Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe hebben jullie je kinderen leren zwemmen?

Dit las ik online, is er een nieuwe zwemmethode?
Ja, ze zetten nu veel meer in op watergewenning (onder water leren/durven gaan, met de neus bubbels maken onder water - voor goeie manier van ademhalen aan te leren) waarna ze daarna vaak stap voor stap rugcrawl aanleren (logisch gevolg van leren drijven) en meestal pas later schoolslag.

Vroeger was het uiteraard gewoon schoolslag aanleren (armen, benen en dan samen :v) zonder al te veel aandacht aan hoe ge uw hoofd hield en ademhaalde :v

Maar leert gij uw kinderen zelf zwemmen? Ik heb het zelf ook 'gewoon' op school geleerd. Helaas zijn zwemlessen voor de meeste scholen enorm beperkt tegenwoordig (bij ons bv maar 6 per schooljaar... Daarmee leert ge amper zwemmen) maar de vereisten liggen natuurlijk ook anders, zie hierboven. In het 6de leerjaar moeten ze volgens het leerplan ook slechts 50m kunnen zwemmen.

Ik vind dat allemaal toch wat beperkt, en nr1 is ook geen grote held dus op 6 lessen denk ik niet dat die ver zou staan dus die volgt vanaf dit schooljaar wel al zwemles. Maar meer als in het water springen, onder water gaan en wat drijven heeft die nog niet gedaan natuurlijk :p. Zolang hij zich maar amuseert (en uiteraard een béétje zelfredzaam wordt in water)
 
Ja, ze zetten nu veel meer in op watergewenning (onder water leren/durven gaan, met de neus bubbels maken onder water - voor goeie manier van ademhalen aan te leren) waarna ze daarna vaak stap voor stap rugcrawl aanleren (logisch gevolg van leren drijven) en meestal pas later schoolslag.

Vroeger was het uiteraard gewoon schoolslag aanleren (armen, benen en dan samen :v) zonder al te veel aandacht aan hoe ge uw hoofd hield en ademhaalde :v

Maar leert gij uw kinderen zelf zwemmen? Ik heb het zelf ook 'gewoon' op school geleerd. Helaas zijn zwemlessen voor de meeste scholen enorm beperkt tegenwoordig (bij ons bv maar 6 per schooljaar... Daarmee leert ge amper zwemmen) maar de vereisten liggen natuurlijk ook anders, zie hierboven. In het 6de leerjaar moeten ze volgens het leerplan ook slechts 50m kunnen zwemmen.

Ik vind dat allemaal toch wat beperkt, en nr1 is ook geen grote held dus op 6 lessen denk ik niet dat die ver zou staan dus die volgt vanaf dit schooljaar wel al zwemles. Maar meer als in het water springen, onder water gaan en wat drijven heeft die nog niet gedaan natuurlijk :p. Zolang hij zich maar amuseert (en uiteraard een béétje zelfredzaam wordt in water)
Wij hebben normaal vanaf augustus ons eigen bad in de tuin en zou ze dus mss zelf willen leren zwemmen. Of prive les bij ons thuis proberen boeken. Waterratten zijn het sowieso al. Wel nog met bandjes.
 
Wij hebben een tijdje gezocht. Zonder heel specifieke of rare eisen (mooi, uitspreekbaar in engels en frans, niets "speciaal" met familienaam). Uiteindelijk hebben we een naam gevonden, en nu blijkt die quasi uniek in België te zijn (4x voorgevallen in de voorbije 10 jaar).

En ja, we krijgen elke keer de opmerking "amai, nog nooit gehoord, maar wel mooie naam".

Onze jongensnaam is sinds 2013 niet meer gegeven en voordien kwam hij slechts 19x voor.
We krijgen veel complimenten over de naam.
Mijn vriend was aan het swipen via die Zwitsal-app en toen hij de naam zei had ik zoiets van: hmmm in plaats van: bah nee!
‘k Zei dat ik dat eens op een kaartje zou moeten zien staan en voor ik het goed en wel doorhad was er een proefdruk besteld en was het eigenlijk in kannen & kruiken 😅
Ik ben altijd zo nieuwsgierig bij zo'n uitspraken, welke unieke naam? :p


Hier twee jongens en totaal geen unieke namen. Ik wou gewoon degelijke Vlaamse namen (liefst uitspreekbaar in het Engels) met meer dan 1 lettergreep. De eerste zat al lang in mijn wederhelft zijn hoofd (losjes gebaseerd op 'Luke' van star wars :'), gene Luk obviously) en is ook al jarenlang in de top 3-5-10 van Vlaanderen :')
Ik wou hem wel met de Vlaamse schrijfwijze, dat leek mij normaal (en sowieso mooier) maar blijkbaar niet... Nu gaat die jongen het genot kennen van altijd mensen die zijne naam verkeerd schrijven net zoals de mama :sarcastic:
Nr2 was ook mijne wederhelft zijn voorstel, op zijn kaartje stond een welbekende disney-vos, een vogeltje en het logo van Batman zijn hulpje :unsure:

Meeste mensen geloven mij wel niet echt als ik zeg dat het eigenlijk altijd mijn man zijn keuzes waren, precies of een vrouw meer recht heeft op de naam kiezen :')
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben normaal vanaf augustus ons eigen bad in de tuin en zou ze dus mss zelf willen leren zwemmen. Of prive les bij ons thuis proberen boeken. Waterratten zijn het sowieso al. Wel nog met bandjes.
Das goedkoper als ge die privé leerkracht voor 4 kindjes in ene keer boekt hé :unsure:


Vermoed dat ge bij privéles sowieso nog alle kanten kunt uitgaan qua methode.
 
Das goedkoper als ge die privé leerkracht voor 4 kindjes in ene keer boekt hé :unsure:


Vermoed dat ge bij privéles sowieso nog alle kanten kunt uitgaan qua methode.
Ga me es informeren en bijlezen. Wil ze natuurlijk niks verkeerd qua basis aanleren alhoewel ik mezelf wel als een redelijke goeie zwemmer beschouw, wel geen niveau phelps :unsure:
 
Zucht, we really can't catch a break. Mijn dochter is net twee dagen terug naar de creche na meer dan een week uitzieken van een zoveelste dubbele oorontsteking ... zit ze nu de ziel uit haar lijf te kotsen.
 
Hoe hebben jullie je kinderen leren zwemmen?

Dit las ik online, is er een nieuwe zwemmethode?
Mijn pa was redder in het zwembad, dus die heeft mij daar leren zwemmen.

Ik herinner me nog altijd een anekdote die hij vertelde. Toen ik nog heel klein was had je zo watergewenning lessen voor peuters, maar dat waren altijd enkel moeders en toen kreeg hij altijd scheve blikken toen hij daar als man tussen stond met mij, op zijn eigen werk. 😅
 
Zucht, we really can't catch a break. Mijn dochter is net twee dagen terug naar de creche na meer dan een week uitzieken van een zoveelste dubbele oorontsteking ... zit ze nu de ziel uit haar lijf te kotsen.
Sterkte...
Volgens onze dokter zouden er zo'n 200 verkoudheidsvirussen bestaan. Het duurt dus wel even alvorens een kind weerstand heeft opgebouwd tegen al die virussen. Ik vind het wel vreemd dat er - ondanks al die coronamaatregelen- momenteel nog zoveel ziektes kunnen circuleren.

Wij hebben nu zo'n luchtbevochtiger/ aromaverstuiver met eucalyptus naast het bedje gezet. Ik zal laten weten of er verbetering merkbaar is.
 
Ik ben altijd zo nieuwsgierig bij zo'n uitspraken, welke unieke naam? :p


Hier twee jongens en totaal geen unieke namen. Ik wou gewoon degelijke Vlaamse namen (liefst uitspreekbaar in het Engels) met meer dan 1 lettergreep. De eerste zat al lang in mijn wederhelft zijn hoofd (losjes gebaseerd op 'Luke' van star wars :'), gene Luk obviously) en is ook al jarenlang in de top 3-5-10 van Vlaanderen :')
Ik wou hem wel met de Vlaamse schrijfwijze, dat leek mij normaal (en sowieso mooier) maar blijkbaar niet... Nu gaat die jongen het genot kennen van altijd mensen die zijne naam verkeerd schrijven net zoals de mama :sarcastic:
Nr2 was ook mijne wederhelft zijn voorstel, op zijn kaartje stond een welbekende disney-vos een vogeltje en het logo van Batman zijn hulpje :unsure:

Meeste mensen geloven mij wel niet echt als ik zeg dat het eigenlijk altijd mijn man zijn keuzes waren, precies of een vrouw meer recht heeft op de naam kiezen :')
Ik gok dat hij met een k ipv c wordt geschreven :unsure:.
 
@Tha_nOn, Uke dus?


Sterkte...
Volgens onze dokter zouden er zo'n 200 verkoudheidsvirussen bestaan. Het duurt dus wel even alvorens een kind weerstand heeft opgebouwd tegen al die virussen. Ik vind het wel vreemd dat er - ondanks al die coronamaatregelen- momenteel nog zoveel ziektes kunnen circuleren.

Wij hebben nu zo'n luchtbevochtiger/ aromaverstuiver met eucalyptus naast het bedje gezet. Ik zal laten weten of er verbetering merkbaar is.
Nesivine werkt hier altijd heel goed. Is wel een echt geneesmiddel, dus niet zomaar pakken, en mag ook maar X dagen.
 
Ik ben altijd zo nieuwsgierig bij zo'n uitspraken, welke unieke naam? :p


Hier twee jongens en totaal geen unieke namen. Ik wou gewoon degelijke Vlaamse namen (liefst uitspreekbaar in het Engels) met meer dan 1 lettergreep. De eerste zat al lang in mijn wederhelft zijn hoofd (losjes gebaseerd op 'Luke' van star wars :'), gene Luk obviously) en is ook al jarenlang in de top 3-5-10 van Vlaanderen :')
Ik wou hem wel met de Vlaamse schrijfwijze, dat leek mij normaal (en sowieso mooier) maar blijkbaar niet... Nu gaat die jongen het genot kennen van altijd mensen die zijne naam verkeerd schrijven net zoals de mama :sarcastic:
Nr2 was ook mijne wederhelft zijn voorstel, op zijn kaartje stond een welbekende disney-vos een vogeltje en het logo van Batman zijn hulpje :unsure:

Meeste mensen geloven mij wel niet echt als ik zeg dat het eigenlijk altijd mijn man zijn keuzes waren, precies of een vrouw meer recht heeft op de naam kiezen :')
Het is geen speciale naam ofzo hoor. Geen "X Æ A-Xii" toestanden ofzo.
De naam is gebasseerd op de naam van een Indische ex-collega, al is het iets anders geschreven en lichtjes anders uitgesproken. En het blijkt ook een populaire naam in Noorwegen te zijn :p
Maar het klinkt gewoon als een Vlaamse naam eigenlijk, en het betekent "Als een ster". De mannelijke variant van de naam is trouwens wél populair...
 
Naam van de oudste lag al 2 jaar voor ze geboren was vast.

We waren in Italie ( Orvieto) en dachten naar Rome te rijden, maar ze hadden net een WWII bom gevonden in de buurt van de snelweg dus die was afgesloten, dus binnen door eh. Kleine wegen, dorpjes, etc

Staat daar een seingever ofzoiets die midden in een dorpje de naam van de volgende plaats nogal luidkeels roept naar ons. Waarbij we het er beiden over eens waren dat het belangrijk is om op uw kinders te kunnen roepen en dat is blijkbaar een goed roepbare naam. Werkt in engels, noors en nederlands en zodoende 'als er ooit eens meisje is zal ze dit heten' en zo geschiedde.
 
Sterkte...
Volgens onze dokter zouden er zo'n 200 verkoudheidsvirussen bestaan. Het duurt dus wel even alvorens een kind weerstand heeft opgebouwd tegen al die virussen. Ik vind het wel vreemd dat er - ondanks al die coronamaatregelen- momenteel nog zoveel ziektes kunnen circuleren.

Wij hebben nu zo'n luchtbevochtiger/ aromaverstuiver met eucalyptus naast het bedje gezet. Ik zal laten weten of er verbetering merkbaar is.
Blijkbaar nog drie andere kindjes ziek in de crèche. Het is me wat. Dochter voorlopig nog geen koorts, de andere kindjes die ziek zijn blijkbaar wel.
 
Hier ook weer een serieuze verkoudheid (of corona? :p) bij beide kinderen.
Circuleert op school enorm, maar daar is er bij de meeste ook buikgriep/koorts bij wat bij de onze niet het geval is.

Vannacht was de jongste 2x aan het wenen in zijn slaap omdat hij aan het dromen was, mijn vrouw is 2x gaan troosten.
Oudste is 2x opgestaan en dat heb ik opgelost, 1x om te gaan plassen en 1x om 5u omdat hij toen al bij ons in bed wou kruipen.

Vanmorgen eigenlijk nog redelijk uitgerust opgestaan... :cool:
 
Hier ook van hetzelfde. Onze zoon heeft 4 dagen koorts gehad. Nu sinds gisterenmorgen is het over maar nog altijd snot en hoesten. Ik ben zelf dan ook nog eens naar de dokter mogen gaan vanmorgen want heb het natuurlijk ook te pakken, zonder koorts weliswaar. Toch nog maar eens een wisser in men neus gestoken gekregen 🙄.
 
Ik ben altijd zo nieuwsgierig bij zo'n uitspraken, welke unieke naam? :p


Hier twee jongens en totaal geen unieke namen. Ik wou gewoon degelijke Vlaamse namen (liefst uitspreekbaar in het Engels) met meer dan 1 lettergreep. De eerste zat al lang in mijn wederhelft zijn hoofd (losjes gebaseerd op 'Luke' van star wars :'), gene Luk obviously) en is ook al jarenlang in de top 3-5-10 van Vlaanderen :')
Ik wou hem wel met de Vlaamse schrijfwijze, dat leek mij normaal (en sowieso mooier) maar blijkbaar niet... Nu gaat die jongen het genot kennen van altijd mensen die zijne naam verkeerd schrijven net zoals de mama :sarcastic:
Nr2 was ook mijne wederhelft zijn voorstel, op zijn kaartje stond een welbekende disney-vos een vogeltje en het logo van Batman zijn hulpje :unsure:

Meeste mensen geloven mij wel niet echt als ik zeg dat het eigenlijk altijd mijn man zijn keuzes waren, precies of een vrouw meer recht heeft op de naam kiezen :')
De oudste is de laatste zot van Frank en Frey en ik was aan't zoeken wat Frey met Batman te maken heeft :unsure:
Zij deelt haar naam trouwens met het hoofdpersonage van een boekenreeks van Kathleen Amant. De zoon met een acteur uit Mortsel, die blijkbaar ook nonkel van Dimitri Leue is. En de jongste is de naam van het klassieke radiostation bij uitstek maar dan met een C ipv een K.
 
Uniek moest niet persé. Ik krijg meestal de kriebels van de unieke namen die ik lees in reacties op artikels als "dit zijn de populairste namen van afgelopen jaar". Da's altijd het uitgesproken moment voor de mama's van de Fanta's, Kaliopi's en Khaleesi's in deze wereld om vol trots te roepen hoe uniek ze wel niet zijn.
 
hier loopt er een 4 jarige met een serieus probleem met zijn emotie regulator (blijkbaar wel eigen aan de leeftijd) als hij zijn zin niet krijgt echt negatief gedrag vertonen, tot agressie toe (van gooien met dingen tot slaan naar zijn broers of ouders). Ik hoop dat het mindert met ouder worden maar ik vrees ervoor.

De broer van de mama is 40 en stelt nog altijd hetzelfde gedrag als hij boos is. Ik heb echt bang dat mijn zoon later ook zo gaat zijn. Heb ook echt met hem te doen, dat hij zelf in de knoop ligt hiermee.

Zolang ik zelf rustig kan blijven, lukt hij mij om hem te kalmeren en met hem hierover te praten. Als ik vol met stress zit(thuiswerk, nog 3 andere kinderen in huis lopen, een vrouw die constant pijn en stress heeft maar er niets wilt aan doen), is het echter hard tegen hard, wat de situatie echt niet helpt.
 
Terug
Bovenaan