Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

OK, ik ga eerlijk zijn:
  • Als ge mij dat op voorhand had gevraagd zou ik dat een mooi cadeau en leuk stuk vinden.
  • Als ge mij dat niet op voorhand had gevraagd, zou ik dat ZEER bizar vinden, mijn kind zeggen u te mijden, en zou ikzelf u in de gaten houden.

Voor de duidelijkheid: Van wat ik ken van u van op dit forum, maak ik geen foute veronderstellingen he. Maar ik ga uit van de situatie dat een random ouder van de klas dit doet.

(Not joking, 100% serieus. Ik weet dat 90% van mijn andere posts half-grap / half-serieus zijn, dit is er geen).
Ik ga het nog wat erger maken :). Ik heb wss van 100% van die leerlingen nog hun poep gewassen. Ik heb er zelfs mee geslapen (op kamp).

Zoals Mulan zegt: het gaat hier over een methodeschool. behalve de kleuters kent zowat ieder kind mij op die school bij naam, ik kom ongeveer wekelijks binnen in een klas voor een of ander IT-probleem of om een leerkracht te hebben tijdens/na de les (meestal IT, maar ook andere zaken). Quasi alle ouders kennen mij dus ook.

Mijn vriendin/vrouw is leerkracht daar, op die manier help je al eens vlugger dan de gemiddelde ouder die ook helpt.
 
Ik ga het nog wat erger maken :). Ik heb wss van 100% van die leerlingen nog hun poep gewassen. Ik heb er zelfs mee geslapen (op kamp).

Zoals Mulan zegt: het gaat hier over een methodeschool. behalve de kleuters kent zowat ieder kind mij op die school bij naam, ik kom ongeveer wekelijks binnen in een klas voor een of ander IT-probleem of om een leerkracht te hebben tijdens/na de les (meestal IT, maar ook andere zaken). Quasi alle ouders kennen mij dus ook.

Mijn vriendin/vrouw is leerkracht daar, op die manier help je al eens vlugger dan de gemiddelde ouder die ook helpt.
Dat maakt het inderdaad al VEEL minder creepy 👌.



En de truc met de stofzuiger?

Tried that =>
Wat ge ook probeert, het eindigt altijd in janken van 1 van u 2.
 
En die zeldzame keer dat het wel lukt krijgt ge een "hebt ge die zo naar school gestuurd??" van uw vrouw.
Onze dochter zit op een uniformschool en zelfs dán ben ik er nog in geslaagd om dit als commentaar te krijgen van mijn vrouw. :coolbrows:
Ik doe haar hemdje en trui aan. Vanonder gewoon een kousenbroek en verder niets. Ah ja want het woord 'broek' zit in het woord 'kousenbroek' dus een kousenbroek is een valabel alternatief voor een gewone broek -ik vond haar gewone broek niet en ik had haast.
Commentaar dat ik gekregen heb van mijn vrouw...

Ook de juf had het opgemerkt, maar ik heb het dan op het cliché van verstrooide-vader-doet-echt-wel-zijn-best-maar-van-sommige-meisjesdingen-heeft-hij-toch-écht-geen-kaas-gegeten gestoken en ze kon ermee lachen.
Ach, nu weet ik het voor de rest van mijn leven en ik heb een lekker gênant verhaal voor later. :woohoo:

Mijn vrouw zegt ook dat ze op school perfect kan zien wanneer de kinderen door papa zijn aangekleed, dus het zal echt niet alleen aan mij liggen. :unsure:
 
Onze dochter zit op een uniformschool en zelfs dán ben ik er nog in geslaagd om dit als commentaar te krijgen van mijn vrouw. :coolbrows:
Ik doe haar hemdje en trui aan. Vanonder gewoon een kousenbroek en verder niets. Ah ja want het woord 'broek' zit in het woord 'kousenbroek' dus een kousenbroek is een valabel alternatief voor een gewone broek -ik vond haar gewone broek niet en ik had haast.
Commentaar dat ik gekregen heb van mijn vrouw...

Ook de juf had het opgemerkt, maar ik heb het dan op het cliché van verstrooide-vader-doet-echt-wel-zijn-best-maar-van-sommige-meisjesdingen-heeft-hij-toch-écht-geen-kaas-gegeten gestoken en ze kon ermee lachen.
Ach, nu weet ik het voor de rest van mijn leven en ik heb een lekker gênant verhaal voor later. :woohoo:

Mijn vrouw zegt ook dat ze op school perfect kan zien wanneer de kinderen door papa zijn aangekleed, dus het zal echt niet alleen aan mij liggen. :unsure:
De papa heeft exact dezelfde fout gemaakt én commentaar gekregen van de juf dat ze toch wel niet goed gekleed was om zo op bosuitstap te gaan IN DE WINTER! 🙈

Dus hij belt nadien naar mij: "wat heb ik nu weer fout gedaan? Ik heb ze een onderhemdje, sweater met lange mouwen én gilet aangedaan! En dan nog commentaar van de juf dat ze niet genoeg gekleed is!"
- en wat droeg ze er onder?
"Die zwarte legging met sterretjes!"
- die "legging", hingen daar voetjes aan?
"Ja, en ik heb ze nog extra kousen aangedaan ook!"
- okee.... Kunnen we afspreken dat ze voortaan uitsluitend een jeans aan mag doen als ze naar het bos gaan? 😬
 
Ik heb geen meisjes dus zo iets ga ik niet voor hebben. Maar als het om hun kleren gaan zeg ik toch ook tegen mijn vrouw: leg klaar wat ze moeten aan doen en ik zorg dat ze het goed aan hebben.
En ze doet dat ook want ze weet toch dat ik anders van elk hoopje het bovenste neem en op dat vlak ben ik kleurenblind. Dan kan ik de meest tegenstrijdige kleuren met elkaar combineren dat ze ook zegt: zo stuur je ze niet naar school tenzij met carnaval 😆
 
Ik heb geen meisjes dus zo iets ga ik niet voor hebben. Maar als het om hun kleren gaan zeg ik toch ook tegen mijn vrouw: leg klaar wat ze moeten aan doen en ik zorg dat ze het goed aan hebben.
En ze doet dat ook want ze weet toch dat ik anders van elk hoopje het bovenste neem en op dat vlak ben ik kleurenblind. Dan kan ik de meest tegenstrijdige kleuren met elkaar combineren dat ze ook zegt: zo stuur je ze niet naar school tenzij met carnaval 😆
Nadat ik een paar keer gezien heb hoe de papa de zoon naar de crèche bracht ben ik ook kleren beginnen klaar leggen . Soms geef ik hem wat keuze, dan leg ik twee shirts klaar en hij mag kiezen welke van de twee het wordt 🤪
 
Hehe :). Ik heb voor elk kind van de klas van m'n dochter (laatstejaar lager) een filmpje gemaakt met een opeenstapeling van 40-tal foto's van hun kind van peuter tot nu, telkens elke foto gealigneerd op de ogen, zodat je de groei van het gezicht mooi kan zien. Heel veel mooi commentaar op gekregen waarvan veel dat ze tranen hadden :).
Amai, en terecht. Er moet daar toch ook serieus veel werk ingekropen zijn? Moet wel prachtig zijn om te krijgen. Je brengt mij op ideeën om zoiets te maken van mijn kinderen.

Mijn papa maakte vroeger altijd een palmboom staartje. Ik vond het geweldig. Gewoon een staart pal op mijn hoofd 🙄😁
Ik heb mezelf dat snel proberen aan te leren. Begonnen met palmboomstaartje, naar ponytail. Nu kan ik er al 2 maken waarvan de juf denkt dat m'n vrouw het gedaan heeft. :coolbrows:

Vlechtjes blijven voor mij een mysterie. Na verschillende pogingen met youtube filmpjes heb ik dat opgegeven. Die zwarte magie laat ik over aan m'n vrouw.
 
Uit ervaring kan ik u zeggen dat ge als papa niks goeds kunt doen met de haren van uw dochter. Wat ge ook probeert, het eindigt altijd in janken van 1 van u 2.

En die zeldzame keer dat het wel lukt krijgt ge een "hebt ge die zo naar school gestuurd??" van uw vrouw.

Ik krijg van m'n dochter al de opmerking: "Papa's kunnen geen staartje maken, neem maar een speldje."

Ja chef ...
Allé waar is die 'can do' attitude? Mannen kunnen toch alles wat vrouwen kunnen?

Kwestie van oefenen en goeie tips! Begin maar YouTube filmpjes te zoeken en en koop een oefenhoofd :v


(Veel vrouwen kunnen ook niet (in)vlechten dus absoluut, het is gewoon oefening)
 
Ik heb geen meisjes dus zo iets ga ik niet voor hebben. Maar als het om hun kleren gaan zeg ik toch ook tegen mijn vrouw: leg klaar wat ze moeten aan doen en ik zorg dat ze het goed aan hebben.
En ze doet dat ook want ze weet toch dat ik anders van elk hoopje het bovenste neem en op dat vlak ben ik kleurenblind. Dan kan ik de meest tegenstrijdige kleuren met elkaar combineren dat ze ook zegt: zo stuur je ze niet naar school tenzij met carnaval 😆
Kheb ze ook al met lelijke combinaties gestuurd, maarja als ze aan een rottempo alles vuil maken dan is het kiezen uit de overschot.

Het probleem ligt dus misschien dat ik bij het kopen van de kleding al niet genoeg rekening hou dat alles bij elkaar moet passen 🤷‍♀️
 
Amai, en terecht. Er moet daar toch ook serieus veel werk ingekropen zijn? Moet wel prachtig zijn om te krijgen. Je brengt mij op ideeën om zoiets te maken van mijn kinderen.
is niet gigantisch moeilijk. Ik gebruik daarvoor gratis oude software: Picasa. Die heeft gezichtsherkenning die redelijk werkt, ik moet dus de foto's niet opzoeken.
 
Den oudste kiest meestal zelf zijn kleren hier, af en toe zijn dat dan voetbalsokken, die moet hij dan wel wisselen.
De jongste zijn kleren pakt gewoon diegene die het eerst tijd heeft of degene die wakker is of nog niet moet gaan werken, ik heb daar eigenlijk echt geen problemen mee :unsure:.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wat denken de ouders hier eigenlijk van social media? En dan heb ik het niet over de voor ons nog in de verre toekomst van een profiel voor de dochter, maar allerhande kinderfoto's. Mijn hele schoonfamilie woont ver weg en post regelmatig allerhande zaken op facebook. Ik zie ons nu ook eens hier en daar een babyfoto posten, maar zelf ben ik nogal op mijn hoede voor het delen van al die zaken via social media. Zeker van die hele fotoreportages die ik mensen soms zie posten (meest recente: afstuderen van de kleuterklas, hier zijn 40 foto's) vind ik toch een beetje problematisch. Kan me niet inbeelden dat mijn dochter als awkward puber later zo gelukkig gaat zijn met 100 foto's van haar als peuter/kleuter/kind.
 
Foto's wordne via Whatsapp gedeeld met familie/vrienden.

Soms zet mijn vrouw iets op haar 'Verhaal" van facebook, verder niet.
 
Terug
Bovenaan