Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet per se. Bij ons is speelplein zonder inschrijven vooraf. Smorgens afzetten en betalen.Voor deze zomer zit je er mee opgescheept, ja!
Net zoals andere ouders doen: maanden geleden inschrijven voor opvang, kampen, speelpleinwerking,...
Als je meerdere kinderen hebt kan je er ook voor kiezen om de ene thuis te houden tijdens week 1 en de rest naar de opvang, week 2 de ene weg en de andere thuis,...
Ik had een week sowieso ingepland op de uitgerekende datum en de week erna al mijn meetings geskipt. Zo was ik vrij wanneer ik mijn dagen kon inplannen.Maar zoiets kan je dan toch niet inplannen?

Als ze langskomen gewoon zeggen: "hij liegt! Papa heeft hem geslagen en ik heb hem gestoken!"Vanaf welke leeftijd beginnen kinderen eigenlijk te liegen? Of weten ze dat wat ze vertellen fantasie is?
Mijn aapje (wordt 3 in oktober) heeft zeer veel verbeelding en dat is mooi om te zien in zijn spel maar hij begint ook vaker verhalen te vertellen die totaal niet kloppen.
Gisteren bijvoorbeeld waren we samen aan het eten en opeens grijpt hij naar zijn knie en roept au! Ik vroeg wat er was en hij wijst naar mijn mes en zegt bloedserieus dat papa hem geprikt heeft met het mes en dat er allemaal bloed uit zijn been kwam..
En ik heb ook al eens gemerkt dat als ik mijn stem naar hem verhef of eens boos wordt dat hij dan tegen zijn papa gaat vertellen dat ik hem geklopt heb
Ik vraag me af wat de beste manier is om met zo fantasie verhalen om te gaan. Zeker genre 'papa prikt me met een mes en mama klopt mij'
Geen zin in bezoek van de politie.

Same here en de vakantie was ook zo begonnen. Da’s absoluut niet leuk.Hoe pakken jullie de vakantie aan? M'n vrouw staat in het onderwijs en zit dus voor een hele tijd 'opgescheept' met de kinderen. Vakantie is alvast met de verkeerde voet van start gegaan. Constant ruzie maken, wenen, hangerig zijn, zagen en klagen. Op die manier naar de winkel gaan om 's middags en 's avonds eten op tafel te krijgen is ook al geen plezier.
We hebben de 'vakantie' dan maar de 'uitdaging' genoemd.
Hier gebeurt dat ook, ook sinds rond zijn 3 jaar. Diene zijn fantasie is niet normaal. Die heeft 3 jobs in 3 verschillende gemeenten (Waar papa werkt, waar mama werkt en de thuisgemeente) en verteld daar constant over. Na zijn eten moet hij vaak ook nog even gaan werken. Hij heeft ook een dierentuin buiten en een dinopark binnen. En alles wat we kopen heeft hij op zijn werk liggen (waarom geef ik mijn geld er nog aan uit eindelijk)Vanaf welke leeftijd beginnen kinderen eigenlijk te liegen? Of weten ze dat wat ze vertellen fantasie is?
Mijn aapje (wordt 3 in oktober) heeft zeer veel verbeelding en dat is mooi om te zien in zijn spel maar hij begint ook vaker verhalen te vertellen die totaal niet kloppen.
Gisteren bijvoorbeeld waren we samen aan het eten en opeens grijpt hij naar zijn knie en roept au! Ik vroeg wat er was en hij wijst naar mijn mes en zegt bloedserieus dat papa hem geprikt heeft met het mes en dat er allemaal bloed uit zijn been kwam..
En ik heb ook al eens gemerkt dat als ik mijn stem naar hem verhef of eens boos wordt dat hij dan tegen zijn papa gaat vertellen dat ik hem geklopt heb
Ik vraag me af wat de beste manier is om met zo fantasie verhalen om te gaan. Zeker genre 'papa prikt me met een mes en mama klopt mij'
Geen zin in bezoek van de politie.

Als ze dat zelf willen? En hoe zie je dat dan?Same here en de vakantie was ook zo begonnen. Da’s absoluut niet leuk.
Vandaag is ze samen met vrienden van ons naar “De ark van Noë” hier in de buurt geweest, gezellig terras met grote speeltuin. Ze hebben zich uren aan een stuk geamuseerd, ik kwam daar aan om nog mee iets te drinken en ze kwamen hallo zeggen en direct terug weg.
Nu, ik pak dit jaar voor het eerst een maand ouderschapsverlof in de zomer, ik kijk er naar uit, mijn vrouw ook en mijn kinderen ook.
Voor volgend jaar is dat misschien een optie? Of zoals anderen hier van die kampen, maar dat wil ik alleen doen als ze dat zelf willen.
Goede ervaring mee?Drie weken co-kiddo,
Je moet je kind ook een beetje kennen...Als ze dat zelf willen? En hoe zie je dat dan?
Ik begrijp dat je kinderen ook redelijk jong zijn, daar gaan ze niet zelf mee afkomen hoor..
Haha! En geruststellend om te lezen.Hier gebeurt dat ook, ook sinds rond zijn 3 jaar. Diene zijn fantasie is niet normaal. Die heeft 3 jobs in 3 verschillende gemeenten (Waar papa werkt, waar mama werkt en de thuisgemeente) en verteld daar constant over. Na zijn eten moet hij vaak ook nog even gaan werken. Hij heeft ook een dierentuin buiten en een dinopark binnen. En alles wat we kopen heeft hij op zijn werk liggen (waarom geef ik mijn geld er nog aan uit eindelijk)
Dan komt hij ook nog met van die verhalen dat mama of papa hem pijn doen terwijl dit dus niet zo is. Of nu zijn we op vakantie in Italië en hij is overal al geweest, dan met zijn mami of met Peter…

Alleh @gamer5 ge weet toch ook wel hoop ik da ik ni ga zitte wachten tot die daar zelf mee afkomen.Als ze dat zelf willen? En hoe zie je dat dan?
Ik begrijp dat je kinderen ook redelijk jong zijn, daar gaan ze niet zelf mee afkomen hoor..

Misschien kunnen ze een moodboard maken of zo?Kzie mij daar al staan, “allez, stel dan iets voor he!”!

Ze niet onderschatten, ik heb die van ons duidelijk met voorbedachte rade weten liegen toen ze <5 waren. Om het dan na 10 seconden toe te geven, maar ze weten best wel waar ze mee bezig zijn.Als ze langskomen gewoon zeggen: "hij liegt! Papa heeft hem geslagen en ik heb hem gestoken!"
Neenee, ik vermoed dat dat pas rond 6 jaar ofzo zal komen. Daar voor zijn de hersenhelften om dat bewust te doen nog niet ontwikkeld genoeg.
Wat je nu merkt is waarschijnlijk een stuk verbeelding en een stuk overdrijven...
Yep. Hier is dat via de school geregeld: dus alleen maar kindjes van school en de school stelt ook wat lokalen en de speelplaats ter beschikking.Goede ervaring mee?
Laat maar weten als ge in Hoeselt zijt, zal uw persoonlijke gids zijnIk heb het opgegeven om buitenlandse citytrips/reizen voor te stellen wanneer de onze op chirokamp zijn. De factor "er zou een iets moeten gebeuren" geraakt er niet uit. Nochtans, als ze aan het skiën zijn met Kazou is het nu ook niet zo dat we dan in Oostenrijk in de buurt gaan zitten. Kortom, compleet irrationeel gedrag. Choose your battles denk ik dan, en ik volg gedwee.
We gaan in die periode een paar dagen weg maar we blijven in België. Dit jaar trekken we naar Hoeselt, godbetert, ik had er nog nooit van gehoord en ik weet het in de feiten nog altijd niet goed liggen ("ergens in de limburg") .

Dan hebben wij hier 2 genieën rondlopen denk ik: die waren op hun 3 jaar als ontwikkeld als een kind van 6.Als ze langskomen gewoon zeggen: "hij liegt! Papa heeft hem geslagen en ik heb hem gestoken!"
Neenee, ik vermoed dat dat pas rond 6 jaar ofzo zal komen. Daar voor zijn de hersenhelften om dat bewust te doen nog niet ontwikkeld genoeg.
Wat je nu merkt is waarschijnlijk een stuk verbeelding en een stuk overdrijven...
). Een vlugge zoekopdracht bevestigt mijn gevoel dat het liegen heel simpel begint en met de leeftijd gecompliceerder wordt:According to a developmental model of lying first proposed by Victoria Talwar and Kang Lee, children around the age of 2 to 3 years begin by telling primary lies that are designed to conceal transgressions but fail to take the mental state of the listener into consideration. Around the age of 4, children learn to tell secondary lies which are more plausible and geared to the listener's mental development. By age 7 or 8, children learn to tell tertiary lies which are more consistent with known facts and follow-up statements.