Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zijn er hier eigenlijk nog waarvan de kinderen twee peters of twee meters hebben? :unsure:
Mijn broer staat al zeker vast als peter. Band met de broer van mijn vriendin is ewa minder maar ik vind het dan precies wat dom om de schoonmoeder dan te nemen om persé een ‘meter’ te hebben :help:

Mijn metekindje heeft twee meters.

En mijn kind heeft een peter en een meter die beide van mijn kant zijn. Oooeeeeh dat was ook ongehoord hoor 🤪

@Vrouwtje Theelepel , de brandstapel op!!

Nee serieus, is vooral de vriendin die zich verplicht (?) voelt op traditioneel te doen en 1 peter en 1 meter te kiezen.
Ook al zeg ik dat het wel vaker voorkomt en dat ze moet kiezen waar ze zich het beste bij voelt, blijft ze wat twijfelen.

@Vrouwtje Theelepel , de brandstapel op!!

Nee serieus, is vooral de vriendin die zich verplicht (?) voelt op traditioneel te doen en 1 peter en 1 meter te kiezen.
Ook al zeg ik dat het wel vaker voorkomt en dat ze moet kiezen waar ze zich het beste bij voelt, blijft ze wat twijfelen.
Ik heb bij ons kind ook lang getwijfeld om die reden, zo van oh nee mijn vriendin en mijn broer peter en meter en niemand van zijn familie. Maar ik ben zoooo blij dat we dat toch gedaan hebben hoor. Ik had anders spijt gehad.

Ale eergisteren waren we een gezelschapsspel aan het spelen met de oudste, was iets nieuw dus ik moest de spelregels even lezen.

Nu is het al 2 dagen bij alles wat we doen: “wacht papa, ik ga eerst op het kaartje kijken om te weten wat we moeten doen”. En dan gaat die dus op zijn ingebeeld kaartje lezen wat er op staat :unsure:

Ale eergisteren waren we een gezelschapsspel aan het spelen met de oudste, was iets nieuw dus ik moest de spelregels even lezen.

Nu is het al 2 dagen bij alles wat we doen: “wacht papa, ik ga eerst op het kaartje kijken om te weten wat we moeten doen”. En dan gaat die dus op zijn ingebeeld kaartje lezen wat er op staat :unsure:

Schat?

Gisteren echo op 12 weken, alles gaat goed met onze kleine spruit (letterlijk 5,5 cm). Grappig hoe dat al zo beweeglijk is en springt. Nog geen geslacht te zien helaas. Nu wachten op de NIPT.

Allez, onze dochter kent haar Vlaemsche tv-klassiekers...
Ze kwam daarnet van de wc:

"Kaka is bruin. Pipi is geel"

Moest direct hier aan denken. Ze heeft dat natuurlijk nog nooit gezien, maar hoe komt ze er toch op. :laugh:

Zijn er hier eigenlijk nog waarvan de kinderen twee peters of twee meters hebben? :unsure:
Mijn broer staat al zeker vast als peter. Band met de broer van mijn vriendin is ewa minder maar ik vind het dan precies wat dom om de schoonmoeder dan te nemen om persé een ‘meter’ te hebben :help:
Dochter heeft 2 meters. Mijn schoonmoeder en mijn vrouw haar beste vriendin.
Reden: Mijn ouders wouden geen peter/meter zijn omdat ze al grootouder zijn. Mijn schoonmoeder wou wel heel graag meter zijn.
En die beste vriendin is degene waarbij we onze dochter zouden toevertrouwen moest er met ons iets voorvallen...

Ja mijn schoonzusje heeft mijn vrouw gevraagd als een vd 2 meters. Ze hadden eerst een peter en meter gekozen maar de persoon die peter moest worden opteerde toen plots zijn vrouw te verlaten en hebben ze mijn vrouw gevraagd als 2de meter. Tis is iets anders natuurlijk

Mijn jongste petekind heeft ook 2 Peters. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik vind oma en opa als Meter/Peter wel altijd wat vreemd, maar mijn vrouw en haar zus hebben dat beiden. Bij ons wordt het mijn vrouw haar zus en mijne beste kameraad.

Dat maakt toch eigenlijk niks uit of dat nu 2 vrouwen, 2 mannen of een man en vrouw zijn?
Onzen oudste heeft een peter en meter, de jongste 2 meters.

En die beste vriendin is degene waarbij we onze dochter zouden toevertrouwen moest er met ons iets voorvallen...
Is dat niet de originele/historische functie van peter/meter?

Hier 2 gastjes en 4 peters. :laugh:
Gewoon doen waar je uzelf het best bij voelt.

Dat maakt toch eigenlijk niks uit of dat nu 2 vrouwen, 2 mannen of een man en vrouw zijn?
Onzen oudste heeft een peter en meter, de jongste 2 meters.

Ik wou graag een peter en een meter.
Mijn schoonbroer ging peter worden, sowieso.
Maar Ik heb enkel een broer.
Als ik zie hoe mijn vriendin haar nichtjes voor bepaalde vrouwelijk zaken beter bij haar terecht kunnen dan bij hun ouders/grootouders bv.
Ik wou mijn dochter graag een 2de vrouwelijke vertrouwenspersoon geven waar ze terecht kon met vragen inde toekomst.
Niet dat ik ons als ouders niet in staat zie om haar te helpen, maar tieners vertrouwen niet graag hun geheimen toe aan hun ouders.

Daarom dus voor een heel goeie vriendin van ons gekozen die veel voor ons doet (en wij doen heel veel voor haar)

Terug
Bovenaan