Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja als het over snoep gaat kan dat mannetje hier ook echt duidelijk liegen!
"Heb je dat snoepje van tafel genomen?"
Terwijl er chocolade speeksel van zijn kin drupt onschuldig kijkend " neeuuuhh"

Iemand tips om met een 5 en 8 jarige heen te gaan als daguitstap of meerdaagse? Liefst geen pretparken want dat vind de papa te druk in de zomer 😅 Mag ook in NL of FR grensstreken zijn

Iemand tips om met een 5 en 8 jarige heen te gaan als daguitstap of meerdaagse? Liefst geen pretparken want dat vind de papa te druk in de zomer 😅 Mag ook in NL of FR grensstreken zijn
Gaia zoo in Kerkrade (NL) vind ik heel mooi.
Je hebt daar iets verder ook een soort van Technopolis liggen.

Beekse Bergen zijn ook wel eens de moeite.

Vanaf welke leeftijd beginnen kinderen eigenlijk te liegen? Of weten ze dat wat ze vertellen fantasie is?
Mijn aapje (wordt 3 in oktober) heeft zeer veel verbeelding en dat is mooi om te zien in zijn spel maar hij begint ook vaker verhalen te vertellen die totaal niet kloppen.
Gisteren bijvoorbeeld waren we samen aan het eten en opeens grijpt hij naar zijn knie en roept au! Ik vroeg wat er was en hij wijst naar mijn mes en zegt bloedserieus dat papa hem geprikt heeft met het mes en dat er allemaal bloed uit zijn been kwam..
En ik heb ook al eens gemerkt dat als ik mijn stem naar hem verhef of eens boos wordt dat hij dan tegen zijn papa gaat vertellen dat ik hem geklopt heb 🙈
Ik vraag me af wat de beste manier is om met zo fantasie verhalen om te gaan. Zeker genre 'papa prikt me met een mes en mama klopt mij' 🤭
Geen zin in bezoek van de politie.

Dat "liegen" hebben wij ook met onze jongste (3)

dan zit 'm daar op zijn gemak iets kapot te maken, wij zeggen: "niet stuk maken, stop daarmee"
en dan antwoord ie: "ik ben dat niet" terwijl hij lustig blijft verder doen.

:unsure:

Haha! En geruststellend om te lezen.
Onze werkt na zijn uren in een garage. En heeft ergens een ruimte voor al zijn werk gerief.
Gisteren kwam hij ook een mini baby aan mij geven. Gevonden in het bos. Bij het molletje. 🤷 😁
De leeftijd, de onze wordt 4 in september. Niet normaal wat er daar al uit komt, en grote manieren... Soms niet plezant.

dan zit 'm daar op zijn gemak iets kapot te maken, wij zeggen: "niet stuk maken, stop daarmee"

Da's ni liegen, da's dubbele persoonlijkheid :unsure:.

1657193265937.png

Steevast 2 aanraders: irrland in Duitsland en de sierk in de haan. Doe-parken, waar kinderen van die leeftijd zich geen minuut zullen vervelen en telkens heel democratisch geprijsd.

Pres du hem bij armentiers zou blijkbaar ook een aanrader zijn, maar da's eerder iets zoals de ster in Sint Niklaas.

De zoo van Lille (de Lille in Frankrijk) is ook leuk om te combineren met een shoppingdagje.

Steevast 2 aanraders: irrland in Duitsland en de sierk in de haan. Doe-parken, waar kinderen van die leeftijd zich geen minuut zullen vervelen en telkens heel democratisch geprijsd.

Pres du hem bij armentiers zou blijkbaar ook een aanrader zijn, maar da's eerder iets zoals de ster in Sint Niklaas.

De zoo van Lille (de Lille in Frankrijk) is ook leuk om te combineren met een shoppingdagje.
Zelf al in Irrland geweest? Ziet er wel echt tof uit.

Zelf al in Irrland geweest? Ziet er wel echt tof uit.
2 keer. Is een schitterend park en van bij jullie perfect als (lange) daguitstap. Voorzie zeker zwemgerief vanwege de vele waterglijbanen.

Prijzen van eten/drank zijn heel democratisch.

2 keer. Is een schitterend park en van bij jullie perfect als (lange) daguitstap. Voorzie zeker zwemgerief vanwege de vele waterglijbanen.

Prijzen van eten/drank zijn heel democratisch.
10 euro inkom is ook echt nog wel in orde voor wat je terugkrijgt vind ik. Merci voor de tip!

Pairi Daiza? Wel prijzig als je meerdere dagen wil gaan en daar blijft slapen in het park.

Hier is het 'ik moet geen pipi doen' of 'ik wiebel niet!' (omdat we hem er op wijzen dat hij aant wiebelen/dansen is).

Om dan x minuten later te zeggen dat hij pipi moet doen
(Of soms zeg ik ' ok, je weet het potje staat daar hé.' En dan trippelt hij achter mijne rug naar het potje)

Nu zo liegen (en ook niet geslaan of niets genomen) is idd wel normaal op 3-4 jaar.
Ik heb niet de indruk dat de oudste echt liegt maar die kan zijne lach nog niet zo goed inhouden. Of hij is al zo goed, dat kan ook

Pairi Daiza? Wel prijzig als je meerdere dagen wil gaan en daar blijft slapen in het park.
Dat staat op de lijst als kanshebber om te doen maar indd vrij prijzig en dat zou ik zowiezo maar als dag bezoekje doen.

Irrland lijkt ons het leukste maar moet het iig goed weer zijn dan.

Zijn er hier eigenlijk nog waarvan de kinderen twee peters of twee meters hebben? :unsure:
Mijn broer staat al zeker vast als peter. Band met de broer van mijn vriendin is ewa minder maar ik vind het dan precies wat dom om de schoonmoeder dan te nemen om persé een ‘meter’ te hebben :help:

Zijn er hier eigenlijk nog waarvan de kinderen twee peters of twee meters hebben? :unsure:
Mijn broer staat al zeker vast als peter. Band met de broer van mijn vriendin is ewa minder maar ik vind het dan precies wat dom om de schoonmoeder dan te nemen om persé een ‘meter’ te hebben :help:
Niet naar kijken, gewoon je gevoel volgen!

Hier de broer van madam en mijne beste kameraad... What's the problem?

Ja, hier zitten we in zo een situatie. Onze @zwarten is den officiële peter van den oudsten, de jongsten heeft 2 meters wegens geen broers aan mama's kant. Maar hij zegt wel pepe tegen onze witten :lol:

Terug
Bovenaan