Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bon, vanmiddag verjaardagsfeestje van onze dochter:
  • Binnenspeeltuin met matige akoestiek.
  • Acht gibberende kleutermeisjes
  • Roze
  • Eenhoorns joenikoorns
  • Nog meer roze

:help:

• Roze
  • Eenhoorns joenikoorns
  • Nog meer roze

ostrich-pillow-bean-bag-head.jpg

edit: ziet er iemand die foto? Of is het enkel bij mij dat hij fout geeft?

Edit 2: een video dan maar:

Laatst bewerkt:
  • Roze
  • Eenhoorns joenikoorns
  • Nog meer roze

Eind deze zomer hadden we dit ook gepland.
Ruim op voorhand geboekt + bevestiging gekregen.
Paar dagen ervoor geven we het exacte aantal door, zoals afgesproken, en krijgen als antwoord dat ze gesloten zijn.

-> Blinde paniek!

Uiteindelijk feestje bij ons thuis laten doorgaan voor twaalf 5-jarigen... 🙃

Onze dochter van drie is bijna continue aan het nagelbijten sinds ze naar school gaat.

Iemand ervaringen mee? Tips om het af te leren?

Zo van die lak al geprobeerd maar dan zit dat overal en ze eet nog vaak met de handen.

Deze morgen de eerste keer naar Kind en Gezin voor de klassieke controle. Maakte me al niet echt zorgen/vond het wat overbodig op dit moment omdat de voedvrouw nog recent een laatste keer was langsgeweest.

Maar de dochter zit op de curve voor gewicht, zit serieus hoog voor lengte, en is helemaal in orde (de vrouw die haar woog was zelfs verbaasd over de kracht in haar benen en de dokter was onder de indruk van de motoriek). Wilt allemaal weinig zeggen natuurlijk, met mijn 1m80 en de 1m54 van mijn vrouw zie ik ze nog niet basketten, maar kom je wordt er trots van.

Laatst bewerkt:
  • Roze
  • Eenhoorns joenikoorns
  • Nog meer roze

Geen glitter dat uw wasmachine 3 weken later nog steeds uitbraakt alsof het een eenhoorn was geveld door de ergste buikgriep ooit gekend?

Microlax is een vloeibaar lavementje. Daarnaast al heel lang Movicol (vraag achter de junior chocolade aroma) en dat is het enige dat helpt bij haar.
Microlax zal idd goed helpen om de situatie NU op te lossen (kvond dat wel heel zielig om te zien, voelde duidelijk erg ongemakkelijk en ge kunt ook niet meer tegenhouden). Afhankelijk van de leeftijd zou ik daarna idd een tijdje movicol junior geven zodat hij/zij dagelijks gemakkelijk gaat. Kinderen kunnen al wel eens schrik krijgen van Kaka doen en dan zijt ge verder van huis.

En misschien een onnozele vraag maar steekt ge de suppo er juist in? (Schiet mij niet dood, er zijn genoeg mensen die het omgekeerd doen, dus eerst met de platte kant en dan komt dat er heel gemakkelijk terug uit) In principe zou dat niet zo eenvoudig uit te duwen mogen zijn ene keer het eindje - de platte kant - voorbij de sluitspier is, al kunt ge het een secondje moeten tegenhouden.

Microlax zal idd goed helpen om de situatie NU op te lossen (kvond dat wel heel zielig om te zien, voelde duidelijk erg ongemakkelijk en ge kunt ook niet meer tegenhouden). Afhankelijk van de leeftijd zou ik daarna idd een tijdje movicol junior geven zodat hij/zij dagelijks gemakkelijk gaat. Kinderen kunnen al wel eens schrik krijgen van Kaka doen en dan zijt ge verder van huis.

En misschien een onnozele vraag maar steekt ge de suppo er juist in? (Schiet mij niet dood, er zijn genoeg mensen die het omgekeerd doen, dus eerst met de platte kant en dan komt dat er heel gemakkelijk terug uit) In principe zou dat niet zo eenvoudig uit te duwen mogen zijn ene keer het eindje - de platte kant - voorbij de sluitspier is, al kunt ge het een secondje moeten tegenhouden.
Wel, ze heeft dus schrik sinds ze zonder pamper rond loopt. En dan houdt ze het zolang op tot het vast zit he. Nu komt er regelmatig zo'n heel klein beetje, maar ik gok dat dat nog "rond" de prop gaat...

En met platte kant eerst, maar doordat ze weet wat er gaat komen, knijpt ze haar billen superhard bij elkaar waardoor dat belachelijk moeilijk is. Die harde (nurofen bvb) gaan veel makkelijker. En er nu echt op gelet dat hij zeker binnen zat en dan nog even billetjes dicht geknepen (al deed ze dat zelf), maar 20s later lag hij gewoon terug in haar broekje...

En ik ben echt geen held in zo gedwongen dingen (neus spoelen, oordruppels, antibiotica geven, suppo steken, ...) Ik vind dat zo zielig dat je uw kindje dan half martelt, ook al is het voor haar eigen goed...

Wel, ze heeft dus schrik sinds ze zonder pamper rond loopt. En dan houdt ze het zolang op tot het vast zit he. Nu komt er regelmatig zo'n heel klein beetje, maar ik gok dat dat nog "rond" de prop gaat...

En met platte kant eerst, maar doordat ze weet wat er gaat komen, knijpt ze haar billen superhard bij elkaar waardoor dat belachelijk moeilijk is. Die harde (nurofen bvb) gaan veel makkelijker. En er nu echt op gelet dat hij zeker binnen zat en dan nog even billetjes dicht geknepen (al deed ze dat zelf), maar 20s later lag hij gewoon terug in haar broekje...

En ik ben echt geen held in zo gedwongen dingen (neus spoelen, oordruppels, antibiotica geven, suppo steken, ...) Ik vind dat zo zielig dat je uw kindje dan half martelt, ook al is het voor haar eigen goed...
Draagt ze dan nooit geen luier meer? Want hier hield ze de stoelgang op tot ze er eentje om kreeg voor haar middagdutje of de nacht. Binnen het half uur "prijs"! Bijna meer werk gehad met haar kaka op het potje te laten doen dan voor de pipi. (meenemen naar het toilet als je zelf moet, zij op haar potje jij op de troon, de kaka uit de luier in het potje doen en zeggen dat de kaka in het potje moet, net als de pipi en niet meer in de luier,...)

Draagt ze dan nooit geen luier meer? Want hier hield ze de stoelgang op tot ze er eentje om kreeg voor haar middagdutje of de nacht. Binnen het half uur "prijs"! Bijna meer werk gehad met haar kaka op het potje te laten doen dan voor de pipi. (meenemen naar het toilet als je zelf moet, zij op haar potje jij op de troon, de kaka uit de luier in het potje doen en zeggen dat de kaka in het potje moet, net als de pipi en niet meer in de luier,...)
Middagdutje en 's nachts nog pamper, maar dat helpt niet. Ze weet ook dat Kaka in potje hoort. Maar ze houdt het liever op...
Ik denk dat ze ooit eens een keer pijn heeft gehad en sindsdien een schrik gepakt heeft.

Middagdutje en 's nachts nog pamper, maar dat helpt niet. Ze weet ook dat Kaka in potje hoort. Maar ze houdt het liever op...
Ik denk dat ze ooit eens een keer pijn heeft gehad en sindsdien een schrik gepakt heeft.
Identieke situatie hier. Hoe langer ze het ophouden hoe harder en pijnlijker. Vicieuze cirkel :(

Onze schat is volledig zindelijk sinds het begin van het groot verlof maar is pas nu stilaan over haar kakangst heen. Op het einde van de pampers begon het met in een hoekje pijnlijk gaan staan persen. Na zindelijkheidstraining is de pijn en angst alleen maar groter geworden. Zoals eerder gezegd is het dan belangrijk iets te geven wat de kaka zachter maakt en dan sporadisch een lavementje zetten. Dit is ons aangeraden door dokter en apotheker.

Terug
Bovenaan