Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik zeg iets waar ze het niet mee eens is of wat ze niet wil doen:
"Papa, jij bent niet meer mijn beste vriend. Jij mag NIET naar mijn feestje komen :eviltongue: "

Vijf minuten later

"Papa, jij bent lief, jij mag naar mijn feestje komen. :woohoo:"

Gemiddeld een keer of tien per dag. Het feestje is ergens in het najaar.
Gelukkig zit ze nog niet op Feestboek, anders zou ik twintig keer per dag een vriendschapsverzoek moeten accepteren.
 
Dochterlief heeft net ontdekt hoe zo'n sluiting van een fietshelm werkt. Alleen krijgt ze hem niet los.
Denk dat ik ze vandaag al 100x heb mogen helpen.... Gaat een lange dag worden.
Dat duurde hier tot ze met het vel van haar kin/hals tussen dat slotje zat. :unsure:
 
Dag planckendael vandaag, hij begrijpt het niet goed dattem ni naar school moet en hij ging zijn juf missen...
Enfin achter een halfuur toch enthousiast gekregen om mee te gaan 🤔
Hopelijk betert het weer snel want hier bij de bonobo’s een serieuze bui in mijne nek.
 
De leerkracht overleeft het al een gans schooljaar met nog een twintigtal kinderen erbij. Dat lukt dus wel.

Maar je zal even blij zijn op 31 augustus zoals de leerkracht op 30 juni ;)

gohja, bij de juf ipv mama en papa, waar ze 110% op hun gemak zijn, en andere kindjes om mee te spelen en een vaste routine. Het is toch lichtjes anders :p
 
Hopelijk betert het weer snel want hier bij de bonobo’s een serieuze bui in mijne nek.
Sinds 13u regen, moesten nog door Europa, maar dat is de moeite niet meer. Zijn huuswaarts aant gaan. Dat en veel schoolklassen, geen goede combo. Onthouden voor volgende keer.
 
[
Sinds 13u regen, moesten nog door Europa, maar dat is de moeite niet meer. Zijn huuswaarts aant gaan. Dat en veel schoolklassen, geen goede combo. Onthouden voor volgende keer.
Einde van schooljaar is nooit een goeie periode om naar zo'n dingen te gaan :p

Hier met 2 zwaar zieken op een zwaar zieke kleine aan het letten. Ik snap niet hoe alleenstaande ouders dat kunnen eigenlijk, wij trekken het momenteel amper met 2.
 
[
Einde van schooljaar is nooit een goeie periode om naar zo'n dingen te gaan :p

Hier met 2 zwaar zieken op een zwaar zieke kleine aan het letten. Ik snap niet hoe alleenstaande ouders dat kunnen eigenlijk, wij trekken het momenteel amper met 2.
Zeg dat tegen de madam...
Kwas er ook ni echt akkoord mee
 
Nieuwe grote speelmat gekocht, met veel dingen om aan te voelen en te bekijken. Deels dat ze iets nieuws heeft om zich mee bezig te houden terwijl mama en papa proberen van thuis uit te werken tijdens de quarantaine (we hadden gelukkig alledrie maar lichte symptomen). Waar ligt ons madammeke meestal, juist ja, er net naast, op de koude tegelvloer. 🤷‍♀️
 
Nieuwe grote speelmat gekocht, met veel dingen om aan te voelen en te bekijken. Deels dat ze iets nieuws heeft om zich mee bezig te houden terwijl mama en papa proberen van thuis uit te werken tijdens de quarantaine (we hadden gelukkig alledrie maar lichte symptomen). Waar ligt ons madammeke meestal, juist ja, er net naast, op de koude tegelvloer. 🤷‍♀️
Ik had dat gevoel enorm bij al die "voel"-speeltjes. Onze dochter heeft eigenlijk nooit haar rammelaars etc aangeraakt... Ze heeft 1 favoriet speeltje uit die tijd, en dat is eigenlijk een heel klein plushen bolletje op met een krab op geborduurd. Geen geluidjes, geen rare texturen,...

Maar een speelmat is natuurlijk ook voor het comfort wel van belang :D dat zal ze misschien nog wel gaan inzien.
 
Ik had dat gevoel enorm bij al die "voel"-speeltjes. Onze dochter heeft eigenlijk nooit haar rammelaars etc aangeraakt... Ze heeft 1 favoriet speeltje uit die tijd, en dat is eigenlijk een heel klein plushen bolletje op met een krab op geborduurd. Geen geluidjes, geen rare texturen,...

Maar een speelmat is natuurlijk ook voor het comfort wel van belang :D dat zal ze misschien nog wel gaan inzien.
Hier wordt wel regelmatig afgewisseld van speeltje, en het hangt af van dag tot dag waar ze goesting in heeft om mee te spelen. Knisperboekjes, de kleine vlinder van Little Dutch die ook knispert en rammelt, Nijntje knuffel met belletje of de rammelaar, hardere plastic speeltjes van PlayGro, gewoon een ring om op te bijten of gewoon haar Marcassoud-knuffel proberen de saucisse te ontfutselen . Ze bijt voornamelijk graag op haar speelgoed (haar tandvlees jeukt, zoals mijn moeder zegt) want ze heeft nog geen tandjes.

Edit: Of natuurlijk gewoon de lege waterfles, want ja, waarom al dat speelgoed als die fles al genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
Al drie dagen in het ziekenhuis met onze kleine pruts van een maand. Cadeautje RSV uit de opvang van haar zus. Ze heeft wat ondersteuning gekregen (vocht, zuurstof, airosol). Nooit verwacht bij een lentekindje. Volgens de dokters een nieuw fenomeen sinds Corona. Als het goed blijft gaan mogen we morgen naar huis.
 
Al drie dagen in het ziekenhuis met onze kleine pruts van een maand. Cadeautje RSV uit de opvang van haar zus. Ze heeft wat ondersteuning gekregen (vocht, zuurstof, airosol). Nooit verwacht bij een lentekindje. Volgens de dokters een nieuw fenomeen sinds Corona. Als het goed blijft gaan mogen we morgen naar huis.
Courage!
 
Verdeling van de klassen is bekend gemaakt voor volgend schooljaar (2 klassen voor 1 jaar in de oudste zijn school). Het is weer druk in de whatsapp :unsure:
 
Verdeling van de klassen is bekend gemaakt voor volgend schooljaar (2 klassen voor 1 jaar in de oudste zijn school). Het is weer druk in de whatsapp :unsure:

Daar ben ik soms wel dankbaar voor dat wij nog in zo een klein gemeentescholeke zitten.
 
Gelukkig is dat hier niet echt ingeburgerd, ik zie daar ook het nut niet van in, de school communiceert duidelijk en frequent via hun eigen platform en met de andere ouders heb ik niets te bespreken.
 
Waarschijnlijk gelijkaardig als de 'ge zijt van ... als' groepen op facebook.

Maar in plaats van 'welke hond is er constant aan het blaffen' of 'wie heeft in mijn voortuin gekakt' krijg je dan 'wie heeft het hemd van mijn kleine gescheurd' of 'waarom heeft mijn zoon geen vrienden'.

Te mijden dus.
 
Terug
Bovenaan