Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik weet dat ik niet mag "klagen" ivgm sommige andere koppels hier maar langzaam aan beginnen de nachten echt wel door te wegen. Onze dochter is momenteel megavaak aan het rollebollen, super leuk om te zien maar ze durft nog altijd niet terug te rollen dus nu is het 6-7 keer per nacht opstaan om ze terug te rollen.

Mijn vriendin is een vaste slaapster en zegt dat ik haar maar eens moet wakker maken maar het duurt minder lang als ik snel uit bed ga om ze om te rollen + ik ben sowieso wakker.

Al eens blijven liggen in de hoop dat onze dochter zelf terug in slaap zou vallen/toch terugrollen maar nee, steeds grote drama.

Niks frustrerender om dan van sommige koppels aan te horen "OnZe DoChTeR sLiEp DoOr AaN 6 wEkEn" terwijl wij de keren dat ze heeft doorgeslapen op 1 hand kunnen tellen.

Bon opnieuw, gelukkig is het steeds snel geklaard door ze gewoon terug te rollen/tuutjes te geven maar er is altijd wel iets :crazy:
Ah, het is maar een "fase" zeker :)
 
Ik weet dat ik niet mag "klagen" ivgm sommige andere koppels hier maar langzaam aan beginnen de nachten echt wel door te wegen. Onze dochter is momenteel megavaak aan het rollebollen, super leuk om te zien maar ze durft nog altijd niet terug te rollen dus nu is het 6-7 keer per nacht opstaan om ze terug te rollen.

Mijn vriendin is een vaste slaapster en zegt dat ik haar maar eens moet wakker maken maar het duurt minder lang als ik snel uit bed ga om ze om te rollen + ik ben sowieso wakker.

Al eens blijven liggen in de hoop dat onze dochter zelf terug in slaap zou vallen/toch terugrollen maar nee, steeds grote drama.

Niks frustrerender om dan van sommige koppels aan te horen "OnZe DoChTeR sLiEp DoOr AaN 6 wEkEn" terwijl wij de keren dat ze heeft doorgeslapen op 1 hand kunnen tellen.

Bon opnieuw, gelukkig is het steeds snel geklaard door ze gewoon terug te rollen/tuutjes te geven maar er is altijd wel iets :crazy:
Ah, het is maar een "fase" zeker :)
Iedereen heeft recht om te klagen hoor.
Die fase van dat omdraaien heeft hier ook lang geduurd. Op een gegeven moment viel ons echter op dat ze overdag wel kon terugdraaien. Bleken we gewoon een buikslaper te hebben...

Aerosleep is your friend
 
Alle, ondertussen positieve zelftest gedaan. Dochterlief en vrouwenlief zullen dus wel hetzelfde hebben...

Onbegrijpelijk hoe wij naar spoed gaan met dochter met hoge koorts. Vrouw gaat nadien naar dokter en vraagt expliciet of ze geen coronatest moet doen. Belt later nog terug en zegt "ik ben echt kortademig, moet ik echt geen coronatest laten doen?".

Bij geen enkel van die dokters/verplegers is dus de Frank gevallen dat het misschien Corona was... Zo gaan de cijfers niet snel stijgen denk ik.
 
Ik ben nog altijd aan het wachten tot dat befaamde "het wordt echt wel beter"-moment. In september wordt de oudste 4 :p.



😭
Kvind het toch echt wel beter worden aan 4 :v

Hier wordt de jongste binnenkort 4 en ik heb eindelijk het gevoel een beetje ademruimte te krijgen en weer te zijn - ookal is het leven nog minstens even druk. Eindelijk doorslapen, meer samen spelen, begrijpen dat het even niet past. Tis een combinatie van alles een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Onze oudste is 4,5 en ik vind dat toch ook een wereld van verschil buiten de eerste 3 jaar. Het is druk, maar helemaal anders want ze zijn al veel meer zelfstandig bij dagdagelijkse dingen. Ik vind het wel een leuke leeftijd en altijd fijn om gesprekken te voeren met hem :biglaugh:.
 
Laatst bewerkt:
Kvind het toch echt wel beter worden aan 4 :v

Hier wordt de oudste binnenkort 4
Is dat niet jouw jongste?


Hier ook "redelijk".
Vorige week gemiddeld 2x per nacht wakker gehuild/gejammerd/geroepen door haar luidruchtig dromen. Dat is eigenlijk het enige wat nog "echt" blijft.
Voor de rest staat die zelf op om pipi om haar potje te doen, schenkt ze zelf haar water bij, is ze VEEL minder ziek,... Dus ja, op dat vlak ook gigantische fan van de magische 4!
De nachten dat ik 8u kan slapen zijn de meerderheid!
 
Toch ook een merkbaar verschil. De oudste kan quadi alles zelf maar soms laat ze zich graag helpen/bedienen.
Da's ook gewoon wat aandacht vragen wanneer je veel met die twee jongste bezig bent.

De zoon (iets ouder dan 3 jaar) is ook wel een heel handige. Uitkleden gaat vlot, aankleden hangt er wat vanaf. Sommige t-shirts heeft hij moeite mee maar van die lossere krijgt hij vlot aan. Ook schoenen en sandalen gaan redelijk vlot.

Echt een wereld van verschik tegen over anderhalf jaar geleden. Dan waren ze alle drie vrij hulp behoevend :D
 
Richting drie aan het gaan hier, ik heb op het moment het gevoel dat hoe ouder hij wordt hoe vermoeiender het wordt.
Morgen ook zijn eerste oudercontact, ik hou mijn hart al vast want bijna elke keer als we hem van school halen is het "amai tis toch een kadé", " tis één met karakter hoor", " Twas weer pittig", " hij had zijn oren thuis vergeten".
 
Hier op dit moment wel echt pittig. De oudste is 3,5jaar dus dat vlot ook allemaal goed. De jongste 15weken. Snachts nog nachtvoedingen geven. Binnenkort zomervakantie ben benieuwd hoe wij die periode gaan overleven :)
 
Hier op dit moment wel echt pittig. De oudste is 3,5jaar dus dat vlot ook allemaal goed. De jongste 15weken. Snachts nog nachtvoedingen geven. Binnenkort zomervakantie ben benieuwd hoe wij die periode gaan overleven :)
De leerkracht overleeft het al een gans schooljaar met nog een twintigtal kinderen erbij. Dat lukt dus wel.

Maar je zal even blij zijn op 31 augustus zoals de leerkracht op 30 juni ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Isa.
Dochterlief heeft net ontdekt hoe zo'n sluiting van een fietshelm werkt. Alleen krijgt ze hem niet los.
Denk dat ik ze vandaag al 100x heb mogen helpen.... Gaat een lange dag worden.
 
Mijn dochter wil niets meer weten van de buggy. "Stappen! Stappen!" zegt ze steevast en dan loopt ze weg. Handjes geven? Dat is soms ook een gevecht, maar dat is écht wel nodig met zo'n loslopend peuterwild. Wel goed dat ze al zo flink en veel wil stappen, maar we hebben die buggy niet voor niets meegesleurd en soms wil je snel ergens heen geraken. Ach, luxeproblemen zeker? Dat belooft wel voor lange natuurwandelingen later (hoop ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Handjes geven? Dat is soms ook een gevecht, maar dat is écht wel nodig met zo'n loslopend peuterwild.
05F250C8-3084-47D2-9045-987379FF7B7B.jpeg
 
Dag planckendael vandaag, hij begrijpt het niet goed dattem ni naar school moet en hij ging zijn juf missen...
Enfin achter een halfuur toch enthousiast gekregen om mee te gaan 🤔
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan