Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik weet nu het exacte merk niet, maar mijn baas kocht die van haar online in een Franse apotheek toen haar vaste merk in België leveringsproblemen had.
Leveringsproblemen is het zo niet. Er staan nogaltijd een 10tal potten op het schap steeds. Het is gewoon 3 euro de pot duurder ineens...
 
Leveringsproblemen is het zo niet. Er staan nogaltijd een 10tal potten op het schap steeds. Het is gewoon 3 euro de pot duurder ineens...
Ik bedoel gewoon dat het interessant kan zijn om over de grens te zoeken ☺️

De melkpoeder die ik kocht (hipp, gewoon in Delhaize, Colruyt of kruidvat te kopen, ook al nr1!) kost in België 14 euro en in Nederland 17 euro om paar 1 vb te geven.
 
Wij kochten voor de onze deze: huismerk van AH

Nog los daarvan, is zo'n baby in huis ook het meest doeltreffende anticonceptie-middel denkbaar. :unsure:
Omdat je geen tijd en energie meer over hebt? ;)

Onze oudste is 5 en slaapt al +- een half jaar zonder luier. Om de week à 2 weken heeft hij nog een lekkage 's nachts.
Vanmorgen om 4u30 voelde hij opnieuw nattigheid en riep hij ons.

Hem proper gemaakt, beddengoed eraf en omdat we doodop waren dachten we: 'waarom leggen we hem niet bij ons in bed om verder te slapen?'
Met als resultaat dat we geen oog meer toe gedaan hebben omdat hij constant lag te draaien en stampen of vragen te stellen.
Om 7u30 was onze jongste wakker.
Toch zalig hé, kinderen... :p
 
Laatst bewerkt:
Ben ik blij dat we al sinds dat ze dik drie jaar waren van die pampers vanaf zijn. Vooral de ene was gewoon van 'ok nu stop ik er mee', nooit een ongeluk gehad :oink: de andere duurde dik twee maanden langer
 
Tips voor een 2,5 jarige hoestsiroop te laten nemen? Int begin van de week deed hij dat zonder problemen (ontsteking luchtpijp / snotneus ) omdat het zich wat minder voelde. Gisteren met veel vijven en zessen maar vandaag was een nogo...
Neus spoelen en druppels lukken nog mits in een houdgreep maar een siroop zo geven lukt mij niet.
 
Onze oudste (bijna 4) heeft toch uitdagingen. Ze heeft een grote taalachterstand die we maar moeilijk inhalen. Vorig jaar buisjes laten steken want blijkbaar hoorde ze evenveel als dat wij zouden horen onder water. Zo leert ge natuurlijk niet praten. Intussen een jaar verder en ik denk dat we nieuwe buisjes gaan moeten laten zetten. Intussen doen we ook logopedie met haar maar boeken weinig vooruitgang. Ze weigert dat eigenlijk te oefenen met ons thuis. Haar beste vriendinnetje in de klas is anderstalig dus daar gaat ze het ook niet van leren.
Daarnaast ook heel veel moeilijkheden met alles dat onbekend terrein is. Dus die wilt maar heel weinig eten (ook qua desserten enzo hé, de sukkelaar heeft nog nooit een taart durven proeven) en we kunnen niet zomaar afwijken van haar ritme zonder gigantische scènes te starten. Onze huisarts heeft al eens autisme gesuggereerd maar dat is het volgens mij ook niet helemaal. Het laatste jaar hebben we wel stappen vooruit kunnen zetten en op school zijn ze wel heel content met haar, dus dat is al een opluchting. Ze is precies ook wat zelfzekerder geworden. Maar tegenover mijn jongste is het toch een heel verschil, alles gaat daar zoveel gemakkelijker bij.
Wij hadden bij ons dochter van 2,5/3 ook buisjes laten zetten.....en dan helaas nog een 2de buisje later omdat het afviel. Haar taalvaardigheid ging op korte termijn vooruit.

Moeilijkheden bij het eten is wat normaal op die leeftijd( De onze is 4jaar ondertussen). Wij gaan hiervoor ook naar een kinderpsycholoog. Zij raadde ons aan om te werken met beloningskaarten.

Hier heb je wat tips https://www.gezondleven.be/themas/v...s-en-kleuters/12-opvoedingstips-voor-het-kind

Beloningskaart voor het eten: https://www.gratisbeloningskaart.nl/tag/eten/
 
Dochtertje (13 maanden) ondertussen weer 39,2 graden koorts. Sukkelt sinds vorig weekend alweer met haar vijfde (dubbele) oorontsteking sinds september. Eind december hebben we ook buisjes laten zetten. Het is een miserie hoor. Niet aflatende stroom van snot uit haar neus en etter uit haar ogen en oor. Morgen proberen bij de huisarts binnen te raken.

En mijn zoontje (2.5 jaar) is nu begonnen aan zijn vierde nacht op rij waarbij slapen niet lukt en de mama er een hele nacht moet bij blijven (papa is niet oké). Dieje heeft duidelijk ook ergens last van, had donderdag ook plots koorts, maar totaal niet duidelijk wat. Dat is eigenlijk nog meer frustrerend, bij de dochter is het tenminste duidelijk wat er scheelt ...

En wij als ouders zijn echt compleet op. Een tijd geleden vertelde mijn vrouw me huilend dat ze het niet meer fijn vindt om mama te zijn, zo compleet er door zit die. En als partner sta je daar dan.
 
Dochtertje (13 maanden) ondertussen weer 39,2 graden koorts. Sukkelt sinds vorig weekend alweer met haar vijfde (dubbele) oorontsteking sinds september. Eind december hebben we ook buisjes laten zetten. Het is een miserie hoor. Niet aflatende stroom van snot uit haar neus en etter uit haar ogen en oor. Morgen proberen bij de huisarts binnen te raken.

En mijn zoontje (2.5 jaar) is nu begonnen aan zijn vierde nacht op rij waarbij slapen niet lukt en de mama er een hele nacht moet bij blijven (papa is niet oké). Dieje heeft duidelijk ook ergens last van, had donderdag ook plots koorts, maar totaal niet duidelijk wat. Dat is eigenlijk nog meer frustrerend, bij de dochter is het tenminste duidelijk wat er scheelt ...
Hier ook weer miserie...

Hoge koorts, hoesten, misselijk,... na één dag crèche.
 
Hier ook weer miserie...

Hoge koorts, hoesten, misselijk,... na één dag crèche.
Mijn kinderen zijn het afgelopen half jaar geen twee weken onafgebroken naar de crèche kunnen gaan wegens ziekte. Ze zeggen dan altijd dat dat betert eenmaal ze naar school gaan, ik hoop het echt hoor jongens.
 
En wij als ouders zijn echt compleet op. Een tijd geleden vertelde mijn vrouw me huilend dat ze het niet meer fijn vindt om mama te zijn, zo compleet er door zit die. En als partner sta je daar dan.
Sorry man, that sucks. Is er geen optie ze een weekend achter te laten bij ouders, peter/meter,..., of paar weken verlof nemen? Kan verdomd deugd doen.
Of desnoods tijdelijk 3/5e werken (al dan niet via ouderschapsverlof) om de boel wat op te vangen.

Zo een zaken zijn in elk geval een teken dat ge iets moet omgooien. Sowieso zorgen dat niemand (uw vrouw in dit geval) eronder door gaat, want dan zijt ge nog verder van huis :S.

Sterkte in elk geval :hug:.
 
Tips voor een 2,5 jarige hoestsiroop te laten nemen? Int begin van de week deed hij dat zonder problemen (ontsteking luchtpijp / snotneus ) omdat het zich wat minder voelde. Gisteren met veel vijven en zessen maar vandaag was een nogo...
Neus spoelen en druppels lukken nog mits in een houdgreep maar een siroop zo geven lukt mij niet.
Omkopen 😔
Hier is het altijd miserie geweest om neusdruppels te geven, siroop zou ze nog als snack nemen 😂

Nu mag ze dus eerst neusdruppels bij mama doen (anti allergische neusspray) en dan samen in haar neus de nesivine.
Wat ook helpt, is tellen om perspectief te geven. "ik tel tot 5 en dan ben ik helemaal klaar! Beloofd!"
Gisteren ook gewoon de pot snacktomaatjes op mijn schoot gezet als beloning voor als de neusspray klaar was. Wenen was snel gedaan toen ik vroeg of mama de rode of de oranje op mocht eten 😝
 
Dochtertje (13 maanden) ondertussen weer 39,2 graden koorts. Sukkelt sinds vorig weekend alweer met haar vijfde (dubbele) oorontsteking sinds september. Eind december hebben we ook buisjes laten zetten. Het is een miserie hoor. Niet aflatende stroom van snot uit haar neus en etter uit haar ogen en oor. Morgen proberen bij de huisarts binnen te raken.

En mijn zoontje (2.5 jaar) is nu begonnen aan zijn vierde nacht op rij waarbij slapen niet lukt en de mama er een hele nacht moet bij blijven (papa is niet oké). Dieje heeft duidelijk ook ergens last van, had donderdag ook plots koorts, maar totaal niet duidelijk wat. Dat is eigenlijk nog meer frustrerend, bij de dochter is het tenminste duidelijk wat er scheelt ...

En wij als ouders zijn echt compleet op. Een tijd geleden vertelde mijn vrouw me huilend dat ze het niet meer fijn vindt om mama te zijn, zo compleet er door zit die. En als partner sta je daar dan.
Heel veel sterkte alvast!

En mildheid voor elkaar en jezelf.
Het is vaak niet de ziekte maar alles samen dat het zo zwaar maakt.
Hier was het bvb al een verschil als ik eens foert kon zeggen en aan mijn mama vroeg om de was eens te doen, een week lang niet vers kookte maar afhaal en kant-en-klare maaltijden, de poetsvrouw, collect en go,...kleine dingen die je gemak toch wel wat vergroten. Zeker als het maar tijdelijk is door ziekte moet je af en toe eens foert leren zeggen voor je eigen mentale gezondheid.

Hier ook absoluut niet uitzonderlijk dat ik een kwartier nadat de kleine in bed lag, al ging gaan slapen zodat ik toch 4u aan 1 stuk kon slapen voor rond middernacht, wanneer de siroop uitgewerkt was, de miserie terug begon...

Veel sterkte voor jullie allebei!!!
 
En wij als ouders zijn echt compleet op. Een tijd geleden vertelde mijn vrouw me huilend dat ze het niet meer fijn vindt om mama te zijn, zo compleet er door zit die. En als partner sta je daar dan.
Perfect verstaanbare reactie en als externe kan je weinig anders zeggen dan "'t zal wel beteren". Maar 't is een verdomd harde periode om te kraken.

Maak gewoon dat ze (en jij ook) af en toe tijd krijgt om bij te slapen. Liever 1 iemand die één nacht niet slaapt dan 2 mensen die 2 nachten héél slecht slapen, denk ik dan.
 
Tips voor een 2,5 jarige hoestsiroop te laten nemen? Int begin van de week deed hij dat zonder problemen (ontsteking luchtpijp / snotneus ) omdat het zich wat minder voelde. Gisteren met veel vijven en zessen maar vandaag was een nogo...
Neus spoelen en druppels lukken nog mits in een houdgreep maar een siroop zo geven lukt mij niet.

Wij doen dat hier met een klein spuitje dat ze zelf mag vastnemen en uitxuugen. Werkt wonderwel goed.
 
Wij hadden bij ons dochter van 2,5/3 ook buisjes laten zetten.....en dan helaas nog een 2de buisje later omdat het afviel. Haar taalvaardigheid ging op korte termijn vooruit.

Moeilijkheden bij het eten is wat normaal op die leeftijd( De onze is 4jaar ondertussen). Wij gaan hiervoor ook naar een kinderpsycholoog. Zij raadde ons aan om te werken met beloningskaarten.

Hier heb je wat tips https://www.gezondleven.be/themas/v...s-en-kleuters/12-opvoedingstips-voor-het-kind

Beloningskaart voor het eten: https://www.gratisbeloningskaart.nl/tag/eten/
Merci voor de tips, maar bij die van ons pakt dat dus allemaal totaal niet. Die eet bijvoorbeeld graag banaan maar als ge die banaan op de verkeerde manier presenteert, dan kijkt die alsof ge op haar bord gescheten hebt en die krijgt dat echt niet meer binnen. Beloningen kunnen haar ook gewoon niet schelen. Wie bij ons flink eet, krijgt na het eten een stukje chocolade. Ze heeft er geen problemen mee om die zelf te gaan uitdelen aan de flinke eters en er zelf geen te krijgen, dat raakt haar allemaal niet.
Haar schoenen beginnen nu ook weer te klein te worden dus dat wordt weer spannend om ze overtuigd te krijgen om een nieuw paar aan te doen.
 
Merci voor de tips, maar bij die van ons pakt dat dus allemaal totaal niet. Die eet bijvoorbeeld graag banaan maar als ge die banaan op de verkeerde manier presenteert, dan kijkt die alsof ge op haar bord gescheten hebt en die krijgt dat echt niet meer binnen. Beloningen kunnen haar ook gewoon niet schelen. Wie bij ons flink eet, krijgt na het eten een stukje chocolade. Ze heeft er geen problemen mee om die zelf te gaan uitdelen aan de flinke eters en er zelf geen te krijgen, dat raakt haar allemaal niet.
Haar schoenen beginnen nu ook weer te klein te worden dus dat wordt weer spannend om ze overtuigd te krijgen om een nieuw paar aan te doen.
Hou zeker haar gewicht in de gaten. En als ze écht niks binnenspeelt, tijdig de kinderarts inschakelen.
 
Hou zeker haar gewicht in de gaten. En als ze écht niks binnenspeelt, tijdig de kinderarts inschakelen.
Gewicht EN alertheid / energiepijl .
Die van ons is gelijk die van @Ararauna, simpelweg geen interesse in eten, en ze eet echt wel heeeeeeel erg weinig ... heel frustrerend als ouders.

Maar blijkbaar heeft ze ook niet veel nodig. Ze zit wel onder het gemiddelde / haar gewicht, maar (behalve haar eerste jaar) nooit in een gevarenzone. Maar belangrijker dan gewicht, ze is altijd heel erg alert geweest, en barst van de energie. Dusjah dan zal ze wel genoeg binnenkrijgen zeker 🤷‍♂️.

Als ik (in verhouding) even veel zou eten als mijn kind, ik zou gewoon wegkwijnen.
 
Ik vond haar gewicht inderdaad aan de lage kant maar de huisarts zei dat ze gewoon normaal is. We hebben verleden jaar wel eens bloed laten trekken en toen kwam ze niets tekort, en intussen eet ze al iets gevarieerder dan een jaar terug. Die kan ook wel serieus wat boterhammen naar binnen spelen dus ik vermoed dat ze daar wel wat calorieën binnen haalt. Ik geef die ook nog steeds volle melk. Energie heeft ze zeker voldoende, springt vrolijk rond. Maar mijn 1-jarige eet bijvoorbeeld een pak meer dan haar (das dan ook echt wel een stevig brokske).
 
Haar schoenen beginnen nu ook weer te klein te worden dus dat wordt weer spannend om ze overtuigd te krijgen om een nieuw paar aan te doen.
Dat is bij onze jongste ook altijd een drama, maar ineens is dat dan OK, zelfde met een nieuwe jas (als het koud wordt is dat vooral heel leuk dat die dan in eerste instantie geen winterjas aan wil).

Hier trouwens donderdag ook plots 39+ graden koorts. Afgehaald van de creche en 's avonds naar de dokter want hij was echt héél flauw en normaal bounced die hier door het huis > binnenoorontsteking, blijkbaar nogal een stevige en bijgevolg antibiotica nodig, het geven van die antibiotica en koortswerende middelen (perdolan/nurofen) is echt een serieuze uitdaging, da's hem bij mij pakken, half schuin leggen en forceren, anders lukt het gewoon niet.
 
Terug
Bovenaan