Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier van hetzelfde, maar dan 'slechts' 2,5 jaar. Zelfs als onze dochter eens bij de grootouders blijft slapen lukt het niet meer om door te slapen. :headshake:
als het dan wel eens was gelukt om door te slapen, werd ik in volle paniek wakker omdat ik dacht dat er iets mis was omdat ze niet wakker waren geworden.

Ondertussen ben ik er wel wat aan gewend, voor op tijd gaan slapen voor mezelf helpt.
 
Zie mijn sprotje dood graag, is nu 7 maand oud. Maar dat om 3u45 klaar wakker zijn begint toch wel tegen te steken.
Probleem is dat hem altijd om 18u30 in slaap valt achter zijn fleske tot 22u30 / 23u. En dan om 3u45 / 4u30 altijd prijs.
Das al maanden aan een stuk zo, en straks komt die uursverandering dat beloofd. We kunnen toch moeilijk om 20u elke dag in ons bed kruipen.


Voor de rest eet em wel goed, pattatjes gaan goed, fruitpap gaat goed.
 
Hier slaapt de jongste (nu 2 jaar en 2 maanden) sinds enkele weken in zijn groot bed. Ik had verwacht dat het best moeilijk ging zijn, maar hij doet dat supergoed.

Voor de rest moet ik de laatste tijd nogal vaak de "strenge" uithangen, want die 2 zien mekaar doodgraag, maar ze kunnen elkaar ook ni gerust laten...
 
De onze slapen alle drie vrij goed, zelfs de kleinste.
De oudste dochter is kampioen in doorslapen, die slaapt momenteel met haar kleine broer samen en die is meestal wat vroeger wakker. Ik kan die uit zijn bed halen om 7u en dan slaapt zij nog door tot half negen.

De zoon slaapt wel goed maar die heeft problemen met zijn pampers. Die is net geen 2 maar gewoon een grote kerel. Gevolg: de standaard pamperbroekjes absorberen niet genoeg 's nachts. Afgelopen weekend van die peuter broekjes gekocht en nog wa die zeik nat. Heb die om half zes 's ochtends een nieuwe onderbroek en pyjama gegeven en er terug in gelegd en dan heeft die nog tot 7u geslapen. Maar soms wilt die dat niet en dan zijt ge heel vroeg op die dag :)
De oudste heeft daar gewoon doorgeslapen btw.

De jongste slaapt ook wel goed: die valt rond 20u in slaap, eet om 22u-22u30 nog een fles en slaapt dan tot 7u.
Maar ze kampt met snotjes en eerste tandjes die doorkomen, echt een ambetante combo. Door die snotjes woelt ze meer, normaal is dat tutje terug geven en die is weg. Maar nu wilt ze geen tut omdat dat vervelend is aan die tandjes. Gevolg: 3 nachten met heel weinig slaap.

Dus mocht er iemand tips hebben voor betere (nacht)pampers en doorkomende tandjes (de twee oudsten hadden daar geen last van), feel free to share :)
 
De onze slapen alle drie vrij goed, zelfs de kleinste.
De oudste dochter is kampioen in doorslapen, die slaapt momenteel met haar kleine broer samen en die is meestal wat vroeger wakker. Ik kan die uit zijn bed halen om 7u en dan slaapt zij nog door tot half negen.

De zoon slaapt wel goed maar die heeft problemen met zijn pampers. Die is net geen 2 maar gewoon een grote kerel. Gevolg: de standaard pamperbroekjes absorberen niet genoeg 's nachts. Afgelopen weekend van die peuter broekjes gekocht en nog wa die zeik nat. Heb die om half zes 's ochtends een nieuwe onderbroek en pyjama gegeven en er terug in gelegd en dan heeft die nog tot 7u geslapen. Maar soms wilt die dat niet en dan zijt ge heel vroeg op die dag :)
De oudste heeft daar gewoon doorgeslapen btw.

De jongste slaapt ook wel goed: die valt rond 20u in slaap, eet om 22u-22u30 nog een fles en slaapt dan tot 7u.
Maar ze kampt met snotjes en eerste tandjes die doorkomen, echt een ambetante combo. Door die snotjes woelt ze meer, normaal is dat tutje terug geven en die is weg. Maar nu wilt ze geen tut omdat dat vervelend is aan die tandjes. Gevolg: 3 nachten met heel weinig slaap.

Dus mocht er iemand tips hebben voor betere (nacht)pampers en doorkomende tandjes (de twee oudsten hadden daar geen last van), feel free to share :)
Onze oudste had ook altijd keidikke pampers 's nachts en was ook vat nat, waardoor die dan ook slecht sliep.
Op een gegeven moment hebben wij het als volgt gedaan en dat werkte supergoed.

Een drietal gaten (gewoon doorsteken met een mes) maken in een Pampers Pants, die aandoen en dan een gewone pamper erover (of andersom, dus de gaten in de pamper en dan het broekje erover). Ik denk zelfs dat we het 2de deden, maar ben nu niet meer zeker.
 
Mijn dochter heeft ook doorkomende tandjes (eerste al in december, toen was die drie maanden) maar buiten kwijlen heeft die daar amper last van. Gisterenavond dan toch weer wel. Moeilijk in slaap te krijgen en dan toch maar wat zelf gesmeerd en na 5 minuten lag die te snurken in mijn armen.
 
Mijn dochter is nu 8 maanden, maar die slaapt al 5 maanden aan een stuk gewoon door ‘s nachts van 20u tot 7u. Dit is abnormaal goed ofzo?
Ja :LOL: Onze oudste sliep pas door na 14 maanden, daarvoor moesten we elke nacht wel een 2-tal keer voor uit zijn bed. Had ook nog altijd nood aan een nachtvoeding. Was heel gevoelig aan zijn tanden (heeft ze alle 20 tussen 4m-14m gekregen) en sliep daarna plots door, die heeft daar echt vanaf gezien. Sindsdien (nu is hij bijna 3,5j) is dat wel een blok beton geworden. Wij leggen die in bed 's avonds en wij horen die nooit meer, valt altijd onmiddellijk in slaap. Was ook heel vroeg nachtzindelijk en daar ook nooit problemen met gehad.

De tweede is bijna 7 maand en slaapt al van 20u tot 8u door sinds 4 weken oud. De keren dat wij daarvoor uit ons bed moeten 's nachts kan ik nog altijd op 1 hand tellen. Ik kus elke dag mijn pollen voor de kwalitatieve slaap die we hebben.

Er zijn weinig baby's die na 3 maanden al klokje rond doorslapen.

Ik ken trouwens een kind die 13 jaar is en nog altijd niet doorslaapt. Staat elke nacht aan de ouders hun bed. Kunt ge het u voorstellen, al 13 jaar onderbroken slaap? Als compensatie mag die in het weekend bij de ouders in bed slapen, zodat ze toch 2 nachten deftig kunnen slapen. Die hebben daar letterlijk alles met geprobeerd doorheen de jaren tot aanpak met psychologen. Een kennis van mijn vrouw haar baby is ook een echte hel, die slapen letterlijk maar 1u-2u per nacht de laatste weken. Constant wenen. Echt om zot van te worden lijkt me.

Qua tuutjes hebben wij daar heel snel komaf met gemaakt. Vanaf de peuter leeftijd duidelijk gemaakt dat tuutjes alleen voor te slapen zijn en niet voor overdag. Ik kan echt niet begrijpen dat er nog kleuters zijn die mijn een tuutje naar school gaan tbh. Later uitgelegd dat tuutjes eigenlijk voor kleine kindjes zijn en deze zomer zij hij plots zelf (hij was toen een goeie 2,5j) op een avond dat hij die niet meer moest hebben: "tuutjes zijn niet voor grote jongens". En het was gedaan met tuutjes. We hebben ze dan nog in december meegegeven aan Sinterklaas. Onze baby heeft eigenlijk al heel weinig nood aan een tuutje, dus ik hoop dat we daar ook snel vanaf gaan zijn. Als ze klein zijn bed beschermer en een tuut of 4 in het bed zodat ze kunnen grijpen als ze het kwijt zijn :D.
 
Laatst bewerkt:
De onze slapen alle drie vrij goed, zelfs de kleinste.
De oudste dochter is kampioen in doorslapen, die slaapt momenteel met haar kleine broer samen en die is meestal wat vroeger wakker. Ik kan die uit zijn bed halen om 7u en dan slaapt zij nog door tot half negen.

De zoon slaapt wel goed maar die heeft problemen met zijn pampers. Die is net geen 2 maar gewoon een grote kerel. Gevolg: de standaard pamperbroekjes absorberen niet genoeg 's nachts. Afgelopen weekend van die peuter broekjes gekocht en nog wa die zeik nat. Heb die om half zes 's ochtends een nieuwe onderbroek en pyjama gegeven en er terug in gelegd en dan heeft die nog tot 7u geslapen. Maar soms wilt die dat niet en dan zijt ge heel vroeg op die dag :)
De oudste heeft daar gewoon doorgeslapen btw.

De jongste slaapt ook wel goed: die valt rond 20u in slaap, eet om 22u-22u30 nog een fles en slaapt dan tot 7u.
Maar ze kampt met snotjes en eerste tandjes die doorkomen, echt een ambetante combo. Door die snotjes woelt ze meer, normaal is dat tutje terug geven en die is weg. Maar nu wilt ze geen tut omdat dat vervelend is aan die tandjes. Gevolg: 3 nachten met heel weinig slaap.

Dus mocht er iemand tips hebben voor betere (nacht)pampers en doorkomende tandjes (de twee oudsten hadden daar geen last van), feel free to share :)
dikke wasbare luiers, helpt hier goed.
 
Dus mocht er iemand tips hebben voor betere (nacht)pampers en doorkomende tandjes (de twee oudsten hadden daar geen last van), feel free to share :)
Tandjes: ibuprofen geven?

Luiers: wij gebruiken wasbare, maar dat is voor velen een stap te ver. Een overbroekje over wegwerp heen, kan al een groot verschil maken!
Deze gebruik ik oa en is heel goed qua prijs-kwaliteit.
Normaal zou ik wolbroekjes adviseren voor de nacht, maar dat is een irritant proces van lanoliseren en drogen en ik heb nog nooit iemand die enkel wegwerp gebruikt, daar van kunnen overtuigen 😆
 
Onze dochter had ook enorm veel last van natte pampers tijdens de nacht met als gevolg body nat en bed.

Dan heeft er iemand op het vorige forum tip gegeven van pamperbroekje (baby-dry pants) te gebruiken maar een maat groter. Ondertussen 9 maanden verder en nog geen enkele keer nat sindsdien.
 
Dan heeft er iemand op het vorige forum tip gegeven van pamperbroekje (baby-dry pants) te gebruiken maar een maat groter.
Dit deden wij ook, als ze af en toe nat waren 's nachts gewoon al met een maat groter beginnen.
Leek soms dat ze erin konden zwemmen, maar het probleem was telkens tijdelijk opgelost.
 
Ja, maat groter enz al geprobeerd. Laatste waren Huggies nacht broekjes voor peuters. Maar die kadee van ons is nog maar 2 :D
Merci voor de tips in ieder geval allemaal!
 
Ja, maat groter enz al geprobeerd. Laatste waren Huggies nacht broekjes voor peuters. Maar die kadee van ons is nog maar 2 :D
Merci voor de tips in ieder geval allemaal!
Zoals ik zei, in de ene gaten prikken en dan pamper en broekje over elkaar aandoen, werkt perfect.
 
Dochter sinds vanochtend voor de eerste keer echt koorts, ze kon nu net een week terug naar de creche. Volgens de dokter een virale infectie, maar net zat ze aan 39.7. hopelijk kan ze wat slapen, zo zielig dat ze eruit zag. Begon er zelf van te bleiten en dan besloot ze om ook haar keel open te zetten. Hopelijk morgen wat beter, vind het echt moeilijk om er dan een hele dag alleen mee te zijn.
 
Dochter sinds vanochtend voor de eerste keer echt koorts, ze kon nu net een week terug naar de creche. Volgens de dokter een virale infectie, maar net zat ze aan 39.7. hopelijk kan ze wat slapen, zo zielig dat ze eruit zag. Begon er zelf van te bleiten en dan besloot ze om ook haar keel open te zetten. Hopelijk morgen wat beter, vind het echt moeilijk om er dan een hele dag alleen mee te zijn.
Sterkte!
 
Ons zoontje heeft er ook weer van. Verstopte neus en hoesten, misschien ook wat last van zijn oortjes. Straks ermee naar de pediater. Mijn vriend is gisteren al naar de dokter geweest en ikzelf voel me ook belabberder worden.
De baby gaat sinds 1 februari naar de onthaalmoeder en mijn vriend zit al voor de 2e keer ziek thuis van z’n werk.
 
Terug
Bovenaan