Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Als je 4 grootouders hebt snap ik niet goed wat het nut is van al die peters en meters. Dus ook hier geen peter of meter :)
Peter/meter gaan standaard de voogd worden als er iets met beide ouders. Het is ook een "eer" om meer betrokken te zijn bij het kind.

Op vakantie met een peuter is toch altijd wat anders dan met twee weggaan of alleen. Bij momenten wel héél leuk als je ziet hoe ze genieten van bepaalde dingen, maar je moet er toch veel rekening mee houden als je een stadje wil bezoeken of een natuurwandeling wil doen. Op dat vlak zal ik toch wel blij zijn als de dochter weer wat ouder is: geen gesleur met reisbedjes, verzorgingskussens, kinderwagens, geen middagdutjes, ... En op restaurant geen gesmos en ervoor zorgen dat je kind tevreden is terwijl je er ook voor wil zorgen dat je eigen eten niet koud wordt of dat je kind godbetert je eigen frieten begint op te eten omdat de soep haar niet bevalt. :laugh:

Op vakantie met een peuter is toch altijd wat anders dan met twee weggaan of alleen. Bij momenten wel héél leuk als je ziet hoe ze genieten van bepaalde dingen, maar je moet er toch veel rekening mee houden als je een stadje wil bezoeken of een natuurwandeling wil doen. Op dat vlak zal ik toch wel blij zijn als de dochter weer wat ouder is: geen gesleur met reisbedjes, verzorgingskussens, kinderwagens, geen middagdutjes, ... En op restaurant geen gesmos en ervoor zorgen dat je kind tevreden is terwijl je er ook voor wil zorgen dat je eigen eten niet koud wordt of dat je kind godbetert je eigen frieten begint op te eten omdat de soep haar niet bevalt. :laugh:
Inderdaad. De jongste is net 5 geworden en gezien onze vorige reis voor Corona was was dat inderdaad met een volgeladen auto. Toen ik de koffer nu voor het vertrek had ingeladen en zag hoeveel plaats er nog was: hoe is dat alles? We zijn iets vergeten he? Dat kan niet dat ik nog zoveel ruimte over heb. :rofl:

Maar eens ze wat ouder zijn kunnen ze toch ferm zagen als je wat gaat bezoeken ook: er is hier geen speeltuin, dat is saai, ik wil niet wandelen, ik heb honger, ik heb dorst...

Dat is een vrederechter die dat moet beslissen, maar ik ga ervan uit dat die meter/peterschap wel in overweging zal nemen.
Het zou me sterk lijken dat ze daar naar kijken. Stel dat die peter/meter een vriend is, terwijl er een broer/zus klaar staat om de voogdij op zich te nemen. Dan denk ik niet dat de peter/meter enige kans maakt.
Het staat ook nergens neergeschreven wie peter/meter is, of je moet al een geboortekaartje als bewijs kunnen voorleggen.

Hier ook geen meter(s) of peter(s). De grootouders zijn oma's en opa's en dan zulle de nieuwjaarsbrieven naar hen beiden gericht zijn ipv dat bv. oma meter is en dan enkel aan haar gericht zou zijn. De pree/cadeau komt toch ook van dezelfde rekening :D

Hier ook geen meter(s) of peter(s). De grootouders :unsure: zijn oma's en opa's en dan zulle de nieuwjaarsbrieven naar hen beiden gericht zijn ipv dat bv. oma meter is en dan enkel aan haar gericht zou zijn. De pree/cadeau komt toch ook van dezelfde rekening :D
Krijgen grootouders niet standaard een nieuwjaarsbrief misschien? :unsure:

Al 2 dagen binnen ondertussen op vakantie, onze 4-jarige koorts gekregen. Klaagt van buik en hoofdpijn. Kind is zoals anders als ge hem nurofen geeft maar kan niet anders als hem uit de zon houden.. Plezant voor de moment :unsure:

Bij ons op school is het enkel een nieuwjaarsbrief voor meter en Peter. Als je er nog extra wil voor de grootouders is het bijbetalen en is het een simpelere lay-out.

Bij ons op school is het enkel een nieuwjaarsbrief voor meter en Peter. Als je er nog extra wil voor de grootouders is het bijbetalen en is het een simpelere lay-out.
Hier moet je ook betalen voor die brieven, 20€c het stuk ofzo 😅

Welke slaaptrainers worden hier aangeraden?
Ik heb eens teruggelezen toen het al eens eerder gevraagd werd maar misschien zijn er ondertussen nog nieuwe ervaringen bij gekomen.
Sam het schaap lijkt me leuk maar die oranje tussenfase zou niet ideaal zijn?

Terug
Bovenaan