weer een nachtje in het ziekenhuis na het vallen met haar hoofd in de speeltuin en constant in slaap vallen.
 
Idem hier. We hebben speciaal een doktersset gekocht zodat ze minder zot wordt bij de dokter volgende keer.
Dat eerste tandartsbezoek op 9 november gaat een uitdaging worden...
We gaan binnenkort ook voor de eerste keer naar de tandarts.
Ik heb twee boekjes over tanden poetsen gekocht, Bumba en Bobi naar de tandarts. Die van Bobi vindt hij geweldig en daardoor kijkt hij er naar uit om eens een echte tandarts te zien. 🤷
 
Dokters gelukkig ook geen probleem, zolang ze hem maar wat uitleg geven over wat ze doen en hij het stokje mag hebben om mee in de mond te kijken. En geen bloed moeten afnemen.
 
Dokters gelukkig ook geen probleem, zolang ze hem maar wat uitleg geven over wat ze doen en hij het stokje mag hebben om mee in de mond te kijken. En geen bloed moeten afnemen.
Hier is het vooral het in de oren kijken dat een probleem is. De dokters tot nu toe hebben het ook wel wat zelf gezocht, ik begrijp best dat er tijdsdruk op consultaties staat, maar het is niet verwonderlijk dat een kind een trauma over houdt als je er met je vol gewicht op moet gaan hangen om ze stil te houden...
 
Hier is het vooral het in de oren kijken dat een probleem is. De dokters tot nu toe hebben het ook wel wat zelf gezocht, ik begrijp best dat er tijdsdruk op consultaties staat, maar het is niet verwonderlijk dat een kind een trauma over houdt als je er met je vol gewicht op moet gaan hangen om ze stil te houden...
Haha, herkenbaar. Enfin, dat van die tijdsdruk niet noodzakelijk, maar wij hebben onze kinderen ook echt al in houdgrepen moeten houden bij de dokter :')
 
Laatst bewerkt:
Dochter voor de eerste keer twee nachten weg :) spannend. Al een paar keer bij de schoonouders gaan slapen voor 1 nacht dus komt wel goed.
 
Hier doet de huisarts alles voor. Papa mond open doen, peuter mond open doen, in papa's oor kijken, in peuter zijn oor kijken. Dat werkte bij de jongste eigenlijk heel goed. Geen geween meer. Dokter is gewoon ook een super lieve en rustige.
 
Hier doet de huisarts alles voor. Papa mond open doen, peuter mond open doen, in papa's oor kijken, in peuter zijn oor kijken. Dat werkte bij de jongste eigenlijk heel goed. Geen geween meer. Dokter is gewoon ook een super lieve en rustige.
Hier hebben we op den duur de lievelingspop meegenomen "voor onderzoek", de mama of papa telden duidelijk niet.. 😓
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Iemand tips om met een baby in een draagzak te kunnen gaan neerzitten? Hij zit er graag in, quasi instant tot rust en in slaap bij beetje stappen. Maar durf niet neer te gaan zitten want dan is het meteen jengelen.
 
Terug
Bovenaan