Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mooie klassieke namen dus.

Hier ook totaal geen unieke naam gekozen, staat al decennia in de top 20...

Soms heb ik wel spijt dat we niets specialer hebben durven kiezen, want nu zal ons kindje met veel naamgenootjes te maken hebben.
Anderzijds zal ze niet gepest worden omdat haar naam belachelijk is ofzo ('Fanta', really?).
Veel naamgenootjes, dat is ook relatief. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijke opties dat zelfs de meest populaire namen eigenlijk niet eens zoveel gegeven worden.
nr1 heeft idd een kindje in de klas met dezelfde naam (andere schrijfwijze) maar voor de rest zijn er geen kindjes met dezelfde namen. Bij mij vroeger waren er makkelijk 3 namen die elk 2-4 keer voorkwamen in dezelfde jaargang.

hier loopt er een 4 jarige met een serieus probleem met zijn emotie regulator (blijkbaar wel eigen aan de leeftijd) als hij zijn zin niet krijgt echt negatief gedrag vertonen, tot agressie toe (van gooien met dingen tot slaan naar zijn broers of ouders). Ik hoop dat het mindert met ouder worden maar ik vrees ervoor.

De broer van de mama is 40 en stelt nog altijd hetzelfde gedrag als hij boos is. Ik heb echt bang dat mijn zoon later ook zo gaat zijn. Heb ook echt met hem te doen, dat hij zelf in de knoop ligt hiermee.

Zolang ik zelf rustig kan blijven, lukt hij mij om hem te kalmeren en met hem hierover te praten. Als ik vol met stress zit(thuiswerk, nog 3 andere kinderen in huis lopen, een vrouw die constant pijn en stress heeft maar er niets wilt aan doen), is het echter hard tegen hard, wat de situatie echt niet helpt.

Mijn oudste heeft het daar bij momenten ook lastig mee maar het is ondertussen al verbeterd. Ik kan u alleen maar aanraden om hem (en uzelf) te laten kalmeren en het dan rustig met hem erover te hebben zodat hij kan nadenken en vertellen hoe hij zich voelt en hoe hij het anders zou moeten/kunnen aanpakken. Als gij boos wordt, is dat ook niet erg hé das prima om dan het goeie voorbeeld te geven (sorry zeggen en uitleggen :v)
 
Laatst bewerkt:
hier loopt er een 4 jarige met een serieus probleem met zijn emotie regulator (blijkbaar wel eigen aan de leeftijd) als hij zijn zin niet krijgt echt negatief gedrag vertonen, tot agressie toe (van gooien met dingen tot slaan naar zijn broers of ouders). Ik hoop dat het mindert met ouder worden maar ik vrees ervoor.

De broer van de mama is 40 en stelt nog altijd hetzelfde gedrag als hij boos is. Ik heb echt bang dat mijn zoon later ook zo gaat zijn. Heb ook echt met hem te doen, dat hij zelf in de knoop ligt hiermee.

Zolang ik zelf rustig kan blijven, lukt hij mij om hem te kalmeren en met hem hierover te praten. Als ik vol met stress zit(thuiswerk, nog 3 andere kinderen in huis lopen, een vrouw die constant pijn en stress heeft maar er niets wilt aan doen), is het echter hard tegen hard, wat de situatie echt niet helpt.

Ik denk dat geduld hierbij inderdaad het codewoord is.

Emoties niet goed kunnen uiten en dramatisch doen over pietluttigheden, is volgens mij typisch kleutergedrag. Vanaf ongeveer 6 jaar is dat bij de meeste kinderen al veel beter.

Mocht het agressief gedrag later aanhouden, bestaan er ook wel manieren om dat meer te kanaliseren. Bv. via sport oid.
 
Emoties niet goed kunnen uiten en dramatisch doen over pietluttigheden, is volgens mij typisch kleutergedrag. Vanaf ongeveer 6 jaar is dat bij de meeste kinderen al veel beter.
Er staat mij zo te lezen nog een fijne periode te wachten. Onze bijna 3-jarige gaat nu al bij geen goesting op de grond liggen en lopen janken. Ik laat ze dan meestal even doen en maak daarna duidelijk waarom ze iets niet mag of waarom we dat hebben afgenomen. Andere ideetjes?
 
Vorige week iets vrij vreemd meegemaakt, lichaam zij plots stop. Na 1-2 uur werken was ik plots doodmoe en bleef ik de hele dag humeurig van vermoeidheid ondanks inhaalslaap en rust. Blijkbaar was men lichaam even op van enkele weken met weinig slaap maar blijven verder doen in het normale leven (veel sporten en goed doorwerken).

Mentaal ging het wel nog allemaal goed en had ik wel zin om veel te werken en toch op te staan snachts , dat vond ik net het vreemde.
 
Dit was een thema niet lang geleden in de klas van onze dochter (1ste kleuter), ik vermoed dat alle kleuters dit wel zien.
idd.

Ook de axenroos kan interessant zijn voor emoties en karakters te herkennen
 
En we zijn weer lid van de club der zieken.

Al drie dagen last van hoest en sinds vandaag ook koorts. Drie nachten al elk uur van de klok gezien. Naar de dokter van wacht geweest en haar keeltje ziet eruit zoals de paddestoel van Kabouter Pinnemuts; rood met witte stippen.
Tot en met woensdag moet ze thuisblijven dus dat wordt nog een plezier voor opvang te regelen; bij mijn ouders kan ze pas vanaf woensdag. Schoonouders gaat helaas niet deze week.

Gelukkig is er nog Ketnet Junior, Baby Tv en Peppa Pig op Netflix, maar dat kan je niet de hele dag doen. Helpt ook niet dat ze de laatste weken steeds minder en minder haar middagdutje wil doen. :sop:
 
De regels zijn daar heel los geworden hoor. Wanneer ze de populairste namen statistiek bekend maken, geven ze meestal ook wat unieke namen mee. Ik herinner me zo een Jefke-Ali, Aldi en Babyface-Ralph.

:unsure:
 
Ik zat een dik jaar geleden in de wachtzaal in het ziekenhuis te wachten, komt de dokter "euuhm... Nico?" vragen. Een moeder met kroost antwoordt "nee, Nico is zijn tweede naam. Hij heet Freedom!". Die dokter had gelukkig een prachtig pokerface. Toen dat het aan mij was begon ze er dan zelf over "ieder zijn ding he... haar andere kinderen heten Heavenly, Hope en Future".
 
De onze heeft het gevonden ze, in zijn wipstoel zo vooruit gaan tot de tv kast en dan ze open doen.
Kijkt dan zo van, heb niets gedaan papa.
Gisteren zo een tafelhoekbescherming gekocht en ook voor stopcontacten. Kunnen ze hun vingers niet erin steken.
We denken dat hij het kruipen gaat overslaan, wil constant recht staan en zijn voeten staan echt al plat.

We twijfelen enkel nog voor een loopstoel dat nog nut ga hebben, hij is al 75 cm + en weegt nu toch al bijna 9kg half.
Sommige al gelezen dat hun kind er niet meer in geraakt, zijn eerste keer in de auto stoel was een succes. Enkel dat slapen ging em niet af als hij zo vooruit ging. Heb dan zijn hoofdje wat ondersteunt met mijn hand en dan was em weg.
 
Blijft toch weg van een loopstoel, kan zelfs slechter zijn voor de ontwikkeling van een kind en duurt langer tot ze effectief zelf kunnen lopen.
 
Ik zat een dik jaar geleden in de wachtzaal in het ziekenhuis te wachten, komt de dokter "euuhm... Nico?" vragen. Een moeder met kroost antwoordt "nee, Nico is zijn tweede naam. Hij heet Freedom!". Die dokter had gelukkig een prachtig pokerface. Toen dat het aan mij was begon ze er dan zelf over "ieder zijn ding he... haar andere kinderen heten Heavenly, Hope en Future".
Auch. Toevallig zwarte kinderen? Die krijgen vaak van die ... fantasievolle namen. :D
 
en ook voor stopcontacten. Kunnen ze hun vingers niet erin steken.

Is dat eigenlijk echt nodig? Die hun vingertjes zijn toch dikker dan de gaatjes van een stopcontact? En je moet al verdomd synchroon drukken om beide klepjes te openen :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Is dat eigenlijk echt nodig? Die hun vingertjes zijn toch dikker dan de gaatjes van een stopcontact? En je moet al verdomd synchroon drukken om beide klepjes te openen :unsure:
Tafelhoekbescherming en voor stopcontacten nooit gebruikt. Madam wel gekocht maar de kleine was veel rapper weg met stappen en kruipen.
Lijkt mij overbodig.
 
Bij onze renovatie hebben we gekozen voor stopcontacten met kinderveiligheid ingebouwd. Er zullen maar eens vrienden met hun kleine snuiter langskomen. Bij onze dochter nooit veel problemen mee gehad.
 
Is dat eigenlijk echt nodig? Die hun vingertjes zijn toch dikker dan de gaatjes van een stopcontact? En je moet al verdomd synchroon drukken om beide klepjes te openen :unsure:
Ik heb het gewoon erbij gekocht voor de veiligheid. Kan zijn dak et niet nodig heb, maar voor die 4 euro dat het maar kost ben ik extra safe.
 
Is dat eigenlijk echt nodig? Die hun vingertjes zijn toch dikker dan de gaatjes van een stopcontact? En je moet al verdomd synchroon drukken om beide klepjes te openen :unsure:

Als je niet enorm oude elektriciteit hebt heb je dat inderdaad niet meer nodig.
 
Ik zie inderdaad dat de recente stopcontacten van Niko allemaal standaard met kinderbeveiliging zijn uitgerust.
 
Terug
Bovenaan