Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier begint onze relatie echt op barsten te staan dankzij het gedrag van onze oudste. Ze hadden ons gewaarschuwd voor de 'terrible two', maar 't is nu dat hij 4 is dat het echt waanzin is. Alles moet exact op zijn manier en alles moet NU. Huilen, roepen, tieren, slaan wanneer hij zijn zin niet krijgt. En altijd moet mama alles doen. Papa moet weg (zegt hij letterlijk). Gastje is natuurlijk zelf ook gewoon heel de tijd doodmoe gezien hij weer élke nacht wakker is van nachtmerries, maar de combinatie voor ons van niet doorslapen en een onhandelbare kleuter ... als er niet snel iets verandert weet ik echt niet of onze relatie het nog gaat houden.

Deze ochtend ook weer met ruzie vertrokken. Vrouw doodmoe want weer bij zoon moeten slapen wegens nachtmerries van de zoon, dochter heeft hele nacht bij mij geslapen wegens hoestbuien, vrouw op van de stress omdat ze op tijd op haar werk moet zijn en de kinderen weer heel sloom zijn (want ja, niet goed geslapen), zoon die weer heel veel drama verkoopt omdat papa hem zijn jas wil aan doen, mijn vrouw die ostentatief zucht als ik zeg dat hij dan maar in de hoek moet staan, en dan ruzie met elkaar natuurlijk. En dan zie je mijn zoon grijnzen want haha, papa heeft toch de jas niet kunnen aandoen.

Van zodra ik een beweging doe naar de kinderen 's ochtends of 's avonds is het drama, maar als ik dan "niets" doe is mijn vrouw lastig omdat ik niet help. Damned if you do, damned if you don't.
Oh seg amai klinkt echt vermoeiend en zwaar
Het "neeeeee alleen mama, papa weg, weg!!!" Probeert de zoon hier ook af en toe maar daar probeer ik niet aan toe te geven en de papa er dan toch bij te betrekken omdat we schrik hebben dat het anders ook alleen maar meer zo gaat zijn en dat ga ik ook niet altijd aankunnen in combinatie met driftbuien en slaapgebrek.
Ik hoop dat jullie toch een manier vinden om samen aan hetzelfde koord te trekken want zoals het nu loopt is loodzwaar.
Ik denk dat ik het hier al gezegd heb: woensdagmiddag en in het weekend kruip ik met haar in mijn bed, ik lees hier wat bij en doe een dutje terwijl zij met de tablet speelt. 2u stilte. Als ik dat niet kan doen, bvb door een daguitstap, ben ik tegen 16u al op de toppen van mijn tenen aan het lopen... Ik neem dus bewust een break die werkt voor ons alle 2.
Ja die tip heb je idd al eens gegeven en die pas ik wel toe, zeker nu hij geen middagslaap meer doet. Hij is dan toch nog moe en wordt ambetant maar wil niet slapen, dan mag hij eventjes in het grote bed gaan 'rusten' en ik neem dan ook even rust. En dat doet ons beiden wel goed!
 
Door al jullie verhalen te lezen word ik al bang tegen onze dochter die leeftijden heeft :unsure:

Vandaag is ze met een oogontsteking teruggekomen van de creche :( 'het doet de ronde'. Ik wist zelfs niet dat zo'n dingen daar ook zo vlot rondgaan. Ze was net van de zoveelste verkoudheid bekomen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Vandaag is ze met een oogontsteking teruggekomen van de creche :( 'het doet de ronde'. Ik wist zelfs niet dat zo'n dingen daar ook zo vlot rondgaan. Ze was net van de zoveelste verkoudheid bekomen.
Zoals ik het begrijp, komen oorontstekingen voort uit verkoudheden. Veel de neus spoelen zou helpen voorkomen dat een verkoudheid een oorontsteking wordt.

Hier vorige week de tweede oorontsteking op nog geen 3 weken tijd en door de straffere antibiotica heeft kleine mus nu zo'n diarree dat ze heel pijnlijke luieruitslag heeft waardoor elke pamperwissel hartbrekend is. En de winter is nog niet echt begonnen, dat belooft. 😞
 
Zoals ik het begrijp, komen oorontstekingen voort uit verkoudheden. Veel de neus spoelen zou helpen voorkomen dat een verkoudheid een oorontsteking wordt.

Hier vorige week de tweede oorontsteking op nog geen 3 weken tijd en door de straffere antibiotica heeft kleine mus nu zo'n diarree dat ze heel pijnlijke luieruitslag heeft waardoor elke pamperwissel hartbrekend is. En de winter is nog niet echt begonnen, dat belooft. 😞
Onze heeft een ooGontsteking nu ;) Oorontsteking heeft ze (nog) niet gehad.

Wel zielig als je ze zo ziet hé :(
 
Onze heeft een ooGontsteking nu ;)Oorontsteking heeft ze (nog) niet gehad.

Wel zielig als je ze zo ziet hé :(
Ik steek het op slaaptekort. 🤦‍♀️


Amaai niet. Mijn bobijntje was af vorige week, en we hebben samen kunnen herstellen. Het is normaal geen flodderkont en heeft helemaal geen zittend gat. Maar als ze wat ziekjes is dan knuffelt ze wel en daar heb ik ten volle van 'geprofiteerd'. :giggle:

Nu nog effe op de tanden bijten met die diarree en kan ze er een paar weken tegen deze keer.

Hopelijk is de jouwe snel van de oogontsteking af!
 
Door al jullie verhalen te lezen word ik al bang tegen onze dochter die leeftijden heeft :unsure:

Vandaag is ze met een oogontsteking teruggekomen van de creche :( 'het doet de ronde'. Ik wist zelfs niet dat zo'n dingen daar ook zo vlot rondgaan. Ze was net van de zoveelste verkoudheid bekomen.
Onze ook eens oogontsteking gehad, mocht toen ook niet naar de crèche zolang er etter/pus bij zat omdat het zo besmettelijk is.
Hebben toen moeten druppelen in het oogje, amai dat was ook een hels karwei om die druppels er in te krijgen.
 
Volledig even off-topic, maar hoe hilarisch is de aflevering Unicorse/Paardjehoorn van Bluey wel niet? Lang geleden dat ik echt nog zo luidop heb gelachen. :laugh:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Ik zit hier thuis met Juf Roos op repeat.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom die Gijs altijd doet alsof het een slechte 18+ film is? Of ben ik nu de enige die dat ziet?

2:28
2:58
6:31
6:50
17:28
38:35
39:00
43:13

Ik kan blijven doorgaan, maar you get the picture, niet? :unsure:
Die heeft les gehad van deze Hollandse held:
 
Hier begint onze relatie echt op barsten te staan dankzij het gedrag van onze oudste. Ze hadden ons gewaarschuwd voor de 'terrible two', maar 't is nu dat hij 4 is dat het echt waanzin is. Alles moet exact op zijn manier en alles moet NU. Huilen, roepen, tieren, slaan wanneer hij zijn zin niet krijgt. En altijd moet mama alles doen. Papa moet weg (zegt hij letterlijk). Gastje is natuurlijk zelf ook gewoon heel de tijd doodmoe gezien hij weer élke nacht wakker is van nachtmerries, maar de combinatie voor ons van niet doorslapen en een onhandelbare kleuter ... als er niet snel iets verandert weet ik echt niet of onze relatie het nog gaat houden.

Deze ochtend ook weer met ruzie vertrokken. Vrouw doodmoe want weer bij zoon moeten slapen wegens nachtmerries van de zoon, dochter heeft hele nacht bij mij geslapen wegens hoestbuien, vrouw op van de stress omdat ze op tijd op haar werk moet zijn en de kinderen weer heel sloom zijn (want ja, niet goed geslapen), zoon die weer heel veel drama verkoopt omdat papa hem zijn jas wil aan doen, mijn vrouw die ostentatief zucht als ik zeg dat hij dan maar in de hoek moet staan, en dan ruzie met elkaar natuurlijk. En dan zie je mijn zoon grijnzen want haha, papa heeft toch de jas niet kunnen aandoen.

Van zodra ik een beweging doe naar de kinderen 's ochtends of 's avonds is het drama, maar als ik dan "niets" doe is mijn vrouw lastig omdat ik niet help. Damned if you do, damned if you don't.
Mijn jongste hing/hangt ook enorm aan mij. Hier heeft straffen/eisen dat papa het toch mag doen tbh nog nooit geholpen. Die jongen heeft veel meer geduld voor drama en moeilijk doen dan wij. Wat bij ons meestal wel werkt is er een spelletje van maken: wilt hij niet dat papa zijn broek aandoet dan begint papa zijn broek verkeerd aan te doen (over het hoofd, over de armen sjorren, hem omgekeerd omhoog pakken en verschieten dat zijn benen weg zijn,...). Dat vindt de zoon dan weer lachen en gieren en probeert hem te corrigeren.

Andere dingen zoals zijn jas aandoen kan je hem zelf laten doen (hebben ze geleerd in de kleuterklas).

Als er wel tijd is kan je hem ook de keuze geven: papa doen en nu aankleden en dan kunnen we al vertrekken naar het park of wachten tot mama klaar is met x y z.

Het is daarmee allemaal niet opgelost natuurlijk, hier eist hij bv nog steeds dat ik hem in bed steek (dus ja ik heb mij al verstopt zodat hij geen keuze heeft dan door papa in bed gestoken te worden :v) maar hij is al veel meegaander tegenwoordig. De kussen en knuffels zijn wel nog altijd voor mama, maar spelen en onnozel doen met papa is ook leuk.


(Slome aankleders willen ook al wel eens snel zijn als je ze timed om te zien wie er het snelste klaar kan zijn)
 
Allemaal al geprobeerd. Maar het is wel zo dat door de vermoeidheid en de spanning ik sneller kwaad word, en dat helpt inderdaad voor geen meter.
 
  • Support
Waarderingen: 515
Oof. Geen advies hier, maar lijkt mij in elk geval niet gemakkelijk. Het enige dat ik zou kunnen zeggen is dat ge dan maar probeert om andere (praktische) zaken te verlichten zodat zij inderdaad niet het gevoel heeft dat de hemel op haar neerkomt. Het lijkt mij ook gewoon niet gemakkelijk als vader wanneer uw kind in zo'n fase zit waarbij hij u continu buiten spel probeert te zetten.
 
Allemaal al geprobeerd. Maar het is wel zo dat door de vermoeidheid en de spanning ik sneller kwaad word, en dat helpt inderdaad voor geen meter.
Wij ook dit voorgehad, uiteindelijk was de oplossing dat er maar 1 van de 2 aanwezig was Om ze savonds in bed te leggen en ze smorgen(het grootste deel dan) klaar te maken. Afwisselend.
Int begin wat lastig maar uiteindelijk hebben de kinderen dan geen alternatief en gij als ouder moet naar het doel "in bed steken" of "klaarmaken" toewerken en als ge in u hoofd enkel het einddoel voor ogen hebt leert ge de weg ernaartoe(met dus veel geweiger en gezever) relativeren en negeren.
Op den duur trekt ge u van die zever niet veel meer aan, het kost gewoon wat meer tijd. En als gij er dan geen aandacht aan geeft dan vinden de kinderen het ook minder interessant.

De vermoeidheid door nachtmerries heb ik wel niet gehad. Maar dus wel de "papa weg blabla"
 
Door al jullie verhalen te lezen word ik al bang tegen onze dochter die leeftijden heeft :unsure:

Vandaag is ze met een oogontsteking teruggekomen van de creche :( 'het doet de ronde'. Ik wist zelfs niet dat zo'n dingen daar ook zo vlot rondgaan. Ze was net van de zoveelste verkoudheid bekomen.
Ooginfecties zijn vrij besmettelijk ja. Bij volwassenen zet het al snel over van het éne oog naar het andere...laat staan bij kinderen.

Oorinfecties...het is een kwestie van die druk te managen en dat kan enkel door de buis van Eustachius open te zetten, zodat het vocht weg kan. Dat kan enkel met alfamimetica zoals in Nesivine neusdruppels/spray. Wel max 5-7 dagen gebruiken.
Nog een extra tip: als volwassene NOOIT je neus snuiten tijdens een verkoudheid zoals de coureurs. Dus het éne neusgat toe duwen en door het andere krachtig snuiten. Echt, doe dat nooit. De kans bestaat dat een deel van het 'snot' naar boven vliegt, door de buis van Eustachius. Dan heb je vodden. Ik ben zo eens een maand doof geweest langs één kant door een oorontsteking. Nooit meer.
 
Terug
Bovenaan