Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe oud zijn die van jullie?

Ik begin nachtvoeding beu te worden. Hier bijna vier maand dus hoop het snel af te bouwen. Tut wordt ook vaak weggespuwd en dan begint ze te wenen natuurlijk
Hier pas vanaf elf maanden nachten beginnen doorslapen zonder voeding.
Op vier maanden toch nog twee voedingen in de nacht hoor, met dan wel al af en toe 5-6 uren tussen.
Hangt een beetje van kind tot kind af denk ik.

Vandaag samen met de zoon de rabarber geoogst. Stoer als hij is, direct voor de dikste stengels gaan. Dat blijft toch zalig, dat ze mee doen met van die gewone dingen. Die worden dan toch elke keer wat specialer.

En nu uitzoeken wat ik met 7.5 kg rabarber kan doen..

Vandaag samen met de zoon de rabarber geoogst. Stoer als hij is, direct voor de dikste stengels gaan. Dat blijft toch zalig, dat ze mee doen met van die gewone dingen. Die worden dan toch elke keer wat specialer.

En nu uitzoeken wat ik met 7.5 kg rabarber kan doen..
Rabarbermoes maken! 😍

Jawel hoor, maar het is geen zekerheid dat dat zo zal zijn. Kan zijn dat als je om 23u een droomvoeding met 30ml extra geeft, ze mss tot 5u30 aan 1 stuk slaapt ook. 🤷🏼
Hier sloeg ze door de droomvoeding de helft van de keren haar wakker momentje van 2u30 ongeveer over. En de helft van de keren 6u aan 1 stuk doorslapen, kan tellen zoals elke ouder weet! 🤣

(Maar ze was dan wel standaard om 5u klaarwakker. 😬)
Bedankt ga het zeker proberen!! 👍

Hier is de onze 11maand en wordt wakker rond 4:40-5u voor zijn fles. Droomvoeding rond 23:00 helpt niet.

Nuja 4:30 is toch bijna tijd voor mij om. Op te staan :)

Wanneer hebben jullie aan je naaste omgeving verteld dat jullie een kindje verwachtten? Vriendin is vandaag + 11 weken en gaan het vanavond aan mijn ouders vertellen. Spannend...

Ik ben ongelooflijk nerveus voor die NIPT test wel :crazy:

Voor de al oudere ouders, vanaf welke leeftijd van kind 1 maakten jullie weer tijd om man en vrouw te zijn ipv alleen ouders?

Onze wordt er 4 en wou ff polsen of mijn verwachtingen min of meer overeenkomen.

Wanneer hebben jullie aan je naaste omgeving verteld dat jullie een kindje verwachtten? Vriendin is vandaag + 11 weken en gaan het vanavond aan mijn ouders vertellen. Spannend...

Aan de ouders quasi direct, de buitenwereld moest wachten tot de 12 weken.

Voor de al oudere ouders, vanaf welke leeftijd van kind 1 maakten jullie weer tijd om man en vrouw te zijn ipv alleen ouders?

Onze wordt er 4 en wou ff polsen of mijn verwachtingen min of meer overeenkomen.
Zo snel mogelijk. Lees: enkele weken

Zelf als je het huis nog niet kan verlaten kan je al enkele dingen doen als koppel: uitgebreid aperitieven, filmavond, speciale maaltijd samen (gourmet/fondue/...)

Onze zoon was één jaar toen hij voor de eerste keer bleef slapen bij de grootouders zodat wij tijd voor onszelf hadden. Daarvoor ging hij ook al eens voor een paar uurtjes naar de grootouders.
Jullie moeten je er zelf goed bij voelen natuurlijk maar er is niets mis mee om bewust tijd te maken voor elkaar.

Aan mijn beste vriendin heel snel want die bleef me ons maar uitnodigen voor etentjes, terrasjes, feestjes en ik was door excuses heen en totaal niet drinken zou direct opvallen bij mij. 😀
Werk ook heel snel doordat zwangeren bij ons werkverwijdering hebben.
De rest pas na de nip test.

Laatst bewerkt:

Wij hebben dat quasi onmiddellijk verteld aan de ouders en dichte vrienden.
Dat zijn allemaal personen met wie we zouden praten over het verlies als het toch mis zou gelopen zijn.

Aan de ouders zo goed als direct. Aan de familie en vrienden aan 12 weken en alsnog het kindje verloren aan 13 weken, dat verlaagt de drempel wel om het verdriet uit te spreken.
De zwangerschap daarop ook gelijk toen we het wisten aan iedereen.

@Chelark007 wat zie jij als "tijd voor man en vrouw"?

Corona gooide dat natuurlijk allemaal overhoop, maar toen ze nog heel klein was, gingen we om de 2 maand wel iets samen gaan doen waarbij de grootouders op de dochter letten, of wanneer ze op de crèche was naar de film van 14u gaan of zo.
Lukt natuurlijk enkel als je een netwerk hebt dat jullie beide vertrouwen zoals grootouders, iemand van de crèche die in het weekend ook babysitter is,...

Wij zijn altijd man en vrouw gebleven, je blijft natuurlijk in de eerste plaats ouders hé.
Wij hebben een ritme gevonden waar we ons allebei in kunnen vinden met genoeg quality time.

Wat vind je daar dan zo erg aan?

Heb liever geen foto's van de kleine op sociale media.
En van mezelf ook niet eigenlijk, mijn laatste foto dateert ook alweer van bijna 10 jaar geleden :p

Ouders en dichte familie quasi direct.
Rest na de NIP test.

Hebben enkele maanden geleden een huisje (7d) geboekt in Zuid-Frankrijk voor het gezin (dochtertje van 21m), maar ik ben serieus aan het twijfelen. Zijn enkele weken geleden naar Centerparcs gegaan en dat was wel goed meegevallen, maar toch ook met wat haperingen. Moeilijk slapen in het begin, niet eten, driftbuien. En daar kan je de tijd nog makkelijk vullen met een zwembad en de kinderboerderij... Ik heb wel een annulatieverzekering... Iemand dat ooit al eens moeten gebruiken?

Hebben enkele maanden geleden een huisje (7d) geboekt in Zuid-Frankrijk voor het gezin (dochtertje van 21m), maar ik ben serieus aan het twijfelen. Zijn enkele weken geleden naar Centerparcs gegaan en dat was wel goed meegevallen, maar toch ook met wat haperingen. Moeilijk slapen in het begin, niet eten, driftbuien. En daar kan je de tijd nog makkelijk vullen met een zwembad en de kinderboerderij... Ik heb wel een annulatieverzekering... Iemand dat ooit al eens moeten gebruiken?
Je moet je voorwaarden lezen. Ik kon die enkel inschakelen bij overmacht die ik moest bewijzen (mijn reispartner had 3 dagen voor vertrek haar voet gebroken en mocht er 14d niet op steunen).

Je moet je voorwaarden lezen. Ik kon die enkel inschakelen bij overmacht die ik moest bewijzen (mijn reispartner had 3 dagen voor vertrek haar voet gebroken en mocht er 14d niet op steunen).

Ja, maar ik denk niet dat mijn huisarts moeilijk gaat doen om buikgriep voor het gezin uit te schrijven. Hoe moest je dat bewijzen? Een briefje van de dokter?

Terug
Bovenaan