Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Grootouders hebben de vervelende neiging nu en dan eens te stervenAls je 4 grootouders hebt snap ik niet goed wat het nut is van al die peters en meters. Dus ook hier geen peter of meter![]()

Het zijn ‘jonge’ grootouders en een peter of meter heeft trouwens ook die vervelende neigingGrootouders hebben de vervelende neiging nu en dan eens te sterven![]()

Peter/meter gaan standaard de voogd worden als er iets met beide ouders. Het is ook een "eer" om meer betrokken te zijn bij het kind.Als je 4 grootouders hebt snap ik niet goed wat het nut is van al die peters en meters. Dus ook hier geen peter of meter![]()

Dat staat toch nergens wettelijk beschreven ivm de voogdij.Peter/meter gaan standaard de voogd worden als er iets met beide ouders. Het is ook een "eer" om meer betrokken te zijn bij het kind.
Dat is een vrederechter die dat moet beslissen, maar ik ga ervan uit dat die meter/peterschap wel in overweging zal nemen.Dat staat toch nergens wettelijk beschreven ivm de voogdij.
Inderdaad. De jongste is net 5 geworden en gezien onze vorige reis voor Corona was was dat inderdaad met een volgeladen auto. Toen ik de koffer nu voor het vertrek had ingeladen en zag hoeveel plaats er nog was: hoe is dat alles? We zijn iets vergeten he? Dat kan niet dat ik nog zoveel ruimte over heb.Op vakantie met een peuter is toch altijd wat anders dan met twee weggaan of alleen. Bij momenten wel héél leuk als je ziet hoe ze genieten van bepaalde dingen, maar je moet er toch veel rekening mee houden als je een stadje wil bezoeken of een natuurwandeling wil doen. Op dat vlak zal ik toch wel blij zijn als de dochter weer wat ouder is: geen gesleur met reisbedjes, verzorgingskussens, kinderwagens, geen middagdutjes, ... En op restaurant geen gesmos en ervoor zorgen dat je kind tevreden is terwijl je er ook voor wil zorgen dat je eigen eten niet koud wordt of dat je kind godbetert je eigen frieten begint op te eten omdat de soep haar niet bevalt.![]()
Het zou me sterk lijken dat ze daar naar kijken. Stel dat die peter/meter een vriend is, terwijl er een broer/zus klaar staat om de voogdij op zich te nemen. Dan denk ik niet dat de peter/meter enige kans maakt.Dat is een vrederechter die dat moet beslissen, maar ik ga ervan uit dat die meter/peterschap wel in overweging zal nemen.
Krijgen grootouders niet standaard een nieuwjaarsbrief misschien?Hier ook geen meter(s) of peter(s). De grootouderszijn oma's en opa's en dan zulle de nieuwjaarsbrieven naar hen beiden gericht zijn ipv dat bv. oma meter is en dan enkel aan haar gericht zou zijn. De pree/cadeau komt toch ook van dezelfde rekening
![]()

Hier is het op de crèche en kleuterschool maar 1 nieuwjaarsbrief die ze maken. In de lagere school mag je dan doorgeven hoeveel je er wil en dan schrijven ze er ook voor de grootouders en meter/Peter.Krijgen grootouders niet standaard een nieuwjaarsbrief misschien?![]()
Geen idee, mijn dochter is nog maar 6 maand, dus we zitten nog zover nietKrijgen grootouders niet standaard een nieuwjaarsbrief misschien?![]()

Hier moet je ook betalen voor die brieven, 20€c het stuk ofzoBij ons op school is het enkel een nieuwjaarsbrief voor meter en Peter. Als je er nog extra wil voor de grootouders is het bijbetalen en is het een simpelere lay-out.