Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik heb toch liever iemand die weet dat die geluk heeft met doorslapende kinderen dan iemand die denkt dat dat de standaard is 🤣
Hier deze week nog 5x mogen opstaan omdat ze wakker was (2x) of omdat ze een nightterror had (3x) en dat valt dan nog goed mee aangezien ze tot 18 maand mij er gemiddeld 5x per nacht uit jaagde, daarna werd het "gelukkig" maar gemiddeld 3x en nu een klein jaartje dat het minder dan 5x per week is dat ik niet mag doorslapen 🙈
 
Ik kan op 1 hand tellen hoeveel nachten ik de afgelopen 6 jaar heb kunnen doorslapen. Er wordt er wel altijd 1 van de 4 wakker snachts, en regelmatig dat ze mekaar afwisselen.
 
Elk kind heeft zijn uitdagingen en zelfs bij objectief gemakkelijke kinderen zijn er ouders die er mentaal doorzitten (niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, energie of sociale ondersteuning). Misschien goed om iedereen in zijn waarde te laten en de negatieve sfeer die ge vaak wel hebt bij dit soort conversaties achterwege te laten?
 
Mijn dochter is nu 8 maanden, maar die slaapt al 5 maanden aan een stuk gewoon door ‘s nachts van 20u tot 7u. Dit is abnormaal goed ofzo?
Die van ons is een jaar oud en ze wordt nog 3x per nacht wakker, ervanuitgaande dat ze al wil gaan slapen, want dat is sinds kort ook een probleem. :crazy:
 
Meestal zoekt ge wel geen info voor de onderwerpen waar ge geen problemen hebt :v
Er werd mij alvast voldoende info door de strot geramd 🤣
Kind en gezin, ik zat ook op een Facebook groepje met vrouwen en een zeldzame man met baby's van dezelfde leeftijd, de pediater,... 🤷‍♀️
 
Voor het eerst groentenpuree gemaakt met avocado en aardappel. Dat is verdomme lekker. Ik zou het zelf willen opeten, maar mijn dochter zou het niet zo fijn vinden. :p

Hier ook een doorslaper, al na 2 maanden. De horrorverhalen van de schoonzus met twee niet-doorslapende kinderen waren ons welgekend, dus we mogen onze pollekes kussen. We hopen vurig dat dit zo blijft, want onze nachtrust post-baby is haast even goed als pre-baby.
 
De bedomranding werkt voorlopig , nu nog een oplossing vinden voor tuutverlies en dan zijn we er.
Ik heb gehoord dat er sommige 3-4 tuutjes in het bed leggen etc. Of nog tips ?

De periode van 4-10 maand sliep ze ook perfect door en heel veel en plots was het gedaan.
 
De bedomranding werkt voorlopig , nu nog een oplossing vinden voor tuutverlies en dan zijn we er.
Ik heb gehoord dat er sommige 3-4 tuutjes in het bed leggen etc. Of nog tips ?

De periode van 4-10 maand sliep ze ook perfect door en heel veel en plots was het gedaan.
Wij leggen ook een drietal tutjes verspreid in het bedje. We hebben ook met een bedomranding een soort 'buffer' gemaakt om te vermijden dat tutjes uit bed vallen. Bedomranding wordt wel afgeraden omwille van wiegendood, dus wij steken die grotendeels onder de matras zodat er slechts een klein randje overblijft (nogal moeilijk uit te leggen, sorry).
Er bestaan ook doudous waaraan je het tutje kan vastbinden, maar daarmee heb ik geen ervaring.
 
De bedomranding werkt voorlopig , nu nog een oplossing vinden voor tuutverlies en dan zijn we er.
Ik heb gehoord dat er sommige 3-4 tuutjes in het bed leggen etc. Of nog tips ?

De periode van 4-10 maand sliep ze ook perfect door en heel veel en plots was het gedaan.
Wij legden er inderdaad een 3tal in bed, maar maakte het "hoofdtutje" vast aan het knuffeldoekje. Dat kon ze altijd makkelijk vinden in hare slaap.
 
De bedomranding werkt voorlopig , nu nog een oplossing vinden voor tuutverlies en dan zijn we er.
Ik heb gehoord dat er sommige 3-4 tuutjes in het bed leggen etc. Of nog tips ?

Wij legden er inderdaad een 3tal in bed, maar maakte het "hoofdtutje" vast aan het knuffeldoekje. Dat kon ze altijd makkelijk vinden in hare slaap.
Hier op een bepaald moment rond de 10 tuutjes met een mousseline doekje aan vastgebonden van 25*25cm.

Ondertussen red ze zich met 4 tuutjes en 10 doekjes 🙈😆
 
Hier op een bepaald moment rond de 10 tuutjes met een mousseline doekje aan vastgebonden van 25*25cm.

Ondertussen red ze zich met 4 tuutjes en 10 doekjes 🙈😆
En dan elke vijf minuten het geluid van een tutje dat op de grond valt via de babyfoon 🥲
 
En dan elke vijf minuten het geluid van een tutje dat op de grond valt via de babyfoon 🥲
Da's alleen maar de eerste 2 minuten dat ze in bed liggen :).

Hier legden we ook tutjes bij, en allebei de kinderen hadden dan de gewoonte om die uit bed te gooien vanaf we weg gingen en de deur achter ons dicht deden. De jongste heeft nu nog tutjes en heeft dat gelukkig afgeleerd.

De truuk is trouwens om die niet terug in bed te leggen als ze die eruit gegooid hebben. Als je dat wel doet wordt het een heel leuk spelletje.
 
Ik kan op 1 hand tellen hoeveel nachten ik de afgelopen 6 jaar heb kunnen doorslapen. Er wordt er wel altijd 1 van de 4 wakker snachts, en regelmatig dat ze mekaar afwisselen.
Hier van hetzelfde, maar dan 'slechts' 2,5 jaar. Zelfs als onze dochter eens bij de grootouders blijft slapen lukt het niet meer om door te slapen. :headshake:
 
Terug
Bovenaan