Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die van ons heeft daar ook nooit iets mee gedaan. Maar ik was toch blij dat we er hadden, toen de koter van een vriend met zijn vork erin zat te koeren.

Dochter begint een serieuze hoest te krijgen. De hele nacht liggen hoesten ... haar fles deze ochtend heeft ze wel goed opgedronken en nadien is het hoesten wel geminderd. Temperatuur ligt wat hoger, maar geen koorts. Genoeg drinken geven in de hoop dat het hoesten beperkt blijft? Ze krijgt ook een stel nieuwe tanden, daardoor is ze extra lastig. Hopelijk kan ik ze morgen naar de crèche brengen, we willen onze korfdagen het liefst gebruiken voor gewone verlofdagen.

Dochter begint een serieuze hoest te krijgen. De hele nacht liggen hoesten ... haar fles deze ochtend heeft ze wel goed opgedronken en nadien is het hoesten wel geminderd. Temperatuur ligt wat hoger, maar geen koorts. Genoeg drinken geven in de hoop dat het hoesten beperkt blijft? Ze krijgt ook een stel nieuwe tanden, daardoor is ze extra lastig. Hopelijk kan ik ze morgen naar de crèche brengen, we willen onze korfdagen het liefst gebruiken voor gewone verlofdagen.
Wij zijn ermee meteen naar de kinderarts geweest toen hij ferm begon te hoesten, paar dagen moeten aerosol doen. Kan je huren bij de apotheek, na paar dagen dit en wat siroop was het ergste over hier.

Hebben dit ook gehad enkele weken terug, ging om een verkoudheid. Door de verkoudheid had ze extra slijmen die in haar keel zakten en haar zo deden hoesten. Kop hoger leggen en neus goed vrijmaken deed wonderen.

Men stelde ook voor om aersolen te doen, maar vind dat wat overkil voor een beetje hoest door slijmen van een verkoudheid.

Hebben dit ook gehad enkele weken terug, ging om een verkoudheid. Door de verkoudheid had ze extra slijmen die in haar keel zakten en haar zo deden hoesten. Kop hoger leggen en neus goed vrijmaken deed wonderen.

Men stelde ook voor om aersolen te doen, maar vind dat wat overkil voor een beetje hoest door slijmen van een verkoudheid.
Gewoon een ajuin of twee in vier snijden en in de kinderkamer leggen. :unsure:

Ik hou in de gaten of ze koorts krijgt of niet en zal regelmatig haar neus spoelen en veel te drinken geven. Hopelijk is ze er snel van af en wordt het niet erger.

Gisteren:

"Ik wiiil sjildereeen!!1!"
"Je mag direct schilderen, even wachten tot papa ook klaar is met eten"
"Nee nu! Nu schilderen Boehoehoeoeoeo"
"En toch zal je wachten"
"Neeeheeee" *krijgt driftbui*

muziek2.png

(eindelijk) Klaar met eten. Ik haal het schildergerief. Leg alles klaar op haar knutseltafeltje, bekertje met water voor de penselen staat ook paraat en haar schilderschort gaat ook zonder gemor aan.
Na nog geen tien penseelstreken volgt dit:
"Wil niet meer sjilderen!"
"Hoe, maar je wou toch schilderen. Awel, we schilderen."
"Nee, wil nie sjilderen. Wil Peppa Pig/Bing kijken. Wil teefee!!"

:sop::sop::sop::sop:

Heb ze dan nog een uur met vanalles kunnen afleiden, maar dan toch uiteindelijk moeten capituleren.

Hier ook terug vlaggen, nonstop hoesten deze nacht, nauwelijks geslapen. De ajuin helpt helaas geen fluit. Om kwart na 4 een vrolijk hoestende kleuter die klaarwakker is aan mijn been 🙈 blijkt toch koorts te hebben dus ligt nu in de zetel naar barbapapa te kijken... Hopelijk werkt de siroop en valt ze straks nog voor een dutje in slaap 💪
- ben je ziek schat?
- ja mama, ik heb een verkoudheid, dan moet je hoesten en water drinken!
- heb je ergens last van?
- alleen hoesten mama.
Handig toch eens ze zo mondig zijn 💖

Hier onze baby ook al een dag of 10 met verkoudheid en daarna vol met slijmen. RIP nachtrust 😆. Hij is er eindelijk bijna volledig vanaf.

Gisterenavond 38,5 graden koorts met een wat woelige nacht maar deze ochtend gelukkig gezakt naar 36,7 graden en veel honger en een grote glimlach. Oef!

Koorts is gelukkig gezakt, maar door al die medicatie heeft ze last van haar maagje. Nu dat weer. :(
Bij de crèche is het blijkbaar ook de ene na de andere en zelfs de twee begeleidsters hebben het zitten. Gevolg, crèche morgen toe.

Vandaag zoontje op proefdagje in de school. Enthousiast toen we er toekwamen, heel boos en verdrietig toen hij doorhad dat naar school gaan niet met mama en papa is.

Blijft toch een heel rare ervaring ook als ouder.

Vandaag zoontje op proefdagje in de school. Enthousiast toen we er toekwamen, heel boos en verdrietig toen hij doorhad dat naar school gaan niet met mama en papa is.

Ik zit daar nu al over te denken en het is nog meer als jaar half :shy: Denk dat papa meer problemen gaat hebben dan mama.

Hier over twee weken een kijkmoment en dan na de paasvakantie is het zo ver. Ze wilt al graag naar school gaan, maar ik denk dat ze wat teleurgesteld zal zijn als blijkt dat het niet de school vlakbij de grootouders is, of niet de school waar mama ook gaat werken. :unsure:
Ook bewust voor gekozen om dat niet te doen. Veel collega's van mijn vrouw vinden dat raar, maar we vinden dat ze op school gewoon gekend moet zijn als haarzelf. Niet als het kind van Juf X. Dan krijg je meteen al een stempel en wordt alles wat je doet onder een vergrootglas gelegd.

Bij ons is hij 1 februari naar school beginnen gaan. Was door Corona toch verre van ideaal. Kwam heel enthousiast toe aan de school en ging direct rondkijken in zijn klas. Maar door Corona konden we niet mee binnen. Als hij dan doorhad dat wij niet mee mochten sloeg het snel om. Dan zijn we moeten vertrekken zonder veel te zeggen eigenlijk. Gelukkig doet hij het nu toch heel goed :)

Terug
Bovenaan