Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nieuw kindje in de klas in september.

Exception :unsure: Zal een uitzonderlijk kind zijn.
Als ik mag gokken, een donkerkleurig kindje?

Een week terug iemand gesproken waarvan het kind Yoshi heet.
Je kan fan zijn van Nintendo, maar dat vind ik er persoonlijk nu toch over...

Mssn 't kind van ne slechte developer.
Mama en papa geraken het ni eens over na naam. Papa komt met het idee van ze in ne randomizer te steken en...

exploits_of_a_mom.png

Voor de al oudere ouders, vanaf welke leeftijd van kind 1 maakten jullie weer tijd om man en vrouw te zijn ipv alleen ouders?

Onze wordt er 4 en wou ff polsen of mijn verwachtingen min of meer overeenkomen.

Tijd hebben we altijd wel proberen maken maar 'tis niet omdat je tijd maakt en eens samen op een terras een aperitiefje drinkt of twee dagen op een hotel gaat "uitrusten" dat je daardoor opeens weer dat naïeve jonge paar wordt. Het ouderschap verdwijnt niet miraculeus aan leeftijd x of y en de zorgen en lasten worden weliswaar minder fysiek uitputtend maar het blijft wel wegen.

In die beginjaren was het (vooral achteraf gezien) wel bij momenten heftig en is de man-vrouw relatie wel redelijk gekelderd. Nu, het voordeel van diepe dalen is dat de bergen zoveel groter zijn. Eenmaal wij de kleuterleeftijd achter ons konden laten zijn we begonnen aan onze klim naar boven en met drie lagere school kinderen zitten we nu wel in een zetel. Kheb wel al in het snotje dat wanneer die "middelbaar-jaren" er aankomen er enerzijds een geweldige dramatiek gaat bijkomen van puberende kinderen en anderzijds niet aflatende discussies over de zin en onzin van studeren (zeker als ik naar mezelf in die periode reflecteer)

Als ik mag gokken, een donkerkleurig kindje?

Een week terug iemand gesproken waarvan het kind Yoshi heet.
Je kan fan zijn van Nintendo, maar dat vind ik er persoonlijk nu toch over...
Een collega van mij noemt zo...

Het is ook een vrij normale Japanse naam trouwens.

@Lint @anders.
Als iets ook de naam is van iets héél bekend en er een grote kans is dat uw kind ermee zal uitgelachen worden, dan kies je die naam toch niet als normale ouders...? :unsure:

Tenzij jullie collega/neef Japans is, dan heb ik niets gezegd. :tongue:

@Lint @anders.
Als iets ook de naam is van iets héél bekend en er een grote kans is dat uw kind ermee zal uitgelachen worden, dan kies je die naam toch niet als normale ouders...? :unsure:

Tenzij jullie collega/neef Japans is, dan heb ik niets gezegd. :tongue:
Niet Japans, noch hebben ze die naam gekozen als link naar Yoshi van Mario. Sterker nog, beide ouders hadden nog nooit gehoord van Super Mario toen ik dat vertelde ... .

Dat gezegd zijnde vind ik het ook een onnozele naam hoor. Maar dat vind ik ook van Kiandro en Chenaya en weet ik veel wat, en zo lopen er ook veel rond.

Tijd met elkaar bezig zijn en samen dingen doen.
Eigenlijk doen we dit maar bewust eind vorig jaar omdat we in therapie zitten.

We deden daarvoor wel een keer iets, maar niet maandelijks. Vooral samen tv / film kijken maar das niet interactief.
Mijn schoonmoeder is ok voor in nood, er is 1 babysit, mijn ma vertrouwd die niet.
Maar goed, hebben daar beide steken laten vallen. Ik ben eerst man en dan papa, velen zien het anders. Daar heb ik het ook moeilijk mee.
Ja, dat vind ik moeilijk/jammer om te lezen. Zeker nu met jonge kinderen ben ik eerst, maar niet exclusief, mama.
Ik denk dat jouw sentiment ook wel gevoed wordt door de situatie waarin je het gevoel hebt elkaar als partner kwijt te zijn? Het is alleszins wel goed dat je daar nu bewust aan werkt.

Verder zijn de jaren met heel jonge kinderen sowieso zwaar. De jongste is hier nu bijna 4 en ik merk echt eindelijk meer ademruimte, ook om gewoon mezelf te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik voel me eerst papa als ik bij mijn dochter ben, maar nadien verschuift die rol en ben ik gewoon weer mezelf. Soms overlapt dat wel: als mijn dochter braaf alleen aan het spelen is kan ik ook even "mijn ding" doen (zoals de krant lezen, shitposten op pol & actua hier of koken). Mezelf jarenlang wegcijferen in functie van mijn dochter zit niet in mijn aard.

En de ouders zijn op de hoogte. Mijn vader was ineens heel klein, haha. Moeder immens gelukkig "IK GA MINDER WERKEN". Rustig moeder, ge hebt nog een half jaar :rofl:.

Hopelijk de komende weken alles oké qua echo's en NIPT!

Aan mijn beste vriendin heel snel want die bleef me ons maar uitnodigen voor etentjes, terrasjes, feestjes en ik was door excuses heen en totaal niet drinken zou direct opvallen bij mij. 😀
Werk ook heel snel doordat zwangeren bij ons werkverwijdering hebben.
De rest pas na de nip test.
Uit interesse, krijg je dan aangepast werk bij jullie?
Wel "mooi" dat ze dit vanaf het begin al doen (toch met de agressie die je soms leest).
Niet Japans, noch hebben ze die naam gekozen als link naar Yoshi van Mario. Sterker nog, beide ouders hadden nog nooit gehoord van Super Mario toen ik dat vertelde ... .

Dat gezegd zijnde vind ik het ook een onnozele naam hoor. Maar dat vind ik ook van Kiandro en Chenaya en weet ik veel wat, en zo lopen er ook veel rond.
Zo zijn er ook genoeg die "Rimme" als naam krijgen.
Als ouder toch best altijd eerst eens die namen door Google halen!

Uit interesse, krijg je dan aangepast werk bij jullie?
Wel "mooi" dat ze dit vanaf het begin al doen (toch met de agressie die je soms leest).
Tot max 12 weken zwangerschap mogen we in de trein blijven werken nadien verplicht aangepast werk en dit om veiligheids en gezondheidsredenen ( Niet perse agressie maar vallen, stoten, minder mobiel zijn in de bundels waar treinen gehaald worden en geen deftige wandelpaden zijn en zo, nachturen werken mag dan ook niet meer...)

Vraagje: is het normaal dat 18 maand oude peuters gigantisch zweten in bed? Dochter wordt hier soms na een uur wakker, helemaal doorweekt van het zweet. Hoewel ze enkel body en dunne slaapzak aan heeft en het ook weer niet zo warm is op haar kamer.

Vraagje: is het normaal dat 18 maand oude peuters gigantisch zweten in bed? Dochter wordt hier soms na een uur wakker, helemaal doorweekt van het zweet. Hoewel ze enkel body en dunne slaapzak aan heeft en het ook weer niet zo warm is op haar kamer.

En haar temperatuur al eens genomen?

Zelf een jaar ofzo geleden de vijfde kinderziekte gehad. Op zich niet echt ziek: alleen naar mate de dag vorderde: jeuk en wat oplopende temperatuur. En dan 's avonds het bed onder zweten..
Dus misschien is het zoiets?

Onze heeft dat ook regelmatig. Ook als hij voor het slapen gaan in de zetel nog een fles drinkt is die meestal daarna kletsnat van het zweet.
Even later is dat dan over.

We merken dat het best lastig is om juist speelgoed te vinden nu. Ze speelt graag met Playmobil nu, maar ze steekt dat af en toe nog in haar mond en die stukjes zijn veel te klein natuurlijk...
Ze loopt qua fijne motoriek voor, dus moeten op zoek naar speelgoed voor 2-3 jarigen, maar dan ook weer niet zo klein dat het gevaarlijk is... Niet makkelijk.

Nu hebben we rijgkralen, maar geen idee hoe lang ze dat boeiend gaat vinden...

Terug
Bovenaan