Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Eerste nacht was alvast een succes :)
Top, hopelijk blijft het zo, wij hebben daar zelf lang mee gesukkeld en da's zowel voor je kind als voor jezelf niet leuk natuurlijk.

Hier deze nacht 3 keer wakkergemaakt, eerste keer (23.30u) de kleinste aan 't wenen omdat hij z'n tut kwijt was, dan om 02.30u nog een keer.
Dan om 05.45u den oudste die dorst had.

:sleep:
 
Dat is zot hoeveel wij ziek zijn sinds de kinderen er zijn.

Combo oververmoeidheid en de ziekte van de kindjes overnemen zeker?
 
@Mr.Anderson
Klinkt aannemelijk, lagere weerstand door vermoeidheid.

@exCite
Zo'n onderbroken nachten zijn een hel. Als ik niet +-4u aan één stuk kan slapen, ben ik maar half de dag erna...

Hier hetzelfde probleem als bij Pardal vannacht, gewoonlijk wordt onze oudste wakker rond een uur of 4 om te plassen.
Vandaag was ik wakker iets na dat uur, maar hij niet. Precies alsof uw lichaam ingesteld geraakt daarop.
Na een kwartier wel terug in slaap geraakt, dus geen erg. :p
 
@Mr.Anderson
Klinkt aannemelijk, lagere weerstand door vermoeidheid.

@exCite
Zo'n onderbroken nachten zijn een hel. Als ik niet +-4u aan één stuk kan slapen, ben ik maar half de dag erna...

Hier hetzelfde probleem als bij Pardal vannacht, gewoonlijk wordt onze oudste wakker rond een uur of 4 om te plassen.
Vandaag was ik wakker iets na dat uur, maar hij niet. Precies alsof uw lichaam ingesteld geraakt daarop.
Na een kwartier wel terug in slaap geraakt, dus geen erg. :p
Ja en het bijkomend probleem is dat ik vaak niet meer in slaap geraak, dus ik heb van een uur of 12 tot 2 wakker gelegen, dan sliep ik net en werd ik terug wakker gemaakt en tussen 3 en 6 exact hetzelfde.
Ik ben wel goed wakker en functioneer, maar mijn concentratievermogen is gewoon een dikke 0.
 
Dat is zot hoeveel wij ziek zijn sinds de kinderen er zijn.

Combo oververmoeidheid en de ziekte van de kindjes overnemen zeker?

Hier ook sinds 2 jaar. Nooit ziek ervoor maar sinds dan meer. Nu met Corona is het nog erger. Mijn immuunsysteem is echt helemaal naar de vaantjes sinds die lockdowns. Binnen 2 maanden komt de 2de, wat gaat dat weer geven...
 
Ik heb vijf jaar lang geen enkele ziektedag gehad, maar sinds ik kinderen heb is dat helaas wel anders.

Vannacht was het ook weer amusant. Eerst mijn zoon wakker, dan mijn dochter, dan mijn zoon, dan mijn dochter, dan mijn zoon (waarop mlijn vrouw zich met hem in ons logeerbed is gaan leggen), dan mijn dochter (waarop ik haar bij mij in bed genomen heb). Mijn dochter is dan iets na 2 pas terug in slaap geraakt, en om 6 weer wakker.


Op dat vlak vind ik toch nog altijd de stap van 1 naar 2 een stuk groter dan van 0 naar 1. Je kan niet meer afwisselen. Je hangt er elke nacht alle twee aan.
 
2 kinderen is gewoon massa's veel drukker. 1 kind is echt zoveel gemakkelijker als ik daar op terug denk 😂
 
2 kinderen is gewoon massa's veel drukker. 1 kind is echt zoveel gemakkelijker als ik daar op terug denk 😂
Dat is wel zo. Bij 1 kind kunt ge uw leven nog leiden +- zoals daarvoor (als we de beginmaanden even negeren natuurlijk), met 2 is dat wel gedaan. Maar ik had ook pas echt het gevoel van een gezin te zijn als die tweede erbij kwam.
Ik vond de aanpassing van 1 naar 2 wel makkelijker dan van 0 naar 1. Die eerste weken bij nr1 waren niet mijn beste momenten :unsure:. Het zal natuurlijk ook wel geholpen hebben dat beide kinderen op zich weinig problemen hadden met 's nachts slapen (tijdelijke uitzonderingen daargelaten) en amper ziek geweest zijn.
 
Ons zoontje heeft er ook weer van. Verstopte neus en hoesten, misschien ook wat last van zijn oortjes. Straks ermee naar de pediater. Mijn vriend is gisteren al naar de dokter geweest en ikzelf voel me ook belabberder worden.
De baby gaat sinds 1 februari naar de onthaalmoeder en mijn vriend zit al voor de 2e keer ziek thuis van z’n werk.
Man man ik ben meer bij de dokter geweest in het 1e jaar dat mijn dochter in de creche zat, dan mijn heel leven ervoor (statement van mijn dokter die mijn dossier voor zich had).
Mijn vrouw bleef echter gaan... wie was het sterke geslacht alweer? :thinking:
 
Vandaar dat mijn vrouw zegt dat de fabriek gesloten is. Eentje is goed, zegt ze. :p
Hier is het compleet het tegenovergestelde. Voor mij is eentje op dit moment meer dan voldoende en ik steek dan ook liever daar al mijn tijd in dan dat ik die zou moeten verdelen.

Ik kom uit een nest van twee kinderen, zij is enig kind. Dat heeft er vast ook wel mee te maken.
 
Hier is het compleet het tegenovergestelde. Voor mij is eentje op dit moment meer dan voldoende en ik steek dan ook liever daar al mijn tijd in dan dat ik die zou moeten verdelen.

Ik kom uit een nest van twee kinderen, zij is enig kind. Dat heeft er vast ook wel mee te maken.
Voor mij is eentje ook goed hoor. Over een jaar kunnen we er allebei wel anders over denken, want mijn vrouw heeft wel een heel goede band met haar zus en dat kan wel een meerwaarde zijn voor onze dochter als ze dit ook kan hebben (zegt ze zelf).

Mijn dochter heeft het sinds deze week extra moeilijk met fruitpap, als ik wat op internet lees kan dit ook wat te maken hebben met doorkomende tanden? Tips? Zalfje smeren voor het eten? Heeft dat nut?
 
Als ze last heeft van haar tanden kan een zalfje wel nuttig zijn. Geen idee of het de eetlust gaat bevorderen, maar de pijn zal alvast verzachten.
 
Potjes training lukt niet zo goed met onze 2,5 jarige in tegenstelling tot zijn 2 oudere broers. Altijd veel weerstand om op het potje te gaan zitten.

Tot we van de oma een steelstofzuiger in bruikleen hebben gekregen. Nu gaat hij zonder drama op het potje als hij daarna mag stofzuigen. 2 vliegen in 1 klap, een zoon op weg naar zindelijkheid en een properder huis.
 
Ik heb een tijdje grappige uitspraken v de kindjes opgeschreven. Daarstraks eens aan het teruglezen. Ik moet het eigenlijk terug beginnen doen, zitten wel leuke dingen tussen 😄.
 
Ik heb een tijdje grappige uitspraken v de kindjes opgeschreven. Daarstraks eens aan het teruglezen. Ik moet het eigenlijk terug beginnen doen, zitten wel leuke dingen tussen 😄.
Daar was vroeger een topic over. Maak er gerust een nieuwe aan.

Hier vertelde de zoon rond kerstmis trots het verhaal over de geboorte van Jezus. "En daar was een os en een ezel bij. En een os is een onzichtbare koe." Wij ons maar afvragen wat de juf bedoelde, tot we eindelijk doorhadden dat het onvruchtbare koe moest zijn. Tot op vandaag kan ik de zoon dat niet wijsmaken, dus wij lopen rond met een kind dat denkt dat er onzichtbare koeien bestaan.
 
Daar was vroeger een topic over. Maak er gerust een nieuwe aan.

Hier vertelde de zoon rond kerstmis trots het verhaal over de geboorte van Jezus. "En daar was een os en een ezel bij. En een os is een onzichtbare koe." Wij ons maar afvragen wat de juf bedoelde, tot we eindelijk doorhadden dat het onvruchtbare koe moest zijn. Tot op vandaag kan ik de zoon dat niet wijsmaken, dus wij lopen rond met een kind dat denkt dat er onzichtbare koeien bestaan.
Psssssst ... dat is nog niet eens het ongeloofwaardigste uit de bijbel.
 
Onze dochter hier ook een verkoudheid gehad een 2 weken terug. Maar 1 dag koorts gehad gelukkig. 3 dagen eens moeten aerosollen. Dan ook de pech dat er een covidbesmetting was op de crèche: al die kleintjes mogen voor een test gaan... En als hij negatief is nog eens een test. Maar ze heeft het goed verdragen eigenlijk...

Van slapen kunnen we niet echt klagen: rond 21u er in en als we geluk hebben horen we ze niet tot 7u. Maar nu met ziek zijn is het soms 's nachts een opstaan voor de tuut weer te geven, en nu komt ze om 5u ook wl eens klaarwakker.
 
Hier nu al sinds zondagmiddag koorts. Zondag veel geslapen en wou niet eten/drinken maar vanaf maandag het kind dat hij altijd is. Maar de koorts blijft maar terugkomen.. Vanmorgen 38,5, nurofen gegeven, heel de dag laag 37 en voor hij ging slapen 38,3. Wat snot natuurlijk ook...

Morgen nog maar eens langs de dokter zeker.
 
Terug
Bovenaan